Bude z Liberce do Prahy rychlejší vlak než auto? ŘSD chystá řadu uzavírek na D10 a I/35
Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD
Kritický rok čeká obyvatele některých měst Libereckého kraje při cestování po silnici do Prahy. Kromě plánovaného dvouletého omezení na křižovatce
Vzhledem k častým výlukám (aktuálně skoro celý březen kvůli nádraží v Mladé Boleslavi) asi železnice nebude konkurenceschopná ani letos ani nikdy.
RegioJet s jednotkami 628 by byl určitě rychlejší než stávající azurový dopravce.
Myslíte než Arriva s identickými vozy? A proč by tomu tak mělo být?
Pán možná myslí to, že rychlík Arriva vs. osobák Arrivy v Turnově jsou v jiných polohách. Jenže rychlík od Prahy má tamtéž léta přípoj na rychlík od Pardubic, čímž je spoj zajištěn, byť dnes dvěma dopravci. Časová stránka je horší, tam se zásadní zkrácení nedá dosáhnout vzhledem k trasování trati a z toho vyplývajícím rychlostem. Možná by mohla Arriva zkusit přímý rychlík Pha – Li, ale jedině s Desirem, které má výrazně lepší dynamiku než 628/845, zastávky jen Wilson – Boleslav – Turnov – Liberec, to by mohlo po dobu prací na dálnici řadu lidí oslovit. Je to samozřejmě otázka… Číst vice »
Předpokládám, že se opět bude pracovat 24 hodin denně 7 dnů v týdnu a nasadí se početné stavební čety.
To předpokládáte o5 mylně. Trismennou práci by nikdo nezaplatil a v dnešní době ani na ni nesehnal lidi. Když v jednosmennem provozu budeme počítat superhrubou mzdu cca 50k měsíčně á osoba, tak na práci 24/7 potřebujete 80k mesicne pro 3 krát tolik lidí.
Tak příplatky za práci v noci, o víkendu a o státních svátcích se neřeší. A 20 čistého je 20 čistého, supehrubá je nesmysl, měla by se zrušit. Odvody ze mzdy přece platí zaměnstavatel ze zisku, a zisk je co, Halík? Zisk je špatně.
Jinak kalendářní týdem ná 168 hodin, takže pro 24/7 je potřeba 4 směny, tj, ke každému stroji 4x tolik lidí jako na jednu směnu. A ještě teda nějak „pořešit“ odstávky na údržbu strojů. Aby se nestalo, že ředitel zeměkoule zakáže zastavit práce k dočerpání nafty.
Teď nevím, jak to myslíte, zčásti to vypadá, že vážně, ale neřešení příplatků za noční, sobotní, nedělní a sváteční práci nemůžete myslet vážně, a zákonné odvody související se zaměstnanci se neplatí ze zisku, ale jsou součástí nákladů, logicky dokonce odčítatelných pro účely daně z příjmu.
ale po třetinový čas, že
Ano, beton taky začne tuhnout 24/7, zatímco dnes tuhne jen 8/5.
Ale teď vážně: i tak by to bylo víc než dvojnásobně drahé (80/50 * 4/3).
ANO bude Líp. Vůdce ukáže jak se MAKA a nekeca. Dělníci budou vstávat o 2 hodiny dříve.aby mohli začít makat vic a pak ty počty už vyjdou i s polovinou lidi.
mam pocit ze se opravovala ta silnice nedavno.. To uz je zase desolatnim stavu?
Jj, to stejné si říkám, když čtu že se má opravovat most ve Svijanech, tam se snad hrabe pravidelně po pěti letech… Nechápu proč to nemůžou udělat jednou pořádně. I když, vlastně to chápu…
Je naplánováno rozšíření D10 Praha – MB na 6 pruh. Bylo by logické stavbu připravit tak, aby se při rekonstrukci rovnou rozšiřovalo. Bohužel se bude stavět například protihluková stěna D10 Benátky n. J. Kbel PHS, která se bude muset v budoucnu zbourat při rozšíření.
no koncepcni mysleni neni soucast. Apropo Bude se bourat konecne ten most na I52 Smer Wien. Silnice je rozbita na 80%. A odpoved z RSD? Oprava silnice nebude soubezne provadena.
Do Reichenbergu , dnes Liberce v roce 2020 z Prahy vlakem za 165 minut , pokud není problém na trati s bonusovým přestupem
v Turnově s komfortem příměstské dopravy. Pro některé seniory příjemně strávený čas mezi lidmi za směšný peníz, jinak teda..
Už mohla být “ VRTka“ alespoň do Bolky.. to by nesměli mít poslední slovo lobbisté silnice ( i na úrovni krajů, očividně )
Jednoduše se na Liberec kašle, bohužel odtud nepochází žádný potentát, který by to proloboval, soudruh Štrougal jezdil na chalupu do Polubného, tak máme alespoň tu D10 do Turnova .LBC + JBC cca 150 tis. obyvatel, dále cestou z Prahy MB a Turnov.
Nebo to můžete brát tak, že právě díky tomu, že jste byli prakticky první, kdo získal kvalitní spojení s Prahou po dálnici, dávno před třeba Hradcem a Plzní, tak teď prostě čekáte, až se pojede druhé kolo…
Ale Hradec i Plzeň už nyní mají o mnoho lepší železniční spojení i dálnici takže už by to druhé kolo mohli spustit :o). Troufám si tvrdit , že D10 v úseku MB – PHA bude s nárůstem aut kolabovat, zvláště pak ranní příjezd do Prahy. Stačí jedna nehoda a je to. Mám obavu, abych se toho Vašeho druhého kola jako husákovo dítě dožil :o(.
přitom „obslužný personál“ pro Prahu musí dojíždět z čím dál větší vzdálenosti svého ubytování a tak ranní špička na D10 už od Brandejsa vypadá, jak vypadá.. I Polabí má mnohem lepší vlakové spojení s metropolí.. Chce to vyjednávat, nečekat, jinak všechny ty miliardy půjdou zase na Moravu , nic proti ní, naopak
Je to tak. Na Liberecko se kašlalo už za komančů a kašle doteď. Když už se nyní někdo probral a chce se udělat VRT do Polska přes Liberecko, tak tomu zase vehementně brání Kolovratník z Ano, kterej je z Pardubic, takže logicky tahá za nitky, aby to bylo přes východní Čechy. Nj, jenže když on je místopředseda správní rady SŽ. 🙁
Takže když Nádražák z Nábřšeží prohlašuje, že VRT je na—o, tak za to může Zdenál s Trazitem, který v něm vozí malou klempířskou dílnu,a by ty okapy mohl dělat namístě a na míru.
A jinak teda za DřívByloLíp se nepostavila ani ta druhá kolej z Brna do Ostravy. Dokonce to ani neplánovali. Asi naftařská lobby z USA.
Tak momentálně máme vlak za 2:35 a bus za 1:45 z centra Prahy. To je podstatný rozdíl.
Na trati momentálně není kapacita, nicméně případná přímá expresní vrstva (něco jako „D10 Express) by těch dvou hodin mezi Prahou a Libercem byla schopná, samozřejmě s vynecháním veškerých stanic kromě M.B a Turnova a maximální prioritou v JŘ. Samozřejmě trať je dnes natolik vytížená, že i jeden takový spoj za čtyři hodiny by mohl rozházet ostatní spoje v JŘ.
jen nejpomatenější šotouši (co s tím stejně „pojedou“ maximálně tak prstem v tabulce KJŘ) chtějí místo 1-2 autobusu co hodinu (ve špičkách co půlhodinu) ukájecí „express“ jednou za dvě hodiny
Jestliže nás potkají všechna ta omezení tak 40 minut v kolonách klidně nasbíráte + 20 minut z CM do centra metrem a jste na 2 hodinách cesty z centra do centra .. to by vlak mohl dat
Za 2 hodiny by mohlo být poměrně reálně a rozumně rychlíkové spojení s jediným přestupem každou hodinu. Jistěže za ideálních podmínek autobus bude pořád o něco rychlejší, nějaké expresní vlakové spojení Turnov-Praha za hodinu (kterým by bylo možno v podstatě autobusy „dohnat“) by s ostatními vlaky nevytvářelo systém, ale bouralo ho, a pak jistě jde o to, že někdo se z nějakých důvodů cítí lépe v autobuse, někdo v autě, a někdo ve vlaku. Souvisejícími otázkami jsou obsazenost a nutnost rezervace v autobuse i veškeré finanční poměry. Asi je dobré, aby v této relaci co nejlépe fungovalo oboje, měl jste… Číst vice »
tento napad jsem taky mel, ale je to bez sance. zaprve kapacita, zadruhe silene parametry trati. jedine, co byste usporil, jsou pobyty a to neni az takova vyhra…
Dvouhodinová cestovní doba rychlíky v hodinovém intervalu za v podstatě současného stavu je reálná, aniž by se něco muselo podstatně rozbourávat a přebourávat. U rychlíků Liberec – Pardubice by to znamenalo pro potřebné dosažení půlhodinových časů zrušit zastavování v Rychnově mezi Libercem a Turnovem a 3x mezi Turnovem Starou Pakou, na pražsko-tanvaldské větvi pak podle v současnost dosahovaných časů zejména asi zrušit zastavování v Čakovicích a asi i Vysočanech, co se týká potřebné priority může být určitým oříškem zpackaný uzel na Palmovce. Doplňující a navazující zastávkové vlaky by to pro dobrou funkčnost celého systému znamenalo přeorganizovat …. zatímco teď jsou… Číst vice »
I tak by to muselo to auto couvat aby byl ten šnekolez po kolejích rychlejší.
Logika mocných je fascinující. Železnici vám nepostavíme, protože máte (skoro-) dálnici. A tu vám zavřeme. Nazdar.
na druhou stranu D10 si zaslouží zlepšení…
To přeci nikdo nerozporuje. Jenže železnice si také zaslouží zlepšení a neděje se nic, tedy vyjma sepisování dalších a dalších studií s porůznu přiohnutými parametry (viz například ta poslední a v ní uvedená vzdálenost z M.B. do Lbc).
nojo, když se cpou mld do lokálek, kde jezdí 0nákladu/rok a pod 100lidí/den v osobce, nelze se divit, že pak nejsou peníze na pořádné akce. Máme moc hustou železniční síť a chtělo by to optimalizovat
prosím, dohledejete si souvislosti, podívejte se kolik ušetřili v UK, když tam zrušili polovinu železniční sítě, zamyslete se na zbytečnými investicemi do železničních tratí – do různých optimalizací za bambiliony, betonu, zábradlí, info systémů,, do nákupu předražených vozidel. Mosty na D10 jsou jedny z nejnovějších mostů u nás – dálnice byla jako jediná v Česku v úseku Černý Most – Boleslav kompletně zrekonstruovaná. A podívejte se na celkový stav infrastruktury. Třeba vám dojde, proč se stále jen opravují dálnice v km 0 do Prahy do km 8, kde končí kraj Praha, jak se, 30 let opravují různé protihlukové zdi, nejdříve… Číst vice »
..že by to byly nákladní auta a kamiony co nám zničily..silnice?
Tak jistě. Ke každému řepnému poli postavit koleje.
D10 opravdu nebyla kompletně zrekonstruovaná, konkrétně na mosty u StB nikdo od roku 1980 nesahl a podle toho vypadají, nevím proč teď neopravi i železniční most na 14km,který je hned vedle opravovaneho nadjezdu a leze z něj armatura tak, že se beztak bude muset za pár let předělat.
Třeba most přes Labe určitě rekonstrukcí prošel. Zespodu vypadá velice dobře (pokud se bavíme o vlastní trase D10, ne o mostech přes D10, které nespadají do správy ŘSD). Rekonstrukce mostu převádějící trať Lysá n/L – Mělník bude pravděpodobně součástí této akce v gesci SŽ(DC) (bohužel zatím bez termínu).
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631600086.pdf
Neopravuje se most přes Labe, ale kousek před ním přes tu louku.
Ano, bude se opravovat most přes zaniklé rameno Labe na km 12.95, což uvádí i vaše tabulka. https://mapy.cz/s/celemumugo
Zmínka o mostu přes Labe byla jen v kontextu tvrzení, že v okolí SB se na mosty od roku 1980 „nesáhlo“.
Absolutní nesmysl. Peněz je dost, když se mohou cpát do takových nesmyslů jako jsou eurobetony v pustinách, kilometry modrého zábradlí a zbytečné nádražní rozhlasy na zastávkách s minimálním (nebo i třeba nulovým) obratem. Lokálky rozhodně nemůžou za to, že se dosud nepostavila rychlá trať do Liberce. To jen vy, co je tak nenávidíte, hledáte všude možně způsoby, jak se do nich opřít a snažit se je zlikvidovat.
Je to tak, peněz je opravdu dost, když se může nacpat např. 3,7 miliardy peníze do regionálních tratí, jako je modernizace a elektrizace trati Olomouc – Uničov. A jmenujme dál: elektrizace Ostrava – Frenštát, nová Boskovická spojka, St. Město – Luhačovice, a podobné zhovadilosti. To se pak Čecháček nediví, že se například hejtman Moravskoslezského kraje chlubí, že se u nich staví víc, než ve zbytku republiky dohromady. Takže za mě: při stávajícím myšlení a pokračujícím moravocentrismu na MD bude dálnice D 10 i při ještě daleko větším počtu uzavírek pořád o moc rychlejší, než Liberec – Praha vlakem.
Ale ono jde o to, se snažit aby to zlepšování co nejméně zasáhlo do života dojíždějících daňových poplatníků a co nejméně jim ukrojilo z jejich volného času, například dnes jsem v 6,50 jel přes Rádelský mlýn a nikde ani noha, jen opuštěné stroje … o tom to je.
Souhlad. Tvrzení, že když máte silnici, zeleznici nepotřebuje, je výplod dopravních antitalentů. Jak je vidět, máme jich dost.
vlak určitě ne, i auto mimo dálnici je snad rychlejší, ještě když fíra od národní se snaží vytlačit arrivu :
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/vlak-projel-u-prahy-na-cervenou-zavrene-zavory-pak-ridici-objizdeli-40315250
Mimo dálnici je rychlejší, pokud tam není sveden z dálnice veškerý provoz:)zkuste si někdy projet 610 třeba z Bakova do MB, když je v tomto úseku D10 nehoda.
Myslím, že se dá přece jen počítat s tím, že zrovna podobná nedopatření nejsou součástí konkurenčního boje mezi dopravci.