lot
Dopravci Infrastruktura Železnice

Cargo Motion vzkřísilo další vlečku. Na okraj Ostravy chce vozit vlakem i potraviny

První jízda na obnovené vlečce Polanecké obchodní společnosti. Foto: Cargo Motion
První jízda na obnovené vlečce Polanecké obchodní společnosti. Foto: Cargo Motion

V Česku ožila další vlečka, která by mohla pomoci přitáhnout více zboží z kamionů na do vlaků. Společnost Cargo Motion obnovila vlečku ze stanice Polanka nad Odrou, která vede z koridorové trati na jižní okraj Ostravy. Vlečka vede do areálu Polanecké obchodní společnosti.

K obnovení provozu došlo po více než čtvrt století. Kdysi sloužila například k dopravě brambor do skladů pro celé Ostravsko. První jízda proběhla na konci dubna, předcházela jí prohlídka vlečky a provedení potřebných údržbářských zásahů za účelem zajištění bezpečného provozování drážní dopravy. Lokomotiva řady 711 dopravila k opravě lokomotivy řad 700 a 710.

Podle Jana Fedora z Cargo Motion bude zatím na vlečce provádět údržbu a opravy motorových hnacích vozidel a pravidelnou běžnou údržbu nákladních železničních vozů. „K tomuto účelu je výhodou existence remízy lokomotiv, vybavené prohlížecím kanálem v areálu,“ dodal Fedor.

Rád by ale vlečku a areál využil i pro přepravu jednotlivých vozových zásilek například včetně potravin. Nabízí se i zajímavé spojení: v celém komplexu buduje své zázemí jeden z velkých potravinových e-shopů. „Věříme, že potenciál pro dopravu potravin, zejména těch trvanlivých, na železnici je,“ dodal Fedor. V Česku se zatím po železnici vozí například nápoje z Karlovarských minerálních vod.

Železniční vlečky po letech rušení v Česku zažívají vlnu obnovování, z velké části je to i kvůli kůrovcové kalamitě. Jen loni došlo k obnově šesti vleček. Zájem o obnovu vleček považuje výkonný ředitel sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz za důkaz potenciálu nákladní dopravy po kolejích. „I proto jsme proti vůli ministerstva dopravy podporovali vlastní verzi novely zákona o dráhách, která umožní větší rozvoj vleček a byznysu našich členů,“ dodal Sládek.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír

Je to skvělá zpráva, jen pokud se tam bude nějak pravidelně jezdit, stalo by za to zřídit tam přejezd s bílou pozitivkou. Je tam špatně vidět, dále většina řidičů tam nezpomalí, protože si myslí, že nic nejede a navíc ta silnice je frekventovaná, čili pozitivka, aby přes něj byla ta 50ka by byla vhodná.

Jerry

Polanka nad Odrou je výhybna ne stanice..jinak takovým projektům fandím otázka jestli to vyjde.u větších měst by mnely být sklady obsluhované vlaky.

Ondra

Ona ta stanice je trošku nadnesená, je to „jen“ zastávka ale ta s tou výhybnou sousedí tak to bylo myšlené asi takhle.. :))

Kkarel

Opět se bude jezdit do zeleniny.

IGCT

skvělá zpráva, jen tak dál

Jiří G

Super práce, ať se daří. My v Cargu můžeme jen škrtat a rušit 🙁

Jerry

Když máme tupé vedení

robert

Super. A mapička by nebyla? 🙂

pozorovatel

Soudím, že ten přejezd na obrázcích je nejspíše tady: 49.797259, 18.197183

Marian Kechlibar

Tak to by byly dvě radosti v jedné.
Ta první, že snad bude v Ostravě konečně fungovat někdo jako Rohlík nebo Košík (zatím je tam jenom iTesco, kde občas narážíte na problém kvality čerstvé zeleniny a ovoce).
Ta druhá, že by k tomu mohla přispět i železnice.

Hrebicek

Rohlik v Ostrave funguje od letoska.

Marian Kechlibar

Koukám, že máte pravdu! Už asi měsíc.
Zatím podle všeho zavážejí z brněnského skladu.

Roiman4

Pokud je ta silnice frekventovaná a podle toho, ze tam stojí s placackou, tak by to chtělo lepší zabezpečovací zařízení než jen “kříž”

K.S.

Jestli to spíš nebude tím že tam není přes keře zatím bezpečně vidět a že se možná převážela vozidla v neznámém technickém stavu.

Vlado

Dnes bych se chtěl jen zeptat ,jestli to dobře chápu.V Polance je vlečka firmy TSR.ČR (kovošrot) ,předávací koleje jsou 118-120 žst Polanka ,která je napojená na dálkové řízení CDP Přerov (směrem k zastávce Polanka je ještě vlečka na štěrkopísek) Tou oživenou vlečkou je výtažná kolej ,jak se tam místně říká do zeleniny?Nic jiného mě nenapadá ,za mě tam byla před přejezdem výkolejka (frekventovaná silnice Polanka-Svinov)a TSR ji hojně využívala jako výtažnou kolej pro přístavbu vozů na předávku,je to ono?

klik1

Ano.

Kubrt

Ano.

Martin Hanzal
Radiátor

Super krok. Držím palce ať to vyjde i s tím převozem jídla .