Burgas, Taškent, Tel Aviv. Kraj utratí pět milionů za provoz linek z Karlových Varů

Boeing 737 letecké společnosti Smartwings na letišti v Karlových Varech Foto: Jan SlezákBoeing 737 letecké společnosti Smartwings na letišti v Karlových Varech Foto: Jan Slezák

V roce 2024 letělo z karlovarského letiště nejvíce lidí do Antalye.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal.pozar

Jenom abychom si tu částku 5 mil. Kč dali do nějaké perspektivy: 5 mil. Kč jsou zhruba variabilní náklady na 10 hodin letu Boeingu 737-800. Tedy zhruba na jeden let z Taškentu do KLV a zpět.

Tomáš R.

A co z toho plyne?

Tomáš R.

Na LVH je to dnes z centra KV autem dle map 1:20. Po dostavbě D6 to bude reálně kolem hodiny +/- nějaká minuta.
Jakože fakt dává jakýkoli smysl udržovat miniletiště v téhle vzdálenosti od letiště normálního?

Průvodce původní Aleš

Pokud by tam byl slušný General Aviation, tak samozřejmě dával. Ale dotovat komerční linky, to fakt ne 🙂

Tomáš R.

Jojo, to je jasné.

Forbach

Hejtmanka stále nemůže uvěřit, že jedna linka skutečně létá i bez krajské podpory.

Padre

ANO….co ještě ta bláznivá učitelka na místě hejtmanky vymyslí….

náhodný

Kraje vedené ANO 2011 mají zavést 75 %ní slevu na dopravu. Platí to i zde?

Libor

A co Teherán? Tam nic? 😁

Miloslav

Podporovat lety na dovolenou z krajských peněz mi přijde dost zcestné…..

F. K.

To každýmu normálnímu jedinci, který má IQ vyšší než 10.

vlachjan

Taškent chápu tak, že je zaměřen na „tradiční“ ruskou klientelu, a Tel Aviv že míří na děti tradiční ruské klientely…

Jirka

Určitě mi dává smysl podporovat v případě Varů příletovou turistiku. Tam si troufám i říct, že by se ta dotace 5 000 000 Kč mohla vrátit doslova pár plnými letadly. Ale dotovat linku do Burgasu aby si voliči hnutí ANO mohli čvachtat zadek v Bulharsku bez nutnosti cestování do Prahy, to mi hlava opravdu nebere.

J.K.

Ta nabídka je vždycky na max 2 roky na rozlítání, viz Antalya…. Jestli je celková dotace 5 mega českých tak jsou to drobné a reálně za ně někdo někam letí, jsou horší díry na prachy…

Jirka

Sorry ale na dovolenou má jezdit každý za své.

J.K.

Aha , tak to asi zrušíme třeba dotace všech turistických vlakových linek?

Kubrt

Proč ne? Oba přístupy (dotovat vs. nedotovat rekreační aktivity) mají svou legitimitu (podpora vyžití a místního podnikání vs. osobní odpovědnost za svůj volný čas) a záleží na dotyčných politicích, jaký přístup pro „svůj“ region (obec, kraj, stát) zvolí. ČR je tradičně socialistická země, takže se tu dotuje z veřejných peněz spousta volnočasových, sportovních, kulturních atd aktivit, ale svět by se nezbořil, kdyby tomu tak nebylo. Fungoval by zlomek kulturních institucí, omezilo by se sportovní vyžití, skončily by různé Podřipské motoráčky. Neříkám, že to prosazuju, ale je to představitelná situace.

Petr

Myslím, že dotování zahraničních dovolených je o parník větší pakárna než dotování místního cestovního ruchu.

Průvodce původní Aleš

Turistické vlakové linky přinesou peníze někam, kde chybí a pokud je dotuje kraj, kam ty peníze jdou z jiného (bohatšího) kraje, tak je to obecně přínosné. Pokud dotujeme outgoing cestovní ruch, tak to přinese naše peníze jinam, v tomto případě do Bulharska a na to asi Vaše daně nechcete dávat, že?

Petr

No to vážně nevím jestli se ta dotace vrátí, když si ti přijíždějící turisté nemohou dovolit ani nedotovanou letenku v economy…

Jirka

Při cenách ve Varech, které jsou vyšší než v centru Prahy se vrátí.

Průvodce původní Aleš

Nejde o to dovolit nebo nedovolit. Představte si, že máte dva zájezdy do hotelu na pláži. Dva úplně stejné hotely se stejnými službami, dvě úplně stejné pláže. Úplně stejné okolí se stejnými možnostmi. Jeden zájezd je za 29 tisíc a druhý za 35 tisíc. Na místě utratíte za zábavu a nákupy 50 tisíc. Pro který hotel se rozhodnete?

Petr

No tak v tom vašem nereálném příkladu se rozhodnu pro ten levnější. Jenže v reálném světě bych viděl dovolené za 79 a 85 tisíc cenově naprosto na stejno a budu si vybírat podle jiných věcí než je cena (protože dvě stejné destinace nikde na světě nejsou).

Jen

Tel Aviv je momentálně žádaná destinace 🙂

Průvodce původní Aleš

Možná by bylo dobré číst článek pořádně a trochu u toho přemýšlet:
„Podporovat chceme především ty linky, které létají do dovolenkových destinací. Ale i takové linky, které nám přivážejí turisty,“
Taškent na tom bude podobně, jako TLV, tedy primárně tím budou létat lidi Uzbekové a ne Češi. U těch Uzbeků to možná nebudou jen turisti 🙂

Kubrt

Zjevně to byla narážka na aktuální situaci. Je jasné, že takovýto program podpory leteckých linek se nedá aktualizovat každý měsíc podle momentální situace na světových bojištích, a Izrael se snad brzo zase stane zemí s běžným životem včetně dovolenkových letů, ale hovořit právě dnes o letech do Izraele může vyvolat podiv.

Průvodce původní Aleš

Nikdo neví, jak dlouho bude trvat válka. Může trvat týden, ale teoreticky i roky. IMHO je potřeba být připraven na to, že se civilní létání do Izraele vrátí.

Vojta

Tuší někdo jak koupit letenky na lince do Taškentu? Nezkoušel to někdo? Aerolinka vůbec nezná destinaci Karlovy Vary.

Zbyněk

A nebude to jen charter pro cestovky?

Borat

Minulý rok to umělo prodat Kiwi

Milivoj Niklíček

Dát to nějakému domovu důchodců, hospicu nebo LDN tak by to byly smysluplněji vynaložené peníze.

lvy

Nebo ještě lépe o ty peníze neobírat lidi.

Damian

Nebo to dokonce ani nevybrat na daních a nechat to lidem

Milivoj Niklíček

Lidi by to rozfrcali za blbostě.

N.N.

… nechat o nich rozhodovat ty, kteří se vlastní prací nedovedou uživit?

Kubrt

Mě se to taky moc nelíbí, ale je to politické rozhodnutí vedení kraje (jednobarevná rada ANO). Je otázka, jestli jiná rada kraje by rozhodovala jinak.

Milivoj Niklíček

Bylo by to stejné, jen naivní lidi si myslí, že by to bylo jinak.

Kubrt

V „mém“ Středočeském kraji současné vedení (STAN+ODS) funguje výrazně jinak, než to předminulé (ANO+ČSSD).

LV...

Ovšem nemají na krku regionální letiště. Vodochody se Pentě „rozlítat“ nepovedlo a to pardubické si musí řešit sousední kraj