Buspruh na denně ucpaném příjezdu do Prahy už se rýsuje. Roční uzavírka však starosty děsí

Linka 356 z Horoměřic se posílí. Foto: PIDLinka 356 z Horoměřic se posílí. Foto: PID

Starostové si uzavírku Horoměřické na základě současného vytížení nedokáží představit.

Zástupci Technické správy komunikací (TSK) ve středu představili městské části Praha 6 a starostům okolních obcí pokrok v přípravě buspruhu v Horoměřické ulici ústící na Bořislavku. Ta je dlouhodobě kritizována jako úzké hrdlo dopravy v této části Prahy, autobusy s dojíždějícími ve směru od Horoměřic zde denně nabírají dlouhá zpoždění. Osobní auta tam pravidelně blokují příměstské i městské autobusy.

Horoměřická vede náročným terénem Šáreckého údolí a její rozšíření bude stavebně velmi komplikované. Díky tlaku starostů a Prahy 6 však projekt pokročil a přestavba 1,6 kilometru dlouhého úseku by měla začít v roce 2027.

Během léta proběhne dodatečný inženýrsko-geologický průzkum, do konce roku by mělo být vydáno stavební povolení. V roce 2026 bude následovat výběr zhotovitele a následně začneme stavět,“ popsal Josef Richtr, místopředseda představenstva TSK.

Nepředstavitelná uzavírka

Hlavní stavba má probíhat během roku 2027 za úplného vyloučení provozu. Tato informace však přítomné starosty zaskočila s tím, že si uzavírku na základě současného vytížení nedokáží představit.

Částečný provoz například pro autobusy by však podle Richtra mohl být možný, záleží na nastavení soutěže na zhotovitele. „Nechci o tom spekulovat, ale půjdeme naproti kyvadlovému provozu. Budou však fáze, kdy to nebude možné,“ uvedl Richtr.

Náročné bude podle něj odvodnění během stavby či kotvení opěrných zdí. Na přístavbu dalšího pruhu pro autobusy navážou i opravy všech okolních chodníků. Odhady nákladů jsou nyní 250 milionů korun.

TSK bude mít pro průběh stavby pracovní skupinu s Ropidem, aby se minimalizovaly dopady stavby na dopravu, jako tomu bylo u Barrandovského mostu.

Praha 6 si dlouhodobě stěžuje na komplikovanou dopravní situaci danou zejména velkým množstvím dojíždějících Středočechů. Loni zavedla dopravní opatření, která mají na hlavních příjezdových tepnách do Prahy od severozápadu podpořit provoz veřejné hromadné dopravy před tou individuální.

Každodenní kolaps a volání po rezignaci. Buspruhy na Praze 6 dál vyvolávají u řidičů napětí

To vyvolalo kritiku ze středních Čech a dokonce petici o odvolání radního pro dopravu Prahy Ondřeje Matěje Hrubeše. Středeční schůzka se starosty okolních obcí byla už třetí a i přes počáteční vyhrocenost se již podle Hrubeše začínají projevovat výsledky jednání, kterým je i pokrok s rozšířením Horoměřické.

Projekt buspruhu v Horoměřické. Zdroj: TSKProjekt buspruhu v Horoměřické. Zdroj: TSKProjekt buspruhu v Horoměřické. Zdroj: TSKProjekt buspruhu v Horoměřické. Zdroj: TSK
Tagy Horoměřice ropid Technická správa komunikací hl. m. Prahy
49 komentářů