Osobní vlaky do Malešic každou půlhodinu? Dopravci varují před kolapsem v Libni

Vizualizace mostu přes Rokytku u nové dvojkolejné trati mezi Libní a Malešicemi. Foto: SŽDCVizualizace mostu přes Rokytku u nové dvojkolejné trati mezi Libní a Malešicemi. Foto: SŽDC

Praha chce, aby od nového jízdního řádu jezdily vlaky mezi Libní a Hostivaří po jednokolejné trati přes Malešice mnohem častěji,

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oldřich Sládek

Milan (8.44 hod) : Než něco zablábolíte, tak si nejdřív zjistěte, kdo a především čím tam jezdí, železniční experte…

Milan

Není pravda, že „vlak v Libni křižuje celý koridor, protože ve směru od Holešovic přijíždí k prvnímu nástupišti v Libni“. Vlakem S41 o víkendech jezdím a zastavuje také na 3. nástupišti v Libni, tj. nejblíž odbočce do Malešic. Kromě toho osobní vlak úsek projede rychle a naopak dlouho zabírají úsek relativně pomalé nákladní vlaky, které koridor křižují, aby se dostaly z/do libeňského seřaďovacího nádraží.

Milan

Úsek od Libně k odbočce na Balabence je jednak dostatečně dlouhý a s velkým počtem kolejí pro možné předjetí, problémový pro křižování je úsek od malešické odbočky k libeňskému nádraží a to by měl vyřešit zmíněný přesmyk.

železničář v důchodu

Milan:
Ano, ale teď už tam chybí to zbytečně zrušené „střední“ zhlaví (na „pražské“ straně peronů), nabízející další možné varianty současných vlakových cest …

Jan

Tak otázka, proč je jednokolejná..

Petr CDC

V plánu byly koleje dvě…ale tehdá nebylo třeba…..

železničář v důchodu

Už v 80. letech minulého století, když se vážně uvažovalo o vybudování 3. (= „nulté“) koleje z Libně do Běchovic, bylo jednoznačným výsledkem posouzení, že než ta 3. kolej do Běchovic je mnohem důležitější druhá kolej z Libně do Malešic (optimálně s mimoúrovňovým křížením „štégu“) – tehdy ale ještě fungoval (a dost intenzivně) „ranžír“ ve Vršovicích a také třeba nákladové nádraží na Žižkově …
Nakonec tehdy nebyly finance na nic a v první polovině 90. let se situace (nejen) v dopravě zcela změnila …

Milan

V 80. letech taky byl objem nákl. dopravy na vrcholu a kde je teď;( Tak prodloužením S41 tahle trať aspoň zas trochu ožije. No a nákladní dopravci holt budou muset pořídit něco výkonnějšího než dýchavičné brejlovce AWT a nebo čekat až projedou všechny rychlejší vlaky;)

ApolloXI.

Položme si otázku, k čemu původně měly sloužit vystavěné nákladní spojky? K vymýcení nákladní dopravy z centra města. V současné době se ovšem dělá pravý opak.

železničář v důchodu

Jenže: když ty spojky vznikaly, jak velká byla tehdy Praha? A navíc: osobní doprava po nich jezdil (byť minimálně) třeba už i „za Hitlera“ – někdy v roce (tuším) 1943 jezdily asi 3 páry (dělnických) osobních vlaků v relaci Bubeneč – Libeň – Hostivař …

mirekk

„Už dlouho je míček na straně SŽDC“ říká Pšenička z Ropidu. SŽDC má v ruce rozhodnutí EIA, že může stavět. Ale míček je teď na straně MČ Praha 9, která je proti stavbě. Takže SŽDC sice může pokračovat v přípravě stavby, ale odpor místních je tak velký, že zahájení stavby je v nedohlednu.

Tomas

Nabízím jeden bezvýznamný hlas tomu, kdo po volbách konečně vyčistí žumpu Ropid.

Jen tak

Proc? Co ten ropid udelal?

železničář v důchodu

Jen tak: „Co ten ropid udelal?“
No, možná například zaměstnal Pšeničku a udělal z něj náměstka ředitele …

Jen tak

A co ma byt ?