ČD Cargo kupuje od své matky další peršingy, poprvé je známa i jejich cena
Lokomotiva řady 163 společnosti ČD Cargo po montáži ETCS. Foto: ČMŽO - elektronika
Počet lokomotiv, které ČD Cargo koupilo od svého majitele, již přesáhl padesátku.
Budou se předělávat na Esa. Nevíte zda 363.0 nebo 363.5?
0.
.2
K těm laminátkám, jestli jsem dobře pochopil, řada 230 není perspektivní a tedy ETCS nedostane, řada 240 je perspektivní a ETCS dostane. Nikde však není zmínka o dvoufrekvenčních 340, zda se ohledně ETCS „svezou“ s řadou 240, ze které vznikly, nebo budou odepsány?
340 jsou snad jen 3 nebo kolik?
Nema cenu do nich neco instalovat v takovém počtu
Možná zůstanou pak ČD Cargo AT
S vykonem 800 kW na systemu 15 kV?
Jen pro srovnání: DB Fernverkehr nabízí nefunkční odstavené BR 101 za 2-2,5 milionu €, Za tu cenu je to neprodejné.
Není matka jako matka, moje by mi mašinku dala pod stromeček…
Rodinný vztrah mezi lidmi a obchodní vztah mezi firmami. … je asi rozdíl, ne?
Méně je někdy více. A ano, je…
Jedl jste dnes již maso?
Tady mohla matka dceři věnovat/přibalit v rámci transakce jednu Regínu navíc, s výbavou pro ohřev párků/svačin do nelehkých terénních podmínek.
Budoucnost zejména osobní regionální dopravy je především v elektrických, bateriových nebo snad vodikovych jednotkách, lokomotivy se zachovají pouze u některých rychlíku nebo expresu a to především v ubytovacích vlacích a popř v denní mezinárodní dopravě. Tak konečně co s přebytky lokomotiv z osobní dopravy jiného dělat než je prodat nakladnimu dopravci?
A kdo to řekl nebo nařídil? Není to náhodou české dogma? Rádoby politiků, jenž se staví do role dopravních odborníků .
Politiků, jenž? Kam jste chodil do školy, osobo?
Já jen že vratná souprava 1) vyjde levněji 2) při opravách se vyřadí vůz nebo loko 3) lze libovolně měnit délku soupravy…a jiné výhody. Račejí se podívat do jiných států.
Jednotky jsou rozhodně víc operativní, a to zejména na kratší vzdálenosti. Ke všemu lokomotivy jsou dost těžké, kromě vagónu musí také utáhnout svou vlastní váhu. Váha lidí je ve vlaku zanedbatelná oproti váze nakladu. Prostě sleduje se také ekonomika dopravy. Nicméně v dálkové dopravě, a zejména v mezinárodní dopravě osob ještě dlouho klasické soupravy s lokomotivou přetrvaji.
Na příměsto ano, jinak ne. Vůz vybaveny trakci je mnohem těžší než obyčejný vůz, takže v konečném součtu to vyjde s loko na stejno, nebo hůř než u vratné soupravy s loko.
Letmým pohledem po interfernetu (tzn. zahrnuje i wiki, proto brát čísla s mírnou rezervou) jsem našel, že třívozová řada 640 má 234 míst k sezení a prázdná váží 153 tun. Souprava 362 + 2*Bdmtee + Sysel má 262 míst k sezení a prázdná váží 208 tun.
Lokomotiva 162: 85 tun, 0 cestujících
Hnací vůz 471: 63 tun, 59 sedaček
Kolik tun balastu je v té loko 162?
A proč je lokomotiva těžká? No Plho. První ročník SŠ. No protože adheze. A proto se za mokra 471 hrabe a 162 za ní s klasou poskakuje. Takže ona ta tíha má něco do sebe a není to o tom, že uspořím na 30t.
Ovšem 471 není etalon současné elektrické jendotky – ty mají distribuovaný pohon, tudíž lepší trakční vlastnosti, než 471 se svou vykotlanou lokomotivou.
Ono to právě je o tom, že uspořím 30tun, protože většinu času tahat mrtvou váhu je zbytečné pálení energie. Navíc 471 vždy tahá jen sebe a 2 „přívěšáky“. Lokomotivy mívají adhezi pro pár desítek nákladních vozů…
Tak místo lokomotivy nakoupíme koně ne?
Silnější motory a trafo není jen balast.
Kterých států? Objednávky jednotek těžce převažují a hodně vytlačují původní vratné soupravy. Na InnoTransu byla jediná vratná souprava od ČD. Předminule žádná, pokud si vzpomínám.
ad 1) no, náš ComfortJet zrovna levněji nevychází, naopak
ad 2) opravuje se celá jednotka najednou, ne po vozech.
ad 3) jednotky jdou spojovat a nemá to negativní vliv na jízdní doby. Dokonce jsou spojovat jen na část trasy. A dokonce dojedou i když se v části „rozloží“ pohon.
Ano, opravuje se celá jednotka třeba kvůli jednomu ucpanému WC, nikoliv jeden vůz, jako třeba u vratné soupravy.
A jak říkám, politické dogma, mít nutně na všem jednotky místo souprav.
Jak dlouho se s tím weckem hodláte drbat?
To má být přes noc hotové, pokud jde o RailJet, Pendolíno atd.
Můžete si přihlásit na onj v Praze a všem to tam nandat.
Pozor Interjet taky jezdil pres rok jen 4 vozový a doplněny obyčejným Bmz, takže na delší dobu kde vložený vůz vyřadit ze soupravy
Když se podívám pi světě, tak jednotky v osobní dopravě suverénně vedou.
A co bude se 163.234?
Také ji čeká ČD Cargo
když nevíte tak nepiště nesmysly!
Jak jsou na tom v současnosti polonizované peršingy? Jezdi u ČD, u Carga, nebo už jsou odpolonizované, či vyřazené? Mají ETCS, nebo jeho zástavba není kompatibilní s polským „packetem“. A co jejich případná dualizace na 363?
Polonizované 163 mají ETCS a běžně jezdí do PL. SHP zůstalo zachováno. Pouze 163 040 a 163 048 je pravděpodobně odpolonizovaná. Ale to byly už snad za dob ČD.
Persingy jezdí dál.👍
Nákup persingu ok předělání se na esa ale kupovat Plecháče (242) to byla blbost.
Nahrazují laminátky, přecejen jsou o něco mladší a méně unavené.
při rozšiřující se konverzi to jednoznačně není blbost
a jak se ta KONVERZE rozšiřuje?
Takže lamináty až do skonání světa… vypůjčím si kus textu Morbivodova:
Často tu bábu k opravě vozíme
Uzdrav ji, Ivoši, uzdrav ji, podzime
Vezem ji posedmé, poosmé? Nejasné…
Vozit ji budeme dokavaď nezhasne
Překrásná pracantka určená k opravě
Neboj se, bábo, bytové samoty
Ty musíš do smrti vytvářet hodnoty
Jako květ divizny uvadá vestoje
Kdo stroji přísahal, má zemřít u stroje
A jak to vypadá s dalšíma rekonstrukcemi 742 na 742.7 někdo ví? Soutěž byla vypsána už dávno, ale žádné vyhlášení nikde.
Celkem má být těch 742.7 80ks. O dalších nevím.. nebo mi něco uniklo
75 jich je aktuálně, na 5 dalších je zatím nevyužitá/neohlášená že by byla využita soutěž. Současně pak ČD cargo vypsalo soutěž, která měla uzávěrku v březnu na dalších až 50 rekonstrukcí, tedy kdyby byla využita celá + opce tak by jich bylo až 130. A také nákup dalších cca snad 20ti nových dieslových strojů, ale nevim, jestli obě soutěže nebudou zrušeny, vzhledem ke krizi ve které ČDC aktuálně je
Celá nákladní doprava je v krizi
Hutě v krizi. Doly před zavřením. Automotive v začínající krizi. Chemie drahá kvůli energiím, čeká ji delokalizace. Opravdu nebude co vozit.
Ví někdo kolik těch 740/742 ČD v původních verzi ještě má? (Nepočítám batohy)
Myslim že ČD. Bude investovat do nových loko, přece jen díky nim je skupina nad vodou a ETCS to může značně zkomplikovat
Řekl bych, že u Carga je v aktivní sližbě asi 140 kusů 742, včetně batohů.
Předpokládám, že asi většina neaktivních 742 už byla předělena na 742.7. A ted se budou děla “nové” shuntery uz jen z tech co jezdi že?
Předpokládám že vhodné nepojízdné už cargo nemá, už teď se vyrábějí 742.7 z pojízdných například 742 081