Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Část Žabovřeské se otevře řidičům 17. prosince, ŘSD již předalo staveniště pro druhou etapu

Pokládka asfaltu na Žabovřeské. Foto: ŘSD
Pokládka asfaltu na Žabovřeské. Foto: ŘSD
Jako první se otevře lávka pro chodce.

Řidiči v Brně se mají dočkat po letech omezení svezení pro první části Velkého městského okruhu Žabovřeská. Plánovaný termín otevření je 17. prosince. Ředitelství silnic a dálnic současně již minulý týden předalo staveniště pro stavbu 2. etapy.

Část nové stavby budou moci využívat ale obyvatelé před kompletním otevřením. Rada města dnes odsouhlasila dohodu o předčasném užívání, která se týká chodníků i lávky, jež vede nad vytíženou silnicí. Přecházení přes čtyřpruhovou komunikaci tak bude bezpečnější.

Město uzavřelo se zhotovitelem dohodu o předčasném užívání některých částí stavby, které vznikly v rámci první etapy. Díky tomu budou lidé například přecházet přes nově vybudovanou lávku nedaleko mostu Kníničská a budou moci používat také chodníky a komunikace, které tvoří spojení k Žabovřeským loukám. Překonávat rušnou Žabovřeskou po dříve využívaném přechodu už nebude možné. Díky tomu bude doprava plynulejší a chodci se dostanou z jedné strany na druhou bezpečněji,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

První etapa probíhá v úseku mezi Kamenomlýnským a Kníničským mostem, kde se silnice rozšířila na čtyři pruhy. Podle radního pro investice Davida Grunda se zatím počítá s otevřením 17. prosince, záleží ale také na počasí. „Kompletně bude první etapa hotová na jaře příštího roku. V současnosti jsou také v plném proudu přípravy na druhou etapu výstavby důležité části velkého městského okruhu, kdy již začal proces předání staveniště zhotoviteli a příprava na výluku tramvaje,“ dodal Grund.

První výluky tramvají v lednu

Zakázku na první etapu získalo sdružení Strabag a Imos Brno za 418 milionů korun. Celkem 880 metrů dlouhý úsek se staví od října 2018.

ŘSD již minulý týden začalo předávat staveniště pro druhou etapu. První práce mají začít během prosince. Už v lednu by kvůli ražbě tunelu měly začít výluky tramvaje. Zakázku na druhou etapu získalo sdružení firem Eurovia, Subterra a Hochtief za 2,035 miliardy korun.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Libí se mi, že nepřiznají, že stále bude provoz v režimu 1+1, tj. žádná změna. Ale aspoň se bude dát odbočit z Pisárek na Bystrc. Na tu lávku jsem zvědavý, už jsou k ní aspoň chodníky, nebo se půjde blatem? Na stránkách ŘSD je stále oficiální termín uvedení do provozu 2020/06 (ano před 6 měsíci).

P73

Rampy dodělávají, to by snad měli stihnout.

smart

A to zprovoznění v červnu 2020 vidíte kde? V letáku je rok 2021.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/553/infoletak_s42-vmo-zabovreska-I-etapa.pdf

Tomáš

V letáku je uvedeno, že stavba byla zahájena 2018/10 a termín dokončení je 20 měsíců od zahájení, tj 2020/06. Pravdou je, že termín dokončení už v novém letáku z tohoto úterý přepsali na 2021.

M H

Jenže 10/2018 se zahájila pouze část prací nepodléhající stavebnímu povolení, které nabylo platnost až 07/2019 (poděkujme Vodě z Tetčic), takže regulérní lhůta 20 měsíců končí opravdu až 03/2021.

Tomáš Gottschalk

Zdroj, důvod?

Michal

Smutné jak to sprejeři stihli počmárat ještě to ani nebylo předáno.

Zdenda

Moc nerozumim tomu, proc je tento vandalismus u nas tolerovan. V 99% to skutecne neni zadne umeni. Nevolam po zadnych drakonickych trestech, ale verejne prospesnych pracech, zejmena na odstraneni vlastnic vytvoru.

Jaaa

Špatně se to hlídá. Musel by nastoupit policejní stát.

Jedinou účinnou obranou je jejich výtvory ihned (do 12 hodin) odstraňovat.

mgr.pavel

Super, odstranění těch poměrně frekventovných přechodů povede k větší plynulosti dopravy.

Kolikrát jsem jel v normálně jedoucím štrůdlu aut, abychom se „najednou“ zastavili, protože se proti směru jízdy „posouvalo“ jako vlna zabrždění aut před přechodem (které už se dávno rozjely)..

Škoda jen, že ta lávka vypadá celkem úzká, pokud tam mají jezdit i cyklisté a měla by být stranově rozdělená..

Paul

„Škoda jen, že ta lávka vypadá celkem úzká, pokud tam mají jezdit i cyklisté a měla by být stranově rozdělená..“

Je to lávka pro pěší, takže pumpičky tam asi jezdit nebudou, resp. neměly by.

eon

Samozřejmě je to i přejezd pro cyklisty, kudy bychom jako měli jezdit? Je to trasa do Žabovřesk. Do teď jsme museli přecházet přes přechod, což tato lávka řeší. Už se na ni moc těším, protože tudy jezdím dost často a přecházení přes silnici bylo jednak nepříjemné pro mě i pro motoristy, kteří mi museli zastavovat.

Paul

Je to lávka pro pěší, tak nebudeš línej, slezeš z kola a přejdeš lávku jako slušný člověk.

Jakub P

Doufám, že nejseš línej, před přechodem vystupuješ z auta a jako slušnej člověk ho přes ten přechod tlačíš.

eon

Ne!

Nehledě k tomu, že tam povede cyklostezka 😛

Paul

Ok. Pokud mě tam budeš míjet míň jak 1 metr, tak tě z toho kola sundám;-)

Zdenda

Pokud te ovsem do te doby nepotka Paul s kamionem, kteremu bude vadit, ze jsi, podle jeho meritek, nejak moc blizko kraje chodniku. Takze te sunda.

eon

Silná slova, obávám se, že kdybys mě potkal, tak bys leda tak slušně pozdravil 😀

Vašek

Ještě žádnou lávku nemáte a už se hádáte. Není o tom vtip jak otec fackuje děti, protože rozcintají maso z prasete, které teprve koupí.

P73

No tak pokud jedu na kole, tak nejdu pěšky, ale jedu na kole. Pokud to tudy na kole nepůjde, tak holt pojedu jinudy. Třeba po té Žabovřeské, dokud tam nebude zákaz.

eon

Široká bude imho dost, navíc tam těch lidí nechodí zase tolik…

https://zabovreska.webnode.cz/l/jak-bude-vypadat-doprovodna-komunikace-po-dokonceni/#&gid=1&pid=3

M H

Lávka má na šířku cca 3 m, tedy dostatečný prostor pro cyklisty i chodce.

Nicméně pokud tam ale cyklisti budou jezdit jako prasata, ideálním řešením je značka „stezka pro pěší“ a „cyklisto sesedni z kola“ a hlídka měšťáků nemilosrdně vybírající pokuty. Nemám nic proti cyklistům, sám an kole jezdím…ale někteří se občas chovají jako vrazi či sebevrazi a takové chování je bohužel třeba eliminovat i za cenu sníženého komfortu pro slušné cyklisty.

Jakub P

No pokud to má být kombinovaný pro chodce i pro kola, jsou 3 metry poměrně málo.

eon

Žádné 3m, ale přes 6m a bude pro pěší i pro cyklisty. Nic jinýho by ani nedávalo smysl. Že se mají chodci, cyklisté i motoristé chovati k sobě s náležitým respektem, je bez debat a tuto část podepisuji. „Stavba dále zahrnuje výstavbu nového úseku obslužné komunikace (Žabovřeské louky) dlouhé 925 m podél stávající zahrádkářské kolonie, která bude vybudována v kategorii MO2k 7,5/30. Dále dojde k výstavbě nových smí- šených stezek pro pěší a cyklisty (šíře 1,5 až 3,5 m) či k rekonstrukci stávající tramvajové trati včetně zastávky Bráfova. Nově vznikne v km 3,266 čtyřpolová lávka pro pěší přes VMO, jejíž… Číst vice »

Tomáš

Taky si myslím, že by Měšťáci měli zejména všude postávat a vybírat pokuty, ostatně nevšiml jsem si, že by měli na práci něco lepšího.

mirek

„Pokud budou řidiči jezdit jako prasata, ideálním řešením je značka „řidiči vylez z auta“ a hlídka měšťáků nemilosrdně vybírající pokuty.“

Jiří Kocurek

Naráží to na jednu nesrovnalost. Řidič tlačící automobil není chode. Cyklsita vedoucí kolo chodec je.

eon

Celé je to nesmyslná debata, od začátku je plánováno, že bude lávka sloužit i pro cyklisty a štěky nějakáho Paula či Tomáše tady jsou úplně irelevantní.

Na lávku čekají chodci, cyklisté i motoristi jako na smylování, protože přecházení přes přechody tam zdržovalo úplně všechny.

Jiří Kocurek

Po kouskách? Proč ne, když je část hotová ať rovnou slouží. Už aby to ale bylo celé.