ČD Cargo převzalo poslední nové vectrony, zamíří častěji i do Rakouska
ČD Cargo završilo jednu z etap modernizace svého vozového parku. Během uplynulého týdne převzal největší tuzemský železniční nákladní dopravce poslední
ČD Cargo završilo jednu z etap modernizace svého vozového parku. Během uplynulého týdne převzal největší tuzemský železniční nákladní dopravce poslední tři objednané lokomotivy Siemens Vectron, které používá hlavně pro zahraniční přepravy. Další nové vícesystémové elektrické lokomotivy dorazí příští rok, cargo má objednané lokomotivy Traxx MS3 od Bombardieru.
Předávka vectronů se uskutečnila v areálu SOKV Ústí nad Labem. Smlouva na čtyři stroje byla podepsána v srpnu loňského roku, první lokomotiva s číslem 009 dorazila už začátkem listopadu. Stroje 009, 010, 011 a 012 čekají v nejbližších týdnech technicko-bezpečnostní jízdy v Maďarsku a v Polsku a ihned poté budou nasazeny do pravidelného provozu. Z předchozích dodávek má firma osm vectronů, celkem tak má nyní 12 těchto lokomotiv.
„Nově se s nimi bude možné setkat nejen na tuzemských nebo německých tratích, ale také v čele nákladních vlaků ČD Cargo v Rakousku,“ řekl k završení kontraktu ředitel Odboru podpory prodeje Michal Roh. Nejčastěji do Německa jezdí s přepravou automobilů, odsiřovacími vápenci nebo s návěsy LKW Walter. Všechny vectrony má ČD Cargo v SOKV Ústí nad Labem.
O pořízení dalších čtyř vectronů rozhodlo vedení firmy loni v létě. Současně se firma rozhodla nakoupit lokomotivy Bombardier Traxx MS3. „Termín předání prvního Traxxu není pevně stanoven, všech deset by mělo být k dispozici v první polovině roku 2020,“ dodal Roh.
Na rozdíl od mateřských Českých drah, které lokomotivy Siemens Vectron pořídily na desetiletý pronájem, si ČD Cargo nové stroje koupilo.