Část vysokorychlostních jednotek TGV nejezdí. Kvůli stávce údržbářů

TGV na bruselském nádraží Midi. Foto: Jan SůraTGV na bruselském nádraží Midi. Foto: Jan Sůra

Cestující na francouzské železnici musí počítat s dalšími velkými komplikacemi. Francouzské státní dráhy musely na linkách TGV Atlantique mezi Paříží

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otmar

Řekl bych to že to takto. Nikdo z diskutujících nezná důvody stávky ani přesné požadavky. Nikdy tu práci nedělali ale každý hned vše komentuje. Kdo ví na jaké straně je pravda. Pravdou ale např je to že nebýt pětidenní stávky železničářů v r.1997 tak tehdejší ministr Říman za ODS zrušil 33% tratí takže dnes byste se na nich už nesvezli. A to je fakt. Takže nechte francouzský železničáře ať si věci vyřeší a držte se každý svého kopyta.

VRT

Francie, odbory, železnice,… nic nového. Zase u nás aby byla odstavena čas od času nějaká ta mašinka se nemusí ani stávkovat.

Martin Chovanec

UPDATE:
S ohledem na končící podzimní prázdniny a svátek všech svatých se SNCF ve spolupráci s ostatními depy TGV podařilo zajistit na prodloužený víkend relokaci rezervních jednotek TGV z ostatních tras. Od čtvrtka do neděle by tak mělo být vypravováno 80 % spojů TGV na postižených trasách.
Další prodloužený víkend čeká Francii 9-11. listopadu; jeho pokrytí je zatím nejisté.

Medvěd

To je hustý – Nově technici přišli s požadavkem, že chtějí proplatit mzdu za dny, kdy stávkovali.

Za rok bude platit nový zákon a socialistický výhody jim skončí……….. dojde na ně !

Radek

Tak ještěže se výzva drah týká jen žen.

Michal Štěpán

Už aby tam jezdila konkurence. Zrovna na trasu Paris – Bordeaux se od prosince 2020 chystá.

A aby toho nebylo málo, tak ještě je z důvodu povodní z minulého týdně minimálně do 4.11. přerušen veškerý provoz v úseku Sète – Narbonne, takže na jihozápad nyní jedině letecky. Vyhlídková jízda přes Limoges a Cahors několika málo páry klasických Intercités (Corail) není pro každého a navíc tyto vlaku tu chybějící kapacitu stejně nenahradí.

Lkprak

„Nově technici přišli s požadavkem, že chtějí proplatit mzdu za dny, kdy stávkovali.“

To člověk neví, jestli se má smát nebo brečet.

Daniel Novák

Socialistický Franciestán žije v utkvělé představě, že by měl šéfovat celé EU. To nevymyslíš.

mgr.pavel

A to ještě mají tuto drzost poté, co vedení všechny jejich požadavky splnilo.

Já být ve vedení, splnit stávkujícím všechny podmínky a pak slyšet toto, tak si příště setsakra rozmyslím jim v něčem vyhovět. Drzí jak čeští komunisti.

pozorovatel

Budiž: být ve vedení, tak si příště setsakra rozmyslíte jim v něčem vyhovět – ale zkuste si ještě představit, že byste byl v pozici těch stávkujících, kteří by měli přijít o dvoutýdenní mzdu za to, že jim nakonec to vedení fakticky potvrdilo, že měli ve svých požadavcích pravdu, ale nesmyslně až po tak dlouhé době tvrdohlavého odmítání: nepřipomíná vám to aspoň trochu třeba debilní souboj českého „státu“ (representovaného ŘSD) s tou farmářkou u Hradce Králové, jíý i soudy nakonec potvrdily, že pravda byla vždy na její straně?

Filip

Je to vždy o vyjednávání. Oni nevyjednávají. Pokud jdeš do stávky, tak pro zaměstnavatele neodvádíš práci tudíž ti nenáleží odměna

pozorovatel

A vy víte, že nevyjednávali, nebo je to jen vaše teorie?

Filip

Stačí číst, ale to vám asi moc nejde… Ředitelka TGV Atlantique Gwendoline Cazenave uvedla, že firma už splnila všechny požadavky odborářů, spor ale dál pokračuje. Nově technici přišli s požadavkem, že chtějí proplatit mzdu za dny, kdy stávkovali.

Tudíž vyjednávání skončilo, a začlo vydírání…

Jiří Kocurek

Mno taky se můžou prostávkovat k detrojtu − zaměstnavatel zkrachuje, jelikož tak vysoké mzdy už zaplatit nedokáže, jiní jsou levnější. A že státní firma zkrachovat nemůže? Nesmysly, stejně jako že státní bankrot není možný. Řekněte to řekovi.