ČD Cargo pokračuje v expanzi do zahraničí, získalo německou licenci
Největší tuzemský nákladní železniční dopravce ČD Cargo může od 1. března vypravit své vlaky do Německa, aniž by u sousedů
Největší tuzemský nákladní železniční dopravce ČD Cargo může od 1. března vypravit své vlaky do Německa, aniž by u sousedů potřeboval ke spolupráci místního dopravce s německou licencí. Po zhruba roce získala společnost u německého drážního úřadu EBA licenci na provoz (formálně správný název je osvědčení) a stane se tak plnohodnotným dopravcem i v zemi s největším počtem kilometrů železnice v Evropě.
Získání licence potvrdil výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth. Firma původně zvažovala, zda do Německa nevstoupí nákupem některého z místních dopravců, nakonec se rozhodla pro cestu na vlastní licenci. Už loni firma získala oprávnění jezdit na vlastní licenci v Rakousku.
Držitelem licence je ČD Cargo, nikoliv dceřiná společnost CD Cargo Germany. S tou bude nově zřízená pobočka úzce kooperovat zejména při akvizici nových obchodních případů. „Stavět budeme na zkušenostech z činnosti naší rakouské pobočky, která zahájila aktivní činnost v únoru 2019 a do konce loňského roku zajistila přepravu přibližně 600 tisíc tun zboží a mimo jiné zajišťovala zásobování rakouské elektrárny Werndorf černým uhlím z OKD,“ řekl Tóth.
Podle něj procesu získání licence předcházela důkladná analýza trhu a možností dopravce. ČD Cargo německý trh považuje za velmi perspektivní. „Přes česko-německé hraniční přechody jsme v loňském roce přepravili zhruba 6 mil. tun v exportu a téměř shodný objem zboží dovezly naše vlaky do České republiky. Přepravují se automobily, kontejnery, pohonné hmoty či obilí,“ dodal Tóth.
Podle něj je objem přeprav do a z Německa mnohonásobně vyšší. „Velké synergie vidíme ve spolupráci s pobočkou ve Vídni, která zajišťuje dopravu tranzitních vlaků přes Rakousko a dále v Německu musí doposud využívat služeb jiných dopravců,“ upřesnil Tóth.
ČD Cargo do Německa nasadí lokomotivy schválené tamním drážním úřadem. V případě ČD Cargo to znamená lokomotivy Siemens Vectron a Bombardier Traxx. „Naší konkurenční výhodou jsou strojvedoucí, kteří již nyní zajíždějí do Německa. Postupně s růstem objemu přeprav jejich řady rozšíří noví němečtí kolegové, kteří se stanou zaměstnanci naší právě otevírané pobočky,“ upřesnil Tóth.