ČD Cargo obnoví flotilu osobních vagonů
Nepotřebná vozidla ČD Cargo určená k prodeji v roce 2020. Pramen: ČD Cargo

Jde o takzvané doprovodné vozy, které jsou nezbytné například při realizaci vojenských přeprav.
Jde o takzvané doprovodné vozy, které jsou nezbytné například při realizaci vojenských přeprav.
V Polsku nakoupilo Ministerstvo obrany pro armádu nové osobní železniční vozy upravené armádě na míru. U nás to nejde?
Jistě by to šlo, ale je otázka, nakolik je to účelné. Kolik dní v roce jsou ty vozy v provozu?
No a ty víceúčelové (naštěstí) se vyřazují a navíc nemají speciální výbavu. I když tedy mají sloužit zejména k dopravě od fronty do zázemí.
Jaképak fronty? Okluzní? 😉 Vy už válčíte?
Nějaké ty Daa-k přece ještě mít musí. 🙂
Možná by bylo dobré dosadit i elektrocentrálu. Vojáci mají občas požadavky právě na zdroj energie. Dobíjení mobilů, rychlovarná konvice a jiné.
Je v požadavcích, můžete se přesvědčit.
Takže jen obnovit, nikoliv rozšířit?
Prošel jsem technickou specifikaci ČD CARGO a je požadován nezávislý zdroj energie. Jinak požadavek je hlavně, aby to mohlo jezdit po EU jinak nic moc 🙂
Vojákům musí stačit 3. třída z filmu Poslušně hlásím…
Nebo obrněný vagon z Velkého šéfa s Belmondem:))
A šup s těmi starými do Regiojetu.
Ono to bude spíš obráceně 😀
Tam by to vypadalo, jako moderní vozidla
A vytápění bude stále kamny na tuha paliva? 😅
Tak kamna na tuhá paliva asi úplně ne, ale vzhledem k tomu, že to musí být připraveno na tahání jakoukoliv lokomotivou, tak bych naftovýho bufíka minimálně jako záložní možnost očekával. Je to o dost lepší řešení než smutně koukat, že není na mašině kam zapojit kabel pro vytápění…
Ono nebude asi problém s HV. Taky se může stát, že to pojede někde uvratí a bylo by nejspíš složité v té stanici dostat vůz ze předu dozadu. Těžko budou mít topné spojky i na nákladních vozech.
Vyjmenujte si možnosti zajištění nezávislého vytápění osobních vozů u nákladním vlaku.
Mně jich v našich podmínkách zas až tak moc nenapadá:
– vámi vysmívaná tuhá paliva (uhlí, dřevo)
– nafta
O tom, co je pro provozovatele takových nahodilých přeprav jednodušší, si může udělat každý svůj úsudek.
Tak ale teď ČD Cargo nakoupilo HV od ČĎ a ty měly možnost vytápění vozů. Takže pridat Petry nebo bufik pro jistotu asi nebude takový problém. Hlavně už nebudou dřevěné sedačky. 🚂
Všechny staré elektriky měly topné spojky, i nákladní šestikoláky.
U ss el.lokomotiv to nebyl konstrukční ani finanční problém vybavit při výrobě vozidlo stykačem el.topení na 3000 V a topnou spojkou a v době vzniku, vše podléhalo vojenskému plánování, proč asi všechny vozy osobní přepravy měly tmavý zelený nátěr.
Třeba červené šukovleky, modré vložáky
Šukovlek, vždy mi tento pojem rozveselí den. Díky.
To jsou elektrické lokomotivy, tam je to bez problému. Ale ty vojenské vlaky často jezdí i po neelektrifikovaných tratích a tam se v jejich čele objevují i lokomotivy bez topného kabelu, nehovoře o možnosti, že ten vůz někde stojí bez lokomotivy, ale s posádkou.
Přiznám se že nemám přehled. 753.7, 742.7 apod topné kabely mají nebo nemají?
Já bych větší problém viděl v soupravě, pokud se ten osobní vůz neocitne hned za loko, tak s ní nepůjde propojit.
Nemají.
Já včera zahlídl tady u nás na 310 takovej transport ve složení 742.7+ Bcmz834 +několik vozů s technikou.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bcmz834.php
Se netopilo a vojáci si pak stěžují.
Z Hluboček do Itálie. Dnes dopoledne vstoupil do Rakouska.
Ale to by ten osobní vůz musel jet vždy hned za lokomotivou.
Samozřejmě. Však se to tak dělá.
A co když bude potřeba jet úvratí? To může být někde složité dostat ten vůz na druhou stranu
To ne proboha, Uršulu by z toho kleplo. Navíc s plánováným zbrojením proti Rusku teď bude mít spoustu práce s emisníma limitama pro bojovou techniku.
Po ranu a uz tolik ftipu? Lzi a nesmysly tohoto druhu tahnete bublat do vylevky
Stačí se podívat do dokumentace zakázky: nezávislý zdroj el. energie pro topení a el. přístroje
Uhlí a vodka/rum!
Já Vás nebudu peskovat za srandu. Ale u nás začínala lokálka a když dojezdil Hurvínek, tahal lokotraktor (nevím model) starý vagón s kamnama ještě v půli osmdesátek, kdy už dávno jezdily skleníky. Jako pro dítě to pro mne byla atrakce, po nástupu pubertulózy už jsem k tomu měl ambivalentní vztah. Na jednu stranu mi to prišlo ubohé, na stranu druhou jsem tam vodil mordovat svoji holku a náramně nám odstavený vytopený vagón vyhovoval.