Častolovice se zbaví tranzitu do automobilky. Začala stavba nového obchvatu
Zahájení stavby obchvatu Častolovic. Foto: Královéhradecký kraj

Cena v soutěži výrazně spadla, zájem mělo osm firem.
Cena v soutěži výrazně spadla, zájem mělo osm firem.
Já bych to směroval rovnou k dálnici. A nekomplikoval místní dopravu.
Chápu dobře, že první část je zárodek budoucí přeložky I/11 – obchvatu Kostelce?
Snad se někdy podaří vyřešit i přeložku I/11 Kostelec nad Orlicí, sice bude delší, ale vedená mimo město, jako pokračování se nabízí. Obchvat Žamberka je v plánu, třešničkou na dortu by bylo obejít Rybnou nad Zdobnicí, tam šlo vybudováním dvou mostů dosáhnout zrychlení i zkrácení trasy.
Obchvat Žamberka se plánuje od roku 1946 a doteď se nic nevyřešilo. A v Rybné nad Zdobnicí budou rádi, když se vybuduje přeložka I/11 – Záchlumí, se kterou taky mají už roky spoustu komplikací.
Je fajn, že zmizí ten úzký profil u častolovického kostela, ale nakonec se stejně kamiony potkají na tom malém ucpaném kruháku v centru Častolovic Jižní obchvat by odvedl mnohem více tranzitu, měl by mít prioritu.
Podle mě není šťastné, že na tom obchvatu I/11 nebyl do obchvatu Častolovic zahrnut i obchvat Čestic. Takhle to je poněkud polovičaté.
v Česticích není kudy. Přírodní park Orlice a nebo baráky. A tunel tam nikdo dělat nebude. Podchod pod silnicí tam je, takže asi dobrý.
Park má asi 30 km a kríži ho několik silnic, jde o rozumný kompromis, ktery je třeba hledat. Podle mě, je to jen zjednodušený pohled na věc, že to vůbec nejde.
Mimochodem na vjezdu Čestic přibyla firma na klimatizace, měnilo se dopravní značení a obec se de facto dál roztáhla.
Přírodní park není svatý grál. Prostě to není PR/CHKO/NP/NPR. Takže v porovnání s externalitami silnice v intravilánu to je 50:50.
takovy slendrian, to by se na zeleznici stat nemohlo!