Brno: Trojúhelník ve Veveří se přesune do přísněji regulované parkovací zóny

Parkování v Brně. Foto: Statutární město BrnoParkování v Brně. Foto: Statutární město Brno

Podle vedení města je v lokalitě blízko centra přetlak poptávky po parkování přes den.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libcha

Chtěl bych žít ve městě kde by bylo nějakou podobnou měrou zpoplatněno parkování i pro rezidenty.

Tomáš H

Pak by byl skutečně nastolen zákon nabídky a poptávky a celý systém by začal fungovat. Nicméně k tomu je ještě nutné zavést různé ceny na různých parkovištích a ne nějaké obří zóny s jednotnou cenou. Na to ale nikdo z pomazaných hlav ve vedení města nemá.

Gwann

to vedení města volí občané. pokud jim chcete zpoplatnit parkování jako „cizím“ před vlastním barákem, pak počítejte na pevno s něčím jako defenestrací.

takže můžete zkusit kandidovat s podobným programem – dopadnete max. 1% podporou.

nejsem automobilista, nejradši bych viděl ulice bez aut, ale to je zhruba stejně reálně jako obnova kostela svatého mikuláše na náměstí svobody.

a ani bych si to nepřál. fanatický přístup rozkopávání cizích hraček za každou cenu z důvodu vlastní zaťatosti je nejlepší recept na zcela rozdělenou nepřátelskou společnost, takovou studenou občanskou válku.

nezávadějme si to tu.

SYN

Už teď jsou tu relativně hustě parkovací domy a placená parkoviště. Takže krátkodobé parkování není problém, problémem zůstává (a zóny v tomto pomohly jen trochu, aspoň v mém okolí kde je zóna B) kde zaparkovat pro obyvatele… a to nejsem náročný, bohatě by mi stačilo zaparkovat do půl kiláku od domu…

Voufa

Přitom by stačilo jen zavést tržní systém. Tedy cena dle nabídky a poptávky a hned by bylo místo k parkování. Nedávno jsem četl, že ideální stav pro parkování je, když je 10% míst volných.
Článek:
https://pbednargmail-com.blog.respekt.cz/lepsi-parkovani/

Gwann

nikdo až na pár autistů nechce řešit debioviny typu dražba parkovacího místa apod. tyhle ekonomistické nápady fakt odložte do kurzů teoretické ekonomie a nechte tam. jsou společensky zhoubné.

Jan

Tady se nejedná o dražbu, ale o placení tržní ceny podle obsazenosti konkrétní ulice v konkrétní čas. Mít vyhrazené místo jen pro jedno auto vyjde jednak dráž a druhak se plýtvá místem.

Jan

Ano, nedávno jsem sledoval prezentaci o parkování, systém s dynamickou cenou také cílil na 90% obsazenost. Tedy místo pro toho, kdo chce zaparkovat se najde vždy, akorát s větší poptávkou bude růst cena a kdo bude chtít ušetřit tak bude zase parkovat dál od domu, kde je zrovna volno. Řešilo se i zdražování parkovacího oprávnění v našem pevně daném systému, kde máme problém skokově zdražit třeba o 100 procent (což je v Praze ze 3 Kč na den na 6 Kč na den). Lidi mají rádi postupnou a předvídatelnou změnu, tedy třeba o 20% ročně než se dostane na tržní… Číst vice »

Jirka

Tak to je klasika, zóna B se bude dál rozšiřovat. Jenom aby za pár let nebyla až u přehrady.

Tomáš H

Ano, jinak ten nesmyslný systém ani skončit nemůže.

Gwann

ne, není to nesmyslný systém. je to jen reakce na záplavu aut

Jindřich

Mimochodem nevíte někdo co se dá dělat s tím, když v území s podobně kritickým nedostatkem parkovacích míst jsou dvě vyhrazená místa pro konkrétní vozidla invalidů, ale už přes rok na nich nikdo neparkuje? 🤔

Ondřej

Chudáci invalidi…před rokem odjeli na lékařem předepsaný ozdravný pobyt a zůstali tam trčet v lockdownu…a Vy byste jim ještě chtěl vzít parkovací místa!
🤔🤣

Vasek

Parkování je v Brně skutečně kontrolováno i v noci, nebo jde jen o údaj na značce?

původní Jakub P

Parkování je v Brně v noci kontrolováno nachlup stejně kvalitně jako ve dne.

Vasek

lol

Ondřej

LOL? Já myslím, že spíš OMG!
😀

Gwann

tak nevím nakolik znáte Brno, ale jezdí to i z Prahy známá auta s kamerami. zda kamery fungují a má to nějaké následky…to už nevím 🙂

původní Jakub P

Právě že znám a vím, jak se v Brně centru parkuje v pěší zóně, na chodnících, na zákazech. Vše místní MP s ledovým klidem přehlíženo i v pravé poledne. Dosáhnout tohoto standardu hlídání pravidel pro parkování v noci nebude vůbec žádný problém.

Gwann

tak kolem mého bydliště tohle rozhodně nenastává…a auta s kamerama statečně krouží. tudíž spíš podnět na městskou policii….nebo že by jii demoralizovalo, koho všeho nesmí pokutovat za cokoliv? věřil bych i tomuto….

původní Jakub P

Auta s kamerami kroužit můžou, ale u těch bude díky automatizaci celkem triviální zajistit stejný standard dohledu v noci i ve dne. Takže na pravdivosti mého původního příspěvku to nejspíš nic nemění.

Gwann

ale to není problém parkovacích zón a jejich nefunkčnost. na zákazu, chodníku atp se nemá parkovat v zóně i mimo ni. to je prostě a jen neschpnost městské policie.

auta kontrolující parkovací zóny jezdí.

že nefunguje jiná část, to je bohužel fakt.

SYN

Ono v tom „divokém“ centru (kdekdo má vyjímku na „zásobování“ a tak stojí často málem až na kolejích) zase není přes noc moc zájem, stálých obyvatel málo…

Honza

To že v Brně pokutuje MP až na určitá místa spíše na oznámení, bych nesměšoval s parkovacími zónami. V zóně C vidím auto s kamerami, které to monitoruje běžně mezi 19-20 hodinou a to dokonce ve slepé ulici, jestli jsou výstupem pokuty (pokud by někdo špatně parkoval) samozřejmě nevím. A i v širším centru v zóně B během dne vidím monitorovací auto relativně často.
Jestli jezdí i v noci nevím.

Gwann

asi pochopitelné, vysoké baráky a celkem málo parkovacích míst. dále směrem na západ jsou už spíš vilová zástavba, takže tam se auta poskládají lépe. prostě to rozdělit úvozem nebyl dobrý nápad.

PS: kolem trýbové to je občas taky celkem husté….a zóna žádná…