Autobusy Doprava ve městě Elektromobilita Zprávy

Budějovice dostanou elektrické midibusy, zavedou síť linek v historickém jádru

Elektrobus, MHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
U Masných krámů v Budějovicích busy už neuvidíte. Vadily majitelům domů.. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik města České Budějovice obdrží během října jedenáct nových elektrobusů Škoda 29 BB. Využije je ke spuštění tří nových linek, které by měly mimo jiné spojit záchytné parkoviště s centrem města a zároveň obslouží i zdravotnická zařízení. Nové linky budou spuštěny 1. listopadu. Elektrické midibusy se budou dobíjet za jízdy z trolejbusové troleje.

Linky ponesou čísla 21, 22 a 23 a všechny budou zajíždět na náměstí Přemysla Otakara II. Linka 23 bude pendlovat mezi hlavním náměstím a záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici, zastaví i u polikliniky Sever. Linka 22 pojede z náměstí k nemocnici a linka 21 z náměstí do Havlíčkovy kolonie. Zastaví i nedaleko polikliniky Jih. Obě budou zajíždět i k nádraží.

„Tyto nové linky nabídnou přímé a pohodlné spojení mezi důležitými částmi města, mimo jiné mezi nádražím a hlavním náměstím, linky 21 a 22 budou jezdit ve sdruženém desetiminutovém intervalu,“ uvedl vedoucí útvaru obchodu dopravního podniku Viktor Lavička. Midibusy jsou nízkopodlažní, plně klimatizované vozy, s délkou devět metrů a místem pro 45 cestujících.

Všechny linky budou pro vjezd a výjezd z náměstí Přemysla Otakara II. využívat ulici Karla IV., což pro linku 23 fakticky znamená objet celé historické jádro. Kratší verze s ulicí Krajinskou ale není možná. Město zde muselo před nedávnem ukončit provoz midibusů linky 24. Podle serveru Budějcká drbna se tak stalo po rozhodnutí krajského soudu, který vyslyšel stížnosti Sdružení majitelů domů. Město podalo proti rozhodnutí kasační stížnost.

Samotné historické jádro města bylo až na malé výjimky z hlediska MHD po desetiletí opomíjeno. Až do roku 1950 přitom na náměstí jezdila tramvaj, do začátku 70. let trolejbus.

Nové midibusové linky v českobudějovické MHD. Pramen: DPMČB
Nové midibusové linky v českobudějovické MHD.
Pramen: DPMČB

Novinky v budějovické MHD od listopadu v souvislosti se zavedením midibusů:

•    Vzniknou nové zastávky v ulicích Karla IV., Boženy Němcové a přímo před hlavním vchodem do areálu nemocnice.
•    Trasa autobusové linky 12 bude zkrácena na úsek Nádraží – Husova kolonie / Areál VŠTE (obsluha Havlíčkovy kolonie bude zajištěna midibusovou linkou 21).
•    Stávající autobusová linka 21 (Rudolfov – Haklovy Dvory) bude nově označena číslem 1 (původní číslo bude využito pro novou midibusovou linku).
•    Stávající trolejbusová linka 1 bude nově označena číslem 4 (toto číslo je nyní neobsazeno).

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Měl jsem za to, že pokud vozidlo odebírá elektřinu za jízdy z troleje, tak se jedná o trolejbus. Zde se však píše o elektrobusech, dobíjených za jízdy z troleje. Existuje tedy nějaký faktický rozdíl mezi parciálním trolejbusem a elektrickým autobusem, nebo lze totožné vozidlo formálně provozovat v jednom městě jako drážní vozidlo (trolejbus) a v jiném městě jako silniční vozidlo (autobus)?

  • Sdruzeni majitelu domu 😀 Snad cela Krajinska patri panu velkopodnikateli Prazakovi, ktery se vsude chvasta tim, ze je budejcky patriot a kdyz doslo na MHD tak to uz se mu nelibilo…

    • PetrB: Hlavnim problémem je, že sdružení majitelů budov na náměstí Přemysla Otakara II. pravděpodobně bude podávat podobnou žalobu.
      Takže se může stát, že od ledna bebo v létě provoz zase skončí.

    • Ono těch 200 – 300 m pěšky vás zabije, co ?A to, že město nedodržuje zákony vám nevadí? Já nedodržet zákon, tak mi dají pokutu a pak mne klidně zavřou. Ale co? Všichni žehráte, jak se za bolševika dělalo vše špatně a najednou vám vadí, že pěší zona nebude pěší zona. Zásobování má vjezd povolen, tak o co jde?

    • Ano, to je pravda. 23 bude jezdit v 10 min. intervalu, 21 a 22 se ve 20 min. intervalu (budou se doplňovat).

Newsletter

Partneři


Výběr editora