Budovanou Severní spojku v Budějovicích napojí na dálnici D3 estakáda
Stavba Severní spojky v Českých Budějovicích. Pramen: ŘSD

Silničáři předpokládají zahájení stavby na konci roku 2027, což je zhruba termín, kdy by se měla budovaná Severní spojka otevřít.
Zdravíme z Plzně, škoda že se toto nepovedlo u nás u Makra, ale co už…:)
U makra to nešlo z důvodu místa. Bohužel ten KO má neskutečně sjezdů a výjezdů … Jediné řešení bylo zrušit napojení Nové hospody a Makra, což je neprůchodné logicky…
Navíc ty semafory už jakžtakž funguji. Problém tam byl hlavně v řídících, kdyby uměli jezdit, nemusela se ta KO vůbec řešit.
Tak jen doufám, že v tom mezidobí, po otevření Severní spojky a před dostavěním té estakády se ještě dostanu do a z areálu MANE. Už teď se odtud skoro nedá vyjet. Kolony na Okružní na obě strany.
Kruhový objejzd na Okružní totiž nefungule jako kruháč, ale jako křižovatka hlavní – vedlejší. Hlavní směr pochopitelně sjezd z D3 do Generála Píky, kde proudí kontinuální šňůra aut.
Nedoufejte. Aut na Okružní hodně přibude (vše od Písku na Kaplici a Linec) a estakáda přes kruhák ten výjezd u MANE nijak neovlivní.
Nebude lepší to vzít rovně přes diamant, kolem výstaviště a pak za benzínkou najet na II/603?
Minimálně kamiony budou mít zákaz transitu bych si tipl + kolem řeky se to má hodně předělávat a zklidnovat aby se to právě nevyplatilo.
V JIhočeském kraji se staví, jako kdyby měl největší celostátní dopravní význam. A přitom jde o význam v jedné politické straně s 27 poslanci.
on ten JZ Čech byl dost zaostalý, tak asi proto. I ta orientace je spíš západní než východní, takže další důvod investovat právě tam. Více s podivem může být Morava, kam v dřívějších letech tekly mld., o kterých se nám na západě může jen zdát…
Přesně tak, obzvláště jižní Morava je příklad moudrých investic a rozvoje infrastruktury, radost pohledět. Někdy mám pocit, že ombudsman Křeček ve svých slovech o „vzdálené gubernii“ nebyl daleko od pravdy a stav silnic tomu odpovídá 🙂
Jihočechům to přeji, ta dopravní infrastruktura tam byla dlouho opravdu žalostná. Ale fakt by mě zajímalo, čím máte podloženou tu poslední větu. O jakém časovém úseku se bavíme, o kolika miliardách, o které územní jednotcce přesně? Když se podívám na mapu, tak vidím, že se stavělo po celé ČR. Takže mluvit o moravských miliardách, o kterých si západ může nechat jen zdát, zavání spíše nějakým komplexem.
Hustota dálniční sítě na střední Moravě (D1, D35, D48, D49 a D55) opravdu nemá v Čechách obdoby.
Tak si vemte celkový počet obyvatel zvlášť v Čechách a na Moravě a podělte ho délkou dálniční sítě… Abyste náhodou nezjistil že v Čechách je v tomto ohledu dálnic více… Ono to tak i bude, jen jsou v Čechách blbě navržené bez tangenciálních vazeb narozdíl od Moravy… Může tu být jistá podobnost u blízkých D6+D7 vs. D1+D48 s tím rozdílem že ty moravské mají každá dvojnásobný provoz než ty v Čechách. Podívejte se kolik a jak velkých sídel po trase obsluhuje D48 a pak se podívejte na D6 dálnici duchů…
Hlavně první úsek dálnice v jčk se otevřel před 20ti lety ( obchvat Tábora nepočítám). Dneska už je vše jiné, ale ten dluh je fakt velký. A ta střední Morava má slušnou hustotu. Zkuste si projet Plzeň – ČB, ať víte…
Vy asi fakt trpíte komplexem Morava. Za prvý, Plz-ČB zde řeší D20. Za druhý koukněte na intenzity Olm-Zlín, tam D55 i D1 taky stále nemaj. Je třeba objektivně přiznat, že když mají více jak 2x vyšší intenzity a zalidnění (on má PetrN pravdu; stejně tak ČR nejsou jen krajská města, KV 49tis.? to má Jablonec, … Prostějov taky), tak je logičtější začít tam. I ta velikost trpících obcí na trase. Že Vy to sobecky zpochybňujete je Váš osobní problém, ale uleví-li se Vám dejte mi i mínus
To ale přece není o žádných miliardách navíc. Morava má v tomto výhodnější rozložení velkých měst. Relativně málo kilometrů v nenáročném terénu udělá hodně muziky, propojí se všechna krajská města.
Taky se tam x desetileti skoro vůbec nestavělo, takže to je pouze jakési dohánění – snižování historického dluhu.
Podívejte se na hustotu dálnic na Moravě, Severní spojka je pouze segment městského obchvatu mezi silnicí na Plzeň a na Prahu/ Brno v délce ca. 1 km.
Jo už teď se konečně začíná realizovat to, co se naprojektovalo za minulého režimu a třeba v případě severní spojky v osekané variantě bez mimoúrovňového napojení v Českém Vrbném
Celá slavná severní spojka je jen CTRL+C a CTRl+V Strakonické ulice, celý problém se jen přenese o pár kilometrů na sever, tzn. totálně zasekanej kruháč u Globusu směrem z Budějovic, křižovatka Nemanická X Pražská bude taky pecka. Tohle dílo mělo vést po trase Dasný – Hrdějovice – Úsilné a byl by klid na roky dopředu.
To co popisujete je Severní tangenta, která nemá politickou vůli. Koridor na ni existuje.
Nevím, proč by kruháč u Globusu měl být zasekaný. Tam doprava nepřibude, jen bude jinak rozložená. Navíc bude kruháč předělán na turbo, což je řešení, které se např. na křižovatce Husova – Strakonická velmi osvědčilo.
V tomhle případě turbo OK moc nepomůže, auta která pojedou z ČB na Písek, budou stejně muset počkat, než právě auta od Písku obkrouží celou křižovatku a budou pokračovat směr D3
škoda, že není nějaký obrázek. Je to složité na pochopení. Ona už ta současné stavba je taková složitá na pochopení. Na Nemanické x Pražské bude světelná? Je to tak? Myslím si, že úzká hrdla budou i jinde…
Ale je..
https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby/542
díky, škoda, že nedojde k podobnému přemostění i OK u Globusu a Pražské ulice
Taky si myslím, že mimoúrovňově napojit pruh od Dasného by tomu vůbec neuškodilo. Jestli tomu nepřekáží automyčka.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby/189
A pozor, celé řešení má geniální finále: z dálnice čtyřpruhovým přivaděčem na NOVĚ budovaný trojpruh směrem na Písek. Kuba se furt bije do prsou co všechno zařídil, ale tohle je pitomost, že by s ní klidně mohl hned do nově vznikající vlády. Ale na facebooku furt nad něčím přemýšlí se svým čoklem Argem, tak snad mu čtyřikrát štěkne a dojde mu, že by mohly ty pruhy být čtyři i na Písek.
myslím si , že nejhorší místa jsou jinde. Ten tří pruh to pobere…
Klid prosím tě. Tyhle osobní averze jsou trapné.
Kuba není ten kdo to staví, byť se tím chlubí.
Mě by zajímalo, jak hejtman může ovlivnit technické parametry vznikající roky.
on to ovlivnit nemůže, ale jeho instagram to ovlivnit může hodně 😀
Píšete sice samé blbosti, ale hlavní je si kopnout, že! Z ČB na Písek nebude trojpruh, ale čtyřpruh až do Češňovic, kde odbočuje II/145 na Prachatice. Trojpruh bude až na pokračování od Češňovic k Pištínu. A čtyřpruhový přivaděč od D3 končí a bude končit u velkého kruháku na Okružní X Generála Píky. Odtud až ke kruháku u Globusu bude tzv. Severní spojka pouze dvojpruhová!
Až se postaví estakáda napojená tunelem na radnici a vyženou z města fotbalisté, bude chtít v Budějovicích žít každý.
Páni, to bylo skoro k věci.
Teď je otázka jestli bude stačit okružní křižovatka u Globusu a úrovňové křížení Pražská x Nemanická.
Křížení ulic Pražská x Nemanická bude mít nově vybudovanou samostatnou odbočovací větev doprava směrem k Budvaru přes areál současného „JIP potraviny“. Na videu je to zřetelné v čase 2:55.
https://www.youtube.com/watch?v=e18Sms9tIIM
Ovšem tato větev tu křižovatku nezachrání, ale jistě pomůže. Primárně byla navržena z jiného důvodu, a to pro možnost napojení areálů severně při příjezdu od Globusu. Na křižovatku u Globusu se dělala mikrosimulace, ale znáte to.. Co chcete aby vám vyšlo? Ranná varianta počítala s přestavbou na kapacitní SSZ, ta ovšem byla napadena Globusem.