Část linky metra C je až do pondělí mimo provoz. Kvůli výměně pražců ji nahrazují autobusy

Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky RailZ výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

DPP vymění další dřevěné pražce na trati metra C, tentokrát ve stanici Florenc.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gouba

Měli to zavřít na celé léto a vyměnit všechny pražce naráz. A byl by od toho na dalších 40 – 50 let zase klid.

Michal M

A jakpak bys experte toho půl roku zajišťoval NAD? Ty kloubové autobusy (a jejich řidiči) mají v pracovní dny práci jinde…

Jmeno

Tak platí snad prázninový jízdní řád, tím se nějací řidiči v běžném provozu ušetří ne?

Y.K.

To se ušetří, ale taky by mělo být nějaké období, kde budou schopní vyčerpat větší část dovolených. I k tomu slouží prázdninévé JŘ.

Leinad

Po povodních 2002 je vzali výpujčkou z jiných měst. Ale samozřejmě nad 60 kloubusů za hodinu to nešlo.

Petr

Dopravu v Karlíně po povodních mi ani nepřipomínejte. Tak přeplněné autobusy jsem nikdy předtím ani potom neviděl. Chyběly už jen nacpávači, museli jsme se tam nacpat sami.

Průvodce původní Aleš

Sice nebyli nacpávači, ale koordinátoři. Alespoň na výchozích stanicích. Když uznali, že je bus plný, stoupli si před dveře s rozpaženýma rukama a řidič okamžitě zavíral dveře. Protože lidi by se tam sami beznadějně cpali i bez nacpávačů, i když za pár sekund byl přistaven další bus.

Michal M

A to by se jako stihlo, vyměnit 19 tisíc pražců za dva měsíce?
Mimochodem, i kladiva během prázdnin vyžadují 2x větší kapacity než akce o víkendech.
Počet zasažených by byl IMHO výrazně vyšší.

Frantík

No zřejmě tak, jako experti navrhující zavření magistrály. Prvních pár dní by to bylo peklo, pak by se nějak přizpůsobili nebo odstěhovali z Prahy. Ale já proti tomu moc nemám, zejména když je výluka jakoby trvalý stav.

N.N.

V roce 2002 při povodních tomu říkali katastrofa. Jen tehdy byl most pod Vyšehradem mladší a provoz ještě unesl.

Michal M

Pokud se bavíme o C, tak se od povodní jezdilo na IPP, o týden později už na Muzeum. Béčko nahrazovaly hlavně tramvaje.

Tomáš R.

Snad už milionkrát někdo někde srozumitelně vysvětlil, proč by to nebyla lepší varianta, ale je to prostě marný…

Matěj

Ví se, kdy budou vyměněny komplet všechny pražce? Nebo jaký je aktuální stav? Vím, že jich je hodně, ale nikde nepíšou, kolik toho zbývá.

Zbynek

Akorát se chtěl zeptat na totéž. Ty výměny pražců trvají snad už deset let a konec v nedohlednu.

Frantík

Hádám, že až to dodělají, tak se začne nové kolečko v rámci pravidelné údržby.

Y.K.

Nezačne. Původní dřevěné vydržely 50 let, betonové nejspíše vydrží více. Pravidelná údržba se dělá každou noc.
A až jednou sundají PA-135 a přejde se na C na CBTC, tak nebudou potřeba výluky, stejně jako nebyly potřeba na trase A.

Frantík

Co je myšleno tím, že nejsou potřeba výluky? Jakože se to dá dělat za provozu, nebo stačí ta noc?

Radek

Spíš přijde nové ZZ a instalace stěn, to jistě nějaká omezení vyvolá.

Michal M

V nedohlednu asi ne. Mezi Florencí a Kačerovem bylo 19 397 dřevěných pražců.

Loni po Velikonocích pustili čísla – bylo vyměněno už 12 528 pražců. Od té doby pár akcí proběhlo, ale okolo 5000 kousků bude stále zbývat, takže nejméně deset uzavírek to dá.

Leinad

Když dpp při tom baví demontovat a znovu instalovat komplet zabezpečovačku. Nesmí používat kolejový obvod ani čitač nápav, musí mít v kolejišti pás na schování pražců a dalšího vybavení.

Filip Jirsák

Ono je to asi nebaví, ale bez zabezpečovačky metro normálně jezdit nemůže. A kdyby se s výměnou pražců čekalo, až bude vyměněn traťový zabezpečovač, ty pražce by mezi tím shnily.

Michal M

Ona ta prkýnková Matra je pořád to nejlepší, co v metru je (AŽD bastly). Vize je taková, že dostavbě D se na C dají nové vlaky i nový zabezpečovač pro autonomní provoz.
Výměna pražců běží už deset let, jak tu někdo správně napsal. V roce 2015 bylo autonomní metro sci-fi…

Vím

Na Novinách píšou, že do roku 2030.

Chytrý

Zase to skvěle naplánovali. V největších horkách místo metrem neklimatizovaným autobusem.

Ty klimatizované autobusy nechají samozřejmě v depu, protože by se prý nevyplatilo s nimi jezdit, že? Důchodci ať se uvaří, co?

A když už ten autobus klimatizaci má, tak ji řidič nepustí (tento týden naprostá většina autobusů ve kterých jsem jel) a raději otevřou stropní okno (cestující to za jízdy nemá šanci otevřít, tak na něj to nesvádějte, ten otevře jen ty boční, když neumí číst nebo řidič klimatizaci nepustí).

Nezaměstnanost je nízká a holt dnes řidiče MHD v Praze dělají retardovaní.

Jan K

Vaše přezdívka moc neodpovídá tomu, co píšete.. Tyto opravy nejsou tak jednoduché, jak si můžete myslet a musí se plánovat s velkým předstihem dopředu. A jak pak můžete vědět, jaké bude na několik měsíců počasí?
Jinak než nadávat na retardované řidiče, tak za nimi zkuste zajít a říct jim to, ne? Aspoň by vám řekli, proč jí případně nepustí.. Já když jedu novým busem, tak bývá většinou klimatizovaný.
Aspoň by jste mohl říct, že jste se snažil.. místo toho zatím jen nadáváte, jako správný čecháček 😉

Jan T.

Výluka se jednak plánuje hodně dopředu a druhak to největší vedro naštěstí vyšlo před výlukou, dnes to klesá a zítra bude ještě víc chladno. Jinak nechápu co vás vede k myšlence, že klimatizované busy zůstávají v garáži a vaří se jen důchodci, zřejmě nějaká projekce osobních problémů vašeho života.

Miroslav

Je to plánováno tak dlouho dopředu, že ještě v úterý byly v celém C cedule, že bude výluka pouze 3. a 4., plus 5. a 6. výluka A. Totéž bylo i v sekci mimořádností na dpp.cz i zakomponováno do idos.cz.
Linka 36 je víceméně k ničemu. Viděl jsem jich dnes, tuším, osm, všechny skoro prázdné a klimatizaci neměla ani jediná. O posílení povrchové dopravy alespoň na běžný (=neprázdninový) interval škoda psát. A když se k tomu přidá technická závada jakési tramvaje v zastávce Moráň v ranní špičce, o zábavu při objíždění vyloučeného úseku C povrchovou dopravou je postaráno.

Leinad

Nedávno na to byla reportáž. O víkendu kdy byl rozkopaný Anděl nechal DPP najet hodně 15T do vozovny Motol, aby nemusely do provozu.

Bobek

Mezitím v realitě:
z 30 pořadí 25 vozů s klimatizací (5031, 5023, 5016, 6987, 6991, 5521, 5035, 5001, 5040, 6988, 6971, 6966, 6975, 6955, 5517, 5045, 6993, 6994, 6964, 5065, 5068, 5080, 5020, 5064, 5019) a 5 bez (6905, 6899, 6897, 6927, 6827).

Frantík

Můžeme být rádi, že v (provozním) metru je klimatizace víceméně přirozená, což není samozřejmost v jiných zemích.

Jmeno

Ano, někde mají metro vybavené klimatizačními jednotkami, takže není potřeba poslouchat ten randál z otevčených okýnek, kdy si člověk myslí, že mu praskne hlava a ještě pak hodinu neslyší.

MajsterN

To, jak to v pražském metru rámusí mne překvapilo. Je to o dost víc, než novější metra, na který jsem teď zvyknutý. Různé syčení, vrzání, nárazy přes kolejnice..

Mám teda srovnání s nadzemkou i podzemkou (Siemens style), nadzemka je poměrně tichá jako tramvaje, podzemní rezonuje asi kvůli tunelu (2-3x víc), ale pořád asi o 30% míň zvuků než v Praze.

Jmeno

Holt ty naše soupravy jsou pořád kvalitou na východě a právě všemožnými „větracími otvory“ proniká hluk z tunelu do soupravy.

Michal M

A tak je to správně – kdo jezdí zadarmo by měl povinně jezdit v těch neklimatizovaných, aby neubíral místo platícím.

PetrN

Knuuu, důchodci, to už tu dlouho nebylo. Až přijde Babiš, zavede 150 slevy, aby důchodcům za jízdu ještě platili 😀