ČD Cargo obnoví flotilu osobních vagonů

Nepotřebná vozidla ČD Cargo určená k prodeji v roce 2020. Pramen: ČD CargoNepotřebná vozidla ČD Cargo určená k prodeji v roce 2020. Pramen: ČD Cargo

Jde o takzvané doprovodné vozy, které jsou nezbytné například při realizaci vojenských přeprav.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaJJ

Naco nové vozy? Vždyť když to pojede v nákladním vlaku, tak to nepojede moc rychle. Stačilo by od osobní ČD koupit a pak renovovat Béčka. Stejně to většinu času bude stát někde na odstavném kolejišti…

belgi

Zírám jak prostě český národ změnil myšlení. Najednou je válka úplně normální slovo. O míru tu nikdo nemluví. To fakt chcete válčit? Jste se zbláznili nebo už nevíte roupama co dělat?

Petr

On hlavně nikdo nechce rok 1938, kdy jsme stáhli ocas a „přátelé“ z dohod se na nás také vy… Přesto to válce nezabránilo.

Michal82

To, že jeden válčit nechce, neznamená, že válka nebude. To jsme viděli už koncem 30.let.

Jan Sůra

Válčit nikdo nechce, ale český národ o tom nerozhoduje. Samozřejmě je pro někoho mentálně jednoduší splynout s ruskými sviněmi, ale pokud po tom toužíte, odstěhujte se tam.

belgi

Laskavě mi nevkládejte do úst slova, která jsem nevyřkl!

Pavel

Hezky, pane Sůro. Lépe to napsat nešlo.

Scotty

Borče, za Studené války se neválčilo právě proto že obě strany masivně zbrojily a vzájemně se tím od útoku odrazovaly.

SYN

No, nepokouším se tu předstírat že můj názor je jediný správný, ale myslím že jste se nepoučil z Mnichova 1938… v některých případech se válce můžete vyhnout jen tím že „padnete na všechny 4 a budete lízat boty dobyvatele“… jinak prostě okolnosti rozhodly za vás.

Karel

Naši vojáci jsou tu od toho, aby udrželi mír. Dokážete si představit města bez policie?

Jan

Naši vojáci tu jsou od toho, aby jejich prostřednictvím lezli čeští politici do pozadí západním politikům.

Vokurka

Vždyť se ta policie pomalu schovává a vidět je často jen na místech kde si lacině vydělá na pokutách…o městské policii ani nemluvě…

Matěj Šedivý

To myslíte vážně? To je snad největší blábol, jaký jsem tu kdy četl.

Jestli si myslíte, že absence vlastní armády nám zajistí mír, tak jste při nejmenším naivní.

Petr003

Píšete stížnosti do Kremlu at přestanou válčit?

Petr Hlavička

No, pokud se rozjede zbrojní výroba, ještě je ČDC využije. Dnes jsem sledoval reportáž o nárůstu zbrojní výroby o 350% oproti roku 2021. ČDC pak může na ukrajinu vozit náboje, rakety i tanky. Budeme zbrojit, bejby, zbrojit.

Jirka z CB

Má cenu těch pár kusů techniky vagonovat, rampy mnohde už nejsou taky a v čem chcete provádět přesuny po železnici v případných bojových podmínkách, kdy stačí malá bouřka nebo trochu sněhu a vše stojí bez možnosti rozumného odklonu a to ještě aby milostivě Ivani nechali na pokoji případně CDP.

Juraj

Když pominu násobně vyšší efektivitu oproti, řekněme, přepravě po vlastní ose, logistika nakládky je spíš to jednodušší. Rampa se dá udělat i provizorní nebo mobilní.

Taky se nebudeme tvářit, že sněhová kalamita na silnici velké konvoje vůbec nijak nezasáhne.

Vokurka

Myslíte sněhové kalamity typu 5cm sněhu a republika stojí na místě??A nedej bože,aby byla namrzlá trolej a supermoderní lokomotivy stojí, protože elektronika je tak citlivá, že se ani nerozejdou? Chtěl bych mít tolik optimismu jako vy…

liborvavrik82

V Polsku nakoupilo Ministerstvo obrany pro armádu nové osobní železniční vozy upravené armádě na míru. U nás to nejde?

Kubrt

Jistě by to šlo, ale je otázka, nakolik je to účelné. Kolik dní v roce jsou ty vozy v provozu?

Petr

No a ty víceúčelové (naštěstí) se vyřazují a navíc nemají speciální výbavu. I když tedy mají sloužit zejména k dopravě od fronty do zázemí.

M19

Jaképak fronty? Okluzní? 😉 Vy už válčíte?

Petr

Takže Vy vozídete lazaretním vlakem marody obráceně? Pán je doktor Grünstein? 😀 Myslel jsem tyto víceúčelové vozy https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD

M19

Vy myslíte, ovšem armáda kupuje něco za nějakým účelem, který s vaším myšlením nemá nic společného. Fascinující je, jak rovnou podsouváte cosi, co se vám zjevilo v hlavě, aniž byste chápal kontext. Inu, pokud si potřebujete zvýšit sebevědomí a jinak to neumíte. 😉

Petr

To spíš Vy se navážíte do diskuse. Zřejmě máte velitelství ve stavu pohotovosti.

M19

A nejsou věcné argumenty, tak se začne s osobními útoky. Klasika u všech demagogů. 😉

Petr

Děkuji za Vaši analýzu.

M19

Není zač. Díky za nepřímé přiznání. 😉

Flek

Armáda ale žádné lazaretní vlaky nemá, nepoptává a nepotřebuje.

liborvavrik82

Moc pěkně přemýšlíte o účelnosti investice. V Polsku si spočítali, že při dobrém plánování nasazení vojenských vozů se jim vyplatí méně nových, než více starších. Informace, které by nám pomohly odhalit zda je pro ČR lepší české nebo polské řešení nejsou veřejně k dispozici.

Flek

Jestli ty nové vozy nekupovali jenom proto, aby podpořili domácího výrobce.

Vít

Naše vojsko raději plýtvá čas a prostředky na vagóny, které nikdo neumí vyrobit …

Scotty

Co nají za speciální vojenskou výbavu? Kulomet na střeše? Asi ne.
Jsou to úplně normální vozy které může nakoupit bez problému ČDC a ještě je i komerčně využívat. Což u armádního majetku nepřipadá v úvahu.

Tomáš Záruba

Nějaké ty Daa-k přece ještě mít musí. 🙂

Jiří

Možná by bylo dobré dosadit i elektrocentrálu. Vojáci mají občas požadavky právě na zdroj energie. Dobíjení mobilů, rychlovarná konvice a jiné.

G....

Je v požadavcích, můžete se přesvědčit.

Petr

Takže jen obnovit, nikoliv rozšířit?

Pavel

Prošel jsem technickou specifikaci ČD CARGO a je požadován nezávislý zdroj energie. Jinak požadavek je hlavně, aby to mohlo jezdit po EU jinak nic moc 🙂

Jan

Vojákům musí stačit 3. třída z filmu Poslušně hlásím…

Karel Mio

Nebo obrněný vagon z Velkého šéfa s Belmondem:))

MajsterN

A šup s těmi starými do Regiojetu.

OndraS

Ono to bude spíš obráceně 😀

Verrr2

Tam by to vypadalo, jako moderní vozidla

Petr

A vytápění bude stále kamny na tuha paliva? 😅

Dejf

Tak kamna na tuhá paliva asi úplně ne, ale vzhledem k tomu, že to musí být připraveno na tahání jakoukoliv lokomotivou, tak bych naftovýho bufíka minimálně jako záložní možnost očekával. Je to o dost lepší řešení než smutně koukat, že není na mašině kam zapojit kabel pro vytápění…

tiborgic

Ono nebude asi problém s HV. Taky se může stát, že to pojede někde uvratí a bylo by nejspíš složité v té stanici dostat vůz ze předu dozadu. Těžko budou mít topné spojky i na nákladních vozech.

Karl vB.

Vyjmenujte si možnosti zajištění nezávislého vytápění osobních vozů u nákladním vlaku.
Mně jich v našich podmínkách zas až tak moc nenapadá:
– vámi vysmívaná tuhá paliva (uhlí, dřevo)
– nafta
O tom, co je pro provozovatele takových nahodilých přeprav jednodušší, si může udělat každý svůj úsudek.

Roman

Tak ale teď ČD Cargo nakoupilo HV od ČĎ a ty měly možnost vytápění vozů. Takže pridat Petry nebo bufik pro jistotu asi nebude takový problém. Hlavně už nebudou dřevěné sedačky. 🚂

Vesper

Všechny staré elektriky měly topné spojky, i nákladní šestikoláky.

126975

U ss el.lokomotiv to nebyl konstrukční ani finanční problém vybavit při výrobě vozidlo stykačem el.topení na 3000 V a topnou spojkou a v době vzniku, vše podléhalo vojenskému plánování, proč asi všechny vozy osobní přepravy měly tmavý zelený nátěr.

Leinad

Třeba červené šukovleky, modré vložáky

Chleba Nakup

Šukovlek, vždy mi tento pojem rozveselí den. Díky.

Pavel Q

Tzv. vagónová zeleň převažovala už od dob starého Rakouska, a nejen tam, byla po celé Evropě. Snad jen na úplném začátku železnice byly barevně rozlišené vozové třídy. Pak se ukázalo, že v parním provozu potřebují tmavé barvy, tak byla olivová zeleň, , vzácněji pak hnědá nebo námořní modř.

Kubrt

To jsou elektrické lokomotivy, tam je to bez problému. Ale ty vojenské vlaky často jezdí i po neelektrifikovaných tratích a tam se v jejich čele objevují i lokomotivy bez topného kabelu, nehovoře o možnosti, že ten vůz někde stojí bez lokomotivy, ale s posádkou.

libcha

Přiznám se že nemám přehled. 753.7, 742.7 apod topné kabely mají nebo nemají?

Já bych větší problém viděl v soupravě, pokud se ten osobní vůz neocitne hned za loko, tak s ní nepůjde propojit.

Kubrt

Nemají.

Marek

Já včera zahlídl tady u nás na 310 takovej transport ve složení 742.7+ Bcmz834 +několik vozů s technikou.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bcmz834.php

M152

Se netopilo a vojáci si pak stěžují.

Martin Hanzal

Z Hluboček do Itálie. Dnes dopoledne vstoupil do Rakouska.

Jarda

ty vojesnké přepravy často jezdí se 750 a ta tam topí

martin-2630

Ale to by ten osobní vůz musel jet vždy hned za lokomotivou.

Kubrt

Samozřejmě. Však se to tak dělá.

tiborgic

A co když bude potřeba jet úvratí? To může být někde složité dostat ten vůz na druhou stranu

Luboš Beneš

A kolik že úvratí máme? Břasy, Dubí, Liteň, nyní Smíchov?

Jarda

tak pojede na postrku, tyhle vlaky jsou téměř vždy dvouhlavé

Martin

To ne proboha, Uršulu by z toho kleplo. Navíc s plánováným zbrojením proti Rusku teď bude mít spoustu práce s emisníma limitama pro bojovou techniku.

Gwann

Po ranu a uz tolik ftipu? Lzi a nesmysly tohoto druhu tahnete bublat do vylevky

Radek

Stačí se podívat do dokumentace zakázky: nezávislý zdroj el. energie pro topení a el. přístroje

David

Uhlí a vodka/rum!

JirkaJJ

No fuj. Vodka je ruská a rum dělají na Kubě a ve státech jižní Ameriky, které jsou v BRICS a nebo s ním sympatizují. Chce to něco liberálně ukotveného, např. sójové laté..

🦃 Krocan

Já Vás nebudu peskovat za srandu. Ale u nás začínala lokálka a když dojezdil Hurvínek, tahal lokotraktor (nevím model) starý vagón s kamnama ještě v půli osmdesátek, kdy už dávno jezdily skleníky. Jako pro dítě to pro mne byla atrakce, po nástupu pubertulózy už jsem k tomu měl ambivalentní vztah. Na jednu stranu mi to prišlo ubohé, na stranu druhou jsem tam vodil mordovat svoji holku a náramně nám odstavený vytopený vagón vyhovoval.

Scotty

Odkdy má Bc kamna na uhlí?