Část trasy B pražského metra stála kvůli závadě ve stanici Smíchovské nádraží
Metro B, stanice Českomoravská. Foto: Petr Hejna /DPP
Vlaky jezdily jen ze Zličína do Nových Butovic a z Černého Mostu na Florenc.
Vlaky jezdily jen ze Zličína do Nových Butovic a z Černého Mostu na Florenc.
Má nějaké tušení, že se bude předělávat celá stanice metra Smíchov, kvůli chystané výstavbě nového Železničního nádraží na povrchu. Důvody se vždycky najdou
Sádrokarton je jenom začátek 🙂
Jestli se něco soudruhům na metru nepovedlo, tak, že chybí mezikolejové spojky v centru. Ideálně na Staroměstské a mezi Můstkem a Národní Třídou. Při jakékoli nehodě, na Míráku je z A jen torzo, stačí sebevrah nebo hořící odpodkový koš. B na tom není lépe.
A když jsem o doplnění kolejových spojek psal na všechny strany v DPP, Ropidu i Magistrátu, tak byly pouze odpovědi proč to nejde.
… po povodních …
To se mělo udělat už během výstavby. Ono prokopávat stěny již hotového tunelu je dost vošajstlich.
U Staroměstské se původně se kolejovou spojkou (+odstavnou kolejí) uvažovalo.
Ne že by se to ve světě nedělalo, ale hlavně to znamená přerušit provoz na docela dlouhou dobu.
No, u ražených se to moc nedělá. To už musí být sakra důvod, aby se přestavoval tunel (většinou odbočka).
Hm, doplnit kolejové spojky. To v metru asi nebude jen vložit výhybku.
Ono to ale v ražených úsecích dodatečně za rozumné peníze a v rozumném čase opravdu nejde.
Tunel se fakt nedělá tak, že si postavím ostění na zahradě a pak to odnesu pod zem…
A tohle je přesně důvod, proč má být metro jištěné paralelně tramvají. Kdyby byla TT mezi Radlickou a Butovicemi, případně dál Jeremiášovou až na Stodůlky a ke Slánské, tak má člověk zpoždění 10-15min místo 45min.
To nejde, podle sovětského vzoru je souběh to nejhorší zlo. Viz Pankrác nabo Příkopy.
O této chybě už Praha ví a snaží se ji napravovat. Bohužel Praha 4 a některé další městské části stále sovětskou doktrínu opustit nechtějí.
Ano, zejména trať Budějovická-Pankrác chybí značně.
Příkopy, Můstek, 28. října taky
To bezpochyby. Vždycky mě překvapí, když objevím v Praze místa zcela nepokrytá povrchovou dopravou, která tam ale dřív byla. Namátkou Karlov (vlastně od I. P. Pavlova až k Nuselskému mostu), oblast před nádražím Praha Bubny, Zelená Liška…
No od I. P. Pavlova k Nuselskému mostu (na Karlov) jede z Pavláku 148. A ten minibus intervalech 10/15 minut asi stačí. Na tahání kolejí a vymýšlení linky pro sólo vůz to moc není.
Vidíte, o tom busu jsem nevěděl.
To byla nejspíš první midibusová městská linka v Praze, zpočátku tam jezdily takové Ikarusy. Jinak ta Zelená Liška byla opravdu zvláštní, teď už tam je i denní linka, ale dlouho byl jen noční bus.
Ty tramvajové tratě v souběhu s metrem se rušily, protože východní blok měl málo mědi na dráty. Navíc i ten provoz stál přece jen nějaké peníze a lidí asi nejezdilo tolik jako dnes.
Na tom je paradoxní, že trať na Ryšánku byla krátce před zahájením stavby metra poměrně důkladně rekonstruována a byl vypracován projekt pro prodloužení na Zelený pruh a Dobešku. Bohužel, přemostění před poliklinikou (a dnes ÚMČ Praha 4) bylo natolik zpraseno, že přes něj tramvaje nemohly jezdit (což se ostatně ukázalo před pár lety, kdy byl strach, že se to propadne). Padly za to i flastry u soudu. Kdyby to dopadlo líp, trať mohla existovat dodneška.
Presne! A jeste paralelni vzducholodni linka, sinkanzen, konesprezka a cyklostezka. Protoze v kazdy prazsky stanici metra padaj dekly ze stropu obden!
Nevíte někdo jaký je konkrétně problém na stanici Smíchovské nádraží? Vím, že se stropy tam jsou problémy opakovaně. Je špatnou stavební technologií?
Nechápu, když je technická závada ve stanici, tak proč se omezuje metro v takovém velkém úseku. Tak snad se omezí jenom ta stanice a metro může jet v úseku Zličín – Nové Butovice a Anděl – Černý Most.
* Zličín – Radlická
Jaký je tak rozdíl mezi tím, že metro skončí v Butovicích nebo na Radlické? Kromě toho, že z těch Butovic se dá lépe dostat na Plzeňskou na tramvaje a k Nemocnici Motol na metro A. Na Radlické je jenom jedna linka tramvaje a široko daleko nic.
Z druhé strany od Florence se dá přes centrum dostat tramvají.
A kde na Andělu máte výhybky?
Ne kazfa stanice je zarizena na to, aby mohla fungovat jako konecna.
Tady je to o to horsi, ze prave vypadl smichac, coz je jedna z tech stanic, kde by se myslim koncit mohlo, byt problem nekde vedle.
Myslíte zcela správně, na Smícháči jsou odstavné koleje, ale není tam kříž (jako třeba na Florenci), aby se dalo přejet přímo z 2. koleje na 1. Čili by souprava buď při příjezdu, nebo při odjezdu musela vjet na kolej, ze které se v tu chvíli opravovala závada na podhledu a kabeláži.
Kříž tam je, ale bohužel, na zličínském zhlaví.
Ono se tam i kdysi končilo.
Když je to plánovaná výluka, může jezdit pendl. Nicméně neplánovaně jaksi může být v úseku najeto více vlaků a řešení (vyklízení koleje, jezdit z Butovic na obě strany bez GVD a přesto bez štosování před Butovicemi) by asi trvalo déle než obnovení provozu, při obnovení by zase chyběly vlaky v mezistanicích.
videl jsi nekdy metro? alespon z dalky?
metro z dálky nikdo vidět nemůže, poněvadž je v podzemí 🙂
Čo taká televize, Keaflín? 😀
Televize (z řeckého tele – daleko a latinského vize – vidět) Wikipédia
No jistě, máš pravdu! Já se dokážu s celu soupravou metra otočit na pětníku s prstem v nose. Takový rejd mi závidí i Crossway 🙂
🙂 To je taková pohoda?
Já myslel, že na vjezdu do každé stanice je otevíratelný strop a tryska, která vás vystřelí ven a na druhém konci stanice zase zapadnete zpátky…
Nevím, jestli jsi jen neznalý nebo třeba malé dítě. Koukni na mapičku https://www.metroweb.cz/metro/mapy/mapa.html a hledej, po kterých kolejích se soupravy můžou otáčet.