ČD Cargo obnoví flotilu osobních vagonů
Nepotřebná vozidla ČD Cargo určená k prodeji v roce 2020. Pramen: ČD Cargo

Jde o takzvané doprovodné vozy, které jsou nezbytné například při realizaci vojenských přeprav.
Jde o takzvané doprovodné vozy, které jsou nezbytné například při realizaci vojenských přeprav.
Naco nové vozy? Vždyť když to pojede v nákladním vlaku, tak to nepojede moc rychle. Stačilo by od osobní ČD koupit a pak renovovat Béčka. Stejně to většinu času bude stát někde na odstavném kolejišti…
Zírám jak prostě český národ změnil myšlení. Najednou je válka úplně normální slovo. O míru tu nikdo nemluví. To fakt chcete válčit? Jste se zbláznili nebo už nevíte roupama co dělat?
On hlavně nikdo nechce rok 1938, kdy jsme stáhli ocas a „přátelé“ z dohod se na nás také vy… Přesto to válce nezabránilo.
To, že jeden válčit nechce, neznamená, že válka nebude. To jsme viděli už koncem 30.let.
Válčit nikdo nechce, ale český národ o tom nerozhoduje. Samozřejmě je pro někoho mentálně jednoduší splynout s ruskými sviněmi, ale pokud po tom toužíte, odstěhujte se tam.
Laskavě mi nevkládejte do úst slova, která jsem nevyřkl!
Hezky, pane Sůro. Lépe to napsat nešlo.
Borče, za Studené války se neválčilo právě proto že obě strany masivně zbrojily a vzájemně se tím od útoku odrazovaly.
No, nepokouším se tu předstírat že můj názor je jediný správný, ale myslím že jste se nepoučil z Mnichova 1938… v některých případech se válce můžete vyhnout jen tím že „padnete na všechny 4 a budete lízat boty dobyvatele“… jinak prostě okolnosti rozhodly za vás.
Naši vojáci jsou tu od toho, aby udrželi mír. Dokážete si představit města bez policie?
Naši vojáci tu jsou od toho, aby jejich prostřednictvím lezli čeští politici do pozadí západním politikům.
Vždyť se ta policie pomalu schovává a vidět je často jen na místech kde si lacině vydělá na pokutách…o městské policii ani nemluvě…
To myslíte vážně? To je snad největší blábol, jaký jsem tu kdy četl.
Jestli si myslíte, že absence vlastní armády nám zajistí mír, tak jste při nejmenším naivní.
Píšete stížnosti do Kremlu at přestanou válčit?
No, pokud se rozjede zbrojní výroba, ještě je ČDC využije. Dnes jsem sledoval reportáž o nárůstu zbrojní výroby o 350% oproti roku 2021. ČDC pak může na ukrajinu vozit náboje, rakety i tanky. Budeme zbrojit, bejby, zbrojit.
Má cenu těch pár kusů techniky vagonovat, rampy mnohde už nejsou taky a v čem chcete provádět přesuny po železnici v případných bojových podmínkách, kdy stačí malá bouřka nebo trochu sněhu a vše stojí bez možnosti rozumného odklonu a to ještě aby milostivě Ivani nechali na pokoji případně CDP.
Když pominu násobně vyšší efektivitu oproti, řekněme, přepravě po vlastní ose, logistika nakládky je spíš to jednodušší. Rampa se dá udělat i provizorní nebo mobilní.
Taky se nebudeme tvářit, že sněhová kalamita na silnici velké konvoje vůbec nijak nezasáhne.
Myslíte sněhové kalamity typu 5cm sněhu a republika stojí na místě??A nedej bože,aby byla namrzlá trolej a supermoderní lokomotivy stojí, protože elektronika je tak citlivá, že se ani nerozejdou? Chtěl bych mít tolik optimismu jako vy…
V Polsku nakoupilo Ministerstvo obrany pro armádu nové osobní železniční vozy upravené armádě na míru. U nás to nejde?
Jistě by to šlo, ale je otázka, nakolik je to účelné. Kolik dní v roce jsou ty vozy v provozu?
No a ty víceúčelové (naštěstí) se vyřazují a navíc nemají speciální výbavu. I když tedy mají sloužit zejména k dopravě od fronty do zázemí.
Jaképak fronty? Okluzní? 😉 Vy už válčíte?
Takže Vy vozídete lazaretním vlakem marody obráceně? Pán je doktor Grünstein? 😀 Myslel jsem tyto víceúčelové vozy https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD
Vy myslíte, ovšem armáda kupuje něco za nějakým účelem, který s vaším myšlením nemá nic společného. Fascinující je, jak rovnou podsouváte cosi, co se vám zjevilo v hlavě, aniž byste chápal kontext. Inu, pokud si potřebujete zvýšit sebevědomí a jinak to neumíte. 😉
To spíš Vy se navážíte do diskuse. Zřejmě máte velitelství ve stavu pohotovosti.
A nejsou věcné argumenty, tak se začne s osobními útoky. Klasika u všech demagogů. 😉
Děkuji za Vaši analýzu.
Není zač. Díky za nepřímé přiznání. 😉
Armáda ale žádné lazaretní vlaky nemá, nepoptává a nepotřebuje.
Moc pěkně přemýšlíte o účelnosti investice. V Polsku si spočítali, že při dobrém plánování nasazení vojenských vozů se jim vyplatí méně nových, než více starších. Informace, které by nám pomohly odhalit zda je pro ČR lepší české nebo polské řešení nejsou veřejně k dispozici.
Jestli ty nové vozy nekupovali jenom proto, aby podpořili domácího výrobce.
Naše vojsko raději plýtvá čas a prostředky na vagóny, které nikdo neumí vyrobit …
Co nají za speciální vojenskou výbavu? Kulomet na střeše? Asi ne.
Jsou to úplně normální vozy které může nakoupit bez problému ČDC a ještě je i komerčně využívat. Což u armádního majetku nepřipadá v úvahu.
Nějaké ty Daa-k přece ještě mít musí. 🙂
Možná by bylo dobré dosadit i elektrocentrálu. Vojáci mají občas požadavky právě na zdroj energie. Dobíjení mobilů, rychlovarná konvice a jiné.
Je v požadavcích, můžete se přesvědčit.
Takže jen obnovit, nikoliv rozšířit?
Prošel jsem technickou specifikaci ČD CARGO a je požadován nezávislý zdroj energie. Jinak požadavek je hlavně, aby to mohlo jezdit po EU jinak nic moc 🙂
Vojákům musí stačit 3. třída z filmu Poslušně hlásím…
Nebo obrněný vagon z Velkého šéfa s Belmondem:))
A šup s těmi starými do Regiojetu.
Ono to bude spíš obráceně 😀
Tam by to vypadalo, jako moderní vozidla
A vytápění bude stále kamny na tuha paliva? 😅
Tak kamna na tuhá paliva asi úplně ne, ale vzhledem k tomu, že to musí být připraveno na tahání jakoukoliv lokomotivou, tak bych naftovýho bufíka minimálně jako záložní možnost očekával. Je to o dost lepší řešení než smutně koukat, že není na mašině kam zapojit kabel pro vytápění…
Ono nebude asi problém s HV. Taky se může stát, že to pojede někde uvratí a bylo by nejspíš složité v té stanici dostat vůz ze předu dozadu. Těžko budou mít topné spojky i na nákladních vozech.
Vyjmenujte si možnosti zajištění nezávislého vytápění osobních vozů u nákladním vlaku.
Mně jich v našich podmínkách zas až tak moc nenapadá:
– vámi vysmívaná tuhá paliva (uhlí, dřevo)
– nafta
O tom, co je pro provozovatele takových nahodilých přeprav jednodušší, si může udělat každý svůj úsudek.
Tak ale teď ČD Cargo nakoupilo HV od ČĎ a ty měly možnost vytápění vozů. Takže pridat Petry nebo bufik pro jistotu asi nebude takový problém. Hlavně už nebudou dřevěné sedačky. 🚂
Všechny staré elektriky měly topné spojky, i nákladní šestikoláky.
U ss el.lokomotiv to nebyl konstrukční ani finanční problém vybavit při výrobě vozidlo stykačem el.topení na 3000 V a topnou spojkou a v době vzniku, vše podléhalo vojenskému plánování, proč asi všechny vozy osobní přepravy měly tmavý zelený nátěr.
Třeba červené šukovleky, modré vložáky
Šukovlek, vždy mi tento pojem rozveselí den. Díky.
Tzv. vagónová zeleň převažovala už od dob starého Rakouska, a nejen tam, byla po celé Evropě. Snad jen na úplném začátku železnice byly barevně rozlišené vozové třídy. Pak se ukázalo, že v parním provozu potřebují tmavé barvy, tak byla olivová zeleň, , vzácněji pak hnědá nebo námořní modř.
To jsou elektrické lokomotivy, tam je to bez problému. Ale ty vojenské vlaky často jezdí i po neelektrifikovaných tratích a tam se v jejich čele objevují i lokomotivy bez topného kabelu, nehovoře o možnosti, že ten vůz někde stojí bez lokomotivy, ale s posádkou.
Přiznám se že nemám přehled. 753.7, 742.7 apod topné kabely mají nebo nemají?
Já bych větší problém viděl v soupravě, pokud se ten osobní vůz neocitne hned za loko, tak s ní nepůjde propojit.
Nemají.
Já včera zahlídl tady u nás na 310 takovej transport ve složení 742.7+ Bcmz834 +několik vozů s technikou.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bcmz834.php
Se netopilo a vojáci si pak stěžují.
Z Hluboček do Itálie. Dnes dopoledne vstoupil do Rakouska.
ty vojesnké přepravy často jezdí se 750 a ta tam topí
Ale to by ten osobní vůz musel jet vždy hned za lokomotivou.
Samozřejmě. Však se to tak dělá.
A co když bude potřeba jet úvratí? To může být někde složité dostat ten vůz na druhou stranu
A kolik že úvratí máme? Břasy, Dubí, Liteň, nyní Smíchov?
tak pojede na postrku, tyhle vlaky jsou téměř vždy dvouhlavé
To ne proboha, Uršulu by z toho kleplo. Navíc s plánováným zbrojením proti Rusku teď bude mít spoustu práce s emisníma limitama pro bojovou techniku.
Po ranu a uz tolik ftipu? Lzi a nesmysly tohoto druhu tahnete bublat do vylevky
Stačí se podívat do dokumentace zakázky: nezávislý zdroj el. energie pro topení a el. přístroje
Uhlí a vodka/rum!
No fuj. Vodka je ruská a rum dělají na Kubě a ve státech jižní Ameriky, které jsou v BRICS a nebo s ním sympatizují. Chce to něco liberálně ukotveného, např. sójové laté..
Já Vás nebudu peskovat za srandu. Ale u nás začínala lokálka a když dojezdil Hurvínek, tahal lokotraktor (nevím model) starý vagón s kamnama ještě v půli osmdesátek, kdy už dávno jezdily skleníky. Jako pro dítě to pro mne byla atrakce, po nástupu pubertulózy už jsem k tomu měl ambivalentní vztah. Na jednu stranu mi to prišlo ubohé, na stranu druhou jsem tam vodil mordovat svoji holku a náramně nám odstavený vytopený vagón vyhovoval.
Odkdy má Bc kamna na uhlí?