Budějovické letiště vysvětluje reklamní smlouvu s Čedokem: Jediný nám od začátku věřil

Simulace odbavení na budějovickém letišti. Pramen: Letiště České BudějoviceSimulace odbavení na budějovickém letišti. Pramen: Letiště České Budějovice

Letiště mluví o "strategii dalšího rozvoje směrem ke kombinaci turistické, linkové a cargo přepravy".

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Dobrý tah. Až ČEDOK bude vozit japončíky z letiště po jihočeských památkách tak prskejte.

Jan Sůra

Jistě, Praha – Tokio stále není, ale dříve začne České Budějovice – Tokio:)) Protože potenciál:))

Ondřej

Bohužel cestovní ruch z Asie do ČR je postaven tak, že Japončíci chtějí vidět hlavně Prahu, s otočkou na oběd v Krumlově a pak rychle dál do Vídně nebo do Krakova. A na to není potřeba v Budějkách letiště. Jo, Stansted to by možná byla jiná, jelikož by poptávku částečně živila i česká strana. A hlavně Britové toužící si levně vypít, vidět hlubokou a Krumlov a sjet Vltavu.

Lord Pitzbudka

No, Stansted by živila v podstatě jen česká strana, takže mi dovolte odpovědět protiotázkou .. uživila by ho jen česká strana?

Představa, že nějaké statisticky významné množství anglánů letí do českých budějovic.. nevím, nevím 🙂

Ondřej

Když jsem byl předloni na Lipně byl jsem v podstatě jediný, kdo tam mluvi česky. Ale co to je za sortu turistů ,to jsem si pravda, nezjišťoval. Ale obecně, on Stansted funguje prakticky odkudkoliv, vč. Ostravy….

Lord Pitzbudka

Tak tipuju, že tam bylo bambilion rakušáků a podobně. Ale že by si anglán udělal výlet do Budějic a na lipno? no, nevím 🙂 (tím neříkám, že neexistujou … urcite ano . ale pokud se bavíme o pravidelné lince, tak se bavíme o nutnosti „sehnat“ někde 180 lidí každým směrem aspon 3x – 4x týdně . A to zas není tak easy. Ad ta ostrava – No jo, jenom v ostravě je skoro 300 tisíc hlav . k tomu pripoctene jeste ty „vesnice*“ v okolí (opavu, frydek mistek, bohumin, havirov atd.) a dostaneme se urcite na 400 minimalne. ceske budejovice… Číst vice »

Mysel

V drtive vetsine Nizozemci. Britove tam nejsou a nebudou, ikdyby bylo letiste ve Vyssim Brode.

medvěd

Sorry, ale anglickou ožralou mládež na jihu nechci……….. v Praze jsem s nimi měl konflikt. A staří angláni toho moc na výběr nemají – divadla, muzea, veletrhy. Máme se co učit.

medvěd

Takže neumíme turistu udržet v republice déle. Zkrátka jen městem proletí a už mažou dále.

Juraj

Dovolím si parafrázovat předposlední odstavec:
„Už jsme do toho nalili z veřejné kasy neskutečné prachy a nic to nepřineslo, tak teď potřebujeme dosypat, aby ty předchozí výdaje nevypadaly jako totální fiasko. Nikdo na kraji přeci nechce být za blbce.“

Hezký příklad pro definici klamu utopených nákladů.

Mysel

Je docela drsne, ze se to pachatele ani nesnazi zakryvat. Ten predposledni odstavec je uplne jasny – nehorazne plytvani prostredky v minulosti se rozhodli maskovat pomoci PR za 4 miliony Kc.

Petr Jetelina

Letiště v Českých Budějovicích je absolutní nesmysl.

Observer

Ano , v podobě malého Frankfurtu, Mnichova nebo Ruzyně. Ale regionální letiště se smíšeným provozem by nesmysl být nemusel.

JackBrno

Za předpokladu, že mají udělané výzkumy o dostatečné poptávce po takovém letišti. Veřejné mezinárodní letiště schopné odbavovat dopravní letadla má obrovské režijní náklady a musí tam být celkem slušný provoz, aby se dostalo aspoň k nule, natož k zisku.

mgr.pavel

Bude prosím někdo hodnotit efektivitu této marketingové kampaně? Myslím jako až se za pár let zjistí, že k žádnému, cituji, „nastartování samostatného provozu a významné zvýšení počtu cestujících, ale postupné rozšiřování nabídky leteckých spojení a s tím spojené finanční výnosy.“ nedojde, bude kampaň vyhodnocena jako propadák a ponese za to někdo zodpovědnost?

Rétorická otázka, of course.

Observer

Ekonomika regionálního letiště nemůže být postavena jen na několika letních charterech. Bohužel ti, kteří o tom rozhodují, často jiný druh leteckého provozu neznají.

Mysel

Já to hodnotím jako zcela absurdní a neomluvitelne plýtvání veřejnými prostředky.

Hans

Neustále se nadává na Letiště Pardubice, ale ty Budějice jsou ještě řádově větší katastrofa. Ať už vezmu v úvahu polohu v rámci ČR – napojení na železnici i počet obyvatel do 100-150 km od města. Navíc v Budějovicích patří dráha taky pouze kraji ? Jen základní údržba bude stát víc nrz profit

Lord Pitzbudka

Neskutecne…

David

Čedok nám také jako jediná cestovní kancelář od začátku obchodních jednání věřil a nebál se začít i přes značná obchodní rizika prodávat zahraniční zájezdy s odletem z našeho letiště.

Ano, v nejhorsim pripade by lidem pristavili autobus do PRG. To neni pro Cedok nejake velke riziko.

Profesor

Řekněme že se přestal obávat po ujištění platby 4 mega na „reklamu“

David

Bude vtipne slyset kolik se tam odbavi cestujicich rocne, 5 tisic? Ehmm, to je ulet. A vsechno to budou turisti.

Jan

Víra je ale soukromá věc, takže si ji nedotujte krajskými penězi…

JirkaJJ

Uzavřít by měli ne smlouvu o propagaci, ale celé letiště. V době, kdy v EU zakazují vnitrostátní lety a mluví se o omezení letecké dopravy nevidím důvod, aby kraje či města dotovaly provoz mikroletišť… V ČR nam stačí jen jedno letiště, to v Praze. Navíc Brňáci stejně létají z Vídně…

Honza

Presne.
Vtipna je ta argumentace dotaci – pry aby neprisy vnivec minule investice. Kdyz ten nesmysl staveli, tak argumentovali, ze se to vrati na provozu/rozvoji kraje. Nevrati a kazdy soudny to vedel od zacatku. Tak do toho budou lejt prachy jak do Alitalie.

noerf

Pražskému letišti bude v budoucnu chybět paralelní dráha. U níž je otázka, kdy se začne stavět.
Regionální letiště budou pro charterové lety zajímavé, protože na hlavnich bude chybět kapacita a pro místní obyvatele to bude zajímavější. A cargo letadla se budou více prosazovat, protože lodní doprava hodně zdražila, je pomalá a bude se potýkat s nedostatkem lidí.
Na druhou stranu je otázka, zda-li to bude stačit pro ufinancovaní provozu letišť.

David

V Praze kapacita nechybi, mozna ve spickach 2 h denne a to jeste pred covidem. To neni duvod mit letiste pro chartery.

Gajda

Stansted má jednu dráhu a 2,5x víc cestujících. Takže v Praze to bez tý paralelní asi ještě hodně dlouho půjde.

Lord Pitzbudka

oblibeny, ale zcela nesmyslny pohled mlamoju.

podle poctu cestujicich to nelze srovnavat. na stanstedu je takovych 90% provozu 737-800 a provoz jentam celorocne vicemene stejny.

praha je typicke sezonni letiste a diky velikosti prahy a cr s obecne mensimi letadly – velka cast provozu jsou cca polovicni letadla.

takze – je potreba srovnavat pohyby. a v pohybech v lete (pred covidem) praha stansted dotahovala.

a za par let zase bude, a v tu chvili to bude brzdit rozvoj letiste a otevirani novych linek.

David

Na Gatwick letaji take mensi turbopropy a funguje to, navic po odchodu ATR z flotily CSA je to mene a mene dulezite.

Lord Pitzbudka

nechapu, co do toho tahas ATR a csa. jde o A220, CRJ, Embraery kterymi sem leta spousta aerolinek

David

Doporucuju si nastudovat rychlosti techto letadel.

Lord Pitzbudka

jaka rychlost? o rychlosti doted nikdo nemluvil…

Lord Pitzbudka

a mimochodem, ATR leta ma gatwick zcela zanedbatelne mnozstvi.

Juraj

Eh, cože?!
737 a A320 tvoří naprostou většinu pohybů na Ruzyni – veškeré lowcosty plus skoro všichni evropští síťoví dopravci, kromě LOTu, Austrian Swiss. V tomto je struktura velmi podobná.

LGW má oproti PRG o něco víc widebody pohybů (koupáci z Karibiku, víckrát denně Emirates), ale ne zas dramaticky víc.

Rozdíl je nicméně vidět v rozpisu odletů. Zatímco na Gatwicku je cvrkot celý den, Praha i v současností má leckdy mezery 15-20 min mezi odlety. Kapacitní rezerva tu rozhodně pořád je.

Lord Pitzbudka

1. Ta naprostá většina zas tak naprostá většina není. Provoz regionalnich letadel (CRJ, Emb, 220, ATR) je 25%. Pokid do “malých” započtu i A319, tak je to pak 42%. 2. To, ze nekde je nejaka mezera, je sice hezky, ale k nicemu. Aerolinky potrebuji letat v casy, kdy to vyhovuje jim, a ne kdy je zrovna volno. 3. Nová dráha vede i ke zvýšení bezpečnosti 4. Výstavba nové dráhy je , vč administrativy, peogram na pet – deset let . Za tu dobu provoz v Praze naroste tak, ze to bude reálná brzda rozvoje Prahy. Vy (a dalsi pseudoodpurci) děláte,… Číst vice »

Lord Pitzbudka

1. Ta naprostá většina zas tak naprostá většina není. Provoz regionalnich letadel (CRJ, Emb, 220, ATR) je 25%. Pokid do “malých” započtu i A319, tak je to pak 42%. 2. To, ze nekde je nejaka mezera, je sice hezky, ale k nicemu. Aerolinky potrebuji letat v casy, kdy to vyhovuje jim, a ne kdy je zrovna volno. 3. Nová dráha vede i ke zvýšení bezpečnosti 4. Výstavba nové dráhy je , vč administrativy, peogram na pet – deset let . Za tu dobu provoz v Praze naroste tak, ze to bude reálná brzda rozvoje Prahy. Vy (a dalsi pseudoodpurci) děláte,… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Regionalni letiste nebudou moc zajimave. jsme cr, ne nemecko. a kupni sila nasich regionu je (bobuzel) porad proste slaba.

ostatne, prave na tom cb letisti se to ukazuje.

a jestli neco nahradi lodni dopravu, tak to nebudou letadla. budou to kamiony

Y.K.

No to trochu motáte, vnitrostátní lety se z Budějic neplánují a ušetří se (teoreticky) ta jízda do Prahy.

Ale jinak to fakt nesmysl je, nemyslím si, že by bylo potřeba další dotované regionální letiště. Kdyby to mělo komerční (samofinancují se) potenciál tak neřeknu nic, ale takhle to zavání mrhání veřejnými prostředky na něco co nelze nazvat zrovna primárním veřejným zájmem Jihočechů.