Budova nádraží ve Vysočanech po 150 letech zmizela
Demolice je součástí jedné z největších stavebních akcí na pražské železnici.
Proměna železniční stanice Vysočany pokročila do další fáze. Včera skončila demolice původní výpravní budovy. Nahradí ji nová, bezbariérově přístupná.
O ukončení demolice informovala Správa železnic na sociálních sítích. „Následovat bude třídění a odvoz suti, výkopy a demolice základů a hloubení stavební jámy pro stavbu nové bezbariérově přístupné výpravní budovy a podchod,“ uvedla Správa železnic.
Demolice začala minulý týden 10. dubna. Správa železnic původní budovu postavenou před 150 lety uzavřela. Cestující nyní musejí nastupovat do vlaků na nově vybudovaných provizorních nástupištích, ke kterým byl vybudován nový přístup po provizorním schodišti západně od původního vstupu.
Nová budova bude bezbariérová. „Z původní budovy zachováme označení nástupišť i historické nápisy připomínající tehdejší vlastníky společné stykové železniční stanice. Po dokončení stavby nápisy umístíme do nové výpravní budovy nebo podchodu jako historický artefakt,“ uvedla Správa železnic.
Ve Vysočanech stojí výpravní budova historicky uprostřed mezi dvěma původními tratěmi. Projekt počítá se změnou konfigurace kolejiště, celkem zde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Cestující se na ně dostanou díky kombinaci pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Nástupiště budou navíc propojena dalším podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Nová odbavovací hala vznikne v úrovni rozšířeného podchodu z Paříkovy ulice.
Úpravy vysočanského nádraží jsou součástí rozsáhlé investiční akce na zrychlení trati z Vysočan do Mstětic. Akce za více než čtyři miliardy začala loni v červnu. Díky této stavbě bude mít část trati z Prahy do Hradce Králové nově parametry koridoru. Kromě zrychlení a přestavby vysočanského nádraží vznikne nová zastávka Rajská zahrada, která bude propojená s metrem.