Brno: Trojúhelník ve Veveří se přesune do přísněji regulované parkovací zóny
Parkování v Brně. Foto: Statutární město Brno
Podle vedení města je v lokalitě blízko centra přetlak poptávky po parkování přes den.
Podle vedení města je v lokalitě blízko centra přetlak poptávky po parkování přes den.
Chtěl bych žít ve městě kde by bylo nějakou podobnou měrou zpoplatněno parkování i pro rezidenty.
Pak by byl skutečně nastolen zákon nabídky a poptávky a celý systém by začal fungovat. Nicméně k tomu je ještě nutné zavést různé ceny na různých parkovištích a ne nějaké obří zóny s jednotnou cenou. Na to ale nikdo z pomazaných hlav ve vedení města nemá.
to vedení města volí občané. pokud jim chcete zpoplatnit parkování jako „cizím“ před vlastním barákem, pak počítejte na pevno s něčím jako defenestrací.
takže můžete zkusit kandidovat s podobným programem – dopadnete max. 1% podporou.
nejsem automobilista, nejradši bych viděl ulice bez aut, ale to je zhruba stejně reálně jako obnova kostela svatého mikuláše na náměstí svobody.
a ani bych si to nepřál. fanatický přístup rozkopávání cizích hraček za každou cenu z důvodu vlastní zaťatosti je nejlepší recept na zcela rozdělenou nepřátelskou společnost, takovou studenou občanskou válku.
nezávadějme si to tu.
Už teď jsou tu relativně hustě parkovací domy a placená parkoviště. Takže krátkodobé parkování není problém, problémem zůstává (a zóny v tomto pomohly jen trochu, aspoň v mém okolí kde je zóna B) kde zaparkovat pro obyvatele… a to nejsem náročný, bohatě by mi stačilo zaparkovat do půl kiláku od domu…
Přitom by stačilo jen zavést tržní systém. Tedy cena dle nabídky a poptávky a hned by bylo místo k parkování. Nedávno jsem četl, že ideální stav pro parkování je, když je 10% míst volných.
Článek:
https://pbednargmail-com.blog.respekt.cz/lepsi-parkovani/
nikdo až na pár autistů nechce řešit debioviny typu dražba parkovacího místa apod. tyhle ekonomistické nápady fakt odložte do kurzů teoretické ekonomie a nechte tam. jsou společensky zhoubné.
Tady se nejedná o dražbu, ale o placení tržní ceny podle obsazenosti konkrétní ulice v konkrétní čas. Mít vyhrazené místo jen pro jedno auto vyjde jednak dráž a druhak se plýtvá místem.
Ano, nedávno jsem sledoval prezentaci o parkování, systém s dynamickou cenou také cílil na 90% obsazenost. Tedy místo pro toho, kdo chce zaparkovat se najde vždy, akorát s větší poptávkou bude růst cena a kdo bude chtít ušetřit tak bude zase parkovat dál od domu, kde je zrovna volno. Řešilo se i zdražování parkovacího oprávnění v našem pevně daném systému, kde máme problém skokově zdražit třeba o 100 procent (což je v Praze ze 3 Kč na den na 6 Kč na den). Lidi mají rádi postupnou a předvídatelnou změnu, tedy třeba o 20% ročně než se dostane na tržní… Číst vice »
Tak to je klasika, zóna B se bude dál rozšiřovat. Jenom aby za pár let nebyla až u přehrady.
Ano, jinak ten nesmyslný systém ani skončit nemůže.
ne, není to nesmyslný systém. je to jen reakce na záplavu aut
Mimochodem nevíte někdo co se dá dělat s tím, když v území s podobně kritickým nedostatkem parkovacích míst jsou dvě vyhrazená místa pro konkrétní vozidla invalidů, ale už přes rok na nich nikdo neparkuje? 🤔
Chudáci invalidi…před rokem odjeli na lékařem předepsaný ozdravný pobyt a zůstali tam trčet v lockdownu…a Vy byste jim ještě chtěl vzít parkovací místa!
🤔🤣
Parkování je v Brně skutečně kontrolováno i v noci, nebo jde jen o údaj na značce?
Parkování je v Brně v noci kontrolováno nachlup stejně kvalitně jako ve dne.
lol
LOL? Já myslím, že spíš OMG!
😀
tak nevím nakolik znáte Brno, ale jezdí to i z Prahy známá auta s kamerami. zda kamery fungují a má to nějaké následky…to už nevím 🙂
Právě že znám a vím, jak se v Brně centru parkuje v pěší zóně, na chodnících, na zákazech. Vše místní MP s ledovým klidem přehlíženo i v pravé poledne. Dosáhnout tohoto standardu hlídání pravidel pro parkování v noci nebude vůbec žádný problém.
tak kolem mého bydliště tohle rozhodně nenastává…a auta s kamerama statečně krouží. tudíž spíš podnět na městskou policii….nebo že by jii demoralizovalo, koho všeho nesmí pokutovat za cokoliv? věřil bych i tomuto….
Auta s kamerami kroužit můžou, ale u těch bude díky automatizaci celkem triviální zajistit stejný standard dohledu v noci i ve dne. Takže na pravdivosti mého původního příspěvku to nejspíš nic nemění.
ale to není problém parkovacích zón a jejich nefunkčnost. na zákazu, chodníku atp se nemá parkovat v zóně i mimo ni. to je prostě a jen neschpnost městské policie.
auta kontrolující parkovací zóny jezdí.
že nefunguje jiná část, to je bohužel fakt.
Ono v tom „divokém“ centru (kdekdo má vyjímku na „zásobování“ a tak stojí často málem až na kolejích) zase není přes noc moc zájem, stálých obyvatel málo…
To že v Brně pokutuje MP až na určitá místa spíše na oznámení, bych nesměšoval s parkovacími zónami. V zóně C vidím auto s kamerami, které to monitoruje běžně mezi 19-20 hodinou a to dokonce ve slepé ulici, jestli jsou výstupem pokuty (pokud by někdo špatně parkoval) samozřejmě nevím. A i v širším centru v zóně B během dne vidím monitorovací auto relativně často.
Jestli jezdí i v noci nevím.
asi pochopitelné, vysoké baráky a celkem málo parkovacích míst. dále směrem na západ jsou už spíš vilová zástavba, takže tam se auta poskládají lépe. prostě to rozdělit úvozem nebyl dobrý nápad.
PS: kolem trýbové to je občas taky celkem husté….a zóna žádná…