ČD Cargo nakoupí další EffiShuntery, CZ LOKO jich dodá až 50. Dieselových lokomotiv výrazně ubývá
Padesátý EffiShunter 1000M pro ČD Cargo. Foto: Dalibor Palko, CZ LOKO
Zakázka naváže na 75 již dodaných lokomotiv řady 742.7.
A proč nekoupí Dualshunter 2000? Na manipuláky pod trolejí ideál?
A on už je schválený?
A pořád se bude instalovat Mirel a bude se hádat s ETCS od CAFu? Nebo to po tom dlouhém čase vyřeší ten avizovaný update SW?
Druhá série má LS06, tuším že u ČDC jsou to stroje od čísla 768.
Jj přesně tak a ETCS tam funguje taky suprově na rozdíl od původních
Pokud se sníží stavy HV a vzniknou nepotřebné 742, mohly by je od ČDC koupit České dráhy pro rekonstrukci na 743.7, kterých je stále málo a dobře by posloužily na pokrytí potřeby vozidel s ETCS.
Diskuze níže mě přivedla k dotazu: participuje nějak finančně SŽ na provozu/pohotovosti nehodových vlaků ČD?
Je to i k tématu: celkem 14 lokomotiv 744 bude nasazeno na objednávku švédského správce infrastruktury v uzlech švédské sítě jako „záchranné lokomotivy“ pro různé pohotovostní situace 🙂
No chtěl bych tu nižší poruchovost vidět, věčně nějaké problémy ať mechanické nebo softwarove částí. Když upadne klika dveří stanoviště, tak se na novou čeká i přes půl roku (a ty firo se s tím nějak poper). Přes 4 roky se pořád do okola říká aby se upravila strmost skluzove ochrany, ale neděje se nic atd.
Novější stroje mají nižší poruchovost. To se asi nebude týkat výrobků CZ LOKA? Že ne? Podle toho, co pozoruju v Ostravě, půjde o zálohu za nejezdící stroje. Takhle budeme kupovat lokomotivy z Třebové do nekonečna.
Budou to taky z fabriky rozvážet po silnici na podvalníku do cílových stanic a na testy? Jestli to jako nebude rychlejší a snazší…
Kdyby ty mašiny byly širokorozchodné a šlo by o převoz JEDNOHO kusu (prototypu) na testy přes několik zemí, tak téměř určitě ano.
Myslíte, že je to tento případ?
Ty seš fakt pacient.
Možná by to bylo hlavně levnější
Výrazná redukce dieselových lokomotiv = železnice se během blackoutu prakticky zastaví. Jsem asi bláznivý preper, ale různé živelné události za posledních 30 let nás častokrát zaskočily a myslím, že jsme stále neviděli vše možné.
Ty stroje by měly z části určitou formou skončit ve státních hmotnych rezervách. Mimochodem někteří si myslí, že sama přenosová soustava bude v určitém riziku z důvodu nepředvidatelnosti obnovitelných zdrojů. Němci mají už hezká nová slova jako např. Dunkelfaute, což je stav kdy ani nefouká ani nesvítí.
A co by v případě takového stavu bylo nutné a rozumné převážet po železnici? Kapalná paliva (dokud nedojdou), a dále?
Většina lokomotiv řady Effishunter je určena pro posuny či krátké úseky tratí. Pro traťovou služby jsou určeny jiné lokomotivy řady effiliner, což je předělaný brejlovec, popřípadě v novém dieslový nebo duální Vectron.
Když dojde k blackoutu, zastaví se téměř vše. Když nepřestavíte el. výhybku, tak na tom bude diesel stejně jako elektrika. Pokud tedy máte na mysli skutečný blackout a ne krátkodobý výpadek vzniklý např. rozpadem el. sítě.
Při blackoutu stejně nepojede nikde nic. 😉
To si nemyslím, železnice je funkční i při takzvané modré smrti u výpravčího. Vždy se dá nějak jezdit.
Při dálkovině nedá, místní výhybky si obejde s přenosnými zámky, ale těžko obejde něco i jen v sousední stanici nebo řízené odbočce. A davy lidí s autem, aby to objeli opravdu nikde nejsou.
Nějaké omezené množství vlaků, s velkým personálním nasazením, se odvézt dá. Samozřejmě záleží, jak rozsáhlý a jak dlouhý by takový výpadek byl, co všechno by se zastavilo a co vůbec by mělo smysl někam převážet. Každopádně si nemyslím, že by mělo smysl pro podobné události vytvářet a držet v pohotovosti nějakou blanickou flotilu, která by jinak jen stála a čekala na výjezd.
Tak myslet si můžete co chcete, realita bude jiná. Jen takové porovnání: povodně v Ostravě v roce 1997 a 2024. V roce 1997 se po pár dnech „proháněl“ panťák mezi Bohumínem a Suchdolem nad Odrou. Při jízdě přes vytopenou Ostravu jej z každé boudy odhlašoval zaměstnanec ČD. Návěstidla byla po tmě a výměny uzamknuty v základní poloze. Pokud bylo nutno něco přestavit, točily se výměny ručně. Vloni stálo všechno do doby než se rozsvítila návěstidla a částečně zprovoznily přestavníky výměn. Vykoupané balízy ETCS to kupodivu přežily.
Na jednu stranu ano, ale hodně malé a bezvýznamné ano. Pokud se budeme opravdu bavit o blackoutu, tak nebude fungovat skoro nic. I kdybych se sousednímu výpravčímu dovolal skrze náhradní spojení (to pěkné točení kličkou jako to ze všech nejlépe předvedl Burian), tak zjistíme, že nemáme kontrolu výhybek, kontrolu přejezdů, nemáme nic. Při blackoutu by prostě na železnici stálo všechno.
Jasně. Ve stanicích s poctivou elektromechanikou by jízda vlaku zabezpečit šla, ale co komunikace se sousedními stanicemi?
Vysílačky nabíjené pomocí elektrocentrály? Nějaký omezený provoz by zajistit šel. ale je otázka, jaký by to mělo význam.
Přesně. Jakože pokud se pořád budeme bavit o blackoutu, tak to bude stejně jedno. Lidi by do práce ani nemuseli, když fabrika nepojede… Tam už by byl nějaký krizový štáb a podobné věci.
Co se ale týká dráhy, tak na některých tratích by se dalo jezdit i kompletně bez zabezpečení. OVŠEM(!) je to jenom teorie…
K čemu vám bude v blackoutu železnice? Palivové dříví, šrot a nebo někde ješte uhlí nejspíš chvíli počka …
Nebo máte nějaký supermarket, který závaží vlečkou?
Při blackoutu přestane fungovat zabezpečovací zařízení a komunikace (někde hned, někde až dojdou baterie). A jelikož byla jízda za nemožného dorozumění zrušena se stejně nikam nedostaneme
Souhlas. Ale doufám že se to nestane.
Domnívám se, že pán svým příspěvkem myslel i jiné události, jako námrazu, pády stromů na trakční vedení apd. Ale nutit někoho aby držel zálohy pro 2 dny v roce je asi blbost, zvlášť u nákladní dopravy.
Nějaké minimální počty lokomotivy v nezávislé trakci by určitě měly zůstat nejen pro případ blackoutu, ale hlavně pro případ války.
Tohle by se mělo ale řešit na úrovni vlády, která by měla určit, jaké minimální rezervy jsou potřeba, včetně zásob paliva. A na tuto nutnou udržovanou zálohu samozřejmě přispět penězi.
Jako správný prepper byste měl vědět, že v případě elektrické smrti podle Neffa nebude fungovat ani dieselelektrický pohon.