Část A380 musí po nálezu části motoru v Grónsku na nečekanou kontrolu

A380 v barvách Air France. Foto: Air FranceA380 v barvách Air France. Foto: Air France

Červnový nález části motoru GP 72000 v Grónsku, který spadl v září 2017 z letadla Airbus A380 společnosti Air France,

Červnový nález části motoru GP 72000 v Grónsku, který spadl v září 2017 z letadla Airbus A380 společnosti Air France, má už první dopady na provozovatele těchto strojů vybavených motory od Engine Alliance.

Americký úřad civilního letectví FAA  vydal bezpečnostní opatření, podle kterého mají aerolinky s těmito letadly ve flotile na kontrolu částí motorů, zejména sací části včetně dmychadla a krytu motoru. Na kontrolu musí také lopatky kompresoru. Mají prozkoumat, zda v částech motoru nejsou trhliny. Opatření se týká letadel, která létají do USA.

Jde o důsledek vyšetřování mimořádné události staré téměř dva roky, kdy letounu Air France na lince z Paříže do Los Angeles  po čtyřech hodinách letu na motoru č. 4 odtrhla celá sací část včetně dmychadla a krytu motoru. Při přistávání se ještě odlomilo od motoru několik dalších součástek včetně lopatek kompresoru. Incident si nevyžádal žádné zranění, letadlo přistálo nouzově v kanadské Goose Bay.

Pátrací tým našel díly z motoru po dlouhém hledání v Grónsku letos v závěru června. Výrobce už vyvinul novou součást motoru, který by měla kryt lépe držet.

GP 7000 je jedním ze dvou typů motorů, které se na A380 používají. Kromě Air France s nimi létají ještě Etihad Airways, Korean Air, Qatar Airways a velká část flotily A380 Emirates.

Tagy Airbus A380 FAA GP 7000 Top
2 komentáře