ČD Cargo přidá lidem plošně 1100 Kč bez ohledu na výši mzdy
Poslední z deseti vyrobených lokomotiv EffiShunter 1000 pro ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Smlouva na další rok neřeší procentuální navýšení.
Smlouva na další rok neřeší procentuální navýšení.
Zasloužili by si víc za ty hodiny, co tráví na cestách. Napadá mě, nevíte někdo, jak to funguje na delších linkách? Třeba rychlík Rožmberk začíná v Plzni a jede skoro 7h do Brna, tudíž strojvedoucí, který je např z Plzně a jede celou linku až do Brna, zaručeně nedodrží pracovní dobu ani kdyby dělal 12tku. Jak to ti chlapi mají? Střídají se třeba v Č. Budějovicích nebo to jedou jako celek tam a zpátky a makají 14 h v kuse?
Vím, ptám se hloupě, ale jsem laik a fakt mě to zajímá.
Tohle je hlavně článek o ČD Cargo = nákladní vlaky. A myslím si, že Plzeňák nejede celou štreku z Plzně do Brna… tipuju střídání někde v Budějicích
No právě, zajímalo by mě, jak to je.
Minimálně k změně strojvedoucího dochází v Jihlavě, kde je úvrať a přepřah elektrika – diesel.
Střídá se loko i fíra v ČB a v Jihlavě
Treba Plzeňáci u Carga jezdi nocni do Brna kde zdarma spinkaj, pak pres noc zpatky, Brnaci to same opacne do Berouna (spanek samozrejme pres den)…
No bravo…!
Takže strojvedoucí s traťovou třídou dostane přidáno 3,36%.
Strojvedoucí na Mn vlacích nebo na posunu 3,54%.
Tedy reálně zhruba to samé mínus vzhledem k inflaci…
Samozřejmě si plně uvědomuji, že mně tu práci nikdo dělat nenutí, ale nechápu to divení nad tím, že nehodlám přesčasy zachraňovat podnik, kterému takto ohodnocené profese chybí…
Děkuji, vyslaný signál je jasný:-)
Vždyť to není povinný tam pracovat.
Nevěděl by někdo, který dopravce je nejlepší? Až dodělám školu tak nevím, k jakému dopravci se vydat
Arriva
Jdi jezdit do Rakouska nebo Německa. A přitom bydli v Česku u hranic.
Takový vychcánky miluju.
Makat v Říši, daně platí Helmutovi, ale bydlet a čerpat služby v Česku…..
Od toho je EU a šengén. Nic vyčůraného, nýbrž jeden ze smyslů existence EU i šengénu.
Ti Němci vás asi hodně svědí, jak osina, co?
Což znamená utrácet v ČR. U místních firem, který tady platěj daně. Včetně DPH, spotřebky, atd. Nemocenskou, důchod, atd. čerpat z těch německejch systémů…
Nevím, kolik ti je let, ale uvažuješ jak Cigánův pes.
Radši se pořádně uč a najdi si normální práci. Protože nečinnost/zkorumpovanost odborářů udělalo z původně krásného povolání strojvedoucího strašnou s*ačku..
Přesně. Již roky mám úplně stejný názor. Jsem 32 let na mašině a vidím tu degradaci našeho zaměstnání za přihlížení neschopných odborářů, kteří hájí zájmy zaměstnavatele.
Naopak, absurdně hájí režijky, protesty proti zákazníkům (JMK).
Koho by zajímaly směny, bordel na odpočívárnách,…
Tak jako členové odborů ty odbory předělejte zevnitř.
Náhodou za mě dobrý dotaz. Porovnat skladbu směn, volno, peníze a benefity
Základ je vybrat se mezi osobní a nákladní dopravou.
Až doděláš školu, může to být úplně jinak. Takže bych s výběrem počkal, až to bude aktuální.
To záleží, jestli chceš osobní,nebo náklady?
Jestli jsi svobodný? Těch parametrů je hodně. Musíš si to zohlednit ty sám.
A ty jezdíš? Jak je to u tvé firmy? Skladba směn, nadřízení, kolegové?
Nejlepší depo je to, které je nejblíž…U státního si vyděláš jen na přesčasech u soukromníka si zase zajezdíš…
Aspoň se nebudou hádat.
Takže pro ty lépe placené s odpovědnější prací jasný signál: vyserte se na to, vám nepřidáme ani o inflaci.
Prostě jim to nezáviďte. Vyšší plat nutně neznamená odpovědnější práci, dost často je to jen více možností jak se odpovědnosti naopak zbavit.
Myslíte si, že např. strojvedoucí má nižši odpovědnost než nákladní pokladní? Ono to cargo je totiž obchodní firma a ne zaoptřovací ústav.
Na to nick rozinka přišel jak? Čtením zdejších diskuzí? To je možné, neb z nich se člověk dozví, že strojvedoucí za nedobrždění u návěstidla většinou nemůže (listí, námraza atp.), ale nevím na co by se vymlouvala nákladní pokladní, že má v nepořádku papíry, či jí chybí peníze v účetnictví, špatně doměřila penále atp. Já hlavně myslím, že závist není hezká vlastnost.
Však já nikomu nezávidím, ale pak se ČDC nemůže divit, že mu klesá tržní podíl, když provozuje komunizmus.
Za neodhadnutí adheze samozřejmě může. Jenom to málokdy dělá úmyslně.
Nehodlám srovnávat odpovědnost, ale jeden bez druhého se neobejde…
Komu je přáno, tomu je dáno.
Taky jste nemusel dostat nic.
Nechybí tam náhodou jedna 0 ? Zrušit celé slavné OSŽ, je úplně na…
Tak to máme 83 mil. Kč za rok, jen nárůst mzdových nákladů. Po započítání odvodů na sociální a zdravotní pojištění je to nárůst osobních nákladů o 111 mil. Kč. Zvýší se tržby minimálně o stejnou částku?
K tomu brutální nárůst ceny elektrické energie.
Tak takhle vystupují naši odboráři
Cargo je za loňský rok docela v plusu, takže zas tak razantní zvýšení tržeb není potřeba, protože tam jsou ještě rezervy.
Zvýšení mzdy o 3,5% je výsměch, když inflace je kolem 6% + obecné zdražování. Zajímavé, že v DPP se dokázali dohodnout na zvýšení mzdy o inflaci + 1%.
Jednoduché řešení, na kterém vydělají nejvíce ti s nejnižším platem
Což může dávat smysl za situace, kdy je nejvíce zasahuje inflace. Která většinou není rovnoměrná a často zasahuje různé skupiny obyvatel různou silou.
Jestli je to tak dnes v ČR si nejsem úplně jistý, ale moc by mě to nepřekvapilo.
Střední třído, chcípni.
Všem jejím zaměstnancům to přeji.
Já jim teda přeju daleko víc.
Co s tím balíkem peněz budu dělat?😭
Ha ha. Jestli fakt nevíte, tak třeba něco opravdu užitečného pro druhé.
Ha ha ? To je spíš k pláči? nemyslíte? když vám zaměstnavatel přidá po 25 letech odpracovaných cca 800 korun čistého? takhle si vás předchází?při dnešním nedostatku prac.sily?
Vám za těch 25 let nikdy nepřidali?
Co je to za blbbaá otázka? bavíme snad o rozdi!u ne?a vám nikdy nepřidali za ty roky? zeptám se stejně hloupě jako vy?
Můžeš to pálit v kamnech a tím posilovat korunu 🙂
Dobrý nápad 😀