ČD Cargo koupí od Českých drah desítky lokomotiv
Lokomotiva řady 242 (Plecháč). Pramen: České dráhy
Lokomotivy 163 čeká proměna na dvousystémové. U plecháčů bude ČD Cargo řešit i zabudování ETCS.
Lokomotivy 163 čeká proměna na dvousystémové. U plecháčů bude ČD Cargo řešit i zabudování ETCS.
Konverze lokomotiv řady 163 na dvousystémové dává smysl,jsou to spolehlivé lokomotivy které u karga odvedou ještě spoustu práce.U těch starších lokomotiv už si nejsem jistý.ČD cargo by mělo především cílit na lepší pracovní podmínky u strojevůdců.Nevím jak jsou příjemné na ježdění ty plecháče,možná by bylo dobré zaměřit se na upravu podvozku na zlepšení jízdních vlastností a pohodlí strojevůdců
Vím že jdi trochu s křížkem po funuse a dotaz je trochu mimoběžný, nicméně jak se to má s těmi odstavenými lokomotivami v Hulíně? Je/byl nějaký záměr je modernizovat na vícesystémové (myslím že jsou to bastardi po DR), nebo je to jen šrot čekající na autogen?
Děkuji.
České dráhy a čdkargo , já bych osobně nakoupil albatrosy a štokry. A místo 810 by mohl jezdit Spejbl haha. Nelíbí se mi hospodaření těchto dvou společností a myslete si co chcete. Sleduji každý den zprávy v televizi. Špína a bordel na nádraží zpoždění vlaků vlaky proti sobě jedoucí, vykolejení srážky neochota špína ve vlaku v humus hnus. A teď lokomotivy co vstali z mrtvých to mají zachránit.
Ty lokomotivy vstaly.
Rozhodně ne z mrtvých, nikdy nezemřely. Nechápu, jak podle vás souvisí loko 242 na nákladu se zpožděními, vykolejeními a bordelem ve stanicích.
Když Škoda Plzeň vyráběla lokomotivy pro ČSD, tak podle přání zákazníka měly být co nejjednodušší. Ani o rekuperaci nebyl zájem. To samé se dá říci i o stanovištích pro strojvedoucí. Jen to nejdůležitější. I lokomotivy pro Bulharsko měly vybavení o mnoho lepší. O dálkových strojích pro SSSR ani nemluvím. Tam byla luxusní křesla a o dva schody níže před strojovnou i malá kuchyňka s umyvadlem.
Věřím, že rekonstrukce je možná, snad i výhodná.
Ona rekuperace, zvlášť na 50 Hz střídavině, nebyla v 70. letech ještě technicky zvládnutá, zvlášť v táboru míru a socialismu.
43R BDŽ měly oproti S499.02 odporovou EDB a podvozky 2. generace. Určitě by se to už tenkrát hodilo, ale tesiloví strejci na GŘ ČSD se všeho nového báli.
Umývadlo a vaříč byly i na našich mašinách.
to zařídili tehdy představitelé ČSD v Plzni, protože potřebovali náhradní díly na laminátky
Požadavky nástupnických společností ČSD se žel nezměnily:
Strojvedoucí není člověk, a mašina je ze železa…
No jen pak není divu, že se k té práci moc lidí nehrne, a jak vypadají někteří současní adepti…
(naštěstí ne všichni)
Jak souvisí ČD a ČDC se špínou na nádražích? Že mají špinavé vlaky a tím hyzdí vzhled nádraží?
Nekoukejte na zprávy a bežte raději ven, udělá Vám to líp než čučení na zprávy.
Ať si vezmou hlavně těch 20 zázraků, který jsou dobrý v dnešní době tak pro Balkán…
A proč by to mělo ČDC dělat? Potřebují ten vlak odvézt a k tomu potřebují mašinu buď spolehlivou nebo alespoň jednoduše opravitelnou.
Aby se pak pan Vomáčka nerozčiloval nad tím, že čeká na zboží, které ale visí v kontejneru kdesi na odstavném nádraží, mašina kaput.
řadě 380 se dostalo řádné údržby, takže teď jezdí bez nějakých větších problémů – taurusy jsou na tom podstatně hůř
To zas bude tunel😁
Nebylo by lepší místo rekonstrukcí takto starých lokomotiv raději koupit nové? Chápu, že nové by stály víc, ale také by déle sloužily.
Pokud ČD Cargo má dostatečně zajímavý zisk, aby zvládlo splácet v éře 7,5% ročních úroků, tak banky půjčí.
Ovšem loňská marže ČD Cargo včetně zahraničních poboček byla 2%. A v minulých letech to nebylo příliš odlišné, neboť za celou svoji existenci ČD Cargo vydělala jednotky miliard.
Když si vezmete, že např. pasažérská ČD celkem zaplatila 170 milionů za jednu loko 380, tak se nedivte, v ČD Cargu nemají snadné rozhodování.
https://zdopravy.cz/co-dal-s-lokomotivami-rady-380-ceske-drahy-nenasly-nikoho-na-instalaci-etcs-zvazuji-jejich-prodej-86861/
Zajímavý blabol
Nový Vectron je cca 110 milionů a čekací cca 2 roky. Za stejnou cenu bude mít ČDC 3-4 lokomotivy pro CZ+SK+HU provoz.
Tím nechci hájit skanzen, ale na různé navíc přepravy nebo dobíračky nebo vnitro přepravy je postarší stroj ideální a může zlevňovat cenu přepravy.
Načo táto zbytočná otázka, keď odpoveď na ňu je priamo v texte?
Tyhle slouží 50 let, dalších 50 klidně mohou. Kecy jako „morální zastaralost“ jsou na nákladu jedno…
Tak pak až si nestěžují, že s tým dýchavičným střepem mohou jezdit jen v noci.
Jezdim se 122, stejně jako s 383 a rozdílů tam moc není. Poslední „rekord“ mám s 363+kontejnerový vlak Uhříněves – Česká Třebová, průměrná rychlost sotva 40km/h v denní době. Přitom má vlak celou trasu 100km/h.
No já tam vidím rozdíl asi 4MW (3MW versus 363), což zaručuje podstatně rychlejší rozjezd. (na 122 jezdím také, včetně všech 5shuntů:-)). ARR, vyšší rychlost (90km/h už začíná být i pro náklady málo), lepší brzdič který daleko rychleji vyprazdňuje i plní HP, je to tišší, neskáče to jako koza, má to EDB i s rekuperací, více místa, křeslo vhodné do 21.stol., funkční chladnička apod. Ale chápu, že ta 50 let stará lokomotiva to nakonec (nejlépe v noci) odveze také. Mmch. někteří výpravčí nás na koridoru již před 15ti lety pouštěli mezi osobku podle toho, co ten vlak táhne. To se… Číst vice »
Já myslel rozdíl, jakým stylem mě SŽ pouští.
To že je 122/123 morálně i technicky zastaralá souhlasim a sem rád že zmizí.
Úplně jedno to není, pokud to zároveň znamená nemožnost rekuperace a tím pádem to z kopce pálí elektřinu v odporníku, kterou by novější stroj vrátil do troleje… nejsme na iDnesu, abych to přepočítal na žárovky, které by se tím daly rozsvítit. V Polsku by prý mohli ušetřit celou jednu uhelnou elektrárnu, kdyby přešli na „novější“ technologie (střídavina, rekuperace).
Před nedávnem prodávala MRCE interoperabilní lokomotivy BR 189, kde nejstarší kusy příští rok docílí 20 let. Ne, Cargo musí mít ještě větší šunky. Takže pro vnitro jezdectvo nebudou ani moderní mašinky, ani povedená ale drahá modernizace 363.5. Určitě se na to pojízdné muzeum hlásí spousta adeptů na řemeslo strojvedoucího.
Jako je to des,nám naslibovali u cdcarga nové moderní traxe a vectrony a zatím furt jezdíme na krapech typu hrbata,uhelka…jako už mě to nebaví a uvažuji k odchodu k dopravci,který má vozový park hodný 21.stoleti a hlavně si váží zaměstnanců…
Nepotřeboval bych zrovna Vectrona nebo Traxxe ,stačilo by 5kové eso😀
Nám slibovali po vzniku ČDC něco lepšího než tenkrát příchozí vrakoidní berty. A dneska stále vrakoidní 742 a 750. 😀
742.7 je co
Šrot
U nás nejsou, stejně jako 753.6, 753.7 nebo 744.1.
Zrova 742 701-6 není moc oblíbená
Táhni k soukmnikovi ..furt vpraci
No jasně, soukromník z tebe sedře kůži. 😱🤦
Záleží jaký soukromník. MTR nebo RCC úplně v pohodě. Ale nejmenované, kde se 13h jezdí, 7h spí na mašině na karimatce a pak se jezdí dalších 13 hodin. No, nešel bych do toho. Případně takové, kde 13h žádná míra, jak se MLS obchází mi je decentně záhadou.
Tak jasně, je dopravce a dopravce.
Tak tohle je už extrém a vždy na to musí být dva. Taky jsem už o tom slyšel, ale osobně se s tím nesetkal.
Ono obecně je to o kompromisu. Buď si se zaměstnavatelem vyjdete vstříc a nebo ne. A co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat jinému.
Já bych třeba první dva jmenované nevolil.
Ajdýes.
Říkali to v odborech, takže to musí být pravda, stejně jako že prodavačky v obchodě pracují 16 hodin 7 dní v týdnu. … a prodavačky se neptejte, ta má přikázané lhát.
Co to tady mumlate clovece !!? To je prave obracene ! A taky treba 13 a 14 plat. To ma ČD/CDC taky ??
Buď rád, že se ještě můžeš svést na pořádné lokomotivě
Máte pravdu, je skoda že s těch pershingů nedělají 363.5
Výborné mašina, jen trochu drazsi než je zdrávo .Ale zase se na nich zapakovalo spoutá kamarádů
Moc drahý, proto už nikdo nechce další 365. V dnešní době je taková rekonstrukce na téměř ceně nového Vectrona nebo Traxxe.
Vždyť to tam píšu 😀
Tak po 1. MRCE nič nepredávalo, vlastníkom tých lokomotív nie je samotná leasingovka, ale banková inštitúcia a leasingovka po vypršaní kontraktu ich už ďalej nechcela. Za 2. vieš koľko z tých 189tiek je schopných jazdiť v Česku, Slovensku, Maďarskú či Balkáne? Mnoho z nich má úplne inú konfiguráciu paketu zemí. Tak či tak by to na vnútroštátne či balkánske trasy bol zbytočne drahý stroj. Tu nejde o šotosny ale o ekonomickú výhodnosť.
Kdo chce, sežene cokoli.
Takže netušíš, je mi to jasné. Nevadí, hlavne že si si napísal komentár.
Tak to jste jim mohl pomoct. Určitě by vám za to zaplatili nemalé peníze, když byste jim ty BR189 sehnal za stejnou cenu.
Proč? Mně stačí, že je pomáhám stěhovat.
tak zrovna uspořádání pojezdu s tlapovými motory pro rychlost nad 100 km/h bych za moderní nepovažoval, bez ARR, AVV, ovládání aripotem jak na brejlovcu ze 70. let.
Po dlouhé době jsem si přečetl logické řešení. Ty staré lokomotivy mají solidní základ. I z ekologického hlediska o kterém se neustále mluví to dává smysl. Před vytunelováním Škoda Plzeň dělala velice kvalitní stroje. A bohužel ne jen Škoda… V minulosti se do Ruska snažil protlačit Siemens a chtěl Škodovku vytlačit. Měl smůlu. Lokomotivy z Německa měly velkou poruchovost a drahé opravy.
Dnes je všechno zapomenuto…
Ale technologie Siemens, ve formě společného podniku „Uralskie lokomotivy“, se v Rusku dost dobře etablovala, jak v lokomotivách, tak v elektrických jednotkách.
Problém byl hlavně v tom, že Siemens chtěl za ty mašiny zaplatit. I Škodovka možná chtít mohla, ale rozhodnutím strany a vlády se namísto placení dovezly třeba sergeje nebo vojenská technika.
V kvalitě Siemensů bych opravdu problém neviděl, ale ty mašiny vyžadovaly určitou úroveň obsluhy i údržby.
„…rozhodnutím strany a vlády se namísto placení dovezly třeba sergeje nebo vojenská technika….“ …no hlavně ropa a zemní plyn a železná ruda, které jsme tenkrát odebírali téměř výhradně ze SSSR. Tehdy se v rámci RVHP (pro nepamětníky: RVHP = Rada vzájemné hospodářské pomoci, ekonomická organizace sdružující země bývalého tábora míru a socialismu) barter používal skoro na všechno a reálné peníze běhaly jenom když už nebylo jiného zbytí. Vzájemnému clearingu zemí RVHP, který probíhal v dnes už legendární zúčtovací měně zvané „převoditelný rubl“, se věnovala Mezinárodní banka pro hospodářskou spolupráci. Když se po r. 1989 RVHP rozpadla, dvoustranná salda zůstala většinou… Číst vice »
víte, traduje se, že on ten Siemens v tehdejším SSSR uspořádal „závody“, aby se zjistilo, kdo má nejlepší mašiny – zatímco škodovku se za jakýchkoli podmínek podařilo nahodit do 20-ti min., tak takoví japonci v mrazu to nenahodili vůbec
Bral bych to jako urban legend. Se Škodovkou jsme byli v poměrně úzkém kontaktu a takováto „soutěž“ by byla určitě využita v marketinku „jak západní prohnilá technika prohrává s naší socialistickou pokrokovou“ a „mezi lidmi“ by se o tom vědělo. Krom toho, Siemens v té době (předpokládám nejpozději začátek 80. let) dělal mašiny pro 15 kV, pro 3 ani 25 snad nedělali nic (a Japonci mají 25 kV 50/60 Hz, takže 3 kV by pro ně byla taky úplně nová technologie). Na druhou stranu ze Škodovky vím, jak důležitá byla i taková maličkost jako klapka na klíčové dírce vstupních dveří.… Číst vice »
Těmi kvalitními stroji myslíte řadu 242, 122,123 a podobné šroty ? Ty byly nové pouze levné ale určitě ne kvalitní . To že jezdí dosud na tom nic nemění
Zajímavý názor. Z praxe, nebo od stolu?
Z praxe
Vy jste asi ještě neviděl lokomotivy po rekonstrukci. CZ LOKO provádělo třeba rekonstrukce Belgičanek. Vyřazených strojů s nájezdem několik milionů kilometrů. Jsou to vlastně nové stroje s využitím podvozků, skříně a všechno je opravené. Profit může být jak cena, materiál a firma z ČR.
Jenže podvozek Belgičanek je úplně o něčem jiném než 122 nebo 242
A pane ZIkmunde, proč se těm Peršinkům říká Peršink podle rakety Pershing, která má rychlý start a krátký dolet?
A proč do nich museli kupovat zahraniční polovodiče, aby to konečně začalo spolehlivě jezdit?
Nebo jsou tyto otázky dodnes zakázané?
A Sapsan se také říkat nesmí?
Ještě dodám, že údajně byly plně srovnatelné se zahraniční konkurencí, ale kdosi mi ostře vyčetl, že s BR120 a Sybic je srovnávat nesmím.
myslíte ty z tehdejšího SSSR?
Jako neznámému v oboru je možné vysvětlit. Prosím. Jak se podaří prestavet Cargu 163 na 363, když to chtěl RegioJet, tak nikoho nesehnal. Bude jich mít CDC víc na předělání nebo zaplatí více, že má tu jistotu předělání na dvojsystemove?
ČDC v posledních měsících nechalo přestavět své stávající 163 na 363, takže asi lepší oddíl 😉
Asi jsou ochotni zaplatit víc, nebo mají třeba mírnější požadavky na dodací lhůty či záruku. Není to nijak technicky náročná akce a už je hlavně ověřená, takže není důvod, proč by to měl být problém vysoutěžit.
… a taky se poptávalo víc kusů, než RGJ.
Myslím, že tam bude hlavním problémem platební morálka RJ a naplněnost kapacit opravárenských společností.
Platobná morálka sa dá jednoducho poistiť. 50% záloha vopred, 50% pri odovzdaní s tým, že pokiaľ nebude na 100% vyrovnaná loko 1, nezačne sa robiť loko 2. Ber alebo neber.
RegioJet Neplatí..nedostane nic
… a vydělává těžké prachy.
Se divím, že se všichni ti údajní dlužníci už neobrátili na soud.
Hlavní rozdíl je v ceně. Pokud se nepletu, tak chtěl Jančura (RJ) všechny mašiny za i s ETCS za nějakých 270 milionů, cca 30 milionů za kus.
Problém je, že jen cena trafa a usměrňovače je asi 25 mil + 10-15 za ETCS, proto na to nikoho nesehnal.
Soutěžilo se to samostatně, první pokus za 80 MKč, druhý 160.
protože pan Jančura má platební morálku, jakou má – a za tu cenu, kterou nabídl, to nikdo dělat nebude
Bude zajímavé sledovat, co nastane dřív, zda konec provozu 242, anebo sjednocení napájecího systému na 25 kV.
Řadu 242 kupovat..no nevím ale 162 a 163 to je super..jedny z nejlepších Mašín od škodovky. Jestli ČD prodají 380 jsou pitomci .. vícesystémové loko ..
Pitomec bude spíše ten, kdo tu 380 koupí. Výrobcem udávané parametry nejsou vše, musí to i spolehlivě fungovat…
380 je prů*er století, proberte se!
je zajímavý, že všechny jezdí a bezproblémů, narozdíl od Vectronů
Pro některé 242 to bude návrat k nákladní dopravě.
Tož si to rozeberme:
ČD má cca 300 elektrolokomotiv
ČDC zhruba 470 a chce koupit zhruba 30 pro ČR a 50 zejména pro Balkán
Zbytek nákladních dopravců ČR má zhruba 180 elektrolokomotiv.
A ČD Cargo by rádo v ČR/SR až 30 elektrolokomotiv 162/163. To v ČD Cargu počítají s tím, že lokomotivy slovenských dopravců nebudou jezdit po ETCS tratích v ČR?
Nebo jak ČD Cargo chce uživit dalších 80 lokomotiv, když v ČR má 60% trhu?
Už to nejsou elektrolokotky a mašinky?
Lokotky s pavucinkou 😉
Především asi odstaví různé 123 apod., do kterých už se fakt nechce infestovat, s výhledem na ETCS.
122+123 je provozních cca 50ks, což není malé množství.
Provoznich cca 14+26=40ks, rada 122 ma asi 13-14ks provoznich, rada 123 uz ma zrusene stroje .023, .028, .014
Ok, myslel sem že 122 je o pár víc.
Já bych je úplně neodepisoval (myšleno dříve než s postupem konverze). Na různé postrky nebo přetahy místního významu kde nebude ETCS… Jejich hodnota pak muže být v tom, ze by se nemusela (tak brzy) kupovat loko nová. Totéž pak 131.
A kde nebude ETCS? Možná Ústí západ – mostecko nebo nějaký osamocený ostrůvek u Prahy nebo (VOsek) – HK – (Choceň) a bude se přepřahat v Dobšicích a Újezdě za stroj s ETCS?
Tak řady 123 je v provozu tuším 27kusů a řady 122 asi 12 kusů… zřejmě ČD Cargo očekává nárůst výkonů…
Řada 242 bohužel nenahradí řady 122 a 123, každá je na jinou soustavu.
Nahradí, s prepínaním napájania.
Výkony se pro mašiny najdou, protože mašiny chybí, otázka je, zda to bude mít i kdo odvozit.
Ale bude aspoň víc mašin pro těžké vlaky (jako je uhlí), kde se dnes běžně nasazují 122, 123, 130.
Proč myslíte, že elektrolokomotivy chybí?
Od 2015 do loňska v ČR přibylo cca 20 až 25% elektrolokomotiv/elektrovlaků dle Min. dopravy, ale počet ujetých km v elektrice v ČR stoupnul asi jen o 5%.
Protože u ČDC dělám a znám větu, „vlak je, fíra na něj taky, ale není mašina“. Prostě nejsou. 383 jsou víceméně v zahraničí. 388 taky nějak zmizly – možná už taky můžou za hranice. ETCSizace 130 – pár jich je ve Vrútkách, přijde mi že i některé prochází opravami větších stupňů spolu s dosazením ETCS. 123 jsou chudší o 3 stroje po nehodách. 163.0 jsou víceméně v Polsku, vidět je na výkonech v Čechách je vzácnost. Jak jsou na tom 230 a 240 nevím, poruchovost, nehodovost, jsou mimo můj obvod. A práce je celkem dost. Jezdí víc uhlí, možná nějaký… Číst vice »
Uvidíme jak se v polské nákladní dopravě projeví import tuctu starších loko z Belgie. A jestli polské firmy skoupí i zbývající čtyři tucty Class 21 z Belgie.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/te-szybkie-lokomotywy-podbija-polski-rynek-w-belgii-byly-chwalone-109713.html
Ano, u těch 130-tek byla soutěž na ETCS a pak se zadání rozšířilo na sjednocení pultů u všech mašin, co si letmo pamatuji.
S těmi 388 to ještě bude zajímavé. Podle mých informací jsou v Rakousku neschválitelné kvůli verzi ETCS. Pořád to u Carga končí 388.011 a zbytek do 020 stojí v Kasselu?
Já myslim že jich je jen 11ks, 10 + 1 jako kompenzace za zpoždění. Ale třeba mám špatné info a drby.
To máš. Je ich už minimálne 15, akurát 012-015 neopustili ešte fabriku.
Se nějak potichu nakupují další. Jen ať se vybere celá opce.
Žiadne potichu, šlo to médiami.
O číslech 12 a výše sem nic nezaznamenal. Nemůžu vědět všechno.
Veď v pohode. Ja ti len objasňujem aká je situácia a vyvraciam tvoje tvrdenia o tom, že sa nakupujú potichu. Aj ich objednávka preletela média.
Jestli je toto pravda, tak vzhuru evropska zeleznicni dopravo do 21. stoleti. Moderni vicesystemova interoperabíni lokomotiva je neschvalitelna v jednom clenskem state EU kvuli verzi evropskeho mezinarodniho standardizovaneho zabezpecovace. Pak at si sotousi klidne bulej u dalnice nad kazdym kamionem. Kdo chce kam…
V Rakousku běžně potkám za den 8 kousků 383 ČDC.
Starší rady loko Cdc půjdou do šrotu a levné se náhradní radami 162 a 163 které se předělání na 363 dvousystémové . Vectrony a Traxy budou jezdit ven. Je to jednoduché a levné řešení.lokotko
Nemyslím, že ČDCargo si může dovolit nákup 80 starších elektrolokomotiv, aby nahradili původních 80 lokomotiv. Neboť na to nemá, pokud se něco nezměnilo k lepšímu od začátku roku.
Protože na tuto investici si ČD Cargo musí vydělat. Pokud by těch 80 lokomotiv bylo do ČD Cargo kupováno po 20 milionech/loko, tak je to vyšší částka, než kolik ČD Cargo vydělalo za celou svou existenci.
Co si myslíte Vy je irelevantní. Důležité je rozhodnutí ČDC, ta má víc informací o tom, zda to má smysl a mají na to.
Ale já bych řekl, že o zisk primárně nejde. Za rok 2021 sice ČDC vydělalo „pouze“ 227 mil. Kč, ale současně v tomto období činil přírůstek majetku u žel. kolejových vozidel cca 2,8 mld. Kč (TRAXXy, 744, vozy Eanos, Sgnss apod.). Pokud se nebude nakupovat něco extra drahého (právě ty TRAXXy apod.), tak těch 80 mašinek za 20 mil. kus (tedy celkem 1,6 mld.) se během pár let bude schopno zaplatit…
Jak se prosím těch 80x 20 mil. = 1600 milionů zaplatí za pár let, když ČD (mateřská firma) si aktuálně půjčila na úrok 5,6% tj. mnohem víc než loni. Loňská marže ČD Cargo byla 2%. Prostě to nelze splatit při nynější výši úroků.
Pro pořádek = reagoval jsem na předřečníka, že těch 80 lokomotiv nahradí vyřazené = že ČD Cargo zůstane na stejném množství výkonů.
P.S. Ta loňská investice ČD Cargo 3,4 miliardy znamenala zvýšení firemního zadlužení o 2,9 miliardy….
Myslím že o tom vis kulové
To v ČD Cargu počítají s tím, že lokomotivy slovenských dopravců nebudou jezdit po ETCS tratích v ČR?
Jak by mohly bez ETCS po 1.1.2025 (!!). Nebo Vy kromě Vectronů ZSSK a asi 9 ks 350-tek víte o nějakém slovenském Esu, které má ETCS ?
Jako ano, soutěž do řady 362.001-362.005 a 362.116-120 (pokud jsem to nepomotal, prvních 5 mašin je na V = 140 km/h, zbytek na V = 160 km/h) byla vypsána a vyhrál ji THALES, ale pak se zrušila, protože THALES odstoupil od smlouvy, co se pamatuji.
Přesně to mě zajímalo = s čím budou jezdit po ETCS tratích v ČR.
Firmy BUDAMARu přece provozují i Vectrony, ne?
Jak píše vtvt…Vectrony disponuje Lokorail (Budamar), CER, ZSSKC, po několika kusech RTI, PSŽ. Dál zajíždí do ČR Vectroni RCC (RCA), DB Cargo,….je vám to málo ?
CER má len Traxxov, Vectrony prídu až od Akiemu.
Nemyslel jste spíše řadu 361.0 (na 140) a 361.1 ( na 160)? Doufám, že jsem to nepopletl já 🙂
Ano, myslel – je to opravdu 361 a nikoliv 362:-)
Neviem prečo pletieš mašiny ZSSK a ZSCS. ETCS sa bude inštalovať aj do Dvojičiek radu 131 aby aj naďalej mohli pôsobiť v Česku.
361.120-130 mají mít Eurobednu.
Slovenské Cargo funguje s 383.2 jako půjčovna. Zrovna dnes viděny 2 kusy u ČDC v Rakousku. Další tradičně jezdí u RTI.
Nejazdia už. ZSCS im stoplo prenájom, preto museli hľadať v iných vodách a prenajali si jeden Vectron od CZ Train a jeden od LokoTrain. Ako požičovňa by sa to nazvať dalo, akuráť že jazdia na zahraničných výkonoch vlakov, ktoré väčšinou od nás vychádzajú, napríklad pre EccoRail či FrachtBahn na VW vlakoch do Nemecka, na Kia vlakoch zo Žiliny, pod firmami Budamaru s cereáliami z ukrajinských hraníc ale aj ako vyrovnávka výkonov pre ČDC. V zahraničí zarobia na seba oveľa viac a Cargo z nich má celkom slušnú dojnú kravu aj napriek tomu, že cena za ich prenájom je oproti iným… Číst vice »
Tož už to nerozebírejte.
No, ak je málo miesta na zástavbu ETCS do laminátok (jedno či 230 alebo 240), tak by sa mohli dve trvalo spojiť a v búdach „dvojičky“ bude určite viac než dosť miesta ETCS nainštalovať. Akurát neviem či by sa to oplatilo. Síce pravidelne vídavam dve lokomotívy v čele nákladných vlakov, či už laminátky alebo plecháče, otázka je aká je ich skutočná potreba.
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Doufám, že se případný převod lokomotiv řady 380 řeší stylem: „Kolik lokomotiv jiných řad nám dáte, když si to od Vás vezmeme zadarmo…“
Se ale obávám, aby „nákup“ neskončil befelem shora, a to i s ohledem na cash flow osobky ČD.
Zda se ze číslo 380 je prokleté jak u Airbusu tak u CD 🙂
U Airbusu to nebylo zas takové fiasko – bylo dodáno 251 kusů, což je sice pod původními předpoklady, ale ne zase úplný fail.
Mělo to jen nešťastné načasování – příliš pozdě pro jumbo éru, příliš brzy pro nové technologie, navíc uvedení do provozu v čase finanční krize. Přesto i aerolinky přiznávají, že je to oblíbený typ mezi zákazníky a Lufthansa je navzdory očekáváním dočasně vrací do provozu.
Pokud se bavíme o životnosti v provozu. tak je to s ř. 380 a A380 srovnatelné. Pro kolejové vozidlo je to ale smutná vizitka.
Ale celkově ten program skončil pro Airbus ztrátou, nebo ne?
Rentabilita projektu byla myslím někde u čísla 400 vyrobených kusů, tomu se airbus ani nepřiblížil. On projekt A380 v mezičase zvýšil svoje plánované náklady dvojnásobně.
Airbus 380? Dle pilotů výborné letadlo
Fakt je to až tak špatné? Jezdím pravidelně vlakem s 380 a ještě ani jednou nechcípla. A dovede i celkem dohnat zpoždění (nebo je to strojvůdcem?) – minulý týden v úseku Hranice – Pardubice nahnal 13 minut. Bohužel se to pak zaseklo takže výsledek v Praze na hlaváku byl ~25min, ale stejně…
To dělá dobrej fíra a vlaková četa, která při pobytu zbytečně nezdržuje.
On existuje dobrej a blbej fíra?
Při jízdě podle rozhledu bych věřil. Ale normálně když má zpoždění a postaveno, tak snad každý má plný tah nebo maximální rychlost 😀
Hmm CD 380…matka si aspon vytahne prachy z dcerky. Nahodou na naklady dobry 🙂
Pokud budou výsledky ČD a ČD Cargo podobné jako loni, tak touto transakcí koncern ČD ušetří na dani z příjmů
před transakcí
– ČD daňová ztráta
– ČDC daňový zisk
po transakci patrně
– ČD daňová ztráta
– ČDC menší daňový zisk = menší daň z příjmu právnických osob.
Věřím, že u 242 bude součástí onoho vyššího stupně oprav i dosazení EDB, jinak bude jízda s těžšími náklady za trest. Koneckonců by to zástavbově neměl být problém. Jinak jsem rád, že tyhle stroje neskončí pod plamenem.
Já budu doufat, že v rámci vyššího stupně oprav dostanou aspoň klimatizaci, nové sedadlo strojvedoucího a mikrovlnku, což už velká část laminatek umí.
Potom, co jsem viděl ten zoufalý pult na 130 s ETCS, tak se obávám, že Cargo neinvestuje ani korunu navíc, a to co investuje je ve výsledku strašné. Například mi dost vadí, že i příštích 20 let nebude mít strojvedoucí místo pro nohy. Fakt bych těm imbecilům co tohle schválili zrušil v kanceláři místo pod stolem, a dal tam třeba skříňku, nebo rovnou desku k podlaze!!!
Výraz „imbecil“ není prosím nadávka, ale ještě velmi mírná diagnóza…
Možná vás překvapí, ale na některých vlacích a úsecích je o něco lepší 2×242 než Vectron. V solo provedení je to samozřejmě o něčem jiném…
Tak to samozřejmě. 8 náprav a výkon Vectrona hovoří za vše.
to těžko, na 242 by se muselo kompletně předělat řízení + přístrojový bedny a to nikdo dělat nebude
Znamená to tedy, že vybavování laminátek ETCS je ze hry?
To mě trochu překvapuje, protože 240 mají proti plecháčům navíc EDB a obě řady taky větší maximální tažnou sílu a funkční mnohočleny. Že by se zjistilo, že se to lamin prostě nevejde?
V článku píšou jen o 230, možná tedy řada 240 ETCS dostane?
To tedy nevím, jak to s tou zástavbou ETCS do řady 242 provést – když se řada 242 soutěžila, de facto kvůli teplotám bylo jediné možné místo zrušit hygienický koutek na mezistěně za sedačkou fíry a EVC dát tam, ale to na přímý dotaz ČD CARGO odmítlo s tím, že ho požaduje zachovat. A tím to celé zhaslo..
můžu se zeptat kdy ČD Cargo soutěžilo dodávku ETCS na řadu 242? Co vím, tak ji soutěžilo pouze ČD na začátku v tom obrovském balíku třiceti (zhruba) řad cca v roce 2016-17. Tam to selhalo úplně z jiného důvodu.
Omlouvám se, jednalo se pochopitelně o České dráhy – balík byl vypsaný 04/2016 a zakázka byla zrušená 05/2017 z důvodu nepodání nabídek.
Druhý balík byl vypsán 05/2018, kde oproti roku 2016 došlo k redukci o 11 prototypových řad (z 33 na 22) a o 195 vozidel (z 663 na 468), tj. zhruba o 1/3. Tam už ale řady 242 a 242 WTB zařazeny nebyly.
A provozuje v současné době ČD Cargo 242?
Ne.
Řada 230 a 240 se aktuálně soutěží – zakázka je neukončena, akt. stav: odevzdána upravená předběžná nabídka – viz níže:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000988/zakazka/518393
Co to je „princip tržního odstupu“?
To je ,,výdělečnou dceřinou společnost vyždímat zu grunt,,. 🙂
Určitě se na tom stát napakuje, jakožto majitel ČD! 😛
Spřízněné osoby si musí prodávat za tržní ceny, aby se navzájem nepoškozovaly nebo nezvýhodňovaly. Ať už si pod tím představitelů co chcete.
Děkuji, myslím, že po letech strávených v korporátu nějakou představu mám, jenom jsem nevěděl, že se tomu říká takhle.
Má to zamezit tunelování a daňovým únikum.
Proto si na firmu nemůžete koupit auto a pak si ho po dvou letech převést do osobního vlastnictví za 1 Kč, když je třžní hodnota půl milionu. Prostě dodatníte rozdíl…
Co je to za řadu 164 ? Nejaky nový typ?😀 A oč je modernější Plecháč proti laminátové ? Asi jen rokem výroby ,podvozek stejný ,dokonce starší 240 má i EDB.
Víceméně je stejná jako 184, jen ve čtyřnápravové verzi a s menším výkonem. 😀
Co asi jezdí na českých kolejích v roce 2022 v paralelním vesmíru, kde k výrobě a dodání lokomotiv řad 164 a 184 skutečně došlo?
Řada 164 by nebyla špatná, obávám se ale, že tu by cargu určitě ČD neprodaly.
http://www.atlaslokomotiv.net/page-planovanerady.html
Aaaa, tak jsem kousek špatně vedle, díky za zdroj.
Nevím jak řada 230 a 240, ale 242 jde například upravit na relativně slušně fungující dvojčlen…. 😉
230 i 240 taky běžně jezdí ve dvojčatech
To jsem zvědav na ceny těch lokomotiv, které půjdou na Cargo. Protože bez oprav vyššího stupně, dualizaci či osazení ETCS budou lokomotivy prakticky nepoužitelné.
Aby se po čase nezjistilo, že cena nákupu a oprav desítek let starých strojů vyjde na 70 milionů s životností lomotivy10 – 20 let a nové traxxy MS3 s výrazně delší životností na 100 miliónů a jsou použitelné i pod 15 kV.
Dualizaci i osazení ETCS u 163 si Cargo už vyzkoušelo, tak vědí, do čeho jdou.
70 milionů je moc. Odhadem nákup a oprava může být kolem 20 milionů za kus + ETCS cca 15 milonů za kus.
A k tomu oprava vyššího stupně. Bohužel ta cena za převod zatím nebyla zveřejněna. Jinak bych ty ceny očekával podobné.
Cena za použitou el. lok bude v řádu jednotek milionů, možná u těch 16x bude do 20 milionů. Pokud jsou ty mašiny dojeté do velkých oprav, nemají vysokou hodnotu.