Část nových mostů na D10 se kvůli rozšíření pruhů zbourá. Vyhozené peníze, říká starosta

Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: SkanskaNový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska

Rozšiřování se plánuje už řadu let. Výstavbě příliš krátkých mostů však dle ŘSD nešlo zabránit.

105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leštění

Svoboda ven Mátl na jeho místo.

Xaver

Typický český absurdistán.

Jiří

To se ty státní penízky rozhazují… Něco se z rozpočtu zakázky vytratí… A pak se to postaví a kvalita je na úrovni Albánie… A tak se to “nečekaně” musí po dvou letech opravit… Jste ostudou této země. Ale vám je to u pr…. Hlavně, že bude na nové BMW

Jiří Kocurek

“ Něco se z rozpočtu zakázky vytratí“

Za dřívbylolípu by tam nahnali polootroky ZVS, když ne rovnou PTP. Aby se peníze nerozkutálely za mzdy, počítal se jenom materiál.

Jenda První

A nestačilo by v některých místech prostě na těch několik metrů přerušit odstavný pruh, pokud se dostatečně vejdou 3 druhy a krajnice? Samozřejmě zabezpečit svodidly a řádně označit. A dodělat až ten nový most bude mít něco za sebou.

Karl vB.

Např. na A81 mezi Gärtringenem a Böblingenem to takto udělali (na dálničním mostě jsou 3 pruhy a žádný odstavný) a povoleno je tam max.120kmh.
https://www.google.it/maps/place/B%C3%B6blingen/@48.6570959,8.9587362,99m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4799e0833ed3d32b:0x570fde3c380e768b!8m2!3d48.6845486!4d9.0073513!16zL20vMDRycjhz!5m1!1e4?entry=ttu

SYN

No jenže to určitě není podle normy, takže by se musel udělat složitý „rozbor“… no má tohle špatně placený úředník zapotřebí??

David

Kdyby se do Boleslavi dalo dostat vlakem za půl hodiny a do Liberce / Jablonce za hodinu, tak by 4 pruhy na dálnici stačily. MD by si mělo vyjasnit priority.

Miro Novak

priority jsou v silnicni doprave

Jiří Kocurek

A proto letos dostala SŽ víc peněz než ŘSD.

Leštění

Na to jste přišel jak? A navíc silnice nejsou jen ŘSD ale i 13 krajských SS narozdil od železnic.

kix

a ještě obecní komunikace

krystof.bohm1

Socialismus zvítězil

MHD

Paradoxně stavby z období socialismu (hlavně konce) bývaly na případná rozšíření připravené.

Karl vB.

Tak mně jen napadá, kolik desetiletí jsou mosty, nájezdy a sjezdy na německé B12 mezi Marktlem a Braunau připraveny na to, že tudy jednou povede A94. Naše „šetrné Anežky“ stavějí vše pouze jako prostou obnovu (pro situaci „právě teď“) a to, co bude za 5-10 let, nedejbože za 30 let je nezajímá. Viz oprava D1 v původní šířce, viz tyto mosty. Jasně, zdůvodnění se najde: – dotace neumožňovala nic víc, než reko v původních parametrech – bylo to nutní udělat rychle – už to tak bylo vysoutěženo a prošlo schvalovacím procesem Z toho, jaké opatrné formulace volil pan Michal Vrabec… Číst vice »

Martin

to uz by vice pomohla trat, rada lidi by si cestu autem do Prahy odpustila…

Jiří Kocurek

ŠŽ čeká na územní rohnodnutí, aby mohla začít vykupovat pozemky. Prostě to nejde, někomu jen tak začít na jeho pozemku stavět. Pro stavbu silnic platí úplě stejný zákon.

kix

to co se má stvět, se mělo stavět tak v 50-60letech…dnes by se mělo stavět úplně něco jiného..a to se ještě ani nekoplo..

martin m

chce se mi zvracet

Greta

Z Prahy do Brandýsa, tedy kilometry 0-10 lze rozšířit bez problémů, tedy pokud za ten problém nepovažujeme postavení dva zcela nových a zbastlení tří nedávno postavených nadjezdů, rozšíření rovněž nedávno postaveného mostu přes potok a dohodu s majiteli dvou čerpaček. Zároveň by zde rozšíření mělo největší smysl vzhledem k časté tvorbě kolon odbočujících aut na exitu 3. Ale tomu, že někdo bude ochoten doslova vyhodit z okna nejméně 15 miliard Kč v dnešních cenách za přestavbu estakád přes Labe a Jizeru, přestavbu železničního mostu a odtěžení nejmíň 6 tisíc m3 zeminy v zářezech kvůli tomu, aby se chataři dostali o… Číst vice »

Dvořák

Jde o kšefty projekčních kanceláří a stavebních mostařských firem,viz.nedávné zbytečné bourá ní mostů na D4 u Dobříše,stačila výměna izolace.Vše je kryto politiky a jde o peníze.

ivan

Tak proč to někdo nedostane zaplatit ? Někdo může dělat zmetky za milióny a nic se nestane a někdo zkazí něco za stovku a bude za to popotahován kdoví jak dlouho. Ti miliónoví jsou nepostižitelní ? Ahá, to by ale mohli vzít sebou taky některé kamarádičky ? Že si to ale ti naši lidé nechají líbit a nedokážou si doma udělat pořádek a zatočit s těmi podvodníky z pětikoalice, to jsme opravdu takoví chudáci ? Ve Francii již dávno měli pořádek !

Nikdo

Ach jo to za jakékoliv vlády se nerozcházovalo peníze ? Nebo už máte demenci

milan

a Vy myslíte, že za mosty staré i 5 let a zejména připravované k výstavbě a samotné realizaci žel minimálně stejdě dlouhou dobu může současná vláda, při čemž běžně je její volební mandát jen na 4 roky?

Vladimír

Vítejte v Kocourkově!

kik

Navíc D10 se stavěla jako rychlostní silnice a ne dálnice – takže podle jiných norem než dálnice. Dneska je jako přeznačené erko vlastně dálnicí 2. kategorie.

Josef Trögl

Zrovna D10 je spíše první kategorie, jsou horší dálnice a byly tak už stavěné (např. D8).

kix

ano třeba nájezdy tam jsou a hlavně byly velice excelentní

Jarda

Více utratíme z eráru … více malých domů … Nic jiného bych za tím nehledal. ŘSD potřebuje nakrmit novou ministerskou garnituru … aneb slimáčci se nám vyměnili …

Vll

Docela drahý způsob kvality práce 😁😁

Standa

Jak je to možné? Vždyť to Andy vše osobně kontroloval, všude se fotili Alena nebo Multihavlíček a to byli nějací dobří hospodáři, fotky za dva melouny byl jen úlet. To je připomenutí pro ty, co zase začnou kydat hnůj na stávající vládu a budou urážet Fialu. V posledních 5 letech … čili asi 8 let práce od projektů, povolení … realizaci.

Franta

Myslíte, že Babiš měl na starosti běhat s metrem, a kontrolovat rozměry stavby? Na to je celý specializovaný obor, který má vědět jak to je, a vládě (přes další lidi) řekne „v pořádku“ nebo že je potřeba udělat ještě to, nebo jinak. Ale podle antibabišovců mohl Babiš za každý nefungující počítač, dnes když něco nefunguje, tak s tím vláda nemá nic společného, že?

Jirka

Máte samozřejmě pravdu. Jsou za to zodpovědní lidé a systém, který zavedla a provozovala jeho sekta ANO. Nebo byl v tu dobu na MD někdo jiný?????

GreenBitch

Asi jste nepochopil podstatu toho příspěvku. Ale budiž. Já poslední dobu slýchávám, že tato vláda může za každé „neštěstí“, které se člověku přihodí (např. vyprodaný cukr v akci). Tak proč by božský Andy nemohl nést odpovědnost za zpackané projekty ŘSD ve své éře působení?

Miro Novak

Takze 6 pruhu na D10, ale vlakem do Liberce pomalu a zavlekem pres Lysou. Bravo Kupka

Standa

Brečíte na špatném hrobě .. To vám ale nejspíš neva, hlavně, že je fialový … Jak dlouho trvá příprava a následná realizace podobných projektů?

JGR

Kupka je z ty sbírky blbu zvaných vlada ještě ten nejlepsi

Bohumil Pokorný

Tak studijní období zatím trvalo 23 let…

Démon

Co vím, jedná se o jeden most. Než se bude stavět 3+3 tak to stejně spadne

TnM

Tož to jsou ty úspory – musíme spořit ať to stojí co to stojí. (V tomto případě při první přestavbě mostů.)

Jan

Sir Arnold: „už dnes překládáme úředníky každé dva roky, jestli se prosadí zákon o jejich osobní zodpovědnosti, tak se nazastaví“.

Jan Divizna

Jako v Kocourkově

Hala D

Jak je to možné? Na silnicích je přece vše průzračně čisté a ŘSD je příklad morálního vzoru pro ostatní firmy. Přece silniční zakázky vždy vychází levněji, než plánovaná cena. Ekonomický přínos údržby a stavby silnic je sopečná erupce financí s astronomickými zisky. Určitě chce někdo božskou silniční dopravu jen zrádně pošpinit.

Hala D

Fakt se mi líbí ty eufemistické komentáře: No, možná to bude trošku dražší. Chyba se stát může. Špatně to odhadli. Bylo to nutné pro zachování provozu.
Ovšem, kdyby se to stalo na železnici, to by byly hromy a blesky. O krachu SŽ, černé díře na peníze, neodbornících na příslušných postech.

Dalnice

V pravem pruhu sem tam kamion jedouci 85 km/h. V prostrednim pruhu sem tam kamion jedouci 86 km/h a vydeseny duchodce jedouci 84 km/h. V levem pruhu všichni ostatní. Zbytecna investice…

Radim

😀

kix

bohužel to tak bude, radši by měli postavit už konečně pořádnou trať a ono by se tý dálnici ulevilo víc než třetím pruhem

Vojta_7

Žádná z dálnic vedoucích do Prahy by se rozšiřovat neměla. Měl by se postavit středočeský okruh, aby se např. z Plzně do MB, HK nebo Brna jelo mimo Prahu. Zvláště když D0 nejde rozšířit a jeho dostavba je v nedohlednu…

Např. v Itálii má konkrétní dálnice jeden design mostů a nemají žádný problém. Zrovna na D10 má každý nový most úplně jinou konstrukci, která s tím rozšířením nepočítá…

Frantisek

Otázkou je, zda většina těch aut kolem Prahy skutečně míří někam jinam, a kolik zátěže by odvedla novostavba silnice „hlavně ještě dále od Prahy“. Argument „D0 nejde rozšířit a jeho dostavba je v nedohlednu“ pro stavbu ještě jiné silnice pak nedává žádnou logiku (leda že „chcete silnici, ale jinde“). Nepadlo tu ale to zásadní – příležitost převést alespoň část přeprav na koleje potřebnými úpravami železniční sítě, nemluvě o oživení i jiných krajů, než je přetížená Praha.

Kamil

Ja si myslim z pohledu od jihu, ze by D3 mela jet okolo Benesova, pres D1 na Uvaly (ke konci planovane D12) Pak okolo Nehvizd krizit D11 a zkomcit na D10 u Benatek.
Tim by se odklonil tranzit sever jih od Prahy.. A useky co jsou u lidi a vadi, dat do betonoveho tubusu a zasypat zeminou..

Jan z Rokycan

Dost za to může požadavek ŘSD poslední doby: nesmí být pilíř v SDP (kvůli omezení provozu, výstavba v SDP by většinou znamenala omezení provozu na 1+1). Tím pádem to už jsou celkem velká rozpětí, která by při přemostění pásu 3+3 byla prakticky nevydimenzovatelná. Vznikají pak třípolové mosty, kde jsou pilíře nalepeny na krajnici pásu 2+2 a to se pak rozšiřuje těžko.

Jan z Rokycan

Většina nadjezdů na D10 jsou staršího data, takže tam to příliš vadit nebude. Ale z nových mostů vypadá problematicky valná většina (Svémyslice-Zeleneč, MÚK Zápy, II/610 jižně od Benátek). MÚK Benátky a Brodce by po odlabání odláždění opěr 3+3 prošla.

Jediný slušně zkoordinovaný je snad obchvat MB.

Ještě jsem zvědavý, co při rozšiřování dálnice bude s poměrně dlouhými mosty přes Labe u Brandýsa a Jizeru u Předměřic.

Jiřik

Vydimenzovatelné to je, ale musel by to být most s klenutou mostovkou, nikoliv trámový. Ale v tu chvíli už jsme zase v jiné konstrukční výšce.

P_V

Nebo s vrchní klenbou, ale to už jsme zase v jiné cenové hladině.

SYN

Přesně tohle jsem hledal, jojo na obrázku mě jako první přišlo podezřelé že tam není sloup ve středním pásu…
Tak to zas někdo vymyslel kvadraturu kruhu, pravda očekával jsem že ten střední pilíř byl spíš požadavkem „za větší bezpečnost“ ale výsledek je stejný… velké rozpětí pole mostu a tím pádem by se jim to dále prodražilo kdyby měli přidávat nadbytečnou šířku navíc 🙁
A samozřejmě rozšíření bylo teoreticky v plánu, ale ty plány taky někdy trvají čtvrt století než se realizují a mezitím se celou dobu někdo po projektantovi/investorovi může vozit proč to jako udělal zbytečně dražší…

Kevin

Asi umim pochopit, ze pokud se jevi rozsirovani komunikace v radu 20-30 let nerealne, tak se nikomu nechce platit 20 procent navic. Co ale nechapu, proc se treba protihlukove valy osazene stromy nebuduji rovnou na miste, ktere nebude muset byt vycisteno, pokud se jen bude dodelavat druha pulka komunikace (z 2 na 2+2). Leta trva, nez ty stromy a kere vyrostou a zacnou plnit svou funkci a jakmile toho dosahnou, tak se to skaci a dela se to na novo. To same i obycejne protihlukove steny. O co by bylo drazsi je postavit rovnou dal?

bkv

> proc se treba protihlukove valy osazene stromy nebuduji rovnou na miste
A patří ten pozemek investorovi, aby tam mohl budovat?

Jiřik

Měl by mu patřit už v okamžiku realizace té stavby v polovičním profilu, protože až ho bude chtít dokoupit za X let, bude to mnohem dražší.

Sova

V tomto konkrétním případě by to bylo dražší o dost, protože ty stěny jsou v těsné blízkosti několika rodinných domů. Ale i tak by bylo prozíravější to už rovnou vykoupit a posunout dál – při rozšiřování na 3+3 se to stejně bude muset udělat.

yxc

Pro horizont 20-30 let by stavba s rezerevou v SDP na 3+3 smysl dávala. Na 50 let už ne. Ty protihlukové stěny jsou pochopitelné. Pokud ji postavíte v krajnici, tak Vám budou stačit třeba 3m, ale pokud ji dáte o 15 m dál bude mít klidně 8m nebo už tam bude muset být ještě vyšší val, ale aspoň 2x takový co by byl potřeba u silnice. Prostě hluk je potřeba eliminovat u zdroje a ne desítky metrů daleko, kde už je to neefektivní a násobně dražší nebo dokonce nerealizovatelné. Vzdálená PHS by se navíc musela usadi do spravné výšky, takže… Číst vice »

Petr

Bez odstavného se 3 pruhy snad všude vejdou. Rozřiřovat se bude tak za 10 let, takže 20 let se pod mosty bude jezdit bez odstavného a za dalších 20 let stejně půjde most dolů a rovnou se rozšíří včetně odstavného. Ta protihlukovka u Kbel se měla posunout. Nebo ještě lépe vykoupit tamnější baráky, které se stejně budou muset zbourat.

Bernick

Tam jsou 3 nebo 4 domy určený k demolici

Jakub

Nechápu, proč rozšiřovat dálnice. Stejně vsichni jezdí v prostředním a levém pruhu. Podruhé vyhozené peníze.

Pája

Jako že by levý pruh vlastně měl stačit? Tak tímhle směrem jsem se zatím v myšlenkách neubíral 😃

Vesper

Tohle je ta děsná zkostnatělost svatebních řízení kdy co se staví dnes tak se staví podle 10+ let starého projektu vzniklého v době kdy byly zcela jiné podmínky a výhledy.

Radim

Je to pravda, ale není to tak jednoduché. Kdyby se předělával projekt, musí se to udělat celé znovu, EIA, bla bla, prostě všecko, což je zase 10+ let. A mezitím by ta stará stavba spadla/nebyla vyhovující a nebo se za těch dalších 10+ let vymyslí něco nového a projekt bude zase blbě…

PetrN

tak EIA se na výměnu starého mostu fakt nedělá

Radim

Ok, nejsem odborník ale stejně by to trvalo…

lojzik

Při změně projektu se to znova od EIA fakt nedělá, na to jsou jiné postupy. Třeba u rozšiřování okruhu u ČM na 3+3 (na které je EIA) během přípravy DÚR zjistili, že to podcenili a že jim to nevychází a že potřebují aspoň 4+4, takže změnili projekt na 4+4, formálně je to ovšem 3+3 a „kolektor“ a žádná nová EIA se na to nedělá, jen si vyžádaj razítko od MŽP, že je to vlastně pořád stejný jako předtim.

Jan z Rokycan

Svatební řízení… Zábavný překlep. 😉

Sova

Je to nehospodárné, ano. Na druhou stranu: vzhledem k dosavadnímu tempu přípravy tohoto rozšíření nemám obavy, že by se nedávno dokončené stavby pořádně nevyužily, než budou muset ustoupit. Za ty desítky let, co se rozšíření D10 plánuje, se vyprodukovala akorát hromada slov a popsaných papírů. A pár kraťoučkých km dálnice přímo u Mladé Boleslavi, které ještě postavili tak napůl (zabráním původního odstavného pruhu).

Mimochodem autore, ta část kde se aktuálně rekonstruuje se jmenuje Kbel. Kbely jsou v Praze:)

Karl vB.

„…nad městskou částí Kbely“
Taky jsem si říkal, kde to asi tak může být, když Kbely leží „na kopci“(je tam vojenské letiště) a nad nimi výškově už zaručeně nic není.

Asd

Právě proto by všude měli být rezervy na 3+3. Co bychom za něco takového dali na D1.

PetrN

D10 do Bolky se stavěla v letech 1967-1981, to se rezervy nedělaly nikde ani v Polsku (polské dálnice s rezervou jsou z novodobé éry budování dálnic financované EU). stejně to je u plánovaných rozšíření kolem Prahy na D5, D8, D11 (vyjma Praha-Jirny) nebo D1 u Brna, kde je potenciál na 3+3

Dachs

Zase jen takový povzdech, také s připojováky o délce pouhých 90-100 metrů by se mělo něco dělat okamžitě, zvláště předchází-li jim oblouk o malém poloměru (pro příklad třeba 33 Brodce), a nejen na D10, nečekat na světlé zítřky, pro nepoučeného laika nepochopitelně termínově vzdálené. D10 intenzitami na třípruhové uspořádání je, je tam poměrně dost nehod, profil mnohde ne jako dálnice, ale bývalá rychlostka, a tak dále.

Frantisek

A nemůže část té zátěže jet jinak, pokud tedy musí? Nebylo by lépe udělat rovnou něco pro to?

Asd

A proto takoví Poláci si při stavbě dálnic nechávají rezervy. Nevím proč něco takového nejde i u nás.

yxc

Poláci to spočítali a rezerva ve střeďáku na další pruhy je stojí 21% navíc proti uspořádání 2+2 s normálním SDP. Jenže oni to pak dělají i na dálnicích, kde mají po dostavbě intenzity kolem 7000 voz./24h.
Takže polský model ano, ale jen tam, kde je reálné, že by se v budoucnu rozšiřovalo.
A to je problém, protože většina takových úseků už stojí. Jedině snad nechat na nedostavěných částech pražského okruhu rezervu na 4+4. Pak D3 směrem od Prahy do Jílového, možná až do Václavic. Možná ještě úsek D35 Mohelnice-Olomouc až se bude rozšiřovat na klasickou dálnici D27,5.

Asd

Dovolím si oponovat. Dopředu nemůžeme přesně vědět jaké budou v budoucnu intenzity dopravy. Ano ty rezervy něco stojí, ale případné změny jsou mnohem dražší a hlavně administrativně náročnější.

libor

hlavně se pak změní normy a zase to bude blbě… viz 1/2 D3 Veselí Budějice…

yxc

S využitím trendů v demografickém vyvojí v jednotlivých oblastech ČR a dopravních modelů se to dá předpovědět celkem přesně min. na 30 let dopředu.
Významnější změny v intenzitách na dálnicích proti současnému stavu a trendům (tzn. s vlivem na počet jízdních pruhů) způsobí akorát výstavba VRT a především D38, D16 a D19.

Frantisek

Výstavba VRT s tím pravděpodobně neudělá nic moc, když ty dálnice už budou stát, a navíc bude mít zastávky v polích a místo doplnění bude dnešní síť převážně jen zdvojovat. Jo, možná zbrzdí touhu přepravovat neustále více a více jen po silnici, to je tak vše. Možná by to chtělo koordinovat i s jinými obory politiky…

kix

D16,19 a 38 než budou stát, tak ty dopravni proudy zase můžou být jinak, to je horizont 50let+

PetrN

Naprostý souhlas. Dálnice budované v relativně nedávné době (např. po roce 2000) nemají potenciál na rozšíření na 3+3. Zde řešená D10 Praha-M.Boleslav se stavěla v letech 1967-1981 !!! Stejně tak je to u dalších dálnic v ČR, které by se měly rozšiřovat. Jedinou výjimkou je jižní část D0, kde by ta rezerva fakt byla žádoucí a pak úsek D1 Lipník-Bělotín, který se rovnou postavil 3+3, před čím smekám že se tak přemýšlelo dopředu. Ano, v Polsku je ten problém podobný ale s více výjimkami. Krásným příkladem je A4 Legnica-Wroclaw – absolutně přetížená stará dálnice 2+2 z velké části bez odstavného… Číst vice »

yxc

S tím, že rezerva na 3+3 skrz Litovelské Pomoraví bude problém souhlasím, ale bylo by to na místě.
Kdybych měl brát dálnice postavené po roce 2000, tak ještě celá D11 od Poděbrad po HK + navazující kousek D35 od Sedlic po Opatovice se měla taky postavit s rezervou na 3+3.
Tam MD počítá s rozšířením v koncepci „Rozvoj dopravní infrastruktury do r. 2050“.

_jan91

Ano, Litovelské Pomoraví bude úspěch, když bude aspoň 27,5. A ta D11 si skutečně časem rozšíření vynutí a zaslouží včetně přestavby MÚK Sedlice. Pak ještě D1 Brno – Vyškov a škoda, že se tak nepostavil i úsek Hulín – Přerov, kde je peáž s D55.

_jan91

Na D0 je rezerva na rozšíření u stavby 512 mezi budoucí D3 a D1 – ekodukty a nadjezdy jsou navržené na 3+3 a mosty jsou širší pro převedení tří pruhů bez odstavného. To bych řekl, že je rozumné řešení, když bohužel neprošla stavba rovnou v 3+3. Horší je to u tunelů ale doufejme, že po dostavbě celého okruhu se většina dopravy přelije na severní nebo východní segment a jižní část zůstane pouze jako propojka mezi D1 a D5. Kdo pojede na D8 nebo D10 a D11, pojede jinudy. Na D1 jsme také měli a ještě máme místa, kde je most… Číst vice »

Jan z Rokycan

Kdepak, my radši postavíme D11 z Trutnova na hranice jako D21,5, takže prakticky jen se symbolickým odstavným pruhem. A nejhorší je, že v tomto šířkovém uspořádání tam budou i tunely dlouhé mosty, což je výhledově prakticky nerozšiřitelné.

yxc

Souhlasím, ale tunely se dělají vždy bez široké krajnice, takže tam problém nebude. A mosty se rozšířit dají, jen je to drahé.

PetrN

Zrovna tento úsek nebude nikdy zatížený tak, aby potřeboval rozšiřovat a zvládne se to v pohodě odjezdit i při rekonstrukcích v režimu 1+1… To ale obecně platí na všech přeshraničních úsecích že tam je nejslabší intenzita na stopro tam nebude víc než v Bohumíně na D1, ani na D5 na Rozvadově není intenzita přes 20tis…

Martin

Ale ono se to s rozumem dělalo i kdysi…. příkladem budiž některé mosty na D3 v jižních Čechách. Tam se postavily mosty s tím, že být se „dnes“ (rozumněj tehdy) staví jen silnice 1. třídy, „zítra“ tam bude dálnice. A taky jo, most, včetně železničního u Ševětína byly takto postaveny.

Vědělo, se jednou (u nás tedy ve smyslu velké neznámé) silnice rozšíří na dálnici, tak tomu prostě uzpůsobili profil.

Z dnešního pohledu, jistě ušetřené peníze, být tehdy to bylo nákladné a zbytečné.

yxc

Dělalo se to i v nedávnější době např. na I/37.
Mezi Opatovicemi a Pardubicemi, kde už se rozšiřovalo i mezi Pardubicemi a Chrudimí, kde se rozšíření teprve začíná připravovat.
Tenhle most se stavěl před pár lety s obchvatem Chrudimi:
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=60680977&newest=1&yaw=6.125&fov=1.257&pitch=-0.018&x=15.7824381&y=49.9755531&z=17
Tenhle je tam už roky: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=85683250&newest=1&fov=1.257&x=15.7744231&y=49.9855927&z=17

ZdendaP

Podobné to je i na I/7 -> D7. Tam se také obchvaty stavěli v polovičním profilu nadjezdy počítají s plným. Problém je, že jak u D3 tak u D7 se některé z těch nadjezdů AFAIK stejně musely (budou muset) bourat. Ať už kvůli tomu, že stihli zchátrat, měnili se normy, nebo kvůli korekci trasy.

Jan z Rokycan

Tak zářný příklad je tahle hrůza u Panenského Týnce. Opravdu nechápu, proč nešel dolů. A když, proč se alespoň neopravil (když nepočítám ti gabionové minizídky u opěr).

https://mapy.cz/s/dasolucuma

jal

Zeptám se tady- to „Komentáře nejsou povoleny“ pod článkem o cyklostezkách má jaký důvod?

Polnareff

Jsem rád, že rozšiřujeme dálnici na šest pruhů, mezitím do Boleslavi vede jednokolejná neelektrifikovaná trať s profilem kolejí z 19. století. Jinak jediné, čeho tento projekt rozšíření dosáhne, že do Prahy bude jezdit více lidí ze satelitů svými SUV.

Nikdo

Vedou čtyři jednokolejné tratě :p jedná do města druhá Turnov- Praha třetí do Nymburka a čtvrtá do Mšena

micat1

Jednak už jen koncept rozšíření dálnice nedává moc smysl (už vůbec ne D10), no a pak ještě tohle? Hádám, že bezděčínská spojka bude bez tunelu, protože by byl moc drahý. Kolik miliard se ale zbytečně utratí na tomhle projektu, to nikdo řešit nebude, protože toto je silniční doprava a je to nutně „potřeba“.

jal

Důležité je prostavět peníze, účelnost je na druhém místě.
Kdyby to bylo jen u silnic…

libor

jasný nejlepší by bylo dát miliardy to železnice typu Loket, Mladotice a konečně spojit Bezdružice s Teplou a rovnou to celé zadrátovat a klopidla by tam mohla jezdit 80km/h. Hlavně je tam takový přepravní proud podobný dálnice D10 mezi Prahou a MB… 😀

Frantisek

Příspěvek se týkal alternativní železniční trasy Praha – MB – Turnov – Liberec, neráčil-li jste si všimnout, ale musíte se navážet do lokálek, které mají poněkud jinou funkci. Spojka plánovaná oklikou podél dálnice (jednokolejně?) namísto přímé obsluhy Dobrovice a tunelu do Řepova sice postačí nákladům z/do Škody, ale jako rychlé spojení dále je to spíše výsměch. Zato dálnici přidáme další pruhy. Tak kde tedy podle Vás mají význam vlaky, když už ani v té rychlé (převážně ještě osobní!) dálkové dopravě mezi většími městy?

kix

do té Bolky je přepravní potenciál na železnici vysoký a následně na Liberec, do Bolky je i velká frekvence nákladů, je ostuda, že tam ještě nestojí pořádná trať a i to co se plánuje je v podstatě na úrovni 50 let zpět..ale na dálnici na 3 pruhy zjevně finance jsou, přitom ten přínos bude menší (lidi na tom neumí jezdit), nová trať by reálně té dálnici ulevila více..když někdo bude za 20-30 minut v Bolce v centru z centra Prahy moderním klimatizovaným vlakem, tak se nebude cpát na ucpané dálnici, dnes to trvá 1,5h s přestupem a klimatizace je v… Číst vice »

Jindra

Kdy už lidé jako Vy pochopí, že se do poštovních dostavníků tažených koňmi lidé nevrátí? Proto se neuživí ani lokálka do Lhoty, která jim dokázala před sto, stopadesátí lety konkurovat. Odvézt uhlí, kmeny i pár místních do okresního města.
Pokud jde o rychlé spojení Prahy – Bolky a Liberce po železnici, je to věcí Dobré správy, která má na realizaci zjevně času dost, ale zase vlastní dvacítku studií.

Petr David

O zásadních stavbách nerozhoduje SŽ, ale MD, v podstaťe vláda.

Frantisek

Další, kdo sem tahá lokálky, když je řeč o dopravě mezi Prahou a Boileslaví? 🙂 Jasně, že do zastaralých vlaků po nedostatečných tratích lidé nepřejdou, nabídneme-li jim místo pohodlné, dostupné a dostatečně rychlé železnice akorát další pruhy na rychlé, pohodlné a odevšad prakticky dostupné silnici. A ne, priority dopravní politiky státu nejsou věcí, kterou by rozhodovaly jemu podřízené organizace.