„Části trupu by se mohly rozpadnout.” Boeing čelí vážnému obvinění
Montáž Boeingu 787 Dreamliner. Zdroj: Boeing
Na údajné problémy Boeingu v montáži upozornil jeden z jeho inženýrů. Věc už řeší americký Federální úřad pro letectví.
SmartWings to nevadí…
Co tím myslíte? Smartwings neprovozují ani 787 ani 777.
Fascinující je,že nejsou schopni přejít na metriku, ty jejich palce,to je horor.
Ono manažersky na poradách to krátkodobě asi vypadá vždy krásně.. Borci osekali náklady o tolik a tolik. Krásný „hmatatelný“ výsledek. Do prezentací… Dostali pochvaly. To znamená rádoby takový a takový zisk.. Dočasně…
Microservices zdá se u letadel nefungují:-)
To těžké asi někdo dokáže/zhodnotí, v jakém stavu ty díly teda jsou. To se asi těžko měří.. A rozmontovávat to asi nikdo nebude.
Určitě, když mám jako vlastník nebo provozovatel letadla pochyby o tom, jestli se nerozpadne ve vzduchu, tak si řeknu „Ale, přece ho kvůli tomu nebudu rozmontovávat“ a prostě lítám dál…
Mohlo by se. Ale ještě se nerozpadlo. Až se rozpadne, bude v telce další díl seriálu. A spousta videí na netu. Youtubeři na tom vydělaj majlant…
Předpokládám, že jen malé procento zde, plně, nebo více méně zná výrobní proces, tedy spíš konkrétní specifika výroby a montáže. To že Boeing dostává mediální masáž, to tak prostě je, jestli to je spravedlivé či nikoliv je věc druhá. V čistě teoretické rovině, je ale pravděpodobné, že například od řady B737 CG (400, 300, 500) , po B737 NG ke změně výrobních procesů nedošlo. Udělal se řečeno slovy laika facelift. Ikdyž avionika, motory, kabeláž bude jiná, ale ta konstrukce zůstala stejná. To že to byl jiný model, většina vnímala změnou rozměrů, motorů, interieru. Pak přišel A320neo family a v té… Číst vice »
„Předpokládám, že jen malé procento zde, plně, nebo více méně zná výrobní proces,“ ….. :):):): A neznáte ho ani vy, ani pokud byste u té firmy pracoval, nebudete to přesně vědět technické podrobnosti, a tím váš komentář působí spíše komickým dojmem. To nejsou prvoplánově technické věci, ale systémové chyby (některé ale uvádíte, za to vás chválím). Máte tam navíc docela dost spekulací. Výrobní proces velkých letadel ab bloc nezná nikdo ne světě v úplnosti, je to rozložené mezi mnoha techniky a projektanty. Prostě se čeká na AI. To by bylo na dlouhé povídání.
Tohle je fakt těžké posoudit. V Boeingu je už asi možné všechno, ale taky to může být čistě osobní názor toho člověka a objektivně to (zmíněné) žádný problém není. To nedokážeme posoudit. To že to jde přes média poněkud zavání naháněním popularity a osobního kreditu, uvidíme co na to FAA, což bude jistě zajímavé, protože tenhle proces výroby poslední dva roky dost pečlivě přezkoumávala a dokonce chtěla vidět každý kus. No uvidíme. Zatím bych k tomu měl opatrný postoj, dokud to nedojde řádného ověření. Pokud by to bylo celé pravda, resp bude to mít nějaké bezpečnostní dopady / bulletiny atp,… Číst vice »
Takže jde jen o nějaký subjektivní pocit. Díky za vysvětlení.
Ten Salephour je už mě hrdina. Ale..možná to vidím až příliš z pohledu české kultury, kde je kritika vnímána jako osobní útok namísto s poděkováním za možnost zlepšit se.
To neni ceska kultura. Nikdo nechce byt kritizovan, to je univerzalni psychologie 🙂
Od doby co se Mcdonnell Douglas spojil s Boeingem tak to s kvalitou jde z kopce. V Boeingu stávající vedení nahradili lidé z Mc a tam nastal ten zlom.
Hlavně ušetřit prachy!
Sloučení bylo v roce 1997, tedy před 27 lety, ale ty problémy s kvalitou vylezly a stále až teď? Navíc Boeing převzal Douglase, nikoli opačně.Trochu blábol, ne? Hlavně, že to čtrnáct ovcí lajklo 😀
Vět obsahujích hodnotící úsudek typu – The new managers, led by former McDonnell Douglas chief Harry Stonecipher, drove the message that cash flow and profitability — delivering returns to shareholders — had to become Boeing’s top goal – se v seriozním americkém tisku objevilo tolik, že s tím podsouváním blábolení by v balíkově měli být opatrní.
Přijde mi, že se o Boeing opírá značná mediální podpora a rýpnou do všeho, do čeho lze… jen aby byla senzace.
Toto obvinění je jistě vážné a i když je náhodné jaké všechny problémy v uplynulém desetiletí vyplouvají na potvrch začíná to ve mě opravdu evokovat známé pořekadlo: if it´s Boeing I am not going … už ne jen MAX, ale i 787.
Jenže zde komentují lidé svázaní s našimi Boeingy( tedy jen jako uživateli, jinak je to leasing). Jejich dost a dost křičí. Prostě de o to, nenechat se takovými komentáři manipulovat.
pokud to tak opravdu bylo, jsou to magori.
Korporace to přehnala s ořezáváním nákladů. U nás to bývá stejné, jen neumírají lidé. V článku je to zcela přesně:
Výrobní selhání Boeingu poukazují na otřesnou absenci bezpečnostní kultury a praktik, kde je zisk upřednostňován před vším ostatním.
Fúze s McDonnels si vybírá svou daň …
Není to o fúzi. Takové fúze jsou v USA zcela běžné, spojují se gigantické společnosti a na kvalitě to není poznat.
Je třeba upřesnit, že je upředňostňován krátkodobý zisk pro akcionáře. Protože kdyby dbali na dlouhodobý zisk, tak právě tyhle procesy mají ošetřené a firemní kultura by byla o dost jiná. Dbali by na spolehlivost, kvalitu zpracování včetně více kontrol a taky dobré jméno firmy.
Hlavně by si cenily zaměstnanců a chápali co ovlivňuje jejich efektivitu práce a náchylnost k chybám, nepřistupovali by k nim jako číslům v tabulce, u kterých jde krátkodobě maximalizovat produktivitu za cenu horší bezpečnosti.
Trochu hloupé je, že firma generuje ztráty a ne zisk. Dřívější tlak na zisk si dnes vybírá velkou daň, teď budou rádi když přežijí a udrží si tržní podíl. Akcie zatím vesele padají.
Resp pořád významný tržní podíl, protože už dost ztratili.
Nedávno byl na Nev. Psu článek o preferenci ukazatelů DEI (diversity, equality, inclusion) v managementu Boeingu