Část Žabovřeské se otevře řidičům 17. prosince, ŘSD již předalo staveniště pro druhou etapu
Jako první se otevře lávka pro chodce.
Řidiči v Brně se mají dočkat po letech omezení svezení pro první části Velkého městského okruhu Žabovřeská. Plánovaný termín otevření je 17. prosince. Ředitelství silnic a dálnic současně již minulý týden předalo staveniště pro stavbu 2. etapy.
Část nové stavby budou moci využívat ale obyvatelé před kompletním otevřením. Rada města dnes odsouhlasila dohodu o předčasném užívání, která se týká chodníků i lávky, jež vede nad vytíženou silnicí. Přecházení přes čtyřpruhovou komunikaci tak bude bezpečnější.
„Město uzavřelo se zhotovitelem dohodu o předčasném užívání některých částí stavby, které vznikly v rámci první etapy. Díky tomu budou lidé například přecházet přes nově vybudovanou lávku nedaleko mostu Kníničská a budou moci používat také chodníky a komunikace, které tvoří spojení k Žabovřeským loukám. Překonávat rušnou Žabovřeskou po dříve využívaném přechodu už nebude možné. Díky tomu bude doprava plynulejší a chodci se dostanou z jedné strany na druhou bezpečněji,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Pohled na stavbu I/42 Brno, VMO Žábovřeská I, I. etapa. Právě osazujeme zábradlí na lávce pro pěší a pracujeme na bezpečnostních prvcích komunikace. Práce budou pokračovat i v průběhu zimních měsíců, pokud počasí dovolí. pic.twitter.com/BlBdk9yqC4
— ŘSD Jihomoravský kraj (@RSD_JHMoravsky) December 2, 2020
První etapa probíhá v úseku mezi Kamenomlýnským a Kníničským mostem, kde se silnice rozšířila na čtyři pruhy. Podle radního pro investice Davida Grunda se zatím počítá s otevřením 17. prosince, záleží ale také na počasí. „Kompletně bude první etapa hotová na jaře příštího roku. V současnosti jsou také v plném proudu přípravy na druhou etapu výstavby důležité části velkého městského okruhu, kdy již začal proces předání staveniště zhotoviteli a příprava na výluku tramvaje,“ dodal Grund.
První výluky tramvají v lednu
Zakázku na první etapu získalo sdružení Strabag a Imos Brno za 418 milionů korun. Celkem 880 metrů dlouhý úsek se staví od října 2018.
ŘSD již minulý týden začalo předávat staveniště pro druhou etapu. První práce mají začít během prosince. Už v lednu by kvůli ražbě tunelu měly začít výluky tramvaje. Zakázku na druhou etapu získalo sdružení firem Eurovia, Subterra a Hochtief za 2,035 miliardy korun.