ČD Cargo obléklo Plecháč do červené barvy, celkem jich má už 15
Lokomotiva 242 (Plecháč) společnosti ČD Cargo v retronátěru při zkušební jízdě. Pramen: ČD Cargo
Za přesunem Plecháčů od Českých drah k ČD Cargo stojí skutečnost, že v osobní dopravě jsou nahrazovány novými jednotkami RegioPanter.
Až na to logo ČDC přes půlku skříně krása
Krása jako bývala 👍👍👍
No to je ale FUJ 😀
no,sláva,konečně zase jiná barva než modrá!!
Nádherný plecháč,ve vozbě nákladní dopravy určitě ještě mají místo
Velká škoda, že 242 nemají EDB jako starší laminátové sestry 240…
U 240-tok má EDB spádový režim a na zastavovanie je pomerne málo účinná. Pokiaľ viem, všetky cargácke laminy ju majú odpojenú a viaceré súkromnícke aj demontovanú.
Inak k téme: Spolu s dodávkami plecháčov pre ČSD boli dodávané aj do Bulharska ako 44 BDŽ, ale oveľa modernejšie. Mali EDB, polopantografy a podvozky druhej generácie.
U Cargo mají 240 EDB provozní
Ano, je to zajímavé, vzhledem k tomu, že v té době už se Bulharskem začínaly prohánět plecháče nejen s EDB ale i s modernějšími podvozky.
Dotaz mimo diskuzi: Má 854 retardér? Pokud ho nemá, je technicky možné ho doplnit?
Nemá. Retardér by se dal udělat z jednoho měniče, ale to by zůstaly jen 2 pro jízdu. A ještě by to stálo prachy. A vlastně by bylo nutné překopat celou převodovku.
A nebo koupit nějakou moderní a vymyslet zástavbu.
Závěr: Nic z toho se nevyplatí.
ČSD daly přednost unifikaci se staršími stroji…
Ono to zas tak zajímavé není – ŠKODA v té době nabízela stejně inovovanou verzi také ČSD, ale ty se nakonec rozhodly v zájmu uchování jednotnosti řady a základny náhradních dílů pro původní verzi, což je z pohledu údržby i obsluhy přeci jen výhodnější…
Tak ona se tam dá dodělat. Pravda je, že KDYBY každá lokomotiva, která má elektromotory, musela mát ze zákona EDB, tak by v minulosti nedošlo k mnoha nehodám, nebo by byly následky mnohem menší. Jenomže se šetřilo, ať to stojí, co to stojí.
Nemyslím si, že by EDB měla nějak významnou šanci zamezit nehodám, které se staly…
Minimálně 1 – 350.009 v bratislavské tunelu, kdy nebrzdila souprava kvůli hadicí.
Háj ve Slezsku, vlečka papírny Větřní…
350 má EDB. A nepomohla..
Za co má pan Vavříček mínus? Nechápu.
Nespíš od někoho kdo by radši viděl nové vlaky na běžných linkách než muzeum.
Ale to spolu přece nesouvisí, ne? Parní lokomotivy jsou také v muzejní a nejsou v pravidelném provozu.
Souvisí, obojí provozují ČD. A myslítre že ČD nemají větší problémy než hrát si s muzeem?
Já tady nechápu už nic…pan Vavříček napsal „muzejní“, né v provozu… To je ostuda mít krásný stroj muzejní? Na kolik věcí se dnes chodíme dívat, jako na zázraky techniky…. Tenhle web přestávàm chápat.
Web dobrý, ale diskutující prapodivný 🤣🤣🤣, byl by to pěkný muzejní kousek 😉
Krásný nátěr….
Kolik zaplatilo ČD Cargo své mateřské firmě za jednu lokomotivu řady 242? Když vezmu v potaz, že lokomotivy procházejí velkými opravami, bude se do nich instalovat ETCS, tak jestli by nebyl výhodnější například Traxx?
Vzhledem k tomu, že se už začalo s konverzí na 25 kV, tak tahle řada má u ČDC ještě budoucnost. Rozhodně má instalace ETCS do
242 podstatně větší smysl než instalace ETCS do stejnosměrných pojízdných šrotů 122/130.
Tak do 122 rozhodně není plán ETCS
A ano, souhlas, do ř.130 je to přinejmenšim diskutabilní..
130 může po přepnutí na 25kVst jezdit v Polsku. A než se něco přepne, tak jistě ještě dobře poslouží.
Jenže v samotném Polsku taky ETCS jen tak nebude.
Nejen že tu budou dýl, ale ještě mají o polovinu větší výkon.
Mě šlo o porovnání nákladů na nákup těchto lokomotiv, nákladů na opravy a instalaci ETCS oproti ceně nové lokomotivy.
Souhlasím s tím, že řada 242 najde využití. Může jezdit v rámci jižní části republiky včetně Slovenska a Maďarska.
Bude se instalovat jen do řady 130 a ty jsou mladší než 242. A ta konverze na jen střídavou trakci, to v této republice nebude ani hned. Nejtěžší vlaky stejně jezdí zatím pod stejnosměrnou sítí. Labská pravobřežka až k Ostravě.
Traxx stojí zhruba 100 milionů, to jistě nákup, oprava a instalace ETCS nestojí.
Hrubým odhadem,
oprava 15-20 milionů
ETCS 15 milionů
nákupní cena by mohla být v jednotkách milionů.
Takže odhadem může plecháč být za 40 milionů?
Nenápadně připomínám špatný „účiník“ a tedy nutnost filtračně kompenzačních zařízení, které toho docela sežerou až tak, že ztráty na nevyhovujícím „stejnosměru“ jsou nižší, než na „střídavině“…
Takže udržování „starých“ střídavých šrotů, notabene v plném provozu a pomalu rozšiřující se síti já považuji docela za problém…
O tom jsem už někde četl, že odbočková mašinka má jalový proud srovnatelný s proudem činným, tudíž kde projedou dvě laminátky na plný výkon, projedou i dva Vectroni na plný výkon a odběr na napaječce bude stejný, nebo podobný.
Ahoj Petře. Ani bych jinou reakci nečekal, byť tentokrát podpořenou i trochou odborných informací 🙂 ..nicméně za provoz můžu směle potvrdit, že třeba právě na Slovensku mi naše 2 plechovky spojené na kabel (a co jsem viděl fotky, tak i ČDC je bude mít) udělají lepší práci než jedna moderní MS mašina….energetiku neřeším, od toho jsou jiný 😀
No právě… Až tam budete mít elektroměry, tak se z toho picnete…
To nechám vedení 😀
K tomu si dovolim doplnit, že traxx má téměř dvojnásobný výkon. Tudíž na jednoho traxxe by připadlo dvojče plechovek = 80milionů. Samozřejmě za zhoršené adheze je výrazně lepší mít ten výkon na osmi nápravách…
Možná by mohl být ekonomicky nakonec výhodnější, ale tyhle budou v provozu hned nebo relativně brzy. Zařizování nákupu nových je na dost let