Budějovice budou mít novou lávku přes Vltavu, město vybralo vítězný návrh
Lávka přes Vltavu v Č. Budějovicích, vítězný návrh. Autor: MDS projekt / Prokš, Přikryl architekti
V areálu výstaviště se podle územní studie plánuje řada staveb, která promění celé nábřeží a dá mu městský charakter.
Jaka je podplavna vyska? Jinde RVC pozaduje 7 metru a pak se lavka dost prodrazi o rampy. A to i v mistech, na ktere zadne vysoke plavidlo nedoplave pres Karluv most.
Jak obvykle jsem pro zklidnění dopravy v ulicích měst, tak zrovna tady se mi nezdá, že by to bylo moc potřeba – krom úseku od výstaviště k Stromovce nevede moc městem. Spíš by si mohli zklidnit Pražskou třídu – té by ta dálnice taky mohla trochu ulevit
O jakém zklidněšní tu lidi včetně náměstka mluví? Zůstane 2+2, přidá se podélné parkování a dvě křižovatky pro napojení parkoviště budoucích bytových domů.
Škoda, že levobřežku bude stezka překračovat přechodem. Celkově se v souvislosti s plánovanou zástavbou levého břehu obávám, že vzhledem k dopravním modelům se vliv dálnice na snížení intenzit na levobřežce přeceňuje. Dle různých modelů (SoNorA, IPOD, SUMP) by ve 30. letech Na Dlouhé louce mělo jezdit necelých 40 000 voz./den a v ostatních částech kolem 30 000 voz./den (bez dálnice apod. by to bylo více). Po dostavbě mostu Boreckého/U Trojice a mostu u nemocnice by v případě zmimoúrovnění měla levobřežka potenciál nalákat na sebe další dopravu v severojižním směru ze stávajících komunikací (a ulevit tak třeba Dlouhému mostu), přičemž výhodou… Číst vice »
K kávce nevznikne samostatný přechod ani přejezd pro cyklisty. Převedení přes levobřežku bude v rámci nové křižovatky, která vznikne kvůli napojení budoucí bytové výstavby v areálu výstaviště.
Doufám, že lávka bude obdobně vtipná jako ta za plovárnou 🙂
Houpavá?
Ano:)
Vzhledem k tomu, že lávka překoná řeku, ale neřeší přemostění stávající komunikace I/3, které je v daném úseku čtyřproudá.
Tam vznikne křižovatka s přechody. Pan hejtman to má připravené.
A přejezdy pro kola zůstanou navěky zavřené jako u sídliště Vltava, aby náhodou nevzniklo něco použitelného a nedalo se tam (legálně) projet?
I/3 by se teď měla degradovat na sice kapacitní, ale městkou ulici. Už není důvod, aby ta silnice rozdělovala Budějice na dvě půlky. Lávka je sice bezkolizní, ale kolik jich přes tu silnici město může postavit a následně udržovat? Rozhodně je lepší to pomalu osázet přechody a křižovatkami do míst, kde by to při její staré zátěži nedávalo smysl. Mimochodem, neměla by se ta silnice teď degradovat i papírově? Neměla by přes Budějice vést už pouze I/20 s tím, že se pak odkloní na Severní spojku a Okružní a ukončí se na D3?
Obvykle se při stavbě dálnice mění silnice I.třídy po stavbě dálnice na silnici II.třídy. a
Ale v daném úseku je souběh dvou prvních tříd. Navíc, pokud by došlo ke zúžení této komunikace, lze předpokládat zvýšený počet vozidel po Husově třídě v úseku České Vrbné – Výstaviště.
I/20 bude stejně po dostaveni severní spojky pretrasovana po ní, takže tam to bude čistě druhá třída, případně městská silnice.