Část obyvatel Církvice si i po otevření obchvatu stěžuje na tranzitní dopravu
Otevření obchvatu Církvice (I/38) 25. 10. 2022. Pramen: ŘSD
Petice navrhuje uzavření silnice vedoucí z obce k benzinové stanici.
Petice navrhuje uzavření silnice vedoucí z obce k benzinové stanici.
Mám dotaz. Pokud je silnice převedena pod správu obce jako místní. Lze omezit jízdu automobilů dopravní značkou do 3,5 tuny s dodatkovou tabulí dopravní obsluze vjezd povolen? Názory se různí. Ano. Ne, bylo by to omezování v podnikání?
Tak abychom si to vyjasnili: připojení blokuje jeden… zemědělec, jinak by už stálo, chybí jen pár metrů. Přesné detaily nevím, ale připadá mi, že se chce na pár metrech půdy, která je mu víceméně k ničemu, pěkně napakovat.
Čekal jsem, že budou mít takhle velký propad v prodejích, ale nemají. Prostě dobrá cena donutí řidiče absolvovat nepříjemnost s motáním se přes kruhák a obcí.
Kdyby majitel pozemků povolil, tak těch cca 20 m asfaltu už tam mohlo být a místní by byli v klidu.
Toliko k zakopanému psu.
Omyl. Žádný zemědělec. Nic podobného jako v případě Hradce Králové nebo Havlíčkova Brodu. Normální fušeřina a možná česká vyčůranost.
Po pravdě, úplně nevím na základě čeho, ale pocitově mi přijde, že by to měla být starost pumpaře. Přece, ad absurdum, kdyby se tam realizovala nějaká zásadní přeložka silnice o 10km jinam, tak mu taky nikdo nebude platit novou provozovnu. Myslím, že příprava na napojení je dostatečná vstřícnost. A zajímalo by mne, jak se mu v nové situaci změnily příjmy, očekával bych přeci jen citelný pokles a tudíž vlastní vůli mít přímé napojení na obchvat.
Kdyby bylo na pumpaři, tak už tam asfalt je, koneckonců nájezd tam již je.
No jenže ono schválně he odpojit po stávající cestě nemůžou, a jak se ukazuje tak pro mnoho lidí i toto stačí. Takže, motivace je nejmíň stejnou měrou i u obce, ktrá ovšem uvažuje že to zkusí vyřešit „po křivácku“…
Jste absolutně mimo mísu. Obec pouze chce, aby se ČS Tank-Ono napojila z obchvatu.
Připojení ke komunikaci (sjezd) si žadatel (pumpař) může s celým povolovacím procesem obstarat do cca tří měsíců. K žádosti pro vydání společného územního řízení a stavebního povolení ho stejně musí přikládat. Projektant by to mohl v tom čase „namalovat“ tedy také do cca 3 měsíců. Obstarání vyjádření dotčených orgánů státní správy a ostatních – dejme tomu do tří měsíců i s urgencemi. Povolovací proces, což by mělo jít v tomto případě hladce, protože se s připojením de facto počítá, tak 3, možná 4 měsíce + stavba navazujících komunikací. Když to půjde bez potíží, tak za cca 1,5 – 2 roky… Číst vice »
Stačí se podívat na mapu a člověk může jen kroutit hlavou. Vždyť obec musela být účastníkem řízení, to si nevšimli, že sjezdy k pumpě nejsou součástí stavby, ale že jejich výstavba je čistě na aktivitě pumpaře (kterému se do toho pochopitelně nechce, když má zdarma současnou příjezdovou komunikaci)?
Možná si místní nedokázali představit, že se na to pumpa vykašle a nájezdy nebude chtít. Z mého pohledu je to chyba obce – měli si ohlídat, že se nájezdy k pumpě budou stavět spolu s obchvatem.
V každém normálním státě by s otevřením obchvatu na sjezdy z něj do obce daly zákazy vjezdu nad 3,5 tuny „mimo dopravní obsluhy“. Jen v ČR se neustále vymýšlí, proč něco takového nejde.
Nyní je příjezd k pumpě patrně ve správě obce, nemůžou tam od náklaďáků vybírat mýto? Anebo prostě dát ten zákaz vjezdu?
Dokud bude původní trasa přes obec silnicí I. třídy, tak tam omezení hmotnosti vozidel nelze umístit. Viz třeba nedávno Lázně Bohdaneč, kde taky čekali pěkných pár let, než se silnice I. třídy změnila na II/211 a teprve pak tam bylo možné umístit omezení vjezdu nákladních vozidel.
jj, musí si to obec převést s ŘSD mezi sebou a změnit číslování silnic. Jinak se nepohnou.
Předpokládal bych, že v každém normálním světě bude muset ten, kdo buduje novou, přeloženou silnici, zajistit napojení okolních soukromých objektů, do té doby napojených na starou silnici.
Nevidím důvod, proč by měl soukromý provozovatel doplácet na to, že státní subjekt v jeho blízkosti realizoval investiční akci.
O. K., potom ať je severní církvická ulice třebas zaslepena.
Zákazová značka není zeď, ta nic nevyřeší. Kapacita nádrže tahače cca 1000 litrů, cena na Tank-Ono o 3 Kč levnější. Pokuta za porušení zákazu 1000 Kč. Dál asi nemusím pokračovat…
Ano, velice správná úvaha.
Byl jednou jeden … říkejme mu Hrnec. Hrnec se ožral a v hospodě hulákal, že něčí děcka chodí po cestě a že je odstřelí, protože ta cesta je jeho. Je to víc jak 20 roků, co Hrnec natáhl paprče.
Vždycky se najde někdo komu bude něco vadit.
Proč chtějí silnici uzavřít? Vždyť podle mnohých lidí automobilová doprava do města patří a oživuje ho. Když tam nebude, ochody zkrachují a město bude mrtvé. 😛
Do města jo, Církvice jsou vesnice. A když nepůjde dojet na benzínku náklaďákem, tak bude mít benzínka taky problém.
On ten přímý sjezd z I/38 pořád nefunguje? 1. ledna jsem tam byl a už ho měli rozdělaný…
Ta křižovatka na obrázku se hodně nepovedla. Frekvence odbočení od Kolína do leva do Církvice obrovská. Frekvence odbočení od Kutné Hory do leva na Čáslav ještě větší. Připojovací pruh za deště není vidět. To byl vážně takový problém udělat mimoúrovňový sjezd z toho nadjezdu, který tam je? Kdypak asi bude první smrťák?
To napojení není šťastné, stejně jako na konci u Čáslavi. Tam by se hodila větev pro odbočení od Čáslavi směr KH, Kolín. Ale v Církvici by to byl vetsi orisek. Cely obchvat by se musel posunout více k obci, aby bylo možné udělat větve pro směry Kolin a Čáslav a pripojit je na most. Jen si nejsem jisty, jak by tam vše nacpali. Už dneska je ten kruhák pomalu ma zahradě domů, co tam stojí.
Ano – hlavně většině řidičů co tam jedou poprvé (od KH na Čáslav) vůbec nedojde, že tam je připojovací pruh a pravidelně mi to pošlou těsně před čumák, nebo tam zbytečně stojí a čekají na větší mezeru mezi vozidly na hlavní silnici. Věc druhá je, že již pár měsíců po otevření není moc znatelné vodorovné značení, které by najetí do připojovacího pruhu a postupné zrychlení odbočujících vozidel usnadnilo…
V čí prospěch?
A co se zamyslet nad tím, že ne jen ONO je zajímavé pro tankování? Co třeba jedno z mála míst, kde se na I/38 mezi Kolínem a dál na jih nechá najíst a na nezbytnou dobu zaparkovat? Za mě, úžasní lidé, kteří to tam provozují x let a vždy se tam rád zastavím, ať jedu s N3 nebo osobakem…
u Čáslavi máte odpočívky bez pumpy. Vzdálenost pár km.
Takže bez záchoda, bez potravin, bez „civilizace“? To asi moc nepřekvapí že taková odpočívka není zrovna moc populární…
🤔 tak jako abych šel na jídlo x km, to mi nepřijde jako rozumný nápad… já chci zaparkovat, najíst se a jet dál… procházku si nechám na večer
Obcí nejezdí už desetitisíce aut? Jezdilo tam asi 16 tisíc a né desetitisíce 🙂
Nicméně to, že chybí asi 25 metrů silnice napojení k benzince je absolutní blbost. Navíc potřebný pozemek vlastní Tank Ono, takže dát zákaz přes obec a benzínka si hned ten sjezd ráda udělá.
Nebyla by lepší spolupráce všech subjektů místo nějakého zákazu a dělej, co umíš?
Zakázat náklaďákům vjezd do obce je rozhodně správné řešení, není to jediná pumpa na 100km cesty.
Proč tu pumpu na novou silnici rovnou nenapojili je samozřejmě otázka. Takové české řešení, podobně jako odpočívadla na D3, která se dodělávají postupně za provozu dálnice.
To je jednoduché, neochota se domluvit. Jednou nechce první, pak je druhý uražený a nechce druhý. A peníze samozřejmě.
Tak jasně, někomu řekli „však co, zůstáváte normálně připojení na silniční síť“ no a teď se to vymstilo… To že tam někdo jede tankovat (=nakládat/vykládat zboží) přece splňuje podmínky dopravní obsluhy ne? Takže tím asi nic nevyřeší…
Nehodnoťte, když neznáte souvislosti. To jsou zase zástupy moudrých a spravedlivých. Ale skutečný stav nezná nikdo, víte jen to co se napsalo – bohužel v tendenčních článcích iniciovaných politickou opozicí v obci. Problmatika je daleko složitější a úřednicky komplikovanější !!! Absolutní blbost je vyjadřovat se k něčenu o čem víte jen z tisku 🙁
Tak nevím, ale rozdíl 10 tisíc vs. 1 tisíc tranzitních vozidel… To si jako mysleli že tam nebude jezdit nic? Dneska se fakt nejde zavdětčit snad nikomu…
Na druhou stranu 1000 tranzitních vozidel je obec s obchvatem, kde není žádný průmysl ani cokoliv jiného, kam by ten tranzit jel, docela dost
To je asi tak jedno vozidlo za minutu… nic extra, co by za to jinde dali. A nedodržování rychlosti… jako že se někdo na tom frcku (750m od křižovatky k benzínce) rozjede na stovku a pak zabrzdí na fleku nebo co? To mi připadá jako účelový výmysl…
Jo to je takový národní folklór. Když se chce nějaké místo zvyditelnit/očernit, tak se tam nasadí fráze tohoto typu „jezdí se tam rychle“.
„A jak rychle se tam jezdí paní Vomáčková ?? No, přeci hén, hén….“
„A už tam někoho přejeli někdy paní Vomáčková?? No, na mě si nepřijdou, já se dívám tam z okna….“
Jde o to čeho. Jestli je z těch 1000 tranzitních vozidel víc jak polovina náklaďáků, kteří se stavují pro tu levnou naftu, tak to je furt náklaďák pod oknem každé 2 minuty.
Tak jde to ještě více srazit a to poměrně krátkou a jednoduchou stavbou
Vysloveně pár metrů asfaltu to stáhne na polovinu… ale né, to je lepší vytáhnout zákazy.
Něco musí někoho k těm pár metrům dotlačit. Proč to není rovnou, je ta otázka.
To totiž záleží na tom, kdo onen tisíc „transitujících“ vozidel k jedné pumpě počítal a co je to vlastně „transit“. Podle registrační značky se to nepozná a kapacita té pumpy je daná.
Transit = dálková doprava, která danou oblastí pouze projíždí, zastávky dělá jen nutné na odpočinek, tankování apod. Taková doprava nemá v Církvici vůbec co dělat, odkud kam by tam měla projíždět?
Zvlášť, když už tam vybudovali tu objízdnou silnici právě kvůli tomu.
V Církvici tranzit nemá co dělat. Čili jediná správná možnost je 0 tranzitních vozidel. Místním se vůbec nedivím.
stačí se podívat na mapu, nebýt té pumpy, tak lze silnici zavřít a tranzit kromě příjezdu k nějaké bezvýznamné prodejně padne limitně k nule.
Lépe otevřít jen pro příjezd k těm „bezvýznamným“ prodejnám a odjezd od nich, což je v zásadě obsluha.
Nepoužívejte výrazy, kterým nerozumíte. Jako třeba „limitně se blížit nule“.
Že by někomu ležela v žaludku zrovna pumpa Ono? Nejlevnější pumpa v zemi.
Ale no tak, nehledejme za tím zas spiknutí. EIA na obchat je z roku 2006 a záměr projektu z roku 2015 a ÚR z roku 2014. V té době opravdu nikdo nevěděl, že dnes bude ONO o 2 Kč levnější než zbytek. Navíc lidí (osobáky i ten tranzir tam jezdí stále).
ONO bylo levnější než jiné pumpy už před rokem 2000
Nevím jak v Církvici, ale minimálně v Plzni a Strakonicích bylo ONO vyhlášené cenami již v roce 2006. Ale hlavně je to irelevantní, je to prostě ČS na velmi vytíženém tahu a její nenapojení na nový obchvat je diletantství.
Ještě jen upřesním, že z toho automaticky neviním ŘSD, protože samozřejmě neznám důvod, proč se propojení neudělalo.
No on je tam připravený, jak pisu nize, proto by mě fakt zajímalo, kde je problém. Nekdo zde psal, že pozemky pod tím napojenim vlastni ONO
Tady to je lépe popsané:
https://kutnohorsky.denik.cz/zpravy_region/cirkvice-obchvat-petice-tank-ono-doprava-procirkvice-rsd-20230313.html
No jo, TankOno. Stát tam Benzina nebo Shellka tak problém není. Ale pro pár korun úspory někteří motoristé i přes pole skočí.
A ta benzínka je tam jen pro vesnici, nebo naopak zejména pro projíždějící?
Že je její napojení nedořešené či zpackané nepopírám. Ale dělat z toho tragédii jak kdyby to byla jediná pumpa v okruhu 50 km je zbytečné. Benzín levnější o 2 koruny na litr, ok na 50 l nádrži sleva 100,-. Když vám za to ježdění skrz ves a čekání čtvrt hodiny (věčně tam jsou fronty) na stojan stojí, ok.
jestli ONO nepůjde spíš o kamiony s 1000litrovou nádrží. Strejda v rozhňápané Felicii takový problém ebude.
Trochu me zaráží, že, i když napojení je tam připravené (sjezd i nájezd), tak se to očovidně nechystá hned dostavit.
A zrovna Tank ONO…