LOT 3a leaderboard

ČD Cargo kupuje stovky nových vagónů, poprvé i od polského výrobce

Lokomotiva 750 společnosti ČD Cargo na trati mezi Libercem a Turnovem u Dlouhého Mostu. Foto: Jan SůraLokomotiva 750 společnosti ČD Cargo na trati mezi Libercem a Turnovem u Dlouhého Mostu. Foto: Jan Sůra

Největší železniční nákladní dopravce v Česku ČD Cargo výrazně modernizuje i rozšíří svoji flotilu. Kromě nákupu hnacích vozidel se soustředí

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Hromek

Jako patriot a vlastenec musím konstatovat,že v ČR neumíme vyrobit ani nákladní vagon,natož pak osobní…..A co ve Studénce,kterou mají údajně ve vlastnictv Američané s tím,že tam budou vyrábět nákladní vagony.

Milan

Kůrovcová kalamita už nějaký rok probíhá a do doby než budou nové vagony připravené k nasazení, už možná zas nebudou potřeba.

Elb

Ale mohlo by to nahradit ty přestárlé vrány, co se během několika let intenzivního provozu rozpadnou.

Martin Hanzal

Palec nahoru, protože modernizace byla v tomto směru více než žádoucí. Co mě ovšem trápí víc je fakt, že vozy jakkoliv zničené, nebo poškozené, případně opotřebované, musí stát na rozličných manipulačních kolejích napříč republikou a nemohou být zlikvidovány dříve, než jejich účetní hodnota klesne pod XY. Což je např. v případě vozů Tads po přepravě soli (kdy jsou vozy po dvou letech na odpis, ale stále jsou tabulkově „nové“, „moderní“ a „fresh“) vážně celá věčnost…

František

Není škoda je likvidovat? Nemohly by se prodat? Jinak na přepravy bez dlouhodobého výhledu jsou lepší plošinové vozy a kontejnery. Aspoň ten spodek se dá pak ještě používat.

Jen aby s těmi novými vozy měli v dalších letech ještě po čem jezdit…

Martin Hanzal

Prodat bohužel max do Tlumačova, ale na to mají ještě velmi vysokou účetní hodnotu. Ty vozy jsou vážně na odpis. Zkorodované a zasolené. Prostě nepoužitelné.

K.S.

A nepomohlo by nasazení modernějšího hliníku na ty čísti ve styku s materiálem? Ten by myslím se solí reagovat neměl ani přirozeně, natož po eloxování.

Byl by mi tu někdo schopen osvětlit proč se v USA už někdy od 50. používají některé vozy s podstatnou částí z hliníku (počítám že to co je ve styku se železem je nějaká slitina, která netvoří elektrochemický článek) a v Evropě se stále používá těžké železo? Přijde mi to trochu zvláštní zejména když by to možná mohlo ušetřit mrtvou váhu.

Tomáš Záruba

A to se o nich nevědělo dopředu a nešlo zvolit rychlejší odepisování?

Elb

Zákon dává minimum na odpisovou skinu dva 5 let, píše, že mají dva roky provozu, nevíme, jak jsou reálně staré..

Romanero

Souhlasím.