No a bude tu 30 taky někdo vymáhat, nebo to dopadne „jako vždycky“?
Ve většině těch zón se stejně rychleji, jak 30 nedá (a stejně se občas najde čuně, co to tam musí vohulit), takže jsou vlastně zbytečné a je to jen o tom, že „děláme, že něco děláme“ (a čuňata stejně nikdo eliminovat nedokáže). A co se zbytku týče, tak 30 má smysl jen v určitých časech a v ostatní dobu je to jen zbytečná buzerace, čili na to všichni kašlou.
Spokojenec
4 měsíců
A co radar? 31 limit by nebyl? Hlavně pro ty, co před každou jízdou od supermarketu kontroluji blinkry a světla.
Jaaa
4 měsíců
To jsem zvědav, jestli konečně přestanou parkovat na chodníku, nebo jestli jim tam taky udělají zónu… :-/
Vypadá to, že v rámci nových zón na Lesné se zlegalizuje stání na chodníku Slezákově, takže odpověď víme.
Trumway
4 měsíců
A vůbec. Stejně to mají namalované ŠPATNĚ a v rozporu se zásadami pro vodorovné značení na pozemních komunikacích
TP 133
„19.2 Symbol dopravní značky
Pro zdůraznění významu svislé dopravní značky lze vyznačit její symbol také na vozovce. Symbol značky
může být barvy bílé nebo v barevném provedení odpovídajícím příslušné svislé značce. Pokud se
kombinuje symbol značky s nápisem, uvádí se nejdříve nápis “
🙂
To po Brně nemůžete chtít, zde je jiné univerzum a platí jiné předpisy než ty od nějakého Ministerstva dopravy. I jako autoři jsme se s tím už smířili.
Trumway
4 měsíců
Na nic. Příliš velká natřená plocha která bude klouzat jako prase. Dříve nebo později si na tom někdo nabije ústa. Navíc z toho značení není patrno zda se jedná o rychlost maximální nebo rychlost doporučenou když chybí červená nebo modrá barva která se běžně na takové vodorovné značení používá.
Škoda, že to „…zlepšení v podobě větších rozhledových poměrů na křižovatkách, přechodech pro chodce a místech pro přecházení.“ znamená většinou jen nasprejované čáry, nebo přinejlepším hnusné plastové obrubníky, které každou chvíli někdo odsune, aby tam zaparkoval. Z hlediska chodců by bylo mnohem bezpečnější se trochu plácnout přes kapsu a normálně tam protáhnout chodník.
Zavádět zóny 30 provedené čistě stavebně by bylo ideální, ovšem naráží to na reálné možnosti.
Prostorové rozšiřování chodníkových, či zelených ploch, nebo zřizování zvýšených křižovatek a prahů vyžaduje ve většině případů úpravy odvodnění, což zas může mít různý další dopady do ostatních sítí. Když se tohle všechno sečte, rozsahem se to vyrovná celkové rekonstrukci celého uličního profilu.
Hlavně v zónách 30 žádné přechody být nemají. Jednou z výhod malé rychlosti je právě to, že má umožnit bezpečné přecházení „kdekoliv“ v rámci sousedních vztahů.
Hoermalmeister
4 měsíců
No pěkné, ale nechápu, jestli ta 30 na zemi bude jen v budoucích zónách, nebo se bude doplňovat i zpětně, což by se hodilo, pže většina města už zóny má
Zóny sice má, ale že by se jimi někdo trápil se mi nezdá. Spíš se mi zdá, že je cpou všude aby uspokojili dopravní policisty a dostali tam parkování, v reálu ale 30 jezdí málokdo.
Je vidět, že tady jsou velmi bysrří lidé, kteří pochopili. Pro toho kdo nepochopil: Ne všude jsou ZÓny 30 a já se ještě s žádnou nesetkal a tak jsem nebyl nucen jet v zóně 30. Naopak v Zoně obytné platí 20 a proto tam se 30 nejezdí. No a pak tady jsou města jako je Jičín kde je prakticky polovina až 2 třetiny města zóna 40 takže jezdit tam 30 roznesli by mě ostatní na pneukatikách .Tož asi tak 😉
Nikdo nebrání zavedení modrých zón v každé Horní Dolní. Stejně tak nikdo ani v modrých zónách (C) nebrání stát přes den, když jsi v práci nebo si potřebuješ něco vyřídit. A stejně tak nikdo nebrání zaměstnavateli vybudovat si podzemní parkoviště, takže, kde je ten problém?
A co se týče Vašeho lesa, tak do něj je vjezd i stání samozřejmě povolen jen s Vašim svolením, jakožto jeho vlastníka. A to platí i o lesech všech ostatních vlastníků 😉
No co si budeme povídat. Hlavním účelem modrých zón je donutit lidi dát si do Brna trvalý pobyt a odvádět zde daně.
Jenom naivní věří, že jim vyřeší parkování nebo vyžene jim protivná auta z města. Ulice před i po jsou stále stejně plné aut. Jen někteří holt platí. A platit budou a stále více, ale zvyknou si. Situaci na sidlíštích neznám a znát nechci, ale v centru a širším centru to tak prostě je.
Je normální platit za něco, co chci využívat pro své soukromé účely. Obzvlášť pokud je to omezena komodita. Takhle to zkratka v kapitalismu funguje, nikdo nerozdava byty zadarmo apod. Zkratka způsob, jakým se trh vyrovnává s rovnováhou mezi nabídkou a poptávkou je pohyblivá cena. Vyšší cena zchladi poptávku a zároveň motivuje nabídku, nižší cena opačně – což je přesně ta situace, ve které se dnes nacházíme. Stimilujeme poptávku a přitom stavíme dokonce podnakladove, takže soukromý kapitál nemá motivaci stavět parkovací stání a musíme jej teda k tomu nutit formou nařízení a norem při jine výstavbě. Zkratka bizarni situace.
I pravičák může uznávat, že infrastrukturu by měl budovat a spravovat především stát.
Naopak je vtipné jak se ze zapřisáhlých levičáků v případě aut stávají pravičáci před jejichž pravověrností kterými by i Hayek blednul závistí. Ale jen v té jedné věci – nikde jsem neviděl, že by někdo z nich vystupoval třeba proti tomu, že město buduje stojany pro kola zdarma. Přitom jde o stejný princip.
Jestli je parkování infrastrukturou, tak je i bytový fond infrastruktura a měl by ji budovat stát a rozdávat zadarmo. Ty komodity jsou velmi podobné a nedává smysl, aby jedno budoval developer a prodával za tržní ceny a druhé budoval veřejný sektor a rozdával zadarmo.
Navíc napadlo by někoho, že řešením bytové krize je stavět byty a rozdávat je zadarmo? Přitom v případě parkování se tváříme, ze to je funkční systém. V případě čehokoli jineho by nám to přišlo jako naprostý nesmysl, který nikdy nemůže fungovat.
No a je zajímavé, že pravičík uznává takové „levicové“ argumenty právě u infrastruktury pro IAD, ale jinde už ne.. Naprosto nikde jinde už ne. Jen ta auta.
Řidiči si neuvědomují, že ta komodita, kterou jsou silnice, je omezená. A vlastně si rozsah té komodity zvětšují sami podle svého uvážení. Podél krajnice na Cejlu stojí řada zaparkovaných aut, ačkoliv tam nemá co dělat. Nikoho to nezajímá, jen tramvaje musí čekat, když se je auta v koloně snaží objet. Vytváří tak nebezpečnou překážku.
Stejně tak Hybešova nebo Veveří. V dolní části Veveří si občas ze sportu ráno zapamatuji pár aut a část značky (boj proti skleróze) a když jdu kolem o pár hodin později, vždycky tam aspoň jedno zase najdu (což mi léčí hypotenzi). PS Samozřejmě vím, že to je zásobování, které přivezlo imobilní stařenku se třemi pytli cementu a instalatérskou výbavou.
No a bude tu 30 taky někdo vymáhat, nebo to dopadne „jako vždycky“?
Ve většině těch zón se stejně rychleji, jak 30 nedá (a stejně se občas najde čuně, co to tam musí vohulit), takže jsou vlastně zbytečné a je to jen o tom, že „děláme, že něco děláme“ (a čuňata stejně nikdo eliminovat nedokáže). A co se zbytku týče, tak 30 má smysl jen v určitých časech a v ostatní dobu je to jen zbytečná buzerace, čili na to všichni kašlou.
A co radar? 31 limit by nebyl? Hlavně pro ty, co před každou jízdou od supermarketu kontroluji blinkry a světla.
To jsem zvědav, jestli konečně přestanou parkovat na chodníku, nebo jestli jim tam taky udělají zónu… :-/
Se zavedením OPS došlo k legalizací stání na chodníku na více místech, takže bych si uměl tipnout:)
Proto se koneckoncu ty zóny u nás mám pocit zavádějí. Aby policie povolila parkování tam, kde by to při 50 nebylo možné.
Vypadá to, že v rámci nových zón na Lesné se zlegalizuje stání na chodníku Slezákově, takže odpověď víme.
A vůbec. Stejně to mají namalované ŠPATNĚ a v rozporu se zásadami pro vodorovné značení na pozemních komunikacích
TP 133
„19.2 Symbol dopravní značky
Pro zdůraznění významu svislé dopravní značky lze vyznačit její symbol také na vozovce. Symbol značky
může být barvy bílé nebo v barevném provedení odpovídajícím příslušné svislé značce. Pokud se
kombinuje symbol značky s nápisem, uvádí se nejdříve nápis “
🙂
To po Brně nemůžete chtít, zde je jiné univerzum a platí jiné předpisy než ty od nějakého Ministerstva dopravy. I jako autoři jsme se s tím už smířili.
Na nic. Příliš velká natřená plocha která bude klouzat jako prase. Dříve nebo později si na tom někdo nabije ústa. Navíc z toho značení není patrno zda se jedná o rychlost maximální nebo rychlost doporučenou když chybí červená nebo modrá barva která se běžně na takové vodorovné značení používá.
https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/znacky-ridici-casto-prehlizi-v-breclavi-proto-maluji-rychlost-radeji-na-silnice-20200702.html
Raději.
Stejně tohle značení není regulérní vodorovné dopravní značení a nemá žádnou oporu v zákoně. Navíc je nebezpečné.
K té bezpečnosti/nebezpečnosti abych byl úplný a aby to podle někoho zase nebyly jen nepodložené kecy.
https://youtu.be/uICypQXC1Kw?t=68
S tím souvisí nouzové brždění
https://www.youtube.com/watch?v=WsxwFdmU24c
A s nouzovým bržděním na motorce nebo o na kole souvisí tohle
https://www.youtube.com/watch?v=oNjCMBINwkU
„Stejně tohle značení není regulérní vodorovné dopravní značení a nemá žádnou oporu v zákoně.“
Ten kdo mi dal mínus mi může takovou vodorovnou dopravní značku ukázat třeba tady
https://www.naucseridit.cz/dopravni-znacky/vodorovne-znacky/
nebo tady
https://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/vodorovne-dopravni-znacky/
Doporučená rychlost je ve čtverci.
Ano, máte samozřejmě pravdu.
Škoda, že to „…zlepšení v podobě větších rozhledových poměrů na křižovatkách, přechodech pro chodce a místech pro přecházení.“ znamená většinou jen nasprejované čáry, nebo přinejlepším hnusné plastové obrubníky, které každou chvíli někdo odsune, aby tam zaparkoval. Z hlediska chodců by bylo mnohem bezpečnější se trochu plácnout přes kapsu a normálně tam protáhnout chodník.
A auta tam budou parkovat stejně…
Zavádět zóny 30 provedené čistě stavebně by bylo ideální, ovšem naráží to na reálné možnosti.
Prostorové rozšiřování chodníkových, či zelených ploch, nebo zřizování zvýšených křižovatek a prahů vyžaduje ve většině případů úpravy odvodnění, což zas může mít různý další dopady do ostatních sítí. Když se tohle všechno sečte, rozsahem se to vyrovná celkové rekonstrukci celého uličního profilu.
Hlavně v zónách 30 žádné přechody být nemají. Jednou z výhod malé rychlosti je právě to, že má umožnit bezpečné přecházení „kdekoliv“ v rámci sousedních vztahů.
No pěkné, ale nechápu, jestli ta 30 na zemi bude jen v budoucích zónách, nebo se bude doplňovat i zpětně, což by se hodilo, pže většina města už zóny má
Zóny sice má, ale že by se jimi někdo trápil se mi nezdá. Spíš se mi zdá, že je cpou všude aby uspokojili dopravní policisty a dostali tam parkování, v reálu ale 30 jezdí málokdo.
Já 30 v zónách jezdím
Díky Vám za to.
že ty to máš jinak je úplně irelevantní
málokdo = široká množina mezi „nikdo“ a „každý“
Já ne.
Je vidět, že tady jsou velmi bysrří lidé, kteří pochopili. Pro toho kdo nepochopil: Ne všude jsou ZÓny 30 a já se ještě s žádnou nesetkal a tak jsem nebyl nucen jet v zóně 30. Naopak v Zoně obytné platí 20 a proto tam se 30 nejezdí. No a pak tady jsou města jako je Jičín kde je prakticky polovina až 2 třetiny města zóna 40 takže jezdit tam 30 roznesli by mě ostatní na pneukatikách .Tož asi tak 😉
Diky za příspěvek, asi?
Zvlastni je, ze auta s B-rnenskyma znackama muzou stat volne vsude po okolnich lesech ale auta z onech lesu nemuzou prekazet B-ckarum v B-rne.
Nikdo nebrání zavedení modrých zón v každé Horní Dolní. Stejně tak nikdo ani v modrých zónách (C) nebrání stát přes den, když jsi v práci nebo si potřebuješ něco vyřídit. A stejně tak nikdo nebrání zaměstnavateli vybudovat si podzemní parkoviště, takže, kde je ten problém?
A co se týče Vašeho lesa, tak do něj je vjezd i stání samozřejmě povolen jen s Vašim svolením, jakožto jeho vlastníka. A to platí i o lesech všech ostatních vlastníků 😉
No a můžu zavést zóny pouze pro lidi, kteří u sebe zavedli modré zóny pro mne, aby ochutnali svoji medicínu ale jiné jsem jimi neotravoval? Nemůžu.
No co si budeme povídat. Hlavním účelem modrých zón je donutit lidi dát si do Brna trvalý pobyt a odvádět zde daně.
Jenom naivní věří, že jim vyřeší parkování nebo vyžene jim protivná auta z města. Ulice před i po jsou stále stejně plné aut. Jen někteří holt platí. A platit budou a stále více, ale zvyknou si. Situaci na sidlíštích neznám a znát nechci, ale v centru a širším centru to tak prostě je.
Je normální platit za něco, co chci využívat pro své soukromé účely. Obzvlášť pokud je to omezena komodita. Takhle to zkratka v kapitalismu funguje, nikdo nerozdava byty zadarmo apod. Zkratka způsob, jakým se trh vyrovnává s rovnováhou mezi nabídkou a poptávkou je pohyblivá cena. Vyšší cena zchladi poptávku a zároveň motivuje nabídku, nižší cena opačně – což je přesně ta situace, ve které se dnes nacházíme. Stimilujeme poptávku a přitom stavíme dokonce podnakladove, takže soukromý kapitál nemá motivaci stavět parkovací stání a musíme jej teda k tomu nutit formou nařízení a norem při jine výstavbě. Zkratka bizarni situace.
Jak jde o auta, tak u nàs i nejzavilejší neocon je najednou komunista. 😉
I pravičák může uznávat, že infrastrukturu by měl budovat a spravovat především stát.
Naopak je vtipné jak se ze zapřisáhlých levičáků v případě aut stávají pravičáci před jejichž pravověrností kterými by i Hayek blednul závistí. Ale jen v té jedné věci – nikde jsem neviděl, že by někdo z nich vystupoval třeba proti tomu, že město buduje stojany pro kola zdarma. Přitom jde o stejný princip.
Jestli je parkování infrastrukturou, tak je i bytový fond infrastruktura a měl by ji budovat stát a rozdávat zadarmo. Ty komodity jsou velmi podobné a nedává smysl, aby jedno budoval developer a prodával za tržní ceny a druhé budoval veřejný sektor a rozdával zadarmo.
Navíc, ono bydlení je přece důležitější, než parkování. Je to více „kritická infrastruktura“, než parkování.
Dokážete si představit město bez bytů (a RD)? Já tedy ne.
Dokážete si město představit bez parkování (na ulici)? Nebylo by to ideální, asi bych to moc nechtěl, ale šlo by.
Navíc napadlo by někoho, že řešením bytové krize je stavět byty a rozdávat je zadarmo? Přitom v případě parkování se tváříme, ze to je funkční systém. V případě čehokoli jineho by nám to přišlo jako naprostý nesmysl, který nikdy nemůže fungovat.
No a je zajímavé, že pravičík uznává takové „levicové“ argumenty právě u infrastruktury pro IAD, ale jinde už ne.. Naprosto nikde jinde už ne. Jen ta auta.
Řidiči si neuvědomují, že ta komodita, kterou jsou silnice, je omezená. A vlastně si rozsah té komodity zvětšují sami podle svého uvážení. Podél krajnice na Cejlu stojí řada zaparkovaných aut, ačkoliv tam nemá co dělat. Nikoho to nezajímá, jen tramvaje musí čekat, když se je auta v koloně snaží objet. Vytváří tak nebezpečnou překážku.
Stejně tak Hybešova nebo Veveří. V dolní části Veveří si občas ze sportu ráno zapamatuji pár aut a část značky (boj proti skleróze) a když jdu kolem o pár hodin později, vždycky tam aspoň jedno zase najdu (což mi léčí hypotenzi). PS Samozřejmě vím, že to je zásobování, které přivezlo imobilní stařenku se třemi pytli cementu a instalatérskou výbavou.
Bydlím v Bystrci kde nejsou zóny, mám auto s B značkou, a budete se divit, ale zadarmo můžu parkovat v zónách stejcných 60 minut, jako auto z lesa.
A kdybych bydlel víc v centru, v nějaké zóně, stejně by platil princip květinky, že bych měl zvýhodnění jen ve své a sousedních zónách. Jinde ne.
Pokud se vám toto zvýhodnění ani tak nelíbí, přistěhujte se do Brna, plaťte tady daně, a město vám to umožní taky.
Tak ono to není o tom B, parkuju v modrých zónách a na značce mám jiný písmenko.
Jinak neomezeně jen kolem domu, kdekoliv jinde platím stejně jako ten vesničan z lesa.