Buspruh na denně ucpaném příjezdu do Prahy už se rýsuje. Roční uzavírka však starosty děsí
Linka 356 z Horoměřic se posílí. Foto: PID

Starostové si uzavírku Horoměřické na základě současného vytížení nedokáží představit.
Já si ještě dobře pamatuji, jak prakticky denně šly v televizi i rádiu kritika a urážky lidí za to, že údajně nejsou ochotni dojíždět za prací. Dnes jsou kritizováni, uráženi a trestání za to, že za prací dojíždějí.
Nikdo otevřeně nepřizná, že JINDE NEŽ V PRAZE PRÁCE ZA PŘIMĚŘENÝ PLAT PROSTĚ NENÍ!
Také nikdo nepřízná, že kdo může, ten už veřejnou dopravou do práce jezdí. Té zbývající většině nic jiného než auto nezbývá, chtějí-li se uživit.
Kdo nemůže jezdit veřejnou dopravou z těch stovek tisíc dojíždějících?
Doufám, že ta nebude kombinace s cyklisty, v tom stoupání je kombinace bus a cyklistů totální nesmysl, na projektu to tak vypadá, jsou tam na vozovce tři symboly. Cyklisté by měli v tom lese mít stezku někde úplně jinde.
„Oprava chodniku“ jakoze ty chodniky postavi? Z toho planu to nedovedu poznat
Zda se, ze na to o jak rozsahly pocin se jedna je to takova ta prazska klasika, pri ktere se ad hoc resi prostor z pohledu jednoho problemu bez sirsiho kontextu. Clanek zminuje “opravu chodniku v okoli”. Coz je nicmene znacne tragicka zalezitost. Napriklad bezmotorove – pesi/cyklo etc. spojeni od severu (cela Sarka/Nebu/Horomerice etc. k metru a sluzbam na Velestavine a Borislavce je velmi nedotazene a toto je pochopitelne trasa nejpriznivejsich sklonovych parametru. Soubeh bezpecne a komfortni trasy pro nesilnicni dopravu nicmene projekt patrne (?) vubec nezohlednuje ani pri jiste vysokych investicich do zarubnich zdi etc. Takto promeskavame po meste… Číst vice »
Pruhy pro autobusy jsou skvělá věc. Nejraději mám, když se zřizují tam, kde jsou celkem jenom dva pruhy a úplně nejlepší je, když pruh pro autobusy začíná až x metrů za křižovatkou, ze které odbočuje autobus. Nakonec na tom všichni vydělají několik minut zpoždění. Jedno takové skvělé řešení je na Poděbradské za křižovatkou mezi tramvajovou smyčkou a Hloubětínem ve směru do centra.
Mohl by vést z Lehovce jen jeden pruh přímo, aspoň by se neschopní řidiči zipovali mimo zastavěné území a netroubili na sebe mezi pod okny lidí.
A co takhle popřemýšlet jak zajistit, aby IAD neměla potřebu vůbec do Phy jezdit?
To by vyžadovalo zapojit mozek, ale to bolí…
Takže drahá řešení které v důsledku nic moc nepřinesou.
a … kdyz to vyzaduje zapojit mozek, tak jake reseni jste vymyslel?
Tak schválně, kolik je na okrajích Prahy (teď úplně jedno, jestli na území Prahy nebo Středočeského kraje, tenhle feudalismus nechme stranou) záchytných parkovišť napojených na kapacitní a rychlou kolejovou dopravu do (širšího) centra? A kolik takových vzniklo za posledních řekněme deset let? To je totiž jedna z celkem tří cest. Druhá je taková veřejná doprava po kraji, aby byla pohodlnější a rychlejší než auto (a to ktraj nezaplatí, nemá z čeho; taková je možná po Praze, a to ne všude), třetí je změna situace, kdy významnou část pracovních míst v Praze obsluhují mimopražští, a tam už jdeme do mnohem většího… Číst vice »
ad 1 … zrovna u těch vlakových zastávek v téhle oblasti, resp. na trati od Kralup moc kapacitních P+R nevystřihnete, bo zářez Vltavy (klasika je Žalov, kde je plácek tak pro 20 aut a ten je denně plný) a zástavba v okolí nádraží (v Roztokách nebo Libčicích se nižší desítky aut vejdou, ale to je tak všechno). Řež/Husinec něco zkouší, ale Bůh ví, jak dopadnou. ad 2 … takovou dopravu mimo opravdu hustě osídlené aglomerace nezaplatí prostě nikdo. ad 3 … ano, to JE ŘEŠENÍ. Že bych se jej u nás dožil, tak tomu bych neuvěřil ani po flašce kontušovky,… Číst vice »
Tak nabízí se P+R (aspoň výhledově) v Ruzyni, při čtyřech párech spojů za hodinu namísto jednoho. Nabízely by se i Tuchoměřice a Noutonice/Lichoceves, kdyby někoho napadlo tu větev napojit přímo přes letiště namísto závleku kolem Hostouně (čímž by došlo i na možnost použitelné dopravy po kolejích do Slaného). Autobusy mohou případně navazovat na vlaky, nemusejí jich jezdit hejna.
Když je relativní cena benzínu čím dál nižší, není divu, že jezdí čím dál víc lidí. Dennodenní kolony nikomu nevadí, protože se do tý Prahy vždycky nakonec proskáčou.
Zapomněl jste dodat že ve veřejné dopravě akorát zdražují tak se to nevyplatí a ty kteří chtějí oponovat tak z vlastní zkušenosti jsem chtěl do Děčína z rodinou vlakem no koukněte se kolik za lístky a pojedete jako já autem.
Nepomohl by té Horoměřické především kapacitnější výjezd? Jestli je na Evropskou jenom jeden levý pruh a ještě se dává přednost protijedoucím, tak to asi moc kapacitní není, ne?
V Horoměřicích bydlí několik zastupitelů i úředníků z protekční Prahy 6, takže se bude stavět, i kdyby čert na koze jezdil 🙂 a všechny objízdné trasy na rok zkolabovaly :-(. To všechno proto, aby se busy dostaly na metro za plánovaných 8 minut – a ne třeba současných 10 nebo dokonce 13 minut.
To běžte vyprávět obyvatelům zanedbaného jihu a východu Prahy, třeba do Jesenice nebo Kolodějí, kde se na metro prokousávají nejméně půl hodiny, nestěžují si a žádné nové silnice jim nikdo nepostaví.
Vždyť v Jesenici byl postaven obchvat a teď se plánuje stavba Vestecké spojky. To je investice úplně v jiných řádech než nějaká Horoměřická.
Ve spicce je to i pul hodina, a to nepocitam naprosto zasekany Nebusice, az ke skole kolikrat. A ne te Mezinarodni, ale zakladni. Chapu, ze oproti jihu a vychodu to nebyva az tak sileny, ale to, ze je to nekde horsi, neznamena, ze to nebudeme vubec resit preci :-/
Mně to připadá, jako že nikdy z těch horoměřických úředníků ještě nikdy po Kamýcké v ranní špičce do Prahy nejel: kolony jsou tam ráno už teď velké a i když jsou od okraje Suchdola až do Podbaby v dost velkých úsecích buspruhy, od Internacionálu na kruháč na Vítězném náměstí musejí stejně pro autobusy počítat minimálně s 10 – 15 minutami, i když dost velká část IAD se tomu úseku snaží vyhnout jinými cestami. To už by bylo pro cestující z celé té severozápadní oblasti do Prahy lepší přidat vlaky z Roztok do Prahy a udělat návozy k nim – a… Číst vice »
Osobní auta tam samozřejmě žádné autobusy neblokují. Osobní auta prostě jedou po stejné silnici jako autobusy a stojí ve stejných kolonách. Blokovat je budou, až bude bus pruh a něm pojedou auta.
Blokování může být i legální. Například se běžně říká že vlak jedoucí z Malešic do Holešovic blokuje koridor
Objízdné trasy sice vedou dost jinudy (hlavně asi tedy směr Suchdol), ale předpokládám, že většina lidí se nějak potřebuje dostat kamkoli do Prahy, metro už je pak nějak rozveze różnym směrem. Kapacita ostatních silnic není dost velká na to, aby umožnila převést všechny ty lidi autem, ale určitě je dostatečná na to, aby umožnila všechny lidi převést, pokud se tam nepustí auta. Typická ilustrace toho, jak je automobilismus luxusem hlavně stran záboru prostoru. Řešení se nabízí tedy zakázat vjezd IAD o na Suchdolskou a natáhnout frekventované bus linky Dejvická – Suchdol – Horoměřice/Přílepy.
Jako osoba, která skoro denně autem vyjíždí z této oblasti, si myslím, že nyní není reálné Horoměřickou uzavřít.
1. přes Nebušice jezdí velké množství aut ze Středočeského kraje, takže zkolabuje Evropská, případně Vlastina apod., protože to nepůjde
2. Z Velkých Přílep a okolí vše stáhne Kamýcká a Lysolajské údolí a to včetně Nebušic a Horoměřic, takže kolaps na Suchdole
Buspruh je třeba, ale tohle bude oříšek. Objet se to prostě v podstatě nedá. Nikomu to nezávidím, je to na prohrané volby v lokalitách za uzavírkou.
A po volbách a změně garnitury budou všude do Prahy natažený šestipruhy? Prostě ty kapacity narazily na svůj strop a je v podstatě finančně i časově nereálné s tím něco zásadního dělat.
Ne, ale kdokoliv bude v zastupitelstvech v dobe uzavirky Horomericke, to bude mit sakra tezke, jak budou lidi nadavat.
„Nikomu to nezávidím, je to na prohrané volby v lokalitách za uzavírkou.“
Bu bu Babiš 🙂
A pak se člověk nemůže divit že je to tu hobitín.
Potrenujte porozumeni textu. Je to na prohrane volby, protoze kdokoliv bude zrovna v tu dobu v zastupitelstvech (zde pro Vas prekvapeni – urcite to nebude Babis, ten nekandiduje v komunalkach), tak za to „ponese odpovednost“ a lidi budou nadavat na nej, kvuli uzavirce.
Terezo, super, že tu někdo přemýšlí. je to přesně, jak píšete.
Nebušice a trs příliš neumím, odtud asi VHD jvětšinově oklikou na Evropskou, protože Šárecké údolí asi bohatě zaplní IAD, a pak je tam podjezd dráhy v Podbabě, Horoměřice Lysolajemi, pokud se ROPIDu podaří zlomit obránce Lysolají = Hlubučkovy pohrobky (aktuální starostku neznám), sehnat autobusy schopné podjíždět dráhu v Podbabě a ten odklon ukončit nejspíš raději už u Nádraží Podbaba (tramvaje + vlaky), a všechno na sever od čáry Suchdol – Horoměřice stahovat do Roztok na vlaky (zahuštěné místo nesmyslné linky S61) a tam nejspíš i skončit (u rozvodny), protože dál do Prahy bude i tak dost IAD. což prosadit u… Číst vice »
Umí někdo vysvětlit výhody tohoto řešení proti světelným závorám umístěným před/za Horoměřicemi?
Buspruh výhoda celkem je, ale zabejčenost jej vybudovat i za cenu mnohaměsíční (tady se dočítáme, že dokonce roční) celkové uzavírky v úseku, za nějž teda není moc objízdná alternativa, a na komunikaci, kde budovat rozšíření je složité… No, nevim. Nas*anost lidí nebude malá, včetně těch ze 161, 312, 316, 356, které budou mít strašidelné objížďky. Objízdné trasy zkolabují, to je jistota. Proti sáhnutí do nastavení cyklů křižovatky Evropská x Horoměřická se, předpokládám, postavil minimálně Ropid (kvůli tramvajím), což ale také lze chápat. Jinak před světelnými závorami by uvízly i pidové autobusy. Řešení jsou koleje a kolejová doprava, když se nám… Číst vice »
Zabejčenost nesouvisí s budováním buspruhu. Celková uzavírka bude proto, že záměr postavit buspruh vedl k tomu, že se v zásadě staví Horoměřická nová, protože jsou tam špatné sklony, odvodnění, chybí chodníky a je potřeba doplnit řadu opěrných zdí. Přistavět buspruh by ke stávající nevhodné komunikaci šlo, ale je škoda ten záměr nevyužít k pořádné rekonstrukci celého úseku.
Křižovatku na Bořislavce logicky nechce posílit s vjezdem do města P6, protože by mnohem víc stál Kulaťák.
Železniční most přes Šárecké údolí bych chtěl vidět. 🙂 Ono bude stačit, jak rozrýpají tu chráněnou krajinu Šárky tím bus-pruhem.
Proč přes údolí? Okolo je více tratí, použil bych především tu od Slaného přes Středokluky/Kněževes, ovšem napojit by chtěla na letištní odbočku vedoucí do Ruzyně, oklika přes Hostouň a okraj Jenče je příliš, byť obsluhuje Dobrovíz (ale pohříchu ne moc se zbožím).
Plus možno prodloužit plánovanou suchdolskou tramvaj k Horoměřicím a tam navázat autobusy.
Když postavíte před Prahu světelné závory, všechny spoje příměstských autobusů tam budou stát v kolonách s auty, aut tudíž přibude…
Světelné závory nevygumují ta auta, které jedou do Prahy.
Až bude nový buspruh, tak by se mohla postavit trolejbusova trať jak do Nebusic, tak i do Horoměřic.
A krevety byste nechtěli?
Krevety si každý den nedávám. Ale vzhledem k tomu, že autobusy jak ve směru na Nebusice, tak ve směru na Horoměřice musí překonávat údolí Sareckeho potoka, a vzhledem k velké frekvenci spojů by se to vyplatilo, zvláště jestliže pokračuje výstavba v obou oblastech.
Jisté, počítám s tím, že časem autobusy do Tuchomeric nebudou jezdit přes Nebusice, a snad se také zrealizuje prodloužení budoucí tramvajové tratě do Suchdola ve směru na Horoměřice a Velké Prilepy, nicméně i tak si myslím, že frekvence spojů v obou směrech bude natolik dostatečná, aby obhajila ekonomiku provozu trolejbusovych linek v obou směrech.
Rovnou nové sloupy při rekonstrukci ulice.
Doufám, že se to nepotká časově s přestavbou Kulaťáku, nebo s opravou mostu nad kolejemi v Sedlci.
Normálně patřím k těm co zácpy považují za nutný důsledek hustého osídlení a absence mýta, kterému nejde zabránit silnicí navíc a nějaká dílčí omezení kapacity silniční sítě je moc zásadně nezhorší. Ovšem tady to bude fakt brutální, díky táhlému přírodnímu parku to prostě nebude kudy objet. Něco málo projede ulicí V Šáreckém údolí, ale to je ulička, hustý obousměrný provoz (včetně asi kloubových busů) si tam jen těžko dokážu představit, navíc to nakonec stejně skončí na Jugoslávských.
Návrhy řešení nemám, jen jsem chtěl říct že tentokrát výjimečně obavy z uzavírky považuji za oprávněné
Ulicí v Podbabě projede z velkých současných busů pouze SOR BN12, proto jezdí povinně na lince 355 a 902. Takže Arrivě/ČSAD Kladno Šáreckým údolím neprojede v podstatě nic, i kdyby chtěli.
A hlavně jde o podjezd trati a to předevšim ve směru k řece.
Ano. Proto jsem to napsal. Je to konec ulice v Podbabě. Ulicí jako takovou (kromě podjezdu u trati) projede celkem cokoliv.
Tak by to rovnou chtělo postavit i nějakou technologii hlídající zneužívání buspruhu řidiči, kteří tam nemají co dělat, protože tady na tomto místě to bude také asi velice časté.
Technologie by se určitě nějaká našla, hlavně by to chtělo vymáhat pokuty z takto detekovaných prohřešků.
Viz jak se netrestá prokázané špatné parkování po Praze.
Taková technologie byla na Evropské nasazena v roce 2020 do testovacího provozu, ale tím to zřejmě skončilo. Nevím o tom, že by tam něco takového teď bylo v provozu.
Technologie je to nejmenší. Problém je v ochotě a schopnosti různých orgánů dodržování pravidel vymáhat a jejich porušování sankcionovat.
To je bezpodmínečně nutné. Jako slušný občan, který samozřejmě značení dodržuje, si pak připadám jako naprostý idiot. Člověk stojí v koloně, zatímco dobrá třetina řidičů vás předjíždí buspruhem.
Ono by dost pomohlo, kdyby buspruhem nesměli taxíky, protože se za to normální auto dobře schová. Druhá věc je vyznačení od kterého momentu auto odbočující doprava může vjet do buspruhu.