Brno zaplatí podchod a lávku u stanice Královo Pole

Vizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architects

Proměna nádraží má začít příští rok.

Zpět na článek
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Budova mi na první pohled trochu připomíná plovárnu… ovšem v porovnání se stávajícím nádražím je to skok o století do budoucnosti.

Karl vB.

Oproti obrázkům v článku z ledna zmizely ty tři „ozdobné díry“ v pravé části střechy. Zdá se, že někdo dostal rozum.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chce-pristi-rok-zacit-s-prestavbou-stanice-brno-kralovo-pole-vznikne-nova-budova-101413/

Martin z Topírny

Vypadá, že se máme na co těšit…

…jen aby to tak i skutečně vypadalo 😀

Prokop

Mě by zajímalo proč na vizualizaci z Brna je polské pendolíno PKP když se tam nikdy nepodívá.

Negrelli

Trochu jsem zklamán… očekával bych krytou trasu od šaliny ke stanici, aby cestující během přestupu nemusel moknout. Vizualizace je funkčně jako z minulého století

Kleist

Ono aby to vypadalo normálně by tam nesměl být ten ošklivej most. Silnice by mohla vést po novém nad nádražím.

Kleist

*nad novým nádražím

Jarda

Je před volbami, takže i spolek Brno autem zjistil, že existuje něco jako železnice.

Souhlas k posunu

Brno nemá nádraží….

Vojta

Taky by nebylo špatné do podoby nádraží promítnout výsledky studie diametru – čekal bych, že se posuzují i varianty krátkého diamteru – tj. zapojení do nádraží Královo Pole od teplárny Červený mlýn. Aby se za pár let nepřišlo na to, že chybí koleje nebo nástupiště.

Jiří Kocurek

Ano, bylo by to vhodné, postavit to s rezervou pro případnou varinatu přes Sportovní. Jenže to by ta rezerva ve stavebním povolení musela být už dneska.

Studý Chudent

Brno je v dluhu snad 3 miliardy, MHD v troskách, auta všude, ale hlavně, že zaplatí vybudování podchodu v krpoli.
Nevidím v aktuální situaci jedinej důvod, proč by jej neměla cálovat SŽ.

Radek

SŽDC je taky ve ztrátě…

Souhlas k posunu

SŽ musí být vždy ve ztrátě, to jim zajistí na další rok zase vyšší rozpočet….

Tomáš Gottschalk

A není jedno, zda lova vytáhnete z levé, nebo pravé kapsy? MHD v troskách myslíte například draky a kloubové solarisy? Prodloužený podchod v Kéniku měl být hotový už před 20 roky. Zajímalo by mne, zda se počítá s opravou zchátralého mostu přes nádraží u hřibitova.

Vojta

Ví někdo, jak se podílely / nepodílely města u jiných podobných prodloužení podchodů (např. Kuřim, Český Brod, Šakvice…)?

Jiří Kocurek

Jasně, lidi mají to nádraží obcházet naokolo. Tím se výrazně zlepší MHD a ubyde aut.

Auta všude budou, ikdyby ho měl byť 1 ze 100 lidí. S tím se prostě smiřte a přestaňte závidět.

MildaIV

Ten podchod je tam potřeba ne pro to, aby se lidi dostali na nádraží ale proto, aby se dostali přes 4 proudovou silnici před nádražím, která přerušila dřívější přístup do ulice Myslínova. Nyní se musí tato silnice přes park obcházet směrem k nádráží. Park je plný bezdomovcú a na kraji parku je nádražka, s dost pochybnými individui, z nichž některá nabízí dětem peníze za to že s nimi pújdou. Je to obdobné jako přístup na Zvonařku, na který si Brňané taky museli dlouho počkat.

zghk

K té nádražce, pořád otevírá v 5:30 (a.m.)?

tomash

Tato individua se přesunou k novému podchodu, určitě nezůstanou v prázdném parku.

tomash

Já té investice do nového podchodu také příliš nerozumím, lidem přicházejícím po ulici Žleb (ze sídliště Sadová), se zkrátí cesta na nádraží díky novému podchodu o cca 100 m. Lidem z rodinných domů na Myslínově se zkrátí cesta více, ale tam bydlí pár lidí (patrně mezi nimi někdo významný). Kvalita MHD v Brně se opravdu viditelně zhoršuje, intervaly mezi spoji čím dál delší, jízdní doba také. Že má DPMB v garáži nové vozy nebo postavil novou trať, mi je na nic, když po té nové trati žádné nové vozidlo nepřijede. Já sám MHD v Brně již několik téměř nepoužívám, auto/kolo… Číst vice »

MildaIV

Problém Myslínovi a i navazujících ulic je v tom, že jsou odříznuty od Králova Pole jak železnicí tak výpadovkou naprosto dokonale. Za hřbitovem se staví a pravděpodobně i stavět bude, ale ti lidi se domú dostanou jedině autem.

SYN

Lidi nepotřebují zkrátit přístup ke kolejím, oni (převážně) potřebují podejít překážku = trať…
Dtto Řečkovice (tam už to dávno funguje), podchod neslouží primárně k tomu aby se davy lidí dostaly na peron, ale aby nemuseli courat přes koleje… anebo půl kiláku okolo přes silniční tunel.

SYN

Těch pár korun na to aby ten podchod byl o kousek delší než je absolutně nezbytně nutné je takový výraz dobré vůle… celkem v pohodě. Samozřejmě si zapamatujme všichni, SŽDC nedělá ani ň navíc než nezbytně musí… jen aby to tak bylo všude stejně, aby se „jinde“ nedělaly rozsáhlé úpravy okolí.