Autobusy

BusLine končí s MHD v Jičíně, porazil ho místní podnikatel

Autobusové nádraží v Jičíně. Foto: MÚ Jičín
Autobusové nádraží v Jičíně. Foto: MÚ Jičín

V Jičíně bude od ledna příštího roku zajišťovat hromadnou dopravu nový dopravce, firma místního podnikatele Milana Fejfara. Město s ní uzavřelo smlouvu na deset let. Dosavadní dopravce BusLine tak v Jičíně v prosinci skončí. Provozovatel Milan Fejfar zvítězil ve výběrovém řízení, ve kterém nabídl nejnižší cenu 49 korun bez DPH za ujetý kilometr.

„Jde o dlouhodobý kontrakt mezi městem a místní firmou, která uspěla ve výběrovém řízení. Jméno Milan Fejfar je v Jičíně dobře známé a věřím, že po dobu deseti let bude přinášet kvalitní službu dopravní obslužnosti občanům města Jičína,“ uvedl starosta Jan Malý (ANO).

Do konce roku 2029 by měl dopravce najet okolo 350.000 kilometrů, tedy 35.000 kilometrů ročně. Náklady bude hradit město. „Uhrazené jízdné od cestujících dopravce použije ke snížení fakturovaných částek vůči městu, a tak se uživatelé služby budou fakticky podílet na jejím financování,“ uvedl mluvčí radnice Jan Jireš.

V Jičíně je jedna trasa v podobě smyčky. Město počítá od roku 2020 s prodloužením linky MHD v ulici Přátelství na jihu města asi o jeden kilometr, tak aby autobusy obsloužily větší část Nového Města. Jinak se pro cestující příliš nezmění.

Minimální kapacita autobusu bude 25 cestujících, z toho minimálně 15 míst pro sedící. Vozidlo musí umožňovat přepravu handicapovaných osob,“ dodal Jireš. Dopravce nejpozději do začátku roku 2021 zakoupí nový autobus, který bude splňovat emisní normy Euro 6.

(ČTK)

4
Diskuze

avatar
2 Komentáře
2 Reakce na komentáře
4 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
PřemeknoerfMartinS.Tomes43 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Vždyť to říkám, že malý podnikatel ba i na živnost se může uplatnit, ale na jak dlouho, pokud nezaplatí externí garance spolehlivosti poskytování dopravních služeb, které mu náklady zvednou tak, že s vysoutěženou cenou za km nevydrží a bude ji muset zvýšit?

Tomes43
Host
Tomes43

No, aby to nedopadlo jako když pan Fejfar provozoval dopravu pro Královéhradecký kraj.

MartinS.
Host
MartinS.

Tak tady mu na to stačí jeden autobus a 2 řidiči. Jezdí to od 5:00 do 17:00 pouze v pracovní dny. To by mohl zvládnout. A má vlastní servis, takže o víkendu může dělat údržbu. A kdyby to nešlo jinak, tak mu na týden určitě dovolí náhradní vozidlo.

noerf
Host
noerf

Martin.S: V podstatě mu stačí nějaký midibus. Na druhou stranu 3000 km měsíčně není extra žádný nájezd.

Partneři



CSCARGO
RSD