ČD Cargo promění další peršingy na esa, soutěží modernizaci 18 lokomotiv řady 163

Lokomotiva 363 láká nové zaměstnance pro ČD Cargo. Pramen: ČD CargoLokomotiva 363 láká nové zaměstnance pro ČD Cargo. Pramen: ČD Cargo

Společnost ČD Cargo chystá v příštích letech další modernizaci lokomotiv řady 163, aby uměly jezdit i na síti s trakční

Společnost ČD Cargo chystá v příštích letech další modernizaci lokomotiv řady 163, aby uměly jezdit i na síti s trakční napájecí soustavou 25 kV/50 Hz, tedy zjednodušeně na střídavý proud. Firma vypsala zakázku na úpravy až 18 stejnosměrných lokomotiv 163 na řadu 363. Vyplývá to z dokumentace zveřejněné na profilu zadavatele.

K podobné úpravě dopravce sáhl v roce 2010-2013, kdy lokomotivy přezdívané peršing nechal proměnit na novou řadu 363.5. Úpravu tehdy prováděla společnost Pars nova. V případě nyní soutěžených úprav počítá ČD Cargo s tím, že zůstane u číselného označení řady 363.

ČD Cargo má podle výkonného ředitele Tomáše Tótha aktuálně ve flotile 31 lokomotiv řady 163, 47 dvousystémových strojů řady 363 a 30 řady 363.5. Úpravy souvisí i s chystaným přepínáním napájecí soustavy v celé zemi. Firma na zakázku získala dotaci z Operačního programu Doprava.

ČD Cargo nechce uvést odhadované náklady kvůli probíhající soutěži, podle Tótha půjde ale o levnější úpravu než při proměně lokomotiv na řadu 363.5. Kromě úprav na další napájecí soustavu probíhá u 31 lokomotiv řady 163 instalace zabezpečovače ETCS. ČD Cargo zvažuje, že ještě spojí doplnění napájecích soustav právě s touto montáží. „Záleží na tom, jak dopadne soutěž na konverzi a jak rychle se zvládnou vyrobit zásadní komponenty přestavby, zejména transformátory,“ vysvětlil Tóth.

Tagy ČD Cargo Top
72 komentářů