Část poškozeného pendolina převezly České dráhy do Prahy, zbytek čeká na náhradní podvozky

Návštěva techniků Alstomu stále není naplánována.
České dráhy minulý týden převezly celkem pět ze sedmi vozů pendolina poškozeného při nehodě v Bohumíně. O budoucnosti jednotky stále není jasno, čeká se na stanovisko techniků z Alstomu.
Dva nejvíce poškozené vozy zůstávají zatím v Bohumíně. Přeprava má proběhnout během příštích 2–3 týdnů. „Pro jejich přepravu je třeba připravit náhradní podvozky, protože původní byly při nehodě poškozeny,“ řekl mluvčí Českých drah.
O budoucnosti jednotky má rozhodnout vedení Českých drah poté, co se k možnostem opravy vyjádří Alstom. České dráhy zatím mluví o nákladech zhruba 150 milionů korun. „Prohlídka jednotky ze strany výrobce se ještě neuskutečnila a v současné chvíli ještě nebyl stanoven termín, kdy by k prohlídce mělo dojít. To znamená, že nebyl stanoven ani rozsah a hodnota opravy,“ dodal Śtáhlavský.
České dráhy už jednou nechaly v Alstomu opravit pendolino poškozené po velké nehodě. Oprava jednotky z nehody ve Studénce v roce 2015 vyšla na 210 milionů korun. Opravu výrazně komplikuje skutečnost, že se již tento model dávno sériově nevyrábí a jde v podstatě o výrobu na zakázku. Ke zvažování, zda si pendolino nechat opravit, nebo je vyřadit je potřeba připočítat i instalaci ETCS, do jedné soupravy vyjde na 59 milionů korun. Jednotky nejsou pojištěné.
Nehoda se stala na konci června, její příčiny jsou předmětem vyšetřování. Pendolino projelo kolem návěstidla zakazujícího jízdu a vjelo tak do postavené posunové cesty. Došlo k rozřezu výhybky a vykolejení čtyřmi nápravami. Zahynul strojvedoucí pendolina, na lokomotivě byli zraněni čtyři zaměstnanci ČD Cargo.