ČD Cargo koupí 700 vagónů na uhlí a dřevo. Vozy nestačí kvůli importu černého uhlí

Nákladní vozy Eas, Margecany, foto: Josef Petrák/Zdopravy.czNákladní vozy Eas, Margecany, foto: Josef Petrák/Zdopravy.cz

Nákladní dopravce ČD Cargo vypsal dvě velké zakázky na rozšíření svého parku nákladních vozů. V soutěži poptává 500 zánovních vozů

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

To jsou kouzla s čísly managmentu cargo.Nejsou peníze na revize odstavených vozů,ani na základní opravy lokomotiv „řady 742“.Na nákup 700 dalších vozů a XY nových lokomotiv prostředky jsou.To jsou asi ty ušetřené peníze z kolektivního vyjednávání.

K.S.

No a jste si jistý že typy odstavených vozů splňují potřeby ČDC, že se hodí do poptávky na trhu? Nejsou to třeba nevhodné typy? Nejsou třeba vozy tak staré že je třeba je i z morálních důvodů odstavit? Ano vůz může jezdit dalších X dekád, ale pokud mohou nové vozy nabídnout lepší parametry a cena bude ne moc jiná proti pouhé opravě současných, tak je možná lepší pořídit nové. Nevím jestli je také dobrý nápad neustále opravovat a modernizovat desítky lokomotiv 742 a podobných, jejich výkon je celkem malý a mají rychlostní limit na 80km/h, od 90. roku se situace… Číst vice »

Květoslav

Podvozkově dobrých vozů je všude odstaveno mraky. Nosné konstrukce a skříně jsou z kvalitní a masivní ocele. Chce to jen po mnoha letech zgenerálkovat plechy na stěnách a podlahy vozů. Jestli tohle nezvládnou očesané jednotky SOKV, tak jsou tu třeba naši svářeči a zámečníci v OOS a jinde! Dejte jim práci a ještě se ušetří. Tady je to velké rušení a šrotování „nepotřebných vozů“. A brzdy a zkoušky po generálkách už SOKV snad dokáží zvládnout.

Hujer

Foto není v Margecanech, ale v Kralovanech.

Jan

Prostě je podle mě třeba nezavírat Paskov. Protože prý v celé EU není! použitelné koksovatelné uhlí. A musí se vozit z Jižní Ameriky. S jiným složením a problémy při výrobě oceli.

Graylag

Pokud ho umíme vozit levněji z Jižní Ameriky, tak by bylo bláznovstvím to nedělat, je to výhra pro všechny strany. Ušetří se na ceně uhlí, šetří se vlastní zdroje, pracovních příležitostí je tolik, že zaměstnanci na úřadě práce neskončí. Ano, je důležitá otázka, jestli to uhlí z Jižní Ameriky je opravdu levnější, čili jestli počítáme i s náklady na přizpůsobení procesu výroby železa, s cenou dopravy, konzervací místních dolů atd. Ano, stávající doly by se měly uzavřít tak, aby v budoucnu bylo možné s přiměřenými náklady obnovit těžbu, čili zalít všechno betonem není dobrý nápad. A ano, horníci se základním… Číst vice »

L. M.

Tak se řídí státní firma, že jsou nádraží plný reznoucích vagónů je ne***e, za to vypisovat zakázky, jistě ne cinklý by jim šlo…
Určitě se najde nějaký chytrolín, co je vykoupí za cenu šrotu a po revizi pronajme zpět za cenu novostavby…

Romanero

No, to nevím úplně. Většinou už to bývají rzí nebo solí sežrané kusy nebo ty, kterým sběrači kovů „pomohli“ do hrobu. Vagónů ve stavu blízkém provoznímu už na těch odstavech dost ubylo. U nás už toho taky dost odvezli. Dokonce mi přijde, že se v poslední době začínají objevovat nově zrekonstruované vozy, dříve mizejících řad – např. Es.

Jan Losos

No teda, Vy jste se nam tady rozvasnil. Chtel bych se Vas zeptat, zda nevite, kdo by koupil brusle?

Matěj

Naprosto skvělá zpráva! 🙂

Tomáš

Tak to je super! Jen ať se nakupuje. A mohly by rovnou ty nový vagóny hodin do nějaký libivý modrý barvy v designu ČD Cargo…

Milan

Na Zbraslavi jim dlouhodobě stojí a rezne asi kilometr odstavených Easů, podobně v Praze – Modřanech.

Mirek

Pár týdnů už ne.

Bram

Tyhle vraky Easů vzhledem ke svému technickému stavu prorezlá, promačkaná a též otěrem opotřebená skříň) a díky použitým zastaralým podvozkům 26-2. patří do šrotu a ne je posílat do dílen na revizi!!!

Jsem velmi rád, že tyto vraky zmizely z Modřan, protože to bylo díky těmto vraků neskutečně hnusné místo.

Romanero

Dobré zprávy 🙂

Martin1

To ano. Jen je potřeba ještě něco udělat s infrastrukturou, aby se ni vešly i nákladní vlaky a mohly být tak přeci jen více konkurenceschopnější vůči silniční dopravě. 😉

K.S.

No a co se podívat jestli se dá dostat více vlaků na vedlejší tratě, případně jak velké úpravy jsou potřeba, jestli by se nevyplatilo zavést nějaké šrotovné na lokomotivy, pobídnout k pořízení výkonnějších aby se i na horších tratích dalo jezdit s relativně normálními náklady, rozšířit systém navrženého státního postrku na další trasy. Možná si vyčlenit tratě které mají být primárně pro nákladní dopravu a tomu je přizpůsobit, dodělat spojky a podobně. Přemýšlím třeba proč když je zacpaná trať kolem Labe nehledá způsob jak dostat náklady třeba přes Liberec či Meziměstí, když už máme úžasný nápad s postrkem přes Vysočinu.… Číst vice »