Budějovické letiště odbavilo v létě o 22 procent více cestujících než loni

Jihočeské letiště České Budějovice. Pramen: JCLJihočeské letiště České Budějovice. Pramen: JCL

Jako novinky na příští sezonu byly oznámeny Tirana, Mallorca, Varna a Marsa Matrouh.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dani

Mohly by koupit stary airbridge z Prahy T2.. to uz je pani provoz.

Dani

Maji jeste sloty na leto? Zaletel bych tam s C150

Andy

Tak to už je teda možná na zvážení nasazení druhé Avie s pojízdným obchodem…

Pavouk

Dvanácettrojka by stačila. Nebo i Velorex.

Observer

Letiště bez provozu a s ILS by mohlo být využíváno k výcviku posádek. Jenže to by si někteří „panáci“ stěžovali, že jim to hučí nad zahradou.

Airpan

Letiště České Budějovice stále nemám statut veřejného mezinárodního letiště. Je pouze veřejným vnitrostátním a neveřejným mezinárodním letištěm.

Chartery CK se asi uvažují jako neverejné lety. Zřejmě to letišti zatím stačí.

Dokud tento status nezíská nemůže z něj žádný dopravce začít provozovat veřejnou linku a bude vždy pouze pro GA a chartery.

Nemáte někdo informaci, kdy s tím letiště chce něco dělat? Nyní vyhlásili nápad na rekonstrukci pojezdovek, která moc k jejich provozu nedává smysl. Jedině to rozšíření stojánky. Na to mají stejně ale malý terminál. (Ten je projektovaný na zvládnutí souběhu odbavení dvou letů.)

Apex

Neveřejné mezinárodní letiště je definováno jako letiště přijímající v mezích své technické a provozní způsobilosti všechna letadla pouze na základě předchozí dohody provozovatele nebo velitele letadla s provozovatelem letiště. To znamená, že není přístupné všem v rámci provozní doby, ale neznamená to, že odtud mohou létat jen chartery. Prakticky to znamená, že v přílet letadla z non-schengenu musí být včas ohlášen, aby bylo možné zjistit čelní a cizineckou kontrolu. Mimochodem, to platí i pro lety GA z non-schengenu.

MiMa

Nemusí být při souběhu letů jeden schengen a druhý naopak nonschengen?

IvoL

Technicky to je tedy +/- takto: Odbavili jsme 33500 lidí na dovolenou a 33500 při cestě zpět (což dělá pěkných 167,5 pasažérů na letadlo).

MichaelP

Chybí Vám tam “na velké obchodní letadlo” 😉

marty-t

…no a pokud přepočteme provozní dotaci ve výši 75 miliónů na pasažéra (OK, nepřesné – ještě je tu segment všeobecného letectví a business aviation), pak každý z 33.500 cestujících dostal od Jihočeského kraje dárek ve výši 2.239kč jako příspěvek na dovolenou za to, že odlétá z JCB … 🙂

MiMa

Zase ten zážitek je jedinečný srovnatelný třeba s letištěm Camiguin 🙂

Na checkin vám řeknou že gate 1 a po security zjistíte, že jiný tam není. Boarduje se stejně rychle jak s Ryanairem. Zpátky jsem šel pro auto a než jsem dojel k terminálu tak zbytek výpravy stál venku s kuframa.

...

Ještě je tam gate 2.

Hans1934

Procentuální nárůst je to impozantní, asi jako růst GDP v Guyaně nebo Northern Mariana Islands..

celých 12000 lidi 😜😂

F. K.

Neurážejte Budějičáky čísly!!😆

Zlámalík

Já jsem četl o 22 cestujících více 🙂

Pavouk

To by významu tohoto nesmyslného letiště neodpovídalo. Možná tak 2,2 cestujícího navíc.