Část D11 na státní hranici s Polskem v roce 2025 je reálná, míní šéf ŘSD
D11 u Královce. Foto: ŘSD
Tři kilometry dlouhý úsek ještě před dokončením celé D11 uleví Královci a Lubawce.
Tři kilometry dlouhý úsek ještě před dokončením celé D11 uleví Královci a Lubawce.
Koupím si dětský šampus. A jestli to vyjde, tak ho bouchnu v roce 2025.
Škoda, že to někoho na ŘSD nenapadlo před rokem, protože pozemky okolo Královce už jsou dávno vykoupené, mohl se udělat tendr jen na úsek Královec – státní hranice a mohlo se to otevírat společně s polským úsekem.
Z letáku: Dne 2. 11. 2021 byly zahájeny práce na konceptu PDPS
Což je „prováděčka“. O kolik by se to asi urychlilo, kdyby se ta pohraniční část zpracovávala zvlášť a dělalo se na ní VŘ zvlášť, to si netroufám odhadnout. Ale muselo by se to rozseknout ještě před zažátkem prací, jinak by to znamenalo spíš zdržení – změna rozpracovaného projektu ho moc neurychlí.
Co jsem někde slyšel, tak PDPS je těsně před odevzdáním (čistopisu).
Souhlasím s komentářem: dálnice Trutnov – Královec bude sloužit jen Polákům.
analogicky: Dálnice Plzeň-Rozvadov bude sloužit jenom Němcům. A to je od začátku do konce hloupost.
PS: Mýto bude platit. Jestli poveze zboží do ČR, nebo naopak? Máme volný trh. Čistě řečnická: Váš mobilní telefon… vy máte Aligátora?
Tak uvidíme v roce 2025 a 2026. Je to velká stavba, objemem stavebních prací i cenou. Tunely a dvacet osm mostů. Navíc Sudety, ostatně kolem jsou umístěny vojenské bunkry.
Na třech kilometrech tunel a 28 mostů? Tak ty seš dobrej pacient 😀
Tenhle „kousek“ D11 se měl stavět tak, aby se otevřel stejně jako v Polsku S3, tak bych z toho teď nedělal žádnou velkou slávu.
A úplně stejný 3-4 km „kousek“ dálnice D52 se mě postavit od rakouské státní hranice po první exit za Mikulov (otázkou je, jestli všichni podnikatelé v Mikulově o tento úsek opravdu stojí)
Určiitě se najde nějaké IČO kterému to vadit bude. Sice ne nutně se sídlem v Tetčicích…
Je absurdní, když se tu někdo podivuje nad užší dálnicí se zálivy. Takto jsou postavené dálnice v Itálii a žádný problém… Ta dálnice bude sloužit především Polákům a čím levnější, tím lepší. Ty 4m šířky tunelů a mostů ušetří miliardy, které lze využít jinde…
Ušetřené 4m šířky tunelu? On někde existuje tunel s 2m krajnicí, která se nepoužívá?
žádný problém… do chvíle než bude potřeba záchranářská ulička …
… a kvůli nějakým náckům tak bude umírat čech a nácek z toho bude vinit poláky, protože kůli polákům ON přikázal tu dálnici zúžit.
Že je to zcela pokřivená logika? No je no. Za rozkaz v plné šíři přece odpovídá ten kdo jej vydal.
V Itálii je taková dálnice snad jen v Brenner, jinak všude jsou klasické
Ta kategorie D 21,5/110 bez odstavných pruhů se zálivy je fakt divná. A vypuštění MÚK Zlatá Olešnice je taky hodně nešťastné, mezi MÚK Poříčí a Královec bude 12 km bez možnosti sjezdu. Tyhle Ťokovy nesmysly nás budou v budoucnu ještě hodně mrzet.
12km mezi sjezdy je moc? Na D11 je i 14 km (mezi sjezdem 76-90)… Na D5 a D11 12 km, na D1 14 a 15 km…
a na D2 hned za sebou 14 a 16km (na slovenské D2 dokonce 24km (Kuty-Malacky) !!!
Ale zrovna na tom 16km úseku mezi Hustopečemi (Ex25) a Podivínem (Ex41) zoufale chybí Exit 33 Velké Pavlovice, díky kterému jsou denně zahlcené Hustopeče (exit byl původně v plánu, přitom by stačil klidně jen poloviční s rampami Brno-V.Pavlovice a zpět a most už tam je!)
Něco jako D21,5 nemělo nikdy existovat. Zvlášť na úseku s tolika mosty a tunely. Za 30 let se budou všichni drbat na hlavě…
Souhlasím. Mělo se to udělat ve standartní kategorii D25,5 pro dálnice II. třídy, aby byl po celé délce odstavný pruh. Ne pro teď, ale pro budoucnost.
Ano, stejně tak se měla postavit jižní část Pražského okruhu s rezervou na šestipruh. Tunely Lochkov a Cholupice a Lahovickou estakádu už teď těžko rozšíříte za nějakou přijatelnou cenu, nehledě na to, že by se musel okruh na delší dobu uzavřít, což je samozřejmě nereálné.
pokud se jednou dodělá i severní část okruhu, tak to třeba až tolik vadit nebude, aspoň že ve směru do kopce jsou vždy 3 pruhy… ale jinak samozřejmě máte pravdu, je to chyba
D3 Veselí Nad Lužnicí směr Budějovice je +-18km. Vím protože jsem jednou špatně odbočil. 36km extra a hodně nadávek.
18 km je to z Veselí-jih (Ex107) až po sjezd na Hlubokou (Ex125), ale mezitím je ještě Exit118 Ševětín, kterého jste si asi nevšiml 😀
Jestli se vám to zdá divný, tak tam nejezděte. 🙂
Jinak jste moc rozmazlený. V tomhle přeshraničním horském kousku je kategorie akorát, v Polsku to není výrazně širší.
Kolik jste ochotný si připlatit na dálniční známce, aby ta dálnice byla širší? Nebo radši mýto 1 Kč/km?
Pro mne by to 1kc/km bylo vyhodne
Tak když toho najezdíte málo, tak asi ano.
Já bych si i za dálniční známku připlatil. Současná cena je směšně nízká, zvlášť když se to vztáhne k ceně PHM, to není ani jedna plná nádrž.
Ano, roční. Když ale jedete po dálnici jen příležitostně a navíc pokaždé jiným autem, najednou je těch 310,-Kč za jednu jízdu v poměru k naší dálniční síti dost drahá sranda a kratší vzdálenosti se vyplatí objíždět.
Zase za pitomce.
Ne, to až teď. Protože bez napojení dálnice na D11 od hranic v kuse sem odolné dobrovolně kamiony 7.5t+, které jsem nemohou tudy zatím
„Tomu já říkám plán, …“
Aby jsme nebyli za pitomce, uděláme nic neřešící část (omlouvám se části Královce) a obětujeme lidi v Bernarticích, Zlaté Olešnici a v Trutnově.
je to hlavně kvůli Polsku, konkrétně Lubawce, aby byla co nejdříve využita komplet polská S3 až na hranice a aby tam nekončila v poli….
Zbytek stavby do Trutnova pojede ve stejném harmonogramu bez ohledu na fakt jestli by se předčasně otevíral 3km hraniční úsek či nikoliv. Toto předčasné zprovoznění nezpůsobí nárůst dopravy v „obětovaných obcích“, až do úplného dokončení 21km úseku bude zakázán vjezd nákladní dopravy… osobáky zakázat nemůžete
Obávám se, že nebude zákaz nákladní dopravy. Bude omezen průjezd podle tonáže (nákladní vozidlo je i malá dodávka). Jestli nad 3,5 t, přitáhne to pouze další plachtové dodávky, které nikdo neváží a jsou nekontrolovatelné na dodržování přestávek. Obávám se, že to bude vyšší hodnota než 3,5 t a při nečinnosti při vážení na našich silnicích bude nárůst dopravy vysoký. Netvrdím, že je to špatně na Polské straně, ale dopad na nás rozhodně nebude pozitivní. Polsko – staví dobře a rychle, při tranzitu přes ČR využívají maximum co ji projde (ne maximu co je povolené) ČR – nejsme schopni dostát závazkům… Číst vice »
ano máte pravdu, do 3,5t to jistě zakázané nebude. A je faktem že plachtové dodávky (oficiálně do 3,5t) jezdí přetížené a je to naprosto běžné a nejde jen o ty polské, ale vesměs vše z „východního bloku“ včetně těch českých… A celkově zažívají v posledních několika letech boom a jejich podíl v dopravním proudu na dálkových silnicích se zvyšuje
To ale není problém ŘSD, že PČR s celníky slibuje už řadu let vážení pevné i mobilní…
U těch dodávek je též problém s dobou práce řidiče, která se nesleduje tak jako u kamionů. A výhodou je i dosažitelná rychlost. Přepravci si našli díru na trhu.
A kudy tedy ty kamiony budou jezdit? Z Kamienné Góry po staré I/5 přes Lubawku?
tak jak doposud.. přes Klodzko a Náchod do Jaroměře…
chápu to tak že bude zakázán nákladní tranzit nad 3,5tuny mezi Trutnovem a Královcem
Co to plácáte za blbosti? pokud se jim podaří postavit ty 3 km v předstihu, tak to bude mít samozřejmě značný přínos, protože již nebude třeba projíždět Lubawkou a Královcem. Je rozhodně dobře, že ŘSD nerezignovalo a snaží se hledat řešení, které pomohou alespoň části obyvatel.
Temer nikomu to nepomuze. Jen Trutnov bude jeste vice zasekany.
Na Trutnov výstavba těchto tří kilometrů žádný vliv mít nebude, ten bude zasekaný úplně stejně ode dne zprovoznění polské S3. Naopak to pomůže Královci, Lubawce a všem řidičům, kteří tudy pojedou.
No…, asi to vidím trochu jinak. Mátl nemůže rezignovat, neb je v nezáviděníhodném postavení, protože zřejmě problém přerůstá jeho resort a je enormně tlačen vyšším zájmem. Poláci si splní svou část smlouvy o S3/D11 a dálnici dovedou k hraniční čáře. Tam bychom měli být v daný okamžik +/- i mi, nicht war?! Nu a mi tam určitě nebudeme, takže polské straně začínají naskakovat s našeho neplnění eventuální škody (na zdraví, enviromentální, ekologické, z budoucího očekávání… a Buhví co si právníci mohou nakombinovat), tyto však zajisté půjdou vyčíslit. Polská strana je ale vstřícná a ŘSD s GDDKiA si chrochtají vzájemně do… Číst vice »
A to myslíte tak, že nebýt „nic neřešícího kousku“, nebude v Bernarticích… až Trutnově žádná doprava?
Taky si myslím že se postaví 3km. Kamiony tam budou nové svištět (ať legálně či nelegálně ….)
Jako by tam letos neprojel ani jeden jediný, ale najednou se jich tam nahrnou tisíce.
Kolony kamionů v Plzni opravdu nezpůsobovala dálnice do Německa, ale poptávka/nabídka po zboží z/do Německa.
Tak já doufám, že se případným kamionům někdo pravidelně podívá na zoubek, pardon na oprávnění, a když ho mít nebudou, tak je skasírujou a vrátí nazpět.
nebo si můžou kamionisti zařídit vlaky systému Rola z cca Lubavky až do cca Jaroměře, jestli projedou tunelem u Suchovršic.