Cathay Pacific expanduje v Evropě, začne létat do Mnichova a Bruselu
Airbus A350-1000 v barvách Cathay Pacific. Autor: Airbus
Přes léto roku 2025 plánuje Cathay Pacific provozovat až 93 zpátečních letů do Evropy týdně, aktuálně jich je 78.
Měl jsem možnost Cathay Pacific využít na 4 letech a musím konstatovat, že jejich služby byly ve všech ohledech vynikající. Před covidem se někde objevila zpráva, že by mohli začít létat do Prahy, tak třeba se jednou ukážou i u nás.
Cathay má proti „západním“ aerolinkám velkou výhodu. Po začátku války na Ukrajině sice odsoudila Rusko, krátce měla zákaz užívat jeho vzdušný prostor, ale po pár měsících se do něj potichoučku vrátila. Na trasách Evropa – Dálný Východ je to dost podstatná konkurenční výhoda…
Jeste pred tim, nez neco napisete tak kateogoricky, bychz dopouroval se podívat na mapu a na to, jak skutecne létají 🙂
Ano, lety z ameriky do hongkongu opravdu přes russko létají.
Nicméně lety z Evropy do Hongkongu a zpět se russku vyhýbají. Takže na letech Evropa – Hong Kong nějakou konkurenční výhodu nemají.
Viděl jsem je na flightradaru mnohokrát nad Ruskem i Arktidou, to že to nejsou linky do Evropy mi nedošlo, ale smysl to moc nedává…
Létat přes území (Evropská část ruska) na kterém létají drony, bombardéry a rakety sem a tam asi moc bezpečné není. Navíc u ruská armáda nemá všechny systémy pod kontrolou, tak že raketa může přiletět odkudkoli. Nad Kamčatkou je to asi ok.
Z Evropy do Japonska letíte Ruskem o hodně severněji, než se válčí…
cathay ale nelita prime lety z evropy do japonska 🙂
letaji skrze hong kong.
Třeba včerejší let HKG-JFK (kde by to dávalo smysl relativně nejvíc) přes Rusko neletěl a dnešní taky neletí. Kopíruje jižní pobřeží Japonska až k Tokiu. Od Kamčatky letí oprabvdu hodně daleko a pak přes jih Aljašky, Yukon atd.
Povsimnete, ze pisu o letech „z ameriky“, nikoli „do ameriky“ .)
Do ameriky je pro ne vyhodnejsi letet tak jak pisete ( jetstream), pro lety z ameriky pak zase pres russko.
Máte pravdu, díky za upřesnění.