Budeme častěji měřit rychlost, varovala policie
Policejní kontrola. Ilustrační foto: Jan Sůra
Na tuzemských silnicích i přes nouzový stav a slabší provoz přibývá znovu nehod, často kvůli nedodržování předepsané rychlosti. Policie proto
Je otázkou, jestli je pro společnost více nebezpečný řidič, který na 90 jede cca 100 nebo 105 a nebo na 90 jede 70, přidá na 80 a zpět na 70
Jestli ona ta 90 K/h není taky na mnoha úsecích trošku hloupost a nešlo by například ji někde upravit na 100 alespon. Například silnice 1/19 od Tábora na Písek je naprosto přehlcena kamiony,kteří sjedou z dálnice u Pelhřimova a najedou na ní zas u Plzně. Jezdí se tu průměr tak 70 Km/h a když například kolem Tábora je obchvat, rovinka do kopce cca 2 km dlouhá, nemůžete předjet, neboť zde je povoleno 90Km/h.
PS: jezdí tu také taková hezká Octavka
jo a proto dnes ráno v modřanech jela PČR bez majáku v obci 100? oni jsou nějací nadlidi? pokud samy neumí jezdit tak jim už na to taky kašlu. a to jezdím denně po Praze dle předpisů a nemám žádnou pokutu ani body
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tady nejde o bezpečnost, ale jen a jen o výběr peněz. Navíc rychlost jako taková není hlavní faktor nehodovosti. Ale chápu, že rychlost se snadno měří a pokutuje než takové dodržování bezpečné vzdálenosti. Navíc z toho mála co jsem byl na cestách se mi zdá, že se teď k sobě chováme ohleduplněji. Lidé tolik nespěchají, jsou více v klidu. Aspoň mi přijde.
„Prázdnější silnice dávají prostor k vyšším rychlostem a právě nepřiměřená rychlost je stále nejrizikovějším faktorem při nehodách, kde umírají lidé.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/policie-rychlost-radar-alkohol-test-kontrola-koronavirus.A200330_104321_automoto_fdv
Nelze než paní mluvčí pochválit a požádat jí ať policie začně měřit nepřiměřenou rychlost.
Dle mého názoru paní mluvčí lže – https://www.policie.cz/soubor/statistika-2020-informace-o-nehodovosti-unor-2020-pdf.aspx
S asistentem pro jízdu v pruhu a případně zapnutým adaptivním tempomatem dám na volné dálnici 180 s prstem v nose a vůbec si nebudu připadat jako vrah. Zákonodárcům a policii pořád nedošlo, že favofrit 136 a současná octavia jsou technicky dost jinde i co do přiměřené rychlosti.
Ona už historie dávno prokázala důvod existence rychlostních limitů mimo obec. Ropná krize je dávno pryč, ale ten penězovod, co tím vznikl už nikdo neustřihne …
A já myslel, že pravidla platí pro všechny stejně. Prst z nosu si strčte klidně do prd*le. Ale jednou existují nějaké zákony, tak se podle nich řiďte. Pomníků jsou kolem cest spousty a hodně často to odnesou nevinní.
Když se začnou vytahovat pomínky, litry krve a další, tak je dobré si přečíst třeba tohle – https://www.autorevue.cz/rakouskych-160-km/h-na-dalnici-se-osvedcilo
Samozřejmě zde máme nějak nastavené limity a ty je nejlepší dodržovat. Pokud tak budeme činit všichni, budou se policisté moci konečně věnovat předjíždění kamionů, dodržování bezpečné vzdálenosti nebo řešení poškozených silnic a nebudou muset ztrácet čas s měřením rychlosti:-)
Ty si opravdu myslíš, že i kdybychom byli všichni naprosto vzorní, tak, že opicajti budou řešit věci, které jsou pro jejich mozek složité?!
Max si dají na Aralce více kafíček….
Navrhuji to vyzkoušet….třeba budete mít pravdu vy.
Ne, když se omezení začne dodržovat, poklesne příjem z pokut. S tím musí radnice něco udělat.
A tak se začátek obce vysune k lesu. Nebo se v obci instaluje semafor měřící rychlost. Přejdede vás někdo, vám padne červená a stojíte tam jak … hodiny na Svoboďáku. A nebo se zavede 30 km/h za silných protestů proti obchvatu obce. Nebo se zavede další povinnost. 30 m před přejzdem? Ale pro všechny, ne že před ním zastaví, dá přednost protijedoucímu a odbočí vlevo. A bude se snažit vykoroutit z pokuty. Jel totiž 35 km/h celých 29 metrů před přejezdem! https://mapy.cz/s/catahecevo
Jasně, třeba povinnost mít šicí stroj a ušít si roušku, že jo?
Neplatí pro všechny stejně. Když policajt někoho srazí v křižovatce, tak se všichni dodržovači sesypou na toho, který jel na zelenou, že policajta nepustil. Bez ohledu na to, že i policajt s majákama nesmí nikoho ohrozit. Saniťákům se tohle nestává.
Když nedostane přednost motorkář, tak je z toho opět hon na čarodejnice, jakoby se motorkářům přednost dávat nemusela. A nejhorší je, když cyklista vjede na přechod pod projíždějící automobil. To jsou pak protesty proti vrahům za volantem a nadáváno chodcům, kteří si dovolují přecházet silnici.
To mínus nemáš za těch 180km/h, ale za to, že v tak velké rychlosti chceš spoléhat pouze na elektroniku. Pokud by jsi při havárii zabil jenom sebe, tak je to ok, ale většinou to odnese někdo jiný. A opakuji, 180km/h nemusí být nepřiměřená rychlost, ale hodně musíš kontrolovat ostatní a i tak se ti jednou stane, že ti tam vjede děda v rychlosti 110km/h, a když budeš mít hodně štěstí, tak před tím aspoň zapne blinkr…
Tyhle elektroniky mám ve vozidle také a pořád přemýšlím, kde k tomu vedou dráty, že bych to odstřihl.
Však on mu tam nemusí hned vjet nějaký čepičář. Stačí plastová taška nebo kus větve a ten asistent mu zařeže pásy do ramen….
Tyhle elektro-chujoviny jenom marketingově slouží výrobcům ke zvýšení masáže potenciálních zákazníku a zejména prodejní ceny vozu (viz koncern VW, Škoda nevyjímaje). V neposlední řadě, když se to po…., tak oprava stojí ranec…. Jo a taky těm autům častěji odchází baterie, protože každý elektro a wifi nesmysl pochopitelně něco bere a při krátkých jízdách se to nestačí dobíjet (kamarád má 1 rok Superba a baterku už má v háji).
Ono to nejdřív začne pípat a pak až brzdit. Pokud člověk nemá zrovna nohu na palubce, tak stačí lehce šlápnout na plyn a auto do té „překážky“ normálně vjede bez jakéhokoliv zpomalení. Myslím si, že to tak má většina, ne-li všichni. Alespoň u všech aut s adaptivním tempomatem, co jsem měl možnost řídit, to tak funguje. Doporučuji si přečíst návod, je to tam docela rozepsané.
Nevím, jak funguje třeba takovej adaptivní tempomat u jiných značek než koncernu, ale pokud ho mám nastavený, reaguje pouze na vozidlo, co je přede mnou určitou dobu. Pokud mi tam někdo vjede „ze strany“, typicky tedy třeba na dálnici při předjíždění, elektronika nezareaguje a úplně v klidu se o něho můžu „rozmáznout“.
Koncernové vozidlo mám a adaptivní tempomat vidí auta ve vedlejších pruzích. Dokonce je tak „chytrý“, že nepředjíždí zprava, takže pravidelně zastavuje za autem odbočujícím vlevo v odbočovacím pruhu. Ale i to lze překonat přidáním plynu.
Asi mám nějakou starší verzi. Nicméně i tak mám rád, když vozido ovládá já – a ne opačně.
Já si přečetl návod (zkušenost z předchozích aut k nezaplacení), pak jsem to asi 3 měsíce pozoroval, abych opravdu chápal, jak se systém zachová a od té doby auto řídím já (neřídí auto mě). On je to pořád stroj, takže se chová pořád stejně. Když přede mnou odbočuje auto vlevo, tak vím, že prostě musím lehce přidat plyn, nemít tempomat, tak bych na něm stál celou dobu. Když se vepředu děje něco podezřelého, tak mrku na palubku, co tam auto vidí a hned vím, jestli to detekovalo a můžu (nemusím) to nechat na něm, nebo to nevyhodnotilo a musím brzdit… Číst vice »
Zachovalá Škoda 120 se ještě dá pořidít relativně levně. Dokonce i bezposilovačová. A bezposilovačová Škoda 120 má v elektrice světla a zapalování. A stěrače, málem bych zapoměl. 😀
Pokud budou pokutovat i jiné přestupky, než opravdu závažné porušení rychlostních limitů ci opravdu zasadni ohrozeni bezpecnosti, tak je to v době, kdy se národ třese o svou budoucnost normalni HYENISMUS!
Stát vymyslí vždy jen zlo. Ať už sám nebo pomocí svých organizačních složek, jako třeba PČR.
Stát sám o sobě nic nevymýšlí – vymýšlejí jen lidé, a že je mezi nimi většina trotlů, to je, bohužel, duch doby a naší zpanštělé „moderní“ společnosti.
Vybržďování, bránění v předjíždění, předjíždění přes horizont, nedání přednosti, bezdůvodně pomalá jízda (teda důvod by byl: nasrat ostatní). Tohle všecko je horší než 110 km/h na děleném 4pruhu, kde je omezení na 80 km/h, přestože je to R 25,5/120
Jistě. Jenže pokud se postavím k silnici, radarem naplním státní/městskou kasu rychleji, jednodušeji a účinněji, než když se tam postavím s dalekohledem a budu sledovat, zda někdo někomu nebrání v předjíždění.
Konšelé ať se raději zaměří na nošení roušek a nechají klid na silnicích klidem.
Ten klid na silnicích je na okreskách docela poznat. Už je z toho hotový Klondike 😀 Teď je ta pravá chvíle ověřit si své řidičské schopnosti, zejména vnímání….
Jo, po zimně vyjeli sváteční řidiči a důchodci teď radši jezdí autem, protože koronavirus. A chleba se dá koupit nejblíž 5 km daleko.
Takže je na silnici mix extrémě bojácných s extrémě sebevědomýma cypama a do toho vychovávači, kteří jedou 70 obec neobec. Dokud je na rovince nezačnete předjíždět, pak šlapou na plyn. Pravá chvíle dělat autoškolu, opravdu. Tohle o prázdninách nezažijete.
Ať si vychovávači šlapou, jsou-li předjížděni, na plyn, jak uznají za vhodné, jejich Fabie, Stely, Fiesty, Thalie, Logany a podobné křápy stejně pořádně nezrychlují, takže o nic nejde 🙂
Tak semka nakopiruju statisku za rok 2019, když už to má policie veřejně na stránkách https://www.policie.cz/soubor/informace-o-nehodovosti-prosinec-2019-pdf.aspx Nejčetnější příčiny nehod zaviněných řidiči motorových vozidel (počet nehod) 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla (17 623) 2. nesprávné otáčení nebo couvání (9 155) 3. jiný druh nesprávné jízdy (8 945) 4. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem (7 231) 5. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (5 627) 6. nezvládnutí řízení vozidla (4 826) 7. vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu (4 765) 8. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (4 049) 9. nedání přednosti upravené dopravní značkou „DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ!“ (3 770) 10. přejetí… Číst vice »
A chtěl bych se, jakožto občasný řdič zeptat, čemu z toho zabráním častou kontrolou rychloměru. Obzvláště bod 2 bude výživný.
Ano, jednou jsem jel příliš rychle. Při couvání jsem totiž nedobrzdil a ulomil zadní mlhovku o sněhovou bariéru.
Četnost nehod není nejpodstatnější ukazatel. Ťukance na parkovišti by zřejmě vyhráli, kdyby je někdo regulérně evidoval, přesto nepředpokládám, že by se policie měla zaměřit na tento problém. Pokud se nesnažíte úmyslně manipulovat, pak jste zřejmě přehlédl tuto informaci o závažnosti nehod: „Za obdobně tragickou příčinu dopravních nehod lze označit nepřiměřenou rychlost, která se sice na počtu dopravních nehod podílí „pouze“ 15 %, ale usmrceno při těchto Strana 6 (celkem 29) nehodách bylo 188 osob (tj. 37 % osob usmrcených při nehodách zaviněných řidiči motorových vozidel).“
Nepřiměřená rychlost neznamená rychlost nedovolená. Chápete? Někdo se vysyspe do stromu, protože do zatáčky vjel 80 km/h, dupl na brzdy a ani veškerá elektronika mu nepomohla. Tohle je nepřiměřená rychlost. A ne jízda 100 km/h na čtyřpruhu, kde je omezení na 80 z důvodu stavebních prací. Ale nikde nikdo, „zapomenutá“ cedule.
Bylo by zajímavé vědět, kolik z těch 5. a 8. bylo v mezích zákonných limitů. Něco jako do 90 km/h na ledu.
Podle výkladu prakticky všechny. Tady je 90 km/h dovolených, ale kolik bude asi tak přiměřených?
https://mapy.cz/s/momudenasa
Podotýkám, že 60 km/h za sucha bych to nejel. Rozhodně ne bez tréninku a už vůbec ne tak rychle směrem dolů.
Ano, přesně tam jsem tím mířil. Děkuji.
V takových místech hodně záleží na vozidle. Dnes je trend vyrábět auta, která umí bohužel rychle jezdit jenom rovně.
Problém té rychlosti je jednoduchá měřitelnost, postavíte se na vjezd do Plzně k Tescu a měříte 50, přestože tam léta byla 70 a chodce tam nepotkáte, příjem máte jistý. (To není nadsázka ale realita) Naměříte číslo, kasírujete, mozek netřeba.
Lámat lidem ruce za (např.) mobil v ruce by bylo fajn, ale dokazujte to… Nebo nebezpečná jízda bez překročení rychlosti, ohrožování chodců nebo že vám to někdo hodí metr před auto…. Njn…
Jeden si upekl perníky ve tvaru telefonu. Při řízení je držel u ucha. Když ho zastavili, tak je snědl. A nabízí se otázka, za řidič za běžných okolností může při řízení jíst tatranku. Třeba při stání na červenou.
Může, i za jízdy.
Ale nesmí to být vánočka o takové velikosti, že by mu zakrývala zorné pole….
To se mne netýká, já mám raději klobásky, a ty tak velké nejsou.
Rychlost, rychlost, rychlost. Tak dobře, ale ať se 1) policie důsledně a primárně záměří především na bezdůvodnou jízdu v prostředním jízdním pruhu, nebezpečné předjíždění (především na úsecích, kde to není dovoleno), přejezdy a nedbání příslušných ustanovení (tady právě tu rychlost, zastavení a/nebo vjetí na přejezd v době činnosti – tedy i když za prý jsou zvednutý, ale červená světla blikají!), nedodržení odstupů mezi vozidly, rozsvícené mlhovky při nesnížené viditelnosti, jízda nákladních vozidel v obcích v levém jízdním pruhu, nedání přednosti při výjezdu vozidla MHD ze zastávky při dávání znamení o změně směru jízdy tohoto vozidla a obecně nedavání znamení o… Číst vice »
Rakousko? Klidně! Ale i s možností zabavení vozidla na 24 hodin. Mně vadí porušování rychlosti hlavně v uzavřených obcích, než někde „na dálnici v 1 hodinu v noci“, žel, měření v městě se alespoň u nás neděje, a tak v zóně 30 běžně 60 i více, na 50 to přes 80 bude taky, v noci běžně, nyní vzhledem k volným silnicím i ve dne. Otázku kam má potřebu v době karantény jezdit po 22. hodině mládež s mokrými papíry ponechávám radši stranou…
A uvažoval jsi o tom, že ta vozidla , tipuju v 50 a více procentech, patří někomu zcela jinému než řidiči? A než začneš povídat o objektivní odpovědnosti provozovatele, který ani nemá právo řidiče kontrolovovat, natož zbít, když neposlouchá zákony, Ti odpovím příkladem: Co kdybychom zavedli objektivní odpovědnost tvojí, či všech lidí, kteří nezajistí, že jejich soused nedělá bordel. To už se Ti ani trochu nelíbí co? A přitom to je úplně stejný princip jako objektivní odpovědnost provozovate. A opět odpovím předem na Tvou námitku, že takovému člověku prostě auto nepůjčíš. Ale jak to mají ověřovat a zajišťovat zaměstnavatelé a… Číst vice »
nijak, musí si to s nimi ošetřit smluvně….
A samozřejmě rozstup. Jsme snad jedinou zemí, kde to není legislativně upraveno, snad prý letos ( budou asi ale jiné starosti). Za mě je to největší problém, tím spíš, když ty 2–3 sekundy platí s plným soustředěním, ne s telefonem v ruce což je vidět prakticky neustále. Jestli se to zavede a nepolepšíme se, tak papírů v čistírně přibyde rekordně.
Legislativně to není upraveno skoro nikde, až na Německo.
Palec nahoru. Tak nějak jste v bodu 1) vystihl nejčastější nešvary, které jdou mimo „zvýšený dohled“ policie.
V hustém provozu v době špičky? Tak to je cestující rád, že trolejbus u Kasáren překročí 20 km/h v koloně.
S tou 140 km/h na dálnicích jste nejspíš myslel Polsko. Jel jsem jenom cca 80 km, ale změna to byla příjemná. Rychlost se myslím toleruje pouze + 3 km/h, potom už může přijít pokuta.
Polsko toleruje +10 km/h mimo obec a na dálnicích.
Jde vidět, že policie všechno zvládá. Nemá žádný problém s potíráním kriminality, takže se může soustředit na skutečné problémy.
Policie si dělá alibi, aby mohla kasírovat? Dle statistiky z článku byla nepřiměřená rychlost příčinou nehody cca u 11 % případů. Takze asi tolik k tomu, kolik je interpretace slova „často“ za to může nepřiměřená rychlost. To už je taková mantra, v parlamentu za všechno může Kalousek, u policie rychlost. Na silnicích neni problém rychlost, ale to že spousta řidičů nezná ani základní předpisy, chovají se nevypočitatelně, agresivně a neohleduplne.
Tiše jste pominul závažnost následků nehod zaviněných nepřiměřenou rychlostí. Zvýšený dohled policie na dodržování předepsané rychlosti je naprosto správný.
Nebylo by správnější zvýšit dohled na zbylých 89% příčin?
Nebylo, to je na policajty moc složité, a ostatně i na ovce voliče. Volič ovce chce jasná a úderná hesla!
Nic jsem tiše neopomenul, pouze komentuji co je dostupné z údajů článku. Napište sem jasnou statistiku plus zdroj, kde je uveden počet závažných nehod vlivem vysoké rychlosti samozřejmě v kontextu všech nehod.
Ne, vy jste zpochybnil účelnost dohledu policie na dodržování rychlosti a bagatelizoval důsledky těchto přestupků. Přestože je zřejmá souvislost nárůstu počtu usmrcených a případů nedodržování povolené rychlosti.
Až mi předložíte tu statistiku, kterou jsem požadoval v příspěvku výše, tak můžeme začít diskutovat o účelnosti a bagatelizování. Když píšete něco jako „zřejmá souvislost“, tak tuto domněnku podložte fakty. Zatím to máte stále postavené na vodě a neuvedl jste jediný důkaz pro své tvrzení.
To rozhodně není. Pro nechápavé: slovo „povolená“ znamená něco jiného než „přiměřená“ a slovo „nepovolená“ znamená něco jiného než „nepřiměřená“.
Trošku se vám to plete. Policie byl pak tedy měla vynucovat dodržování přiměřené rychlosti….
Pokud by lidi nepředjížděli jako dobytci, což policii nechává zcela klidnou, tak by daleko méně záviselo na tom, jak rychle jezdí. Čelní střety se nestávají kvůli rychlosti. Kvůli rychlosti to někdo možná pošle do stromu a to není až zas taková hrůza. Důležité je, aby za dobytčárny jednoho neplatil druhý.
Nepřímeřená rychlost? Motorka 125 ccm, ednuro. Policejní vůz z vedlejší nedal přednost.Všichni i jejich pes věděli, že ten motorkář musel jet aspoň kilo, jinak by _se_ nezabil. 125 ccm enduro do kopce stovkou. Přece nemohl zemřít, aniž by porušil předpisy. Podobně jako ti dva na skůtru, které srazil předjíždějídcí v protisměru. Kdyby předjížděl v 85 km/h, tak by to _asi_ přežili. 🙁 Nečastějším příčinou smrťáku je, že se řidič nevěnoval řízení, nedal přednost, nesprávně předjížděl, nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky. V libovolném pořadí. A nepřiměřená rychlost? Že jede někdo v noci 150 po dálnici znamená, že se vyseká ve… Číst vice »
Navrhuji varovat policii, že všichni začneme povolenou rychlost dodržovat:-)
Ech, jenže já už viděl i značku 0 km/h. někdo tu trojku zabílil. To se bude dodržovat špatně. Totiž pokud urazíte jakoukoliv vzdálenost za značku, tak jste ji nedodržel. A ta značka platí i pro cyklisty.
Chyba měření je 3 %, nebo +- 3 km/h, podle toho, co je víc, takže pomalu plížením plazením vpřed.
Doufám, že i bodové ohodnocení bude v nouzovém stavu vyšší. Účastník nehody – pokud přežije – bude v současné situaci zbytečně zabírat lůžko intenzivní péče.
A proto všem kteří na 50ce jedou 54 vezmeme řidičák.
Pán ráčí býti expertem?
Dávat body účastníkovi nehody a ještě mu ke zranění přidat urážku, že zbytečně zabírá místo v nemocnici? Vážně přejte např. sraženému chodci, aby chcípnul, protože je _účastníkem_ nehody a v nemocnici by zbytečně zabíral lůžko?
Takoví by nám všem chtěli vládnout. Sice nechápou ani zásadu nulla poena sine lege, ale to jim nebrání v tom, aby se chtěli postavit na hromadu hnoje a začít práskat bičem (viz K. Čapek: Hovory s T.G.M.)