ČD Cargo jako první v tuzemsku kupuje dva Vectrony s pomocným dieselagregátem
Zřejmě nejširší uplatnění najdou nové lokomotivy v Rakousku, „bydlet“ budou v českobudějovickém depu.
Společnost ČD Cargo si objednala dvě lokomotivy Siemens Vectron s dieselovým modulem, s jehož pomocí mohou stroje ujet takzvané první či poslední míle mimo troleje. Podle šéfa ČD Cargo Tomáše Tótha jde o první objednávku těchto lokomotiv v České republice. Lokomotivy mají být dodány na jaře 2023, Siemens následně zajistí i čtyřletý servis.
Lokomotivy budou moci jezdit v režimu napájení z elektrického trakčního vedení (a to ve střídavých soustavách 15 kV a 25 kV), nebo v takzvaném Last Mile režimu, kdy elektrické trakční motory pohání proud z dieselagregátů. Tím odpadá potřeba dodatečné posunovací dieselové lokomotivy.
Dopravce plánuje využívat lokomotivy v České republice, Rakousku, Německu, Maďarsku a na Slovensku. Zřejmě nejširší uplatnění najdou v Rakousku, kde už tamní pobočka ČD Carga využívá tři najaté lokomotivy s touto technologií (jde o Bombardiery). „Máme s nimi jen ty nejlepší zkušenosti. Máme tolik výkonů v Evropě, že o využití nových strojů se vůbec nebojím,“ sdělil Tóth deníku Zdopravy.cz. Dodal, že dvě nové lokomotivy najdou domov v českobudějovickém depu ČD Carga.
Společnost ČD Cargo už provozuje v rámci své vozidlové flotily 12 vlastních lokomotiv Vectron MS a další má prozatím v pronájmu. „Nákup nových interoperabilních lokomotiv je součástí naší dlouhodobé koncepce obnovy a udržitelnosti vozidlového parku, v rámci které mimo jiné pořizujeme každý rok minimálně 10 nových lokomotiv podobných parametrů,“ doplnil Tóth.