Dopravci Železnice

ČD Cargo jezdí na vlastní licenci do další země, usiluje o povolení pro Maďarsko

Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Společnost ČD Cargo začala jezdit do další země na vlastní licenci. Firma ukončila spolupráci se společností Carborail, která dosud přepravu na Slovensku zajišťovala a začala využívat své vlastní dceřiné firmy ČD Cargo Slovakia.

První vlak dorazil na Slovensko v sobotu, kdy projel s nákladem návěsů LKW Walter z německého Rostocku do rumunského Curtici. V čele vlaku až do slovensko-maďarské pohraniční přechodové stanice Rajka stála lokomotiva 230.096 ČD Cargo. Na zpáteční cestě vlak v neděli 21. června dopravila přes Slovensko lokomotiva 230.056.

Po Polsku, Německu a Rakousku jde o čtvrtou zemi, kam mohou vlaky ČD Cargo na vlastní licenci. „Naše obchodní strategie se již dlouho rozcházely, proto jsme se vydali vlastní cestou,“ vysvětlil Tóth důvody opuštění Carborailu. Podle něj chce firma získat i licenci pro pátou zemi, konkrétně Maďarsko. Očekává od toho navýšení tržeb i posílení pozice na středoevropském trhu.

tagy
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nováček

Cargo se poslední roky profiluje jako vysloveně seriózní firma. Má tah na bránu, modernizuje park, plní dohody, získává zajímavé zákazníky, stíhá obsluhovat i kdejakou zapomenutou lokálku s pár vozy, převážně slušně zachází se zaměstnanci… A to vše v ostře konkurenčním prostředí. Palec hore, jen tak dál.

Kirak

Bohužel tuhle mi říkal fíra že mu říkal fíra od Carga že se jim nelíbí nějak moc ředitel ČD Cargo že prý vypadá spíše jak kdyby chtěl jít proti podniku… Uvidíme co přinese čas.
Jinak Cargo může být takto docela výdělečné a může se hodit docela českému státu. Se celķem divím že ještě Jančura nezačal podnikat v nákladce. Uvidíme. Držim palce

Brzdič zániku

….říkal fíra , že mu říkal fíra…. To už je snad diagnóza 😂😂😂 Jako onehdy jinej šotouš – fíra od ValMezu. Čím míň fakticky vím, tím větší blbosti veřejně plácám, že jo??? 😉

Jiří G

No, mohl bych si nějakou loko vyfotit, když jsem ten šotouš🙂

Martin11

No přijďte se podívat jak nám to v cargu (nefunguje)

Ivan Bednarik

Rad pridem, mozem vediet kam presne, z predchadzajucich Vasich prispevkov chapem ze na Ostravsko, ale rad by som vedel co Vas zerie konkretne? Pripadne kontakt na mna je verejne dostupny.

Martin11

Zdravím p,Bednarik trochu mě překvapilo teda trochu víc že tento server taky sledujete 🙂,i tu lokalitu jste uhádl.Jako provozní zaměstnanec vašeho podniku vidím a nejsem sám komu přijdou některé kroky našeho středního managementu za podivné až nelogické např.mi řekněte co jsme ušetřili když jsme zrušili zálohu v Hranicích na Moravě ? Tato záloha obsluhuje a sestavuje ucelené vlaky do Košic a Prahy a do Šumperku a je docela možné že o ty vlaky příští rok přijdeme protože pan ředitel cementárny se kapku nasral a hledá si nového dopravce.Dalši příklad Deza ve Lhotce nad Bečvou tento podnik podle mne je zlaté… Číst vice »

Ivan Bednarik

Tomuto uz rozumiem viac, teda aspon tomu co Vas zerie. Dakujem za vysvetlenie. Je tazka doba, setrime kde sa da, a mozno mate pravdu ze niekedy aj kde sa neda, alebo nema. Podobnu informaciu mam aj s minulotyzdnoveho podnikoveho vyboru OSZ. Co aj povazujem za standardnu komunikacnu platformu. Cargu zdar a aj Vam pekny den.

Martin11

Vám taky.snad bude časem líp a vše bude fungovat bez větších problémů

navratp

Možná je to tou konkurencí……

Dominik

To myslíte vážně? Ve vnitrozemí spíš zakázky ubývají. Ano modernizují, ale na dálkové dopravě v elektrické trakci (i když i tady to je v jednotkách kusů), v dieselech nic moc, pár Bizonů (které se kvůli normám dál vyrábět nebudou), něco málo 744, 753.7 a reko 742. Jinak jezdíme na 742, 731, které tak maximálně přetřeli na modro. Ano, nejsou to nejhorší stroje a nejezdí se na nich zas tak špatně, ale alespoň mohli sjednotit vysílačky a vybavit všechny GSM-R, však ještě dnes používají starší typy, které nemají displej, které se snad na osobním snad už vůbec nepoužívají. A sjednotit ovládací… Číst vice »

Ten_z_Biliny

Pozdě, ale přece….

Jerry

Ale hlavně ať Cargo nevyklizi český trh..

Franta Jouda

Držím palce a přeji úspěšný rozvoj.

Já, kdo jiný

V čele mezinárodního vlaku stála 50 let stará lokomotiva. Která může po cestě kdykoliv shořet.

Karel

Nové stroje hořet nemohou že?

Já, kdo jiný

Shořelých vraků 240 jsem na Slovensku zaregistroval mraky. Moderní mašina má dusík. Zatím v Evropě neshořela žádná. Ale když má někdo ježdění s vraky rád, proč by ne.

Patas

Bože můj, ti diskutéři mě jednou přivedou do hrobu… Laminatky jsou spolehlivější než většina modernějších mašin.

Pepík

Hlavně, že jiné firmy staré lokomotivy nepoužívají. Třeba takové IDS Cargo ( ale i jiné ) má v provozu dost lokomotiv řady 140, 141, 121, které jsou ještě starší než ta cargácká 242.

Jackub

Tak tím snad hůř, ne? Pak se divíme, že máme ucpané tratě, když vozíme vlaky pomalým a slabými lokomotivami… 🤔🙄

Brzdič zániku

Další Petr.r.? Komiku. Další, co nemá o dráze ponětí a píše o ní komentáře 😂😂

Jackub

Že mašina o V max 90 km/h a s výkonem lehce přes 2 MWh není žádná raketa, že se s těžkým vlakem rozjíždí pomalu a dlouho a svojí nízkou max. rychlosti brzdí rychlejší vlaky, je fyzika. Co na tomhle platí na dráze jinak? 🤔

výpravčíxy

Náhodou IDS s těma starýma mašinama jezdi po koridoru docela svižně. Například s dvěma Lv 140 spojené na „kabel“ dokáže s 2300 tunama jet bez problémů. Jako dispečer na CDP si na ně nemohu stěžovat. To se najdou jiní „umělci“, kteří nám dělají v provozu starosti.

Pitrys

Cargo má 242?

ondra

nemáme,asi překlep 2 namísto 7. Mít bychom mohli,až se jich matka začne v příštích letech zbavovat,jak začne Škodovka sypat Pantery ,na druhou stranu,co s nimi,když v Budějovicích postává 230,240,pro které zde tolik práce není.

Já, kdo jiný

IDS Cargo je kapitola sama o době a nikdy by mě nenspadlo tam žádat o práci. A jak to bude s klumpry a ETCS po roce 2025?

ČD4ever

A ta lokomotiva fakt stála nebo i jela?

Partneři

Škoda transportation
CSCARGO