BusLine míří k zakázce v Pardubickém kraji. Vyhrál v oblastech, kde dosud jezdí ICOM
Ve čtyřech oblastech došlo k vyřazení nejlevnější nabídky, kraj pokračuje v hodnocení. Smlouvy mají platit od prosince.
Skupina BusLine by měla od prosince letošního roku nově jezdit ve čtyřech oblastech Pardubického kraje. Krajští radní ji vybrali jako vítěze soutěže na provoz v oblastech Jevíčsko, Litomyšlsko, Lanškrounsko a Orlickoústecko. Smlouvu má získat na deset let.
Konkrétně jde o sdružení firem BusLine LK a BL14, obě firmy patří do skupiny BusLine. BL 14 autobusovou dopravu dosud nikde neprovozuje. Vítězství sdružení oznámil kraj v tiskové zprávě. Ve všech oblastech dosud jezdí ČSAD Ústí nad Orlicí patřící do skupiny ICOM Transport. Výběr radními ale ještě neznamená jistotu, že BusLine zakázku skutečně získá.
Pardubický kraj rozdělil region na celkem osm oblastí. U čtyř není zatím o vítězi jasno, komise rozhodla o vyloučení nejlevnějšího dopravce a hodnocení dalších nabídek v pořadí. Kraj musel první tendr zrušit po námitkách některých dopravců. Vybrat vítěze chybí ještě v oblastech Poličsko, Chrudimsko, Přeloučsko a Holicko.
„Plusem tohoto druhého řízení jsou nižší nabídkové ceny za kilometr dopravního výkonu,“ uvedl 1. náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš. „Naším cílem je dokončit výběrové řízení co nejdříve a předložit výsledky na příštím jednání krajské rady,“ dodal Kortyš.
Sedm miliard na deset let
Celková hodnota zakázky pro všechny oblasti je 6,958 miliardy korun. Kraj v soutěži nežádá nová vozidla. Průměrné stáří vozového parku nesmí být vyšší než devět let, přičemž žádný z autobusů nesmí být starší 12 let. Od třetího roku plnění smlouvy musí být polovina autobusů nízkopodlažních a s klimatizací.
Na první tendr si kvůli zadávacím podmínkám stěžovaly společnosti Arriva Morava a Toms Transport. V prvním tendru byly vítězem firmy vyhlášeny společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy.
Základní objem dopravního výkonu je necelých 164 milionů kilometrů. Maximální rozsah se zahrnutím možného osmnáctiprocentního navýšení objemu odjetých kilometrů je 193 milionů kilometrů. Vedle ceny za jeden kilometr (váha 90 pct.) se hodnotí i takzvaná podpůrná technická kritéria, jako například zvýšený poměr nízkopodlažních vozidel, počet autobusů na alternativní paliva či těch s klimatizací, USB zásuvkami či wifi (váha 10 %).