Tady se rozhořel spor o názvy lok…píšu jenom svůj postřeh..v roce 1980 jsem na velimském okruhu jezdil s novou lok.
ES499 101 v oranžovém nátěru /teď ji má skoro podobném nátěru depo Brno/ a na okruhu měla přezdívku „Princezna“..o rok později to byla už v klasickém modrém nátěru ES499 102..pro znalce…tato lok. měla některé věcí ze 150..přepojovač jízda-brzda a směrové přepínače— a říkalo se ji eso…podle označení ES..
v 1984 to byla první stejnosměrná E499 103..a podle šíleně zeleného nátěru v kombinaci ze žlutou ji na oruhu začali říkat peršing..
tak mě za to prosím, nekamenujte..
Petr
1 rok
Doufám, že z nich udělají pětková Esa, ty mají o dost lepší jízdní a hlavně brzdné vlastnosti.
A doma se bude jezdit s čím? Nezapomínejme že těch cca 40 kusů 122 a 123 končí a 130 při přepínání na stridavinu budou taky muset ustoupit.
a8n
1 rok
„Lokomotivy budou určeny pro provoz ve třech zemích.“
Z odkazu na věstník:
b. dodání veškeré dokumentace potřebné k užívání HDV a jejich provozu na železničních tratích v České republice a Slovenské republice, k nakládání s HDV a jejich technickému zhodnocení;
c. dodání veškerých dalších plnění, která jsou nezbytná k běžnému užívání HDV a jejich provozu na železničních tratích České republiky a Slovenské republiky, k nakládání s HDV a jejich technickému zhodnocení;
V zadávací dokumentaci se sice píše „Implementací AC nesmí v žádném případě dojít ke zhoršení technického a provozního stavu Lokomotiv a/nebo ke zhoršení provozního uplatnění Lokomotiv v zemích, v nichž jsou způsobilé k provozu; týká se rovněž přeshraničního provozu.“, ale jak by to měl zhotovitel provést, aby zároveň splnil předmět zakázky, je záhadou. Pokud tím tedy není míněn vznik dodatečného omezení pro typ 69E.
Z návrhu smlouvy jde ještě vyčíst, že 25 kusů je garantovaných a na 12+18 je opce.
Jenom poznámka k přezdívce „Peršing“: tenhle název byl železničáři přidělen pouze dvousystémové lokomotivě (modrý nátěr se žlutým pruhem), ne lokomotivám jednosystémovým (střídavým-červené i stejnosměrným- zelené). Důvod byl ten, že u dvousystémových lokomotiv byly poruchové součástky (nevím již které ?tyristory? tranzistory?) a situace došla tak daleko, že vlaky byly vypravovány s novou lokomotivou Peršing a lokomotivou staršího typu pro případ poruchy. Protože v době uvádění nových typů loko u ČSD byla v našem tisku velká kampaň proti vybavování tehdy nepřátelských armád novými raketami s plochou dráhou letu s názvem Pershing, bylo o novou přezdívku nových loko, z důvodu „vybuchování“ již zmíněných… Číst vice »
To nemáte pravdu. První(mimo 2 prototypy ES 499.1 ) se vyráběla série stejnosměrných E 499.3 001-E 499.3 020 pro depo Ústí nad Labem . Těm se říkalo Peršing. Dvojsystémové ES 499.1 003-ES 499.1 042 vyrobené později šly do Přerova a říkalo se jim Esa podle označení ES. Ale někde mohly být krajové rozdíly.
Tyristory, tranzistory a jiné „elektronické“ prvky z přelomu 70-80 let mají obě řady stejné, dvojsystémové mají navíc trafo,usměrňovač,vypínač..
Dovolím si nesúhlasiť s tým čo tvrdíte. V Bratislave sa Esám nepovie inak ako Peršing práve pre skútočnosť, ktorú popísal Přemysl vyššie. Hoc je aktuálne všade zaužívané pomenovanie radu 16x ako Peršing a 36x ako Eso, pôvodne tomu bolo úplne inak.
Nesouhlasím, pravdu má Apollo. Byl jsem u počátků, Eso bylo původně ES499.0 (též Potkan, zatímco Krysa (či Dvojka) byla E499.2 – žádné gorily či banány tenkrát neexistovaly). Po příchodu ES499.1 se Eso používalo spíš pro ně a na bratislavské „nulky“ zbyly Krysy.
Peršinky byly E499.3 a v Ústí, kde zatím neměli zkušenosti s novými mašinami jako v Praze, je nehezky překvapily právě „rychlým startem a krátkým doletem“.
To je příklad těch krajových rozdílů, které Apollo zmiňuje. V Bratislavě samozřejmě nikdy 16x nebyly, nezažila se tam pro ně žádná přezdívka, takže se pak Peršing začalo používat, když začaly jezdit 36x.
Obecně si ale myslím, že ty přezdívky nemá moc smysl řešit, jestli jsou nějaké „správně“ nebo „špatně“, protože těch regionálních specifik existuje celá řada (vizte např. 210 – žehlička nebo jezevec).
NE-BY-LY. Možná někde „na venkově“, kde zelenou mašinu viděli pouze na výletě na sejnosměrný sever a když k nim pak přijela modrá, tak podle stejného tvaru skříně použili stejnou přezdívku. Z webu ŽelPage: a) byly to americké balistické střely b)tyto střely měly tmavě zelený trup a žluté rámování křidélek c)peršan, peršoun,atd.. jsou počeštěné termíny,jinak je to pershing d)přezdívka vznikla v r.1986 na depu LD Praha Střed po dodávce strojů 163 021 až 040 (stroje dodány do Č.Třebové, ale pražské depo si s nimu užilo až-až, pozn. Vbb) e)v letech 1987-88 bylo používání této přezdívky zakázáno rozkazem náčelníka LD Takže zklidněte… Číst vice »
Já se přidávám, že taky pamatuju, že se těm dvousystémových ještě před revolucí říkalo Peršing. Tehda mi bylo asi 16-17 a měl jsem možnost se kousek svést na ranžiru v Plzni. A tam mi tehdá firma říkal. Že tam jednomu fírovi dali pokyn zajet na odstavné koleje. Tomu se v té době přezdívalo Ukrajina, protože to byla jen rovina. A z toho tehdá byl průser, když mu řekli ať zajede Peršingem na Ukrajinu 🤣😆 Proto mě taky před lety zarazilo, že se jim říkává Esa, ale já si pamatuju že to byli Peršingy.
Ano! Když začaly jezdit nové ES 499.1 na vlacích z Plzně do Českých Budějovic, nikdo jim nijak jinak neřekl, než peršing. Protože neustále tzv. lehaly (pro pitomce, kteří to nezažili, ale myslí si, že sežrali všechnu moudrost světa, nutnu vysvětlit, že to je výraz pro poruchu lokomotivy, která už prostě nejede…), a ajznboňáci říkali, že „ty mašiny padaji jak peršingy“. Minusujícím blbečkům jen řeknu, že já to zažil na vlastní kůži. Takže si polibte, ale tak to prostě bylo. A propó: stejně ty vaše stejnosměrky, kterým jste začali říkat peršing jen proto, že vás nic jinýho nenapadlo, stejně brzy nezbyde… Číst vice »
A kvůli takové záležitosti, jako jsou přezdívky drážních vozidel, máte potřebu hned ostatní takhle urážet?
Jak už píšu výše, tohle je věc, která se v čase a prostoru může měnit, třeba EM 475.1 se taky dřív neříkalo žabotlam a je to až novější označení (původně jednoduše panťák nebo emilka podle toho EM). Nebo jak jsem zmínil, tak třeba řadě 210 někdo říká žehlička, někdo jezevec (a žehličkami nazývá stejnosměrné verze; takže je to obdobná situace, jako ty x6x).
Určitě to ale nemá smysl takhle hrotit ;). Ale budiž, je to vaše vizitka.
No on má Petr asi nějaký problém a tímhle si ulevuje.
Petr Novotný
1 rok
Takže ČD odprodají relativně levné stroje a zadluží se nákupem, sice moderních, ale drahých loko. K vedení spousty vlaků ČD bohatě postačí modernizace 362 a konverze 162,3 na 362. Jde o finance, které bohužel nemají a už je plánují utratit. ČD jdou svým nekompetentním rozhodování do kopru. Co taky můžeme chtít po řediteli dosazeným politikem…
Jde o to, že nová Loko je investice na 30 a více roků dopředu, Dualizací Es dojde k prodloužení životnosti na zhruba 15-20 let, kdy by navíc došlo jen k zvýšení rychlosti na 140 km/h, což začíná být pro provoz v Osobní dopravě nedostačující. Muselo by tedy dojít ke zvýšení rychlosti na minimálně 160 km/h, což by si vyžádalo i zvýšení výkonu motorů, jinak bychim si vyrobily druhé Bastardy. Navíc je otázka, jestli skříňě 362 jsou vůběc na rychlost 160 km/h stvěny.
Bych právě řekl, že do budoucna těch vhodných výkonů pro 362 moc nebude. Na dálkové vlaky jsou pomalé, pro některé výkony zase bude chybět možnost komunikace s řidičákem, a na příměstské a různé regionální výkony zase objednatelé hodně často chtějí ucelené jednotky.
Presne. A ešte môžu vnútroštátne vlaky ťahať Štokrami!!!
Tonda Sehnal
1 rok
Pro znalejší: co se mění?
Dodá se „jen to potřebné“ (transformátor, vypínač, usměrňovač, bleskojistka…) a zbytek se nechá tak jak je?
Nebo se alespoň nahradí bloky ochran za elektronické?
Bude to mít stejnou regulační část NN výzbroje? LSO, RT, CRC? Nebo se to alespoň trochu zmodernizuje? Silová část bude také beze změny?
Dvoučlen nebude?
Díky 🙏
Přesně tak, bzučení které po nějaké hodině, dvou jízdy docela silně unavuje, výbava stanoviště stejná, průvan za jízdy také, občas (i často) odcházející silové prvky regulace, neschopnost rekuperovat, EDB nezapočítatelná (závislá na troleji) takže samotná loko brzdí 50%, bez možnosti 2-členu,
ale Cargo ušetřilo…
A proč se nebudou dualizovat elefanty, ty jsou mnohem lepší než to co se nasazuje na některé tratě. Například by mohly obnovit propojení pravobřežky v Kolíně nebo Nymburku či Poděbradech s Chlumcem a pokračovat na Jaroměř jako dřív.
Dualizace elefantu znamená přidat jeden vůz (střídavá výzbroj – HV, trafo, usměrňovač, možná i sběrač, plus jeden trakční podvozek s příslušenstvím (měniče atd.)). S dualizací 163, které byly vyrobené jako 363 bez střídavé části a místo neosazených komponentů je vzduch nebo vyndavací balast, se to nedá srovnávat.
Tuto dualizaci si vymyslely samotné ČD, to s tím přidáním dalšího vozu s trafem. Ale nikdo mi zatím nevysvětlil rozdíl mezi hnacími vozy 471 a 671 a proč nejde udělat ze 471 671. Respektive ze 471, které jsou určeny pro šrot, proč nemůže vzniknout 671+071+071+671 s ETCS.
Škodovka je spolehlivá a máme ji vyzkoušenou. To se na s7 po konverzi budu radši mačkat v panterech než aby po téměř 60 letech klasiku škoda panťáků převzala nějaká teploušská cizina.
>Škodovka je spolehlivá
Říct to někde v depu, tak vám letí kladivo na hlavu. No, podle obsahu vašich příspěvků jste to asi už zkoušel 🙂 .
> převzala nějaká teploušská cizina
Nemusíte tu svou orientaci veřejně prezentovat.
Nicméně tento váš názor ukazuje, kolik o problému opravdu víte a kolik si domýšlíte.
>60 letech klasiku škoda panťáků
Zase jen vaše dojmy.
Které panťáky vyráběla Škodovka?
Můj typ je Stadler Kiss, vyskytující se v Maďarsku, Slovinsku a zanedlouho na Slovensku a v Rakousku.
Ale jak znám ČD, jsou schopni objednat ze Škody neexistující vlak, který se vzápětí začne vyvíjet. A dopadne to jako vždycky.
P_V
1 rok
Co se tedy s těmi mašinami bude dělat? Přidá se trafo a AC obvody, nebo se to překuchá jako 363.5?
Mate samozrejme pravdu, v tom pripade byste ale mohl odepsat podstatnou cast hnacich vozidel. Navic lokomotivy obdobne stare se stejnym problemem jezdi i na zapad od nasich hranic.
micek
1 rok
Podle zadávací dokumentace to vypadá, že se 162 budou i zpomalovat: Předmětem Zakázky je provedení díla spočívajícího ve vybavení až 43 drážních vozidel ř. 163 a až 12 drážních vozidel ř. 162 ve vlastnictví Objednatele druhým systémem pro provoz i na železniční síti s trakční napájecí soustavou 25 kV / 50 Hz (dále jen „Implementace AC“) s tím, že po Implementaci AC budou vozidla označena řadou 363 a svými technickými parametry ve vztahu k systému 25 kV / 50 Hz budou odpovídat minimálně parametrům vozidel řady 363 (schválený typ 69E) (dále jen „HDV“); Chápete to taky tak? To by dávalo… Číst vice »
Ze všech se stane 363 ve schalenem typu 69E. Z pohledu oznaceni mame 363.0 (klasika z vyroby), 363.2 (konvertovane na verzi 69E) a 363.5. V teto zakazce pridavame opet jen trafo a udelame typ 69E.
Explicitne je to pro uchazece napsano v zadavaci dokumentaci na profilu zadavatele 😉
Jsou to perfektni loko. Verime, ze bude i dvojclen. Dalsi zakazka co sledujeme.
Tak mašinky jsou to dobré a vyzkoušené, to jest pravda. My co na nich jezdíme téměř 90 % šichet, jsme už i přivyknutí na bzučení “ včelích úlů“, což třeba při několikahodinové jízdě ze 2.st.je poněkud únavné a pokusy o odhlučnění stanovišť se míjeji účinkem ( čti = nejsou v současnosti žádné). Dualizace na 363.2 se myslím povedla, takové “ detaily“ že strojní personál nebyl zatěžován nějakým návodem, resp.manuálem provedených změn a rekonstrukcí, je detail..( ironie). Jeden by očekával že po takové rekonstrukcí se třeba aspoň změní ohřev vody na kávu , kdy archaické spirálové či plotýnkové vařiče na 48… Číst vice »
Což o rychlovarnou konvici, chtít na stanoviště třeba mikrovlnnou troubu nebo ohřívací boxík (á-la Vectron) to už bychom chtěli asi moc…. To by firmu zruinovalo.
Pokud nejste nějaký manažer instalace ETCS na vozidla, tak vás to asi nemusí zajímat. A pokud jste, tak to víte 🙂 .
Displej je součástí dodávky od výrobce EVC, tzn. Siemens / Alstom / CAF / Bombardier.
Dodavatel instalace (např. ČD-T, AŽD, Škoda…) v tom je „nevinně“.
Tudíž i změna převodového poměru u strojů „zrychlených“ na 162/ 362 na běžný u 363? Tipuju, že u nákladů rychlost 120 km/h vyhovuje a větší tažná síla se hodí více.
No, je otázka, či si na rýchle kontajnery nenechať nejaké stroje na 140.
Niekde som tuším videl, že pôvodné zrýchlenie nebolo ani tak preto, aby sa rýchlosť 140 km/h využila – na to ostatne boli u ČSD asi dva párkilometrové úseky, ale aby sa pri jazde rýchlosťou 120 km/h (síce s brzdením na 100 cez stanice) netočili trakčné motory celú dobu na 100 %.
Tady se rozhořel spor o názvy lok…píšu jenom svůj postřeh..v roce 1980 jsem na velimském okruhu jezdil s novou lok.
ES499 101 v oranžovém nátěru /teď ji má skoro podobném nátěru depo Brno/ a na okruhu měla přezdívku „Princezna“..o rok později to byla už v klasickém modrém nátěru ES499 102..pro znalce…tato lok. měla některé věcí ze 150..přepojovač jízda-brzda a směrové přepínače— a říkalo se ji eso…podle označení ES..
v 1984 to byla první stejnosměrná E499 103..a podle šíleně zeleného nátěru v kombinaci ze žlutou ji na oruhu začali říkat peršing..
tak mě za to prosím, nekamenujte..
Doufám, že z nich udělají pětková Esa, ty mají o dost lepší jízdní a hlavně brzdné vlastnosti.
Neudělají.
Když chtějí růst i na Balkán, tak bych čekal schvalování pro více zemí..
A doma se bude jezdit s čím? Nezapomínejme že těch cca 40 kusů 122 a 123 končí a 130 při přepínání na stridavinu budou taky muset ustoupit.
„Lokomotivy budou určeny pro provoz ve třech zemích.“
Z odkazu na věstník:
b. dodání veškeré dokumentace potřebné k užívání HDV a jejich provozu na železničních tratích v České republice a Slovenské republice, k nakládání s HDV a jejich technickému zhodnocení;
c. dodání veškerých dalších plnění, která jsou nezbytná k běžnému užívání HDV a jejich provozu na železničních tratích České republiky a Slovenské republiky, k nakládání s HDV a jejich technickému zhodnocení;
Nějak se těch tří zemí neumím dopočítat.
Jde o informaci od Tomáše Tótha, tato pasáž byla autorizována.
V zadávací dokumentaci se sice píše „Implementací AC nesmí v žádném případě dojít ke zhoršení technického a provozního stavu Lokomotiv a/nebo ke zhoršení provozního uplatnění Lokomotiv v zemích, v nichž jsou způsobilé k provozu; týká se rovněž přeshraničního provozu.“, ale jak by to měl zhotovitel provést, aby zároveň splnil předmět zakázky, je záhadou. Pokud tím tedy není míněn vznik dodatečného omezení pro typ 69E.
Z návrhu smlouvy jde ještě vyčíst, že 25 kusů je garantovaných a na 12+18 je opce.
No tou třetí zemí bude asi Maďarsko, kde řada 363 může již dnes.
363.0? Měl jsem zato, že jejich neschválení v HU dlouhá léta drželo na EC ř. 350…?
363.5. Opravdu tam může i 363.0, potažmo .2?
Jenom poznámka k přezdívce „Peršing“: tenhle název byl železničáři přidělen pouze dvousystémové lokomotivě (modrý nátěr se žlutým pruhem), ne lokomotivám jednosystémovým (střídavým-červené i stejnosměrným- zelené). Důvod byl ten, že u dvousystémových lokomotiv byly poruchové součástky (nevím již které ?tyristory? tranzistory?) a situace došla tak daleko, že vlaky byly vypravovány s novou lokomotivou Peršing a lokomotivou staršího typu pro případ poruchy. Protože v době uvádění nových typů loko u ČSD byla v našem tisku velká kampaň proti vybavování tehdy nepřátelských armád novými raketami s plochou dráhou letu s názvem Pershing, bylo o novou přezdívku nových loko, z důvodu „vybuchování“ již zmíněných… Číst vice »
Ke mě se dostalo, že ta mašina má rychlý start, ale bohužel krátký dolet. Což raketa Pershing taky.
Přesně tak ! Tehdy se u nás nenašel výrobce bezporuchových polovodičových prvků.Rychlý start a krátký dolet.
To nemáte pravdu. První(mimo 2 prototypy ES 499.1 ) se vyráběla série stejnosměrných E 499.3 001-E 499.3 020 pro depo Ústí nad Labem . Těm se říkalo Peršing. Dvojsystémové ES 499.1 003-ES 499.1 042 vyrobené později šly do Přerova a říkalo se jim Esa podle označení ES. Ale někde mohly být krajové rozdíly.
Tyristory, tranzistory a jiné „elektronické“ prvky z přelomu 70-80 let mají obě řady stejné, dvojsystémové mají navíc trafo,usměrňovač,vypínač..
Dovolím si nesúhlasiť s tým čo tvrdíte. V Bratislave sa Esám nepovie inak ako Peršing práve pre skútočnosť, ktorú popísal Přemysl vyššie. Hoc je aktuálne všade zaužívané pomenovanie radu 16x ako Peršing a 36x ako Eso, pôvodne tomu bolo úplne inak.
Nesouhlasím, pravdu má Apollo. Byl jsem u počátků, Eso bylo původně ES499.0 (též Potkan, zatímco Krysa (či Dvojka) byla E499.2 – žádné gorily či banány tenkrát neexistovaly). Po příchodu ES499.1 se Eso používalo spíš pro ně a na bratislavské „nulky“ zbyly Krysy.
Peršinky byly E499.3 a v Ústí, kde zatím neměli zkušenosti s novými mašinami jako v Praze, je nehezky překvapily právě „rychlým startem a krátkým doletem“.
To je příklad těch krajových rozdílů, které Apollo zmiňuje. V Bratislavě samozřejmě nikdy 16x nebyly, nezažila se tam pro ně žádná přezdívka, takže se pak Peršing začalo používat, když začaly jezdit 36x.
Obecně si ale myslím, že ty přezdívky nemá moc smysl řešit, jestli jsou nějaké „správně“ nebo „špatně“, protože těch regionálních specifik existuje celá řada (vizte např. 210 – žehlička nebo jezevec).
Je to tak! Ale blbcům, kteří neustále omílaji jak mantru, že to jsou stejnosměrky, těm to nerozmluvíte… Peršingy byly hned od začátku dvouproudovky!
NE-BY-LY. Možná někde „na venkově“, kde zelenou mašinu viděli pouze na výletě na sejnosměrný sever a když k nim pak přijela modrá, tak podle stejného tvaru skříně použili stejnou přezdívku. Z webu ŽelPage: a) byly to americké balistické střely b)tyto střely měly tmavě zelený trup a žluté rámování křidélek c)peršan, peršoun,atd.. jsou počeštěné termíny,jinak je to pershing d)přezdívka vznikla v r.1986 na depu LD Praha Střed po dodávce strojů 163 021 až 040 (stroje dodány do Č.Třebové, ale pražské depo si s nimu užilo až-až, pozn. Vbb) e)v letech 1987-88 bylo používání této přezdívky zakázáno rozkazem náčelníka LD Takže zklidněte… Číst vice »
Je tomu přesně tak, jak říkáte.
Já se přidávám, že taky pamatuju, že se těm dvousystémových ještě před revolucí říkalo Peršing. Tehda mi bylo asi 16-17 a měl jsem možnost se kousek svést na ranžiru v Plzni. A tam mi tehdá firma říkal. Že tam jednomu fírovi dali pokyn zajet na odstavné koleje. Tomu se v té době přezdívalo Ukrajina, protože to byla jen rovina. A z toho tehdá byl průser, když mu řekli ať zajede Peršingem na Ukrajinu 🤣😆 Proto mě taky před lety zarazilo, že se jim říkává Esa, ale já si pamatuju že to byli Peršingy.
Vždycky to byly peršingy! Ale na severu to nerozeznávaji, tak začali říkat peršing i stejnosměrkám…
Ano! Když začaly jezdit nové ES 499.1 na vlacích z Plzně do Českých Budějovic, nikdo jim nijak jinak neřekl, než peršing. Protože neustále tzv. lehaly (pro pitomce, kteří to nezažili, ale myslí si, že sežrali všechnu moudrost světa, nutnu vysvětlit, že to je výraz pro poruchu lokomotivy, která už prostě nejede…), a ajznboňáci říkali, že „ty mašiny padaji jak peršingy“. Minusujícím blbečkům jen řeknu, že já to zažil na vlastní kůži. Takže si polibte, ale tak to prostě bylo. A propó: stejně ty vaše stejnosměrky, kterým jste začali říkat peršing jen proto, že vás nic jinýho nenapadlo, stejně brzy nezbyde… Číst vice »
A kvůli takové záležitosti, jako jsou přezdívky drážních vozidel, máte potřebu hned ostatní takhle urážet?
Jak už píšu výše, tohle je věc, která se v čase a prostoru může měnit, třeba EM 475.1 se taky dřív neříkalo žabotlam a je to až novější označení (původně jednoduše panťák nebo emilka podle toho EM). Nebo jak jsem zmínil, tak třeba řadě 210 někdo říká žehlička, někdo jezevec (a žehličkami nazývá stejnosměrné verze; takže je to obdobná situace, jako ty x6x).
Určitě to ale nemá smysl takhle hrotit ;). Ale budiž, je to vaše vizitka.
No on má Petr asi nějaký problém a tímhle si ulevuje.
Takže ČD odprodají relativně levné stroje a zadluží se nákupem, sice moderních, ale drahých loko. K vedení spousty vlaků ČD bohatě postačí modernizace 362 a konverze 162,3 na 362. Jde o finance, které bohužel nemají a už je plánují utratit. ČD jdou svým nekompetentním rozhodování do kopru. Co taky můžeme chtít po řediteli dosazeným politikem…
Jde o to, že nová Loko je investice na 30 a více roků dopředu, Dualizací Es dojde k prodloužení životnosti na zhruba 15-20 let, kdy by navíc došlo jen k zvýšení rychlosti na 140 km/h, což začíná být pro provoz v Osobní dopravě nedostačující. Muselo by tedy dojít ke zvýšení rychlosti na minimálně 160 km/h, což by si vyžádalo i zvýšení výkonu motorů, jinak bychim si vyrobily druhé Bastardy. Navíc je otázka, jestli skříňě 362 jsou vůběc na rychlost 160 km/h stvěny.
Tak hádám že ve skříních bude ten nejmenší problém, neboť zmínění bastardi a poté slovenské 361.1..
Na spousty vlaků o pár vozech nebo bez zastávek by 362 na 160 km/h stačily. Budějovice, Plzeň, Ústí, Ostrava-Budapešť..
Slovenské mašiny 361 jezdí 160 km/h.
Bych právě řekl, že do budoucna těch vhodných výkonů pro 362 moc nebude. Na dálkové vlaky jsou pomalé, pro některé výkony zase bude chybět možnost komunikace s řidičákem, a na příměstské a různé regionální výkony zase objednatelé hodně často chtějí ucelené jednotky.
Presne. A ešte môžu vnútroštátne vlaky ťahať Štokrami!!!
Pro znalejší: co se mění?
Dodá se „jen to potřebné“ (transformátor, vypínač, usměrňovač, bleskojistka…) a zbytek se nechá tak jak je?
Nebo se alespoň nahradí bloky ochran za elektronické?
Bude to mít stejnou regulační část NN výzbroje? LSO, RT, CRC? Nebo se to alespoň trochu zmodernizuje? Silová část bude také beze změny?
Dvoučlen nebude?
Díky 🙏
Přesně tak, bzučení které po nějaké hodině, dvou jízdy docela silně unavuje, výbava stanoviště stejná, průvan za jízdy také, občas (i často) odcházející silové prvky regulace, neschopnost rekuperovat, EDB nezapočítatelná (závislá na troleji) takže samotná loko brzdí 50%, bez možnosti 2-členu,
ale Cargo ušetřilo…
O kolik levněji řádově vychází konverze na klasické 363.2 oproti 363.5?
Doplnění střídavého systému zaplatí z 50% dotace z OPD. Celková přestavba by nešla platit z dotace.
O dost. 363.5 není cenovkou daleko od nové mašiny, možná by současnou cenu přiblížila Belgičanka.
Elektronické bloky ochran mají všechny děčínské 163 už teď.
Nabízí se otázka zda mělo smysl dávat peníze do ETCS pro řadu 130 když matka pouští dceři tolik 162, 163.
V Polsku ještě pro ně bude práce dost..
Elektrických Mašín není nikdy dost.
Čili tam kde ČD jezdí 162/163, ať už samostatně nebo se syslem, tak je nahradí pomocí 362 nebo 6xx?
Postupně uvolněné 362 nahradí u ČD 162/163.
Ty 162 se Syslem zůstanou u ČD
163.249 již u ČDC jezdí, které budou ty další?
Zatím u ČDC jezdí 163 029 a 249.
A proč se nebudou dualizovat elefanty, ty jsou mnohem lepší než to co se nasazuje na některé tratě. Například by mohly obnovit propojení pravobřežky v Kolíně nebo Nymburku či Poděbradech s Chlumcem a pokračovat na Jaroměř jako dřív.
Dualizace elefantu znamená přidat jeden vůz (střídavá výzbroj – HV, trafo, usměrňovač, možná i sběrač, plus jeden trakční podvozek s příslušenstvím (měniče atd.)). S dualizací 163, které byly vyrobené jako 363 bez střídavé části a místo neosazených komponentů je vzduch nebo vyndavací balast, se to nedá srovnávat.
Tuto dualizaci si vymyslely samotné ČD, to s tím přidáním dalšího vozu s trafem. Ale nikdo mi zatím nevysvětlil rozdíl mezi hnacími vozy 471 a 671 a proč nejde udělat ze 471 671. Respektive ze 471, které jsou určeny pro šrot, proč nemůže vzniknout 671+071+071+671 s ETCS.
JIná mechanická stavba ? A 671 má 2 trafa. Ani s jedním se na 471 nepočítalo.
Ale i tak si myslím že by se jich mělo hodně zachovat. Navíc co když nové EMU400 nebudou od škodovky.
>co když nové EMU400 nebudou od škodovky.
Tak se zboří svět?
Škodovka je spolehlivá a máme ji vyzkoušenou. To se na s7 po konverzi budu radši mačkat v panterech než aby po téměř 60 letech klasiku škoda panťáků převzala nějaká teploušská cizina.
>Škodovka je spolehlivá
Říct to někde v depu, tak vám letí kladivo na hlavu. No, podle obsahu vašich příspěvků jste to asi už zkoušel 🙂 .
> převzala nějaká teploušská cizina
Nemusíte tu svou orientaci veřejně prezentovat.
Nicméně tento váš názor ukazuje, kolik o problému opravdu víte a kolik si domýšlíte.
>60 letech klasiku škoda panťáků
Zase jen vaše dojmy.
Které panťáky vyráběla Škodovka?
Můj typ je Stadler Kiss, vyskytující se v Maďarsku, Slovinsku a zanedlouho na Slovensku a v Rakousku.
Ale jak znám ČD, jsou schopni objednat ze Škody neexistující vlak, který se vzápětí začne vyvíjet. A dopadne to jako vždycky.
Co se tedy s těmi mašinami bude dělat? Přidá se trafo a AC obvody, nebo se to překuchá jako 363.5?
A je správně. Pětieso bylo moc drahé…
V současné době za mne i jednodušší varianta jak nemít tolik strojů odstavených… Doplnění je i předpokládám rychlejší varianta.
Tyhle lokomotivy maji jeste dlouhy zivot pred sebou, nejsou spatne, pekne tahnou a pro jezdeni nekam na vychod naprosto postacuji.
dokud v nich do neceho nenabourate.
Mate samozrejme pravdu, v tom pripade byste ale mohl odepsat podstatnou cast hnacich vozidel. Navic lokomotivy obdobne stare se stejnym problemem jezdi i na zapad od nasich hranic.
Podle zadávací dokumentace to vypadá, že se 162 budou i zpomalovat: Předmětem Zakázky je provedení díla spočívajícího ve vybavení až 43 drážních vozidel ř. 163 a až 12 drážních vozidel ř. 162 ve vlastnictví Objednatele druhým systémem pro provoz i na železniční síti s trakční napájecí soustavou 25 kV / 50 Hz (dále jen „Implementace AC“) s tím, že po Implementaci AC budou vozidla označena řadou 363 a svými technickými parametry ve vztahu k systému 25 kV / 50 Hz budou odpovídat minimálně parametrům vozidel řady 363 (schválený typ 69E) (dále jen „HDV“); Chápete to taky tak? To by dávalo… Číst vice »
Ze všech se stane 363 ve schalenem typu 69E. Z pohledu oznaceni mame 363.0 (klasika z vyroby), 363.2 (konvertovane na verzi 69E) a 363.5. V teto zakazce pridavame opet jen trafo a udelame typ 69E.
Explicitne je to pro uchazece napsano v zadavaci dokumentaci na profilu zadavatele 😉
Jsou to perfektni loko. Verime, ze bude i dvojclen. Dalsi zakazka co sledujeme.
Mějte uspesny den.
ČD už nemají 363, které by mohly rychle podvozky využít konverzí na 362? Že by se ze 162 udělaly 163 ještě před dualizaci u ČD?
ČD už 363 nemají. Ostaně, v posledních letech přestaveb na 362 už se celé podvozky nepřehazovaly, jen se měnila kolečka v převodovce.
S těmi Plzeňskými 363 se stalo co?
Tak mašinky jsou to dobré a vyzkoušené, to jest pravda. My co na nich jezdíme téměř 90 % šichet, jsme už i přivyknutí na bzučení “ včelích úlů“, což třeba při několikahodinové jízdě ze 2.st.je poněkud únavné a pokusy o odhlučnění stanovišť se míjeji účinkem ( čti = nejsou v současnosti žádné). Dualizace na 363.2 se myslím povedla, takové “ detaily“ že strojní personál nebyl zatěžován nějakým návodem, resp.manuálem provedených změn a rekonstrukcí, je detail..( ironie). Jeden by očekával že po takové rekonstrukcí se třeba aspoň změní ohřev vody na kávu , kdy archaické spirálové či plotýnkové vařiče na 48… Číst vice »
Což o rychlovarnou konvici, chtít na stanoviště třeba mikrovlnnou troubu nebo ohřívací boxík (á-la Vectron) to už bychom chtěli asi moc…. To by firmu zruinovalo.
>Osvětlení DMI obrazovky ETCS, kde HW tlačítka po obvodu nejdou ztlumit a po chvilce nečinnosti uspat, podobně jak na 363.5.
Je třeba poptat u výrobce ETCS.
Tak teď u kterého? Ono je to s těmi “ výrobci“ trochu košatější….
Pokud nejste nějaký manažer instalace ETCS na vozidla, tak vás to asi nemusí zajímat. A pokud jste, tak to víte 🙂 .
Displej je součástí dodávky od výrobce EVC, tzn. Siemens / Alstom / CAF / Bombardier.
Dodavatel instalace (např. ČD-T, AŽD, Škoda…) v tom je „nevinně“.
Tudíž i změna převodového poměru u strojů „zrychlených“ na 162/ 362 na běžný u 363? Tipuju, že u nákladů rychlost 120 km/h vyhovuje a větší tažná síla se hodí více.
No, je otázka, či si na rýchle kontajnery nenechať nejaké stroje na 140.
Niekde som tuším videl, že pôvodné zrýchlenie nebolo ani tak preto, aby sa rýchlosť 140 km/h využila – na to ostatne boli u ČSD asi dva párkilometrové úseky, ale aby sa pri jazde rýchlosťou 120 km/h (síce s brzdením na 100 cez stanice) netočili trakčné motory celú dobu na 100 %.
překvapuje mě, že je ještě 43 pomalých peršingů… to číslo je včetně polonizovaných u Carga?
Ano, to by tak mohlo sedět.
Od ČD přijdou taky persingy a překopaji je na esa.. jsou to výborné lokomotivy… A už můžou jít na odpočinek 122 a123
Presně tak.