Brno zachová po krajském zdražení od 1. března univerzální jízdenku za 156 korun
Brněnská tramvaj Tatra K2 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: PatrikPaprika / Wikimedia Commons
Zatímco Jihomoravský kraj přistoupil ke zdražení jízdného, Brno se rozhodlo jízdenky nezdražovat.
Takže nejenom že tvrdošíjně odmítají zdražit a drží ceny cca z roku 2010, ale v zájmu nezdražování ještě začnou tisknout zcela novou jízdenku… Nechci být u toho, až se DPMB a brněnská MHD za pár let zcela rozsype, ale myslím, že už je to nevyhnutelné. Opravdu nelze udržet kvalitu dopravy za deset let staré ceny. Brno opravdu nepotřebuje levný systém veřejné dopravy na hraně funkčnosti. Brno potřebuje co nejmodernější a co nejefektivnější systém a lidi si ho rádi zaplatí, když bude stát za to.
Z toho muze byt mirne chaos mit v jednom kraji dve soubezne skupiny jizdenek na Brno x mimo Brno. Ale zachovani cen pro brnenske cestujici vcetne me vitam, i kdyz mam salinkartu :).
V článku není uvedeno, zda bude nadále platit dříve koupená Univerzální jízdenka (a pokud ano, zda bude platit jen po městě nebo v celém kraji).
V článku to sice napsáno není, ale dá se to dočíst na webu IDS JMK. Univerzálka bude, stejně jako ostatní jednorázové papírové jízdenky, platit jen do 7. 3. Po té je bude možné vyměnit podle následujícího rozvrhu: https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/1701 Nadále platit bude jen jízdenka na 2 zóny/60 minut, jejíž cena a platnost se nemění.
Na Facebooku v komentáři od oficíálního profilu DPMB je informace, že jejich revizoři mají pokyn starou univerzální jízdenku v zónách 100, 101 uznávat jako platnou i po 7. 3., ale týká se to samozřejmě jen spojů provozovaných tímto dopravcem.
Myslíte, že při výběru pana Prýgla do funkce v IDS JMK hrálo roli jeho příznačné jméno? 😀
Na tom není nic příznačného. Brněnské přehradě se říká Prigl, ale na rozdíl od toho příjmení je to s měkkým a hlavně s krátkým i.
Dovolím si nesouhlasit, jeho jméno s označením brněnské přehrady se shoduje 🙂 https://www.prygl.net/
Já to znám jako Prygl.
„Jízdenka nebude mít svoji elektronickou alternativu“
Toto není zcela pravdivé, protože podle nového tarifu bude v Poseidonu i nadále možnost koupit si pro zóny 100+101 jízdenku na 45 minut za 19,50. Akorát, že Poseidon je krajská aplikace, kterou DPMB zjevně ignoruje. Jinak si neumím vysvětlit, že to pan Prýgl nezmínil.
25kč stojí ale 60min., ne 45min. jízdenka – viz https://www.dpmb.cz/sites/default/files/inline-files/cenik-jizdneho-integrovaneho-dopravniho-systemu-jihomoravskeho-kraje-2023.pdf
Rozumná podpora veřejné dopravy
Rozumná podpora verejnej dopravy by bola prestať sa tváriť že inflácia neexistuje a primerane zvýšiť cestovné, namiesto škrtania výkonov ktoré ľudí vyháňa do áut.
Od 1.3. opět další škrtání – úplně nevím, co by mne vlastně v dnešní době donutilo využívat MHD, pokud by mne samotného cesta do centra města autem nestresovala víc než cesta MHD – a pokud bych byl z hospody ochoten jít pěšky (do hospody to ještě jde…).
Zrovna jsem jel na univerzální jízdenku rychlíkem z hlavního nádraží do Králova Pole. Pújde to nadále na tu novou Brněnskou nebo bude potřeba dražší krajská?
Je to zóna 100+101, pokud má jízdenka vyznačeno, že platí v nich platí, tak bych se nenechal vyhodit.
Samozrejme áno, tieto rýchliky sú do IDS plne integrované a kým máte (akýkoľvek) lístok na príslušnú zónu, môžete ich použiť.
Jakýkoliv lístek taky ne. Jsou jízdenky pro zóny 100+101 které ve vlaku neplatí. SMS jízdenka, například. Ale tato by snad měla. Alespoň jsem v tarifu žádnou výjimku pro vlaky u této jízdenky nenašel.
Jestliže ta levnější varianta bude použitelná pouze pro jízdy po městě Brně, nezaslouží si taková jízdenka být nazývána UNIVERZÁLNÍ jízdenkou.