On je celkem problém s tím, že 750.7 jsou také celkem zdechliny. Nicméně modernizace 754 se řeší. Jenom je problém, že tak snadno jako s těmi 750.7 to nepůjde. Co mě na tom děsí, je fakt, že přizvána je ŽOS Zvolen. Spolehlivost motorů po jejich GO je tristní…
K 12 V 230 DR nezachrání ani GO u pána boha, ty motory prostě nejsou bezúdržbový držáky a samozřejmě už maj svý léta. A to jsem nezmínil závady úplně mimo samotný spalovací motor, od alternátoru a dynama přes regulaci až po takovej bizár jako napršená voda do skříně s kartama…Když mě čeká šichta na brejlovci, děsim se den předem co se zas rozbije. Mít to turnusově tak mi asi po měsíci šmejkne. 750.7 a všechny možný CATrový reko nejsou dokonalý, to ani náhodou, ale spolehlivostí jsou na tom přecijen mnohem lépe než ať už klasický „analogový“ nebo MSV 754, nemluvě… Číst vice »
No jo, ale věřte mi, že lze provést opravu kvalitně a pak ve verzi Zvolen. Bohužel. Je to podobný rozdíl jako Přerov vs. PARS.
Jinak souhlasím, nicméně ve srovnání 40 let starého stroje a 10 let staré rekonstrukce by bylo smutné najít pozitiva toho původního. Z doslechu od fírů SD-KD vím, že s vodou skoro všude měli problém ti jejich bizoni. Jak účinně to vyřešili ale nevím – byl tam problém s těma novýma hodně děrovanýma bočnicema.
Modernizace 754 už je dávno vyřešena. Zakázka zrušena a ČD vypsaly tržní konzultace na dodávky ojetých novějších motorových lokomotiv, případně na dodávku nových motorových lokomotiv. 754 nejde modernizovat, protože by kabiny musely splňovat TSI normy pro náraz. A to bez nových kabin nepůjde, navíc i ten rám není zrovna to nejpevnější co ty mašiny mají.
Ono volné ojeté diesely nejsou. A na nové nejsou dukáty. Sehnat volného Hercula je dost problém a cca. 20 ks jich zkrátka není. V DE jsou odstavené samé starší vehikly, kde by to byl malý posun za velké peníze (vs 754). Celkově je segment větších dieslů slabý – sehnat něco bude kumšt při objednávce 20 ks. Napadá mne PESA Gama, ale 2400 kW a Vmax 160 je na ČR moc.
Velké peníze by stála i modernizace 754 na něco použitelné v dnešní době. S normami TSI by se cena za reko kus vyšplhala někam k 80 milionům korun což je na rekonstrukci příliš, když cena za novou motorovou lokomotivu se pohybuje kolem 100 milionů korun, pokud by byl požadavek na zachování skříňové konstrukce. Ovšem jedna možnost jak se tomu vyhnout tu existuje. Je jím přestavba 754 na kapotové mašiny. Tedy mašiny co vzhledem budou připomínat 742.7, ale budou mít potřebný výkon, maximální rychlost 100 km/h a elektrické topení 3 kV. Tím by byly splněny požadavky na TSI normy za nižší… Číst vice »
Ujasněte si Kryšpínovo značení. T478 není nic.
T478.0 byla dvojagregátová karkule, .1 a .2 zamračené / berty / bardotky, a až .3 a .4 byli brejlovci (s nepodstatnou výjimkou .4001 (1) – hydroberta)
Dolfi
2 let
Co se montovalo do Bizonů za motory že se nemůžou nakupovat kulí emisím?
Supr! Hlavně ať už 742.7 a 753.7 vytlačí nulkový brejlovce a poslední 753. Do muzea fajn, ale na trať už né!
Důvod?
Můj názor je, že Cargo – ač nefandím nudnému Najbrtu – to má zvládnuté mnohem líp, než matka.
A ten úzký bílý lomený proužek tam skutečně pasuje.
Ten je luxusní 😍😍
Kdy už konečně zainvestuje do nových/reko dieslů i Matka…ty věčné neschopnosti „čtyřek“ už jsou na palici.
Cargu přeju ať jim stroj dobře slouží!
On je celkem problém s tím, že 750.7 jsou také celkem zdechliny. Nicméně modernizace 754 se řeší. Jenom je problém, že tak snadno jako s těmi 750.7 to nepůjde. Co mě na tom děsí, je fakt, že přizvána je ŽOS Zvolen. Spolehlivost motorů po jejich GO je tristní…
K 12 V 230 DR nezachrání ani GO u pána boha, ty motory prostě nejsou bezúdržbový držáky a samozřejmě už maj svý léta. A to jsem nezmínil závady úplně mimo samotný spalovací motor, od alternátoru a dynama přes regulaci až po takovej bizár jako napršená voda do skříně s kartama…Když mě čeká šichta na brejlovci, děsim se den předem co se zas rozbije. Mít to turnusově tak mi asi po měsíci šmejkne. 750.7 a všechny možný CATrový reko nejsou dokonalý, to ani náhodou, ale spolehlivostí jsou na tom přecijen mnohem lépe než ať už klasický „analogový“ nebo MSV 754, nemluvě… Číst vice »
No jo, ale věřte mi, že lze provést opravu kvalitně a pak ve verzi Zvolen. Bohužel. Je to podobný rozdíl jako Přerov vs. PARS.
Jinak souhlasím, nicméně ve srovnání 40 let starého stroje a 10 let staré rekonstrukce by bylo smutné najít pozitiva toho původního. Z doslechu od fírů SD-KD vím, že s vodou skoro všude měli problém ti jejich bizoni. Jak účinně to vyřešili ale nevím – byl tam problém s těma novýma hodně děrovanýma bočnicema.
Přerov? Jako DPOV?
Modernizace 754 už je dávno vyřešena. Zakázka zrušena a ČD vypsaly tržní konzultace na dodávky ojetých novějších motorových lokomotiv, případně na dodávku nových motorových lokomotiv. 754 nejde modernizovat, protože by kabiny musely splňovat TSI normy pro náraz. A to bez nových kabin nepůjde, navíc i ten rám není zrovna to nejpevnější co ty mašiny mají.
Co vím, tak se dráhy té myšlenky ještě nevzdaly 😉
Ono volné ojeté diesely nejsou. A na nové nejsou dukáty. Sehnat volného Hercula je dost problém a cca. 20 ks jich zkrátka není. V DE jsou odstavené samé starší vehikly, kde by to byl malý posun za velké peníze (vs 754). Celkově je segment větších dieslů slabý – sehnat něco bude kumšt při objednávce 20 ks. Napadá mne PESA Gama, ale 2400 kW a Vmax 160 je na ČR moc.
Velké peníze by stála i modernizace 754 na něco použitelné v dnešní době. S normami TSI by se cena za reko kus vyšplhala někam k 80 milionům korun což je na rekonstrukci příliš, když cena za novou motorovou lokomotivu se pohybuje kolem 100 milionů korun, pokud by byl požadavek na zachování skříňové konstrukce. Ovšem jedna možnost jak se tomu vyhnout tu existuje. Je jím přestavba 754 na kapotové mašiny. Tedy mašiny co vzhledem budou připomínat 742.7, ale budou mít potřebný výkon, maximální rychlost 100 km/h a elektrické topení 3 kV. Tím by byly splněny požadavky na TSI normy za nižší… Číst vice »
Nakonec proč ne. V době kdy není problém dát před kapoty kamery to má dost výhod.
Dle mého slušel Brejlovci T 478 původní zelený nátěr.
tojo ale to už je dávno pryč..je jiná doba…
Ujasněte si Kryšpínovo značení. T478 není nic.
T478.0 byla dvojagregátová karkule, .1 a .2 zamračené / berty / bardotky, a až .3 a .4 byli brejlovci (s nepodstatnou výjimkou .4001 (1) – hydroberta)
Co se montovalo do Bizonů za motory že se nemůžou nakupovat kulí emisím?
Dle mého názoru Caterpilar.
Caterpillar
CAT 3512C HD
A bizoni ke koupi nejsou?
Už se nevyrábí
Už se nemůžou vyrábět, kvůli emisní normě.
Nejen emisní. Nesplňují TSI – crash.
Dobrý den,umí CZ loko vyrobit celou lokomotivu,nebo jenom provádí rekonstrukce lokomoriv z ČKD?
Šak už zcela nových vyrobili několik. Třeba 744 u čdc. Novostavba
základ je rám!to je na tom to nesložitější.ten už dnes nikdo u nás nepostaví.na rámu a podvozcích už se dá cokoliv stavět
No právě, taky to tak vidím…
Svařit ocelový rám je první krok a potom přijdou borci na rovnání.
K čemu že to mají to obří CNC od Tyce ve Studénce? Že by tím řezali a svařovali rámy vozidel?
A že jsem tak smělý, z čeho má rám a podvozky 744.1?
Co to melete? 744 mají rám z čeho? Malí effishunteři mají rám z čeho?
Velcí z Číny, malí z PRC.
Úplný hnus. A ty příšerné LEDky, hrůza!
Je vidět zevjste Švejk… je to pěkná lokomotiva. A Ledky … to je úplně jedno
šetří energii,jsou dobře vidět na dálku a nemusí se pořád měnit žárovky!
To jí koupili na základě výběrového řízení, nebo se kluci domluvili u piva?
A proč by na tohle mělo být výběrové řízení? Cargo je akciovka
Matka je taky akciovka, to není ten parametr.
A není to jedno. CZLoko mělo volnou lokomotivu tak ji nabídlo k prodeji. Na tom není nic špatného. Zbytečné hned výběrové řízení
Je to lokomotiva 753.741 😉
jj, díky za upozornění, opraveno.
Není to náhodou 753.741?