Část linky metra C je až do pondělí mimo provoz. Kvůli výměně pražců ji nahrazují autobusy
Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

DPP vymění další dřevěné pražce na trati metra C, tentokrát ve stanici Florenc.
Mne je jen záhadou, proč je tak značně omezen provoz metra C, když se mění pražce jen na první koleji na Florenci. To nešlo nechat provozní i úsek Pražského povstání – Florenc s tím, že by úsek Hlavní nádraží – Florenc byl provozován jen manipulačně, tedy bez cestujících?!?
To nevím jak si to představujete. V čem by to pomohlo boz cestujících, když je prostě jedna kolej neprůjezdná?
Vy toho nevíte celkem dost. Ale to je u Vás standard 😁😁😁.
Tak to jsem rád že jste to hlupákovi vysvětlil, jak si to představujete. Jo vlastně nic, tak nic.
Domnívám se, že v obratišti je sklad materiálu pro stavbu. Když někde měníte pražce, většinou z různých důvodů potřebujete opačnou kolej přístupnou. Proto se zpravidla dělají v případě prací na obou kolejích jiné úseky.
I kdyby byl alespoň jednokolejný pendl na Vltavskou, tak by to dost pomohlo, když nejezdí tramvaje přes Výstaviště.
Pendl na Vltavskou rozhodně ne. Už jen proto, aby se dalo na Florenci pracovat.
To je zase dané tím, že je jednodušší mít jeden vypínač napájení na celý dlouhý úsek, než umět vypínat úseky a koleje podle potřeby. Holt si někdo ušetřil práci.
Leda o víkendu, jinak to nevyjezdíte.
XC jede z Holeš. na Vltavskou 3 minuty, kvůli tomu se fakt nevyplatí komplikovat obrat na NH ještě zajížděním do Buben.
Ten dvojitá kolejová spojka je díky velké osové vzdálenosti kolejí tak dlouhá, že v její nepojížděné části je tolik místa, že by se tam toho materiálu vešlo mnohem více, než pouze na opravovanou kolej. Nedělejte DP Praha zbytečně advokáta. I mne je naprosto jasné, že takto je to pro DP Praha výrazně jednodušší a o tom to celé je 😐😐🤮🤮🤮.
Takže přestaneme být hodní. Celá ta úvaha je nesmysl. Výluka je v 1. koleji, tedy ten úsek nejde od Hájů durch projet žádným způsobem. Na Povstání je jen jedna kolejová spojka mezi 1. a 2. kolejí, od Hájů se do 2. koleje přejet nedá (bez dvojité úvratě). Proto se tam jezdí pendl, vlak zajede do výlukové koleje a zase se vrátí. Jezdí se jen na Povstání proto, že jízdní doba jsou 4 min, s návratem 8 min, takže to má ještě nějaký logický smysl. Průjezd po jedné koleji Povstání – Florenc je 9 min, takže i kdyby na Povstání byla… Číst vice »
Ono nezáleží ani tak na tom, jak je DKS dlouhá, ale jak je rozdělená izolákama / počítači náprav a jestli jsou či nejsou profilové.
Každopádně mám velmi silný pocit, je vlastní kříž je jeden úsek a že tam nebudou samostatně vyhodnocované úseky spojky mezi námezníky kříže a výhybek, takže naskládat něco do spojky tak, aby se spojka hlásila jako volná a tím druhým ramenem šlo jezdit, asi nepůjde.
Protože kdyby to šlo a mělo by to nějaký přínos, tak by to určitě udělali.
Měli to zavřít na celé léto a vyměnit všechny pražce naráz. A byl by od toho na dalších 40 – 50 let zase klid.
A jakpak bys experte toho půl roku zajišťoval NAD? Ty kloubové autobusy (a jejich řidiči) mají v pracovní dny práci jinde…
Tak platí snad prázninový jízdní řád, tím se nějací řidiči v běžném provozu ušetří ne?
To se ušetří, ale taky by mělo být nějaké období, kde budou schopní vyčerpat větší část dovolených. I k tomu slouží prázdninévé JŘ.
Po povodních 2002 je vzali výpujčkou z jiných měst. Ale samozřejmě nad 60 kloubusů za hodinu to nešlo.
Dopravu v Karlíně po povodních mi ani nepřipomínejte. Tak přeplněné autobusy jsem nikdy předtím ani potom neviděl. Chyběly už jen nacpávači, museli jsme se tam nacpat sami.
Sice nebyli nacpávači, ale koordinátoři. Alespoň na výchozích stanicích. Když uznali, že je bus plný, stoupli si před dveře s rozpaženýma rukama a řidič okamžitě zavíral dveře. Protože lidi by se tam sami beznadějně cpali i bez nacpávačů, i když za pár sekund byl přistaven další bus.
A to by se jako stihlo, vyměnit 19 tisíc pražců za dva měsíce?
Mimochodem, i kladiva během prázdnin vyžadují 2x větší kapacity než akce o víkendech.
Počet zasažených by byl IMHO výrazně vyšší.
No ti řidiči se „ušetří“ tak, aby si mohli vzít nějaké volno. I zajištění náhradek o prodloužených víkendech a letos navíc v srpnu je na hraně toho, co se dá zvládnout. Mějte s řidiči autobusů slitování.
No zřejmě tak, jako experti navrhující zavření magistrály. Prvních pár dní by to bylo peklo, pak by se nějak přizpůsobili nebo odstěhovali z Prahy. Ale já proti tomu moc nemám, zejména když je výluka jakoby trvalý stav.
V roce 2002 při povodních tomu říkali katastrofa. Jen tehdy byl most pod Vyšehradem mladší a provoz ještě unesl.
Pokud se bavíme o C, tak se od povodní jezdilo na IPP, o týden později už na Muzeum. Béčko nahrazovaly hlavně tramvaje.
Béčko nahrazovat i tehdy zavedený vlakový pendl Masarykovo-Bechovice…
Snad už milionkrát někdo někde srozumitelně vysvětlil, proč by to nebyla lepší varianta, ale je to prostě marný…
Ano, ale při takové uzavírce by nejezdila třetina všech běžných autobusových linek, a v zásadě ani to XC, protože potřebný interval kolem 13 sekund a tedy nějakých 240 autobusů v každém směru za hodinu, by fyzikálně městem nedokázalo projet. Nezvládalo by se tak rychle nastupovat a vystupovat, nezvládaly by zastávky, jízdní pruhy, křižovatky, na koncích by nebylo kam odstavovat autobusy na přestávky. Je třeba si uvědomit, že výluky se dělají o víkendech, svátcích a v prvním červencovém týdnu, protože jede cca čtvrtina lidí špičkového maxima běžného dne. A i to se zvládá obtížně. Letos v srpnu bude nutné poprvé jít… Číst vice »
Ví se, kdy budou vyměněny komplet všechny pražce? Nebo jaký je aktuální stav? Vím, že jich je hodně, ale nikde nepíšou, kolik toho zbývá.
Akorát se chtěl zeptat na totéž. Ty výměny pražců trvají snad už deset let a konec v nedohlednu.
Hádám, že až to dodělají, tak se začne nové kolečko v rámci pravidelné údržby.
Nezačne. Původní dřevěné vydržely 50 let, betonové nejspíše vydrží více. Pravidelná údržba se dělá každou noc.
A až jednou sundají PA-135 a přejde se na C na CBTC, tak nebudou potřeba výluky, stejně jako nebyly potřeba na trase A.
Co je myšleno tím, že nejsou potřeba výluky? Jakože se to dá dělat za provozu, nebo stačí ta noc?
Že se to dá udělat v noci, jako jakékoliv jiné opravy. Za provozu se pražce určitě měnit nedají, ve stavebním místě se musí sundat kolejncie.
Na C je problém s vlakovým zabezpečovačem, proto se snaží občas dát větší kus větší výlukou.
Spíš přijde nové ZZ a instalace stěn, to jistě nějaká omezení vyvolá.
Instalace ZZ se předpokládám bude dělat za provozu současného ZZ (přes den) a fyzická instalace o nočních výlukách. Instalace nástupištních stěn může případně zavřít jednu stranu stanice na pár dnů, pokud to nepůjde udělat během nočních výluk, ale nezavře to část trasy.
I teď se na C instaluje ZZ a ani o tom nevíte. CBTC postaví separátně a to staré bude paralelně fungovat, dokud bude potřeba, tak jako teď ARS s LZA na B. PA-135 nebo LZA se instalovaly po nocích, žádné dlouhodobé výluky. Pravda teď byly výluky na A kvůli upgrade LZA, aby se dostalo na stejné provedení jako je na B mám dojem.
V nedohlednu asi ne. Mezi Florencí a Kačerovem bylo 19 397 dřevěných pražců.
Loni po Velikonocích pustili čísla – bylo vyměněno už 12 528 pražců. Od té doby pár akcí proběhlo, ale okolo 5000 kousků bude stále zbývat, takže nejméně deset uzavírek to dá.
Když dpp při tom baví demontovat a znovu instalovat komplet zabezpečovačku. Nesmí používat kolejový obvod ani čitač nápav, musí mít v kolejišti pás na schování pražců a dalšího vybavení.
Ono je to asi nebaví, ale bez zabezpečovačky metro normálně jezdit nemůže. A kdyby se s výměnou pražců čekalo, až bude vyměněn traťový zabezpečovač, ty pražce by mezi tím shnily.
Ona ta prkýnková Matra je pořád to nejlepší, co v metru je (AŽD bastly). Vize je taková, že dostavbě D se na C dají nové vlaky i nový zabezpečovač pro autonomní provoz.
Výměna pražců běží už deset let, jak tu někdo správně napsal. V roce 2015 bylo autonomní metro sci-fi…
Matra nejlepší…to určitě arogantní odborníku na vše
Matra že je nejlepší? Kam na ta moudra chodíte?
LZA umožňuje bezobslužný obrat (zkoušeno tuším v r. 2006?, jen tenrát nefungovala německá (!!!) technologie detekce pádu osobny do kolejiště, tak tam v praxi byl fíra z předchozího vlaku) – takže ani v tom roce 2006 to až tak velké scifi nebylo.
Jenže ono je každé něco úplně jiného: kol. obvody nebo POčítače náprav sklouží pro traťové a staniční zabzař („reléovky“ a „autoblok“), zatímco gumový pás či smyčky jsou součástí vlakového zabzař.
Takže na Céčku (a stejně i na A/B) jsou i KO a PN, jinak by to celé nefungovalo.
Na Novinách píšou, že do roku 2030.
DPP celkový součet dával naposledy loni a od Velikonoc loni se toho bohužel moc neudělalo, byly spíše stropní desky. Pokud jsem si všímal, tak tři další akce, včetně té aktuální, jsou od loňských Velikonoc -1 000, tedy pořád zbývá na výměnu nějakých 5 850 pražců. Leze do toho zabezpečovačka i stropní deska, takže tempo je cca 1 500 ročně, takže cca 4 roky asi ještě určitě pražcové výluky budou.
Zase to skvěle naplánovali. V největších horkách místo metrem neklimatizovaným autobusem.
Ty klimatizované autobusy nechají samozřejmě v depu, protože by se prý nevyplatilo s nimi jezdit, že? Důchodci ať se uvaří, co?
A když už ten autobus klimatizaci má, tak ji řidič nepustí (tento týden naprostá většina autobusů ve kterých jsem jel) a raději otevřou stropní okno (cestující to za jízdy nemá šanci otevřít, tak na něj to nesvádějte, ten otevře jen ty boční, když neumí číst nebo řidič klimatizaci nepustí).
Nezaměstnanost je nízká a holt dnes řidiče MHD v Praze dělají retardovaní.
Vaše přezdívka moc neodpovídá tomu, co píšete.. Tyto opravy nejsou tak jednoduché, jak si můžete myslet a musí se plánovat s velkým předstihem dopředu. A jak pak můžete vědět, jaké bude na několik měsíců počasí?
Jinak než nadávat na retardované řidiče, tak za nimi zkuste zajít a říct jim to, ne? Aspoň by vám řekli, proč jí případně nepustí.. Já když jedu novým busem, tak bývá většinou klimatizovaný.
Aspoň by jste mohl říct, že jste se snažil.. místo toho zatím jen nadáváte, jako správný čecháček 😉
Výluka se jednak plánuje hodně dopředu a druhak to největší vedro naštěstí vyšlo před výlukou, dnes to klesá a zítra bude ještě víc chladno. Jinak nechápu co vás vede k myšlence, že klimatizované busy zůstávají v garáži a vaří se jen důchodci, zřejmě nějaká projekce osobních problémů vašeho života.
Je to plánováno tak dlouho dopředu, že ještě v úterý byly v celém C cedule, že bude výluka pouze 3. a 4., plus 5. a 6. výluka A. Totéž bylo i v sekci mimořádností na dpp.cz i zakomponováno do idos.cz.
Linka 36 je víceméně k ničemu. Viděl jsem jich dnes, tuším, osm, všechny skoro prázdné a klimatizaci neměla ani jediná. O posílení povrchové dopravy alespoň na běžný (=neprázdninový) interval škoda psát. A když se k tomu přidá technická závada jakési tramvaje v zastávce Moráň v ranní špičce, o zábavu při objíždění vyloučeného úseku C povrchovou dopravou je postaráno.
To je absolutní nesmysl, výluka na C byla od počátku naplánována na 3., 4., 5. i 6., jen se na víkend zkrátí úsek. Na A žádná být neměla. A zkrácení úseku vyplývá z toho, že v pracovní dny nelze metro provozovat na Pavlák a zpět, protože pod interval 10 minut se nedostanete a lidé by takový vlak metra převrátili.
Nedávno na to byla reportáž. O víkendu kdy byl rozkopaný Anděl nechal DPP najet hodně 15T do vozovny Motol, aby nemusely do provozu.
DPP nikam tramvaje najet nenechal, ty tramvaje do Motola patří, protože každá vozovna má nějakou převahu typů tramvají, na které má pracovníky a zařízení pro údržbu. A odstěhovat celou vozovnu v sobotu ráno a v neděli večer jí vracet zpět, je opravdu šílený nápad, hlavně docela dost drahý.
Mezitím v realitě:
z 30 pořadí 25 vozů s klimatizací (5031, 5023, 5016, 6987, 6991, 5521, 5035, 5001, 5040, 6988, 6971, 6966, 6975, 6955, 5517, 5045, 6993, 6994, 6964, 5065, 5068, 5080, 5020, 5064, 5019) a 5 bez (6905, 6899, 6897, 6927, 6827).
Můžeme být rádi, že v (provozním) metru je klimatizace víceméně přirozená, což není samozřejmost v jiných zemích.
Ano, někde mají metro vybavené klimatizačními jednotkami, takže není potřeba poslouchat ten randál z otevčených okýnek, kdy si člověk myslí, že mu praskne hlava a ještě pak hodinu neslyší.
To, jak to v pražském metru rámusí mne překvapilo. Je to o dost víc, než novější metra, na který jsem teď zvyknutý. Různé syčení, vrzání, nárazy přes kolejnice..
Mám teda srovnání s nadzemkou i podzemkou (Siemens style), nadzemka je poměrně tichá jako tramvaje, podzemní rezonuje asi kvůli tunelu (2-3x víc), ale pořád asi o 30% míň zvuků než v Praze.
Holt ty naše soupravy jsou pořád kvalitou na východě a právě všemožnými „větracími otvory“ proniká hluk z tunelu do soupravy.
To by musel DPP lepit izolované styky. A nejen to.
Klimatizace v pražském metru, které jaksi nevyjíždí nikde ven, by velmi zhoršila vzduch ve stanicích a tunelech, kam by z těch vozů proudil ten teplý vzduch. Tj. vedlo by to ke klidnějšímu vlaku, v zásadě vymraženému podle libosti, ale k poměrně nepěkným pocitům ve stanicích.
A tak je to správně – kdo jezdí zadarmo by měl povinně jezdit v těch neklimatizovaných, aby neubíral místo platícím.
Knuuu, důchodci, to už tu dlouho nebylo. Až přijde Babiš, zavede 150 slevy, aby důchodcům za jízdu ještě platili 😀