Brno zachová po krajském zdražení od 1. března univerzální jízdenku za 156 korun

Brněnská tramvaj Tatra K2 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: PatrikPaprika / Wikimedia CommonsBrněnská tramvaj Tatra K2 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: PatrikPaprika / Wikimedia Commons

Zatímco Jihomoravský kraj přistoupil ke zdražení jízdného, Brno se rozhodlo jízdenky nezdražovat.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bilbo.cz

Takže nejenom že tvrdošíjně odmítají zdražit a drží ceny cca z roku 2010, ale v zájmu nezdražování ještě začnou tisknout zcela novou jízdenku… Nechci být u toho, až se DPMB a brněnská MHD za pár let zcela rozsype, ale myslím, že už je to nevyhnutelné. Opravdu nelze udržet kvalitu dopravy za deset let staré ceny. Brno opravdu nepotřebuje levný systém veřejné dopravy na hraně funkčnosti. Brno potřebuje co nejmodernější a co nejefektivnější systém a lidi si ho rádi zaplatí, když bude stát za to.

LKB

Z toho muze byt mirne chaos mit v jednom kraji dve soubezne skupiny jizdenek na Brno x mimo Brno. Ale zachovani cen pro brnenske cestujici vcetne me vitam, i kdyz mam salinkartu :).

Původní Aleš

V článku není uvedeno, zda bude nadále platit dříve koupená Univerzální jízdenka (a pokud ano, zda bude platit jen po městě nebo v celém kraji).

Petr Novák

V článku to sice napsáno není, ale dá se to dočíst na webu IDS JMK. Univerzálka bude, stejně jako ostatní jednorázové papírové jízdenky, platit jen do 7. 3. Po té je bude možné vyměnit podle následujícího rozvrhu: https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/1701 Nadále platit bude jen jízdenka na 2 zóny/60 minut, jejíž cena a platnost se nemění.

Racek

Na Facebooku v komentáři od oficíálního profilu DPMB je informace, že jejich revizoři mají pokyn starou univerzální jízdenku v zónách 100, 101 uznávat jako platnou i po 7. 3., ale týká se to samozřejmě jen spojů provozovaných tímto dopravcem.

Zbyněk

Myslíte, že při výběru pana Prýgla do funkce v IDS JMK hrálo roli jeho příznačné jméno? 😀

abc

Na tom není nic příznačného. Brněnské přehradě se říká Prigl, ale na rozdíl od toho příjmení je to s měkkým a hlavně s krátkým i.

Zbyněk

Dovolím si nesouhlasit, jeho jméno s označením brněnské přehrady se shoduje 🙂 https://www.prygl.net/

Rychlé Eso

Já to znám jako Prygl.

Petr Novák

„Jízdenka nebude mít svoji elektronickou alternativu“
Toto není zcela pravdivé, protože podle nového tarifu bude v Poseidonu i nadále možnost koupit si pro zóny 100+101 jízdenku na 45 minut za 19,50. Akorát, že Poseidon je krajská aplikace, kterou DPMB zjevně ignoruje. Jinak si neumím vysvětlit, že to pan Prýgl nezmínil.

Petr Nick

Rozumná podpora veřejné dopravy

Samo

Rozumná podpora verejnej dopravy by bola prestať sa tváriť že inflácia neexistuje a primerane zvýšiť cestovné, namiesto škrtania výkonov ktoré ľudí vyháňa do áut.

Igor Mauricio

Od 1.3. opět další škrtání – úplně nevím, co by mne vlastně v dnešní době donutilo využívat MHD, pokud by mne samotného cesta do centra města autem nestresovala víc než cesta MHD – a pokud bych byl z hospody ochoten jít pěšky (do hospody to ještě jde…).

MildaIV

Zrovna jsem jel na univerzální jízdenku rychlíkem z hlavního nádraží do Králova Pole. Pújde to nadále na tu novou Brněnskou nebo bude potřeba dražší krajská?

Jiří Kocurek

Je to zóna 100+101, pokud má jízdenka vyznačeno, že platí v nich platí, tak bych se nenechal vyhodit.

Samo

Samozrejme áno, tieto rýchliky sú do IDS plne integrované a kým máte (akýkoľvek) lístok na príslušnú zónu, môžete ich použiť.

Petr Novák

Jakýkoliv lístek taky ne. Jsou jízdenky pro zóny 100+101 které ve vlaku neplatí. SMS jízdenka, například. Ale tato by snad měla. Alespoň jsem v tarifu žádnou výjimku pro vlaky u této jízdenky nenašel.

xyz

Jestliže ta levnější varianta bude použitelná pouze pro jízdy po městě Brně, nezaslouží si taková jízdenka být nazývána UNIVERZÁLNÍ jízdenkou.