CAF získal dvě velké zakázky na nové vlaky metra. Jezdit budou v Oslu a Madridu
Nové metro pro Oslo. Foto: CAF
Výrazně větší je zakázka pro Madrid, má hodnotu 450 milionů eur.
Výrazně větší je zakázka pro Madrid, má hodnotu 450 milionů eur.
Ááá, škoda, že ne linka číslo 7 v Madridu. 😀 Ale super zpráva, těším se.
Len malá oprava, dopravný podnik v Oslo sa nazýva Sporveien, nie Sporverein. https://en.wikipedia.org/wiki/Sporveien
V Madridu jsem pár let nebyl, ale řekl bych, že půjde o náhradu série 5000, která nicméně jezdila na linkách 6 (společně s 8400) a 9. Na osmičce na letiště jezdí už nějakou dobu relativně moderní 8000, ty se asi měnit nebudou.
Možná kvůli kapacitě
Zrovna pocitově je ta série 8000 poměrně stísněná a na linku na letiště se moc nehodí. Naopak v sérii 5000 se dá tancovat, přitom vnější šířka nejspíš bude stejná. Takže nejspíš se nové soupravy přesunou na linku 8 a ty stávající budou jezdit někde jinde.
Ovšem vlaky série 8000 pro linku 8 mívaly (snad i stále mají) přímo místa na zavazadla, včetně polic. Nikdy jsem nezažil, že by to bylo narvané.
Série 5000 byly dinosauři už před patnácti lety, zaslouží si konečně odpočinek.
5000 mi přišly prostorově v pohodě. Že nejsou průchozí, to mi zas tak nevadilo, v průchozích 8400 zvlášť na 6 pořád někdo v průchodech stál a bylo lepší to přeběhnout po nástupišti. Nicméně ty 5000 v lepším případě vypadají jak naše 81-71M.
8000 jsem osobně na chuť nepřišel, 8400 a nebo 7000/9000 od AnsaldoBreda mi připadaly v pohodě. 2000/3000 jsou stísněné, ale to je holt dáno průjezdním profilem tunelů na starých linkách.