Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Budovu nádraží ve Veselí nad Lužnicí opraví Avers za 43 milionů

Nádražní budova Veselí nad Lužnicí. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17458213
Nádražní budova Veselí nad Lužnicí. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17458213
Druhá polovina nádraží patří Českým drahám, které rovněž plánují opravy. Restaurace zůstane.

Správa železnic vybrala společnost, která opraví výpravní budovu ve Veselí nad Lužnicí. Vítězem výběrového řízení se stala společnost Avers s cenou 42,8 milionu, když strop byl stanoven na 53,5 milionu. Práce by měly začít v červnu a skončit o rok později.

Ve všech podlažích dojde ke změně dispozičního uspořádání. V přízemí budou nové toalety, zbudovány budou i nové komerční prostory, mimo jiné se počítá se vznikem prodejny typu Stop&Shop. V patře vznikne školící místnost pro zaměstnance Správy železnic a kanceláře. Kompletní výměnou projde střecha včetně krovu, o využití podkroví ještě není rozhodnuto.

V rámci rekonstrukce se uskuteční také oprava fasády z režného zdiva spolu s obnovením původní podoby poškozených štukatérských prvků. Dojde rovněž k výměně dveří a oken, pro zachování původního historického rázu výpravní budovy budou osazena dřevěná špaletová okna. V celé budově dělníci obnoví rozvody kanalizace, vody, topení, vzduchotechniky, klimatizace a elektroinstalace.

Součástí nádraží se službami pro cestující je nicméně i druhá polovina srostlého objektu, kde se nachází například známá restaurace nebo záchody. Tato část zůstala i po velkém převodu nádražních budov v roce 2016 v majetku Českých drah. I České dráhy plánují dílčí opravy, provoz restaurace má být zachován.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Kde tam chcou těch 43 mil prostavet. To je vyhozených peněz z rozpočtu. Neskutečné. Taková perníková chaloupka. To tam plánují nakupovat pozlacené kohoutky a umyvadla?

pkajetan

Clověče, Vy tady nežijete? A co budou dělat stranické pokladny? Co další a další a další podpindosníci… ? Mrkněte sem, jak EU hezky kryje „vlastnické“ vztahy ve firmě, co zakázku vyhrála – jo – ty české známe, a pak ten obrovský záběr: rakve, biče, olejovky a různé jiné cizokrajné ovoce 🙂
https://rejstriky.e15.cz/firma-avk_group_s_r_o-26512068

Aleš

Za 43 mega bych jim postavil nádraží i se saunou a vířivkou.

Kamui

Vždy se mi architektura těhle budov líbila. Není to dnes docela unikátní, že se zde dochovaly téměř všechny budovy na tratích Jihlava – Veselí/Písek ve skoro původním stavu?

glosátor

Podstatná jsou ovšem ta slova téměř a skoro – třeba takový Jindřichův Hradec do toho počtu dochovaných ve skoro původním stavu zrovna moc nepatří.

Lemmy

A proč má dopravce nádražní budovu?

rtep

Nejspíš to pro ČD je výrazně levnější možnost, než kdyby si prostory musela pronajímat od SŽ.

Lemmy

Tak ono je to zbytečně odvádí od „core businessu“.
Služby zrovna v okolí Veselí dost katastrofa – rychlíky oběma směry B+A, osobáky (na JH) jsem tam zažil plecháč + strašně hnusný patra nebo šukafon, jeden grafikon pantera, ovšem v poslední době regiošuk.
Oni nepotřebují vlastnit budovy, oni potřebují makat na službách a zejména v Bulharsku bylo včera pozdě.

Luboš Beneš

Když se vytvářelo SŽDC tak se tam za miliardy převedl majetek drah-koleje a nádraží.Proč zrovinka tady ta část ne?

george

V Soběslavi je nádražní budova města

george

Dopravce úplně nádražní budovu nemá.Má na nádraží komerční budovu/je v ní restaurace/

Jan Neruda

ČD se zbavilo (chytře) jen majetku, z kterého neplyne žádný zisk. A právě ve Veselí tato budova vydělává díky restauraci v přízemí a bytům nad ní. Na druhou stranu ale ČD platí nájem za osobní pokladny a vestibul v budově sousední.

pkajetan

to je taková malá cochárna – aby se v tom ani prase nevyznalo: To patří tomu a tohle zase tomu…