ČD budou mít v Ústeckém kraji na část výkonů smlouvu jen na 4 roky, „honeckery“ nejspíše skončí

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Českým drahám zůstane od prosince provoz všech elektrických vlaků v Ústeckém kraji.  U vybraných linek ale chce Ústecký kraj do

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zaosai

Jako strovedoucí nemám rád Honekry,je to paskvil včetně modernizace.Technický propadák stolet za opicema.

Zdeněk

Po honeckerech se bude stýskat asi málokomu, pohodlí v nich bylo na úrovni prkeňáků, snad i horší. Hlavně, aby je opravdu sešrotovali, nebo prodali někam hodně daleko, a aby je nenacpali na regionální tratě.

Lemmy

Po přerubání sedaček a otevíracích oknech se dají na posily a akční jízdenky docela slušně využít.
Je (po rekonstrukci) to určitě lepší než béčko…

Jiří Kocurek

Jestli neskočí pod autogenem, tak je jasné, že skončí na jiných tratích. Ze štěrkových nástupišť až 70 mm nad kolejnicí se do Honeckerů nastupuje skvěle. Cestujcíí ten chybějící schodek udělají z rukou. Bábi, nebojte, my vás do vagonu vysadíme.

Jiří Šrámek

…ale vystoupit si musíte až v Děčíně na hlavním, bábi. Tam už jsou peróny vyšší. Jo Vy jedete do Duchcova? Tak to máte pech.

xyz

„Ze štěrkových nástupišť až 70 mm nad kolejnicí se do Honeckerů nastupuje skvěle. Cestujcíí ten chybějící schodek udělají z rukou.“
Zrovna u Honeckerů se k tomuto přidává skutečnost, že nejnižší schodek má velmi malou „hloubku“, taková „širší šprušle žebříku“. 🙁

Chorobný prokrastinátor

Doufám, že vozy v případě jejich nepotřebnosti důkladně sešrotují. Když se zde dočítám, že mají tak hrozné parametry.

David S.

Ony mají právěže dobré parametry: podvozky GP 200, rychlost 160 km/h, kotoučové brzdy. Nevýhodou je ale jejich interiér (malé rozteče sedadel, špatné větrání kvůli výklopným oknům…)

Zbyněk

Takže, pochopil jsem správně, že vlaky mezi Lysou a Ú. n. L. – západ jsou objednávány dle smlouvy a cen stanovené Ústeckým krajem. Nasvědčuje tomu i rozšíření DÚK na Mělník od 15.12. 2019. Je to tak? Paradoxně, když by vyhrál jiný dopravce, tak by na jedné trati jezdily ČD v rámci objednávky MD a soukromník, jak by se řešily pokladny a vůbec, je zřejmé, že kraj platí za vydané jízdenky DÚK, ale není mi známo, zda-li po takové rošádě bude součásnému dopravci se vyplácet pokldny provozovat, podotýkám, že prozatím kraj nezaplatil vývoj žádné mobilní aplikace prodeje jízdenek a jsme tudíž… Číst vice »

Zbyněk

Českým drahám zůstane od prosince provoz všech elektrických vlaků v Ústeckém kraji.
To je myšleno jako že tam kde jezdí elektrické lokomotivy a soupravy?

Kubrt

ČD budou nadale provozovat všechny vlaky v elektrické trakci jako dosud (neboli přijdou jen o část výkonu motorové trakce ).

petr

V ústeckém kraji bude dopravce RegioJet ÚK a.s. (IČO:07544014, založená 15. října 2018) v současnosti neprovozující drážní dopravu, což je jiná firma než RegioJet a.s. (IČO:28333187 založená 20. března 2009) v současnosti provozující drážní dopravu. I když majitel akcií obou firem (RegioJet ÚK a.s. a RegioJet a.s. ) je stejný, tak se nejedná o stejné firmy.

petr

Otázkou, zda nezkusit podat na ty netransparentní rozstřely nebo tržní konzultace, čí jak to nazývají trestní oznámení. Jiný institut asi není, jak prověřit tento „Právní názor“, zda je skutečně správný, jak tvrdí – aby to posoudil soud. Podle mě je to minimálně nestkutečná politická prasárna.. Takto zadávat veřejné zakázky soukromým subjektům.

petr

A co jim brání za 4 roky nachystat transparentní křišťálovou soutěž?

Filemon44

Nebo třeba „soutěž“ na trať Liberec-Turnov-Stará Paka…..aby bylo zpravodajství vyvážené.

Filemon44

Ještě si dovolím dodat, že fráze typu „nevyjedou,do švestek“ apod tu trolí především nicky Tronda, Souprava a VRT Že taky je někdy nezpražíte tak jako mě.I když asi tuším…oni jsou na té správné straně barikády.

Lemmy

Můžete je zpražit sám, pokud máte nějaké vhodné modré argumenty. Třeba že po 30 letech hájení by měly ČD dostat dalších 30 let hájení a určitě se zlepší na úroveň OeBB.
Přijďte se podívat na děčínské a budějovické rychlíky, jak tam tahle strategie funguje.

Filemon44

Promiňte,ale fráze typu „nevyjedou,do švestek, neplatí tam režijka,“ jsou věcné argumenty?Já jsem v tomto docela skromý a po třiceti letech demokracie by mi úplně stačilo, pokud by se OBJEKTIVNĚ psalo jak o pozitivech tak o nedostatcích bez ohledu na to,zda jde o Arrivu,RJ,ČD či kohokoliv dalšího.Ale zatím je to tak, že „soukromníci“ jsou automaticky ti dobří a ČD ti špatní.

Filemon44

Vážený pane Sůro,velice si vážím vašeho zájmu o moje příspěvky a tak doufám,že mi taky odpovíte na moje slušně pookládáané dotazy.Děkuji předem a přeji hezkou neděli

Kubrt

Jestliže je legální přímé zadání… A pokud míříte na to „soukromým subjektům“ – tak to je zcela irelevantní. ČD nejsou žádná složka státu, jak si mnozí myslí, ale a.s.

Tronda

To je taková ta schizofrenie šotoušků, když se to hodí jsou ČD složka státu a když se to nehodí tak jsou prý obchodní firmou.

Jiří Kocurek

Přesně, jednou je to akciovka jako každá jiná. Jindy je to společnost, která má jako jediná právo vozit lidi na kolejích.
To je takový ten kreativní pohled na právo. Nárok existuje ze zákona, ale čerpat ho monou jen ti, které dodatečně prokádruje odborář. Samozřejmě, že nárok je ze zákona, ale napřed to musí ještě povolit odborář se silným sociálním cítěním.

Tronda

Tak honem do toho, hlavně se pak podělte o výsledek.

AAA

no a proč nezajdeš na nejbližší policejní služebnu a nezkusíš to?

X 1

Nemůže to zkusit.
Protože by ho zavřeli do blázince. 😉

AAA

a tam jsou zvyklí na ledacos 🙂 teda na služebně, kdyby měli všechno posílat do blázince tak se tam zblázní 🙂

petr

Aha, takže ten celý systém soutěžního práva je jako na co.. Nemá to být nějaká záruka protikorupčních postupů, transparentnosti, odvolání?… Co Opencard, tam k soudu došlo…
Nevím o tom, že by nějaká jiná země takto přidělovala státní zakázky v drážní oblasti v Evropě.. Příjde mi to jako velmi specifický český výklad.. A postavený na hlavu..

AAA

tak už si tam zašel?

X 1

Asi je tam fronta. 😉

AAA

dá se to podat i poštou 🙂

X 1

To by mu nemuselo dojít. 😉

xyz

„Otázkou, zda nezkusit podat na ty netransparentní rozstřely nebo tržní konzultace, čí jak to nazývají trestní oznámení.“
Připomenu, že i OSŽ na svých stránkách tvrdilo, že přímé zadání je plně v souladu s platnými právními předpisy.

Tzn. příslušné kraje/MD se zachovaly i dle právního názoru OSŽ, když zadaly kontrakt Českým drahám, Regiojetu, GWTR, Arrivě atd.

jirka

budoucí systém, že to co kraj třeba jiný dopravce mne neskutečně děsí!

Kubrt

Huh, a teď si představte, že v jednom kraji může být i víc dopravců. Strašné. Jako u autobusů, nebo nedejbože v tom železničním pekle zvaném Velká Británie. Brrr.

Jiří Kocurek

Nebo víc dopravců v jednom kantonu. 😀

jirka

proto jsem jedině pro unitární sít – jediný dopravce na železnici, cokoli jiného je cesta špatným směrem

dopravák

Hloupost: jediná smysluplná cesta správným směrem je jednotný CELOSTÁTNÍ integrovaný dopravní systém (objednávané) dopravní obslužnosti s jednotným tarifem této části VHD (včetně „nařízených“ slev jen v ní platících) jako jeho součástí a s tím, že jakýkoli dopravce bude jen „dodavatelem služeb“ pro organizátora tohoto celostátního IDS a jemu a jeho požadavkům podřízenému – a když bude dopravce chtít nad rámec tohoto IDS provozovat jakékoli jiné aktivity na veřejné (státní, apod.) dopravní infrastruktuře, tak jedině na její zbývající kapacitě a zásadně nikdy s předností před organizátorem objednanou dopravní obslužností. Kdyby takto bylo MD ČR nastavilo postupy hned v 90. letech minulého… Číst vice »

Katun

Přesně!

X 1

No, je to krásné ale třeba veškeré vlaky dálkové dopravy v DE jsou poskytovány pouze na komerční bázi.

Otázka tedy zní, mají být v ČR vlaky typu Ex a výše, objednávány a hrazeny z veřejných rozpočtů? (ušetřilo by to spoustu peněz, které lze využít například na infrastruktůru).
A navíc, opravdu mají tyto dálkové vlaky jezdit ve zbytkové kapacitě dráhy?

dopravák

Proč by měly jezdit na „komerční riziko dopravce“ další vlaky, pokud by organizátor zajistil dostatečnou kapacitu jím objednaných spojů, N.B. snad navíc dokonce preferovaně na úkor (rychlosti) těch objednaných spojů? Nebo podle vás snad „v ČR vlaky typu Ex a výše, objednávané a hrazené z veřejných rozpočtů“ nejsou tím, co by mělo zajišťovat ZDO pro občany ČR, ale ti jsou tam jen nějakou n-tou kategorií, protože ty vlaky jsou určeny především pro nějakou „VIP“ a zahraniční klientelu?

xyz

„Otázka tedy zní, mají být v ČR vlaky typu Ex a výše, objednávány a hrazeny z veřejných rozpočtů? (ušetřilo by to spoustu peněz, které lze využít například na infrastruktůru).“ Anebo by takové vlaky byly zrušeny pro „nerentabilitu“ a o to víc by musely být posilovány vlaky nižších kategorií. „peněz, které lze využít například na infrastruktůru“ Přinejmenším ne přímo. SŽDC je samostatná organizace se samostatným rozpočtem (vs. MD objednávající rychlíkovou/dálkovou dopravu). „No, je to krásné ale třeba veškeré vlaky dálkové dopravy v DE jsou poskytovány pouze na komerční bázi.“ Tvrzení typu „v DE (či AT, CH atd.) je to takto a… Číst vice »

Axel

Rozdíly máte už nyní. Vyplývá z regionálních podmínek Asi těžko můžete porovnávat dopravu např. ve Středočeském kraji (která je z podstatné části linkována do Prahy) a např. dopravu v kraji bez přirozeného centra. A souhlasil bych, že např. doprava ve Východních Čechách by neměla násilně rozdělovat centra obou krajů = téměř souměstí: Hradec Králové/Pardubice. Podobně např. na severu Olomouckého kraje – na Jesenicku – je možná ještě víc důležitější napojení na Krnovsko/Opavsko ve srovnání s napojením na Olomoucko. P.S.V režimu zaváděném např. ve Zlínském kraji (úlohou dopravce je pouze jezdit, a neřešit riziko kolik se utrží) přestává hrát roli nejen… Číst vice »

Ferenc Futurista

třeba vám taky jednou někdo prozradí, že je úplně irelevantní, kdo je dopravcerm a kolik jich je, a že rozhodující je objednatel.

Tronda

ČD teď mohou poděkovat odborářům za to, že za 4 roky v ÚK skončí. Nikdo už si totiž neobjedná dopravce, který nezkasíruje všechny cestující.

Filemon44

Pane Trondo, uvidíme za čtyři roky…teda pokud sem ještě budeme chodit.Vy jste se včera prozradil, že jste „pobírač“ slevy 75,%z titulu senior senior 65+ a mě už k tomu moc neschází.Nicméně do té doby bych se držel faktů a neprezentoval zde nějaká zbožná přání.Přeji hezký den

Tronda

Pokud už máte potřebu lhát, tak aspoň lžete tak, aby si to nedalo ověřit, protože k ničemu jako k pobírání slevy 75% jsem se nepřiznal. Ano držme se faktů, v jakékoliv soutěži nebo rozstřelu budou ČD vyloučeni hned v prvním kole pro nesplnění soutěžní podmínky, a to odvést tržby za všechny cestující kraji.

Filemon44

Pane Trondo, já jsem nenapsal, že nemáte pravdu.Ale je mi podezřelé, že už čtyři roky předem víte,jak to dopadne.Ve fotbalu bylo jednou cinklý jaro,ale proti vám to byli břídilové……

Mašinka

Jste vážně k politování.

Tronda

K tématu nic nemáte? Asi ne, tak blbě kecáte.

Hrackalw

Až po chvíli přestane jezdit polovina 845 a budou se odříkávat vlaky jistě si UK po čtyřech letech vybere ty spolehlivě soukromníky 😀 . To je naprosto stejná úvaha jako ta tvoje. A to za ty čtyři roky taky mohou na krajích sedět úplně jiní lidé. Teď to co bude za čtyři roky vážně nemá cenu řešit 😀 .

Tronda

Ono to nebude za čtyři roky, soutěž začne mnohem dřív, jak se předpokládá v článku, tak se třeba už příští rok dovíme, že ČD byli vyloučeni v prvním kole pro nesplnění soutěžní podmínky – odvedení tržby za všechny cestující kraji.

Hrackalw

Takovou radost ti neuděláme neboj 😀 .

Lektor

Za čtyi roky už snad bude státní tarif a režijky pujdou přes ně a budou platit všude 🙂

Cyklista

Tvrdíte, že ČD neodříká spoje?

Alaska railroad

A co Česká Lípa-Postoloprty? Regionovy často zaskakované sólo 810 forewer? Dostat to souromník tak chce po něm kraj zázraky přinejmenšim v podobě Dessir nebo Elfů. U ČD se spokojí s 814 a 810.

Zbyněk

To samé linka U7, celý včerejšk tam jezdil samostatný červený motoráček 810. (Pozn. čistý a udržovaný) Ale na těch pár kilometrů to podle mě bohatě stačí i z hlediska kapacity. Akorát kraji se to na vyúčtování neobjeví, tj. platí si za kapacitnější vozidlo, ale ve skutečnosti jede něco co si kraj neobědnal, záloha to rozhodně nebyla. To samé na U11 je třeba dopravní špička a od Č. Lípě jede špinavá 810 v korporátním nátěru a Lit. h. n. jede totálně přeplněná, nikdo to neřeší přitom by bohatě stačilo, kdyby alespoň z Blíževedel do Lovosic jezdila o špičkách jedna jediná regionova,… Číst vice »

Pišta

Až bude mít UK pantery, tak Honeckery prosím hned do Pardubického kraje. Děkuji

Ic540

Pišta. Sice jezdí 160. Používají/používaly se i občas na Praha Ostrava. Ale už jenom kvůli nástupním možnostem bych je vyřadil okamžitě…
Pojmenování Honekrova pomsta se ani nedivím…

Jiří Kocurek

Tak jistě, cedulka 160 km/h zcela jasně říká, že je to pohodlný vagon na tříhodinovou cestu. Co natom, že ekvivalentem místa na nohy je Karosa Récréo.

X 1

Karosářském Récreo?
To je ten Francouzký školní autobus, vyráběný ve Vysokém Mýtě?
Tam se těm roztečím, s ohledem na především dětské osazenstvo, nedivím.
U Honeckera mě rozteč sedadel, zaráží dodnes. 😉

Alex

Recrea se některá vyráběla i rovnou ve Francii.

X 1

To je holt globalizace.

Lektor

Havně ne do Pardubického tam občas jezdím i já rád bych se jim vyhnul. I když tď ve východních čechách jezdí všude tak nevím kam byste je tahal.

xyz

„Podle ní si navíc do budoucna bude kraj nejspíš přát nízkopodlažní vozy. „Bylo jasné, že v takovém čase je není možné sehnat.“
Snad jestli kraj neměl začít soutěžit/poptávat dopravce o dost dříve, a to tak, aby nízkopodlažní vozy „v takovém čase bylo možné sehnat“. 🙂

Radek

Jenže ty nízkopodlažní vozy by stály peníze. Tak proto „se to radši nestihlo“.

Jackub

Regiojet přece bude (po přechodné době) jezdit zbrusu novými Elfy a ty taky logicky musí stát peníze… 😉

noerf

Jackub: Jenže Regiojet na trase Praha – Ostrava dosahuje v zisku, na trati do Brna a dál na kladné nule, kdežto ČD musí své spoje dotovat z jiných tratí, aby mohli držet krok z konkurencí. Zkuste si spočítat, kolik spojů vypravuje Regiojet a kolik ČD a přidejte počet cestujících u těchto dopravců a zjistíte, že je zde trochu nepoměr mezi počty přepravených osob ku počtu vypravených vlaků. A to na tyto trasy nasazují ČD to nejlepší co mají k dispozici a například rychlíky Brno – České Budějovice – Plzeň jezdí soupravy již hodně let bez vylepšení.

55p

Proč by to měl RegioJet (obecně kdokoli) kraji dotovat z komerčních linek?

Mašinka

Když žlutej vozí jen důchodce a děti, tak aby nebyl ziskovej:) A teď brečte nad vašimi daněmi a placenými režijkami :)))

Ondra

Mašinka: a nezapomeňte … je VŽDY plně obsazen ( není to divné ? ) … a to dokonce i v srpnu a v červenci, kdy jezdí málo studentů 🙂

Jiří Kocurek

Tak je to jasné! Policisté ve služebním stejnokroji a stát za ně proplácí plné jízdné!

David S.

A Vy ignorujete to, že většinu vlaků objednává a platí stát, potažmo kraj?
Čili ČD ani nikdo jiný nemusí své linky dotovat z jiných tras… A to jestli se koupí nové vlaky nerozhoduje dopravce, ale objednatel, který na ně přispívá. Takže pokud kraj nemá/nechce dát peníze, tak nové vlaky nebudou…

MRC

V tom poměru mi nesedí jedna věc – srovnávejte srovnatelné. Objednává se hromada lokálek, kde jede pět lidí, mnohdy ani to ne. A těchto spojů si myslím že je hodně. Kolik má přepravených cestujících Gw train ku počtu spojů? Nebo KŽC? Když už srovnáváte expresy přes celou republiku, tak to srovnávejte s expresy přes celou republiku a ne s lokálkou. Taky můžu říci, že linka s9 (či jiná páteřní linka v pidu) přepraví mnohem více, nežli expres na ostravsko…

Zbyněk

Ano, to je logická asociace na Vámi zmíněnou věc. Již dříve se na to také někdo, někde ptal a bylo mu odpovězeno, že na tuto agendu nemají dostatek zaměstnanců, byli tam dost zahlceni řešením jiných problémů.